Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Avant 2012 Hifi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 Avant 2012 Hifi

    Hei,
    Tämä on ensimmäinen viestini täällä.

    Vaihdoin juuri A4:n A6:een ja biisilistan selaus toimii erilailla kuin ennen:
    A4:ssa pidin digitaalisen nopeusnäytön päällä ja kun halusin selata uuden biisin tai radiokanavan ratin vasemmalla puolella olevasta "selausnapista" vaihtui nopeusnäyttö biisilistaksi ja pystyin valitsemaan sieltä halutun biisin. Hetken kuluttua biisilista katosi ja vaihtui taas nopeusnäytöksi.
    Nyt A6:ssa kun pidän digitaalisen nopeusnäytön aktiivisena, ratin vasemmanpuoleinen "selausnappi" vaihtaa nopeusnäytön alapuolella olevia kulutusnäyttöjä yms. Jos haluan vaihtaa biisiä, joudun selaamaan ratin vasemmalla puolella olevista nuolinapeista ensin biisilistan näkyviin, sitten selaamaan biisilistaa ja halutun biisin valittua taas vaihtamaan nuolinapeista digitaalisen nopeusnäytön takaisin aktiiviseksi. Todella hankalaa...
    Osaako joku kertoa onnistuuko tuon toiminta muuttaa A4:n kaltaiseksi ja miten se tehdään? Kiitos!

    Toinen kysymys:
    Onko joku vaihdattanut/vaihtanut A6 Avant 2012 autoon kaiuttimia? Onnistuuko hyvin?
    Mulla oli A4:ssa Audi Concert III systeemit ja olin niihin tyytyväinen soundien ja äänenpaineen osalta. Nyt A6:ssa on Audi Multimedia-systeemit ja soundit on huomattavasti huonommat. Olen ajatellut vaihdattaa kaiuttimet parempiin ja lisätä vahvistintehoa, mutta en ole varma onnistuuko niin että ei tule kovin paljon näkyviä jälkiä oviin tai kaiutinverkkoihin tms.

    #2
    Tämä on tietysti makuasia, mutta olen nyt ajellut 2005/2008/2009 A6:lla ja paras sointi on 2005:n Bose-versiossa. Siinä on DSP ja pelkkä basson säätö ilman erillistä subbarisäätöä.

    Comment


    • #3
      Onko jollain tietoa minkälaiset kaiuttimet ja vahvistintehot on Audin A4 2012 Avantin Concert III -systeemissä?
      Mulla oli tuollainen edellisessä autossa ja nyt kun vaihdoin A6 Avantiin haluaisin teettää saman tyylisen setin.

      Comment


        #4
        Mulla on päivitetty eteen kaiuttimet ja vaimennettu ovet samalla, takakonttiin piiloon pienehkö subbari ja dsp:llä varustettu monikanava vahvistin. Lopputulos suorastaan erinomainen, joskin jonkin verran rahaa tällaiseen tietty menee. Mulla on stage 2 / stage 3 hybridi: https://asiakas.kotisivukone.com/fil...ade_vers_2.jpg
        Ja siis kaikki ns piilossa eli auto täysin alkuperäisen näköinen ja tavaratila täysin käytössä. Äänenpaine kisoihin ei ole asiaa mutta äänenlaatu on oikein hyvä, ellei erinomainen.

        Comment


        • #5
          Edellinen auto oli varustettu rokkivoortti sydeemillä ja maantienopeuksissa ylen radiokanava kuului ihna ok. Tässä autissa äänimaisema on paljon énempi mössöä.
          Tosin tilavuutta matkustamossa on vähempi, mutta silti tuntuu että edellisen hifilaatu oli mukavampi arkikuunteluun. Säätöjä oli.
          Viimeksi muokannut Killeri; 1.5.2017, 02:10. Perustelu: Älä rivitä itse, anna softa tehdä sen puolestasi.

          Comment


          • #6
            Kiitos vastauksistanne.

            Mutta olisin lähinnä kiinnostunut mitä Audi itse on asentanut autoihinsa (A4 Avant 2012). Ei Bose eikä B/O. Vaan joku niistä astetta alempi setti. Soittimena oli Concert ja äänenlaatu tosi hyvä. Basso suorastaan erinomainen.
            Kiinnostaisi tietää että minkä kokoinen subbari niissä on ja miten se on asennettu (refleksi?).

            Comment

            Working...
            X