Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaikki uudet Audit automaatteja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaikki uudet Audit automaatteja?

    Onko tosiaan niin, ettei suomesta ainakaan saa esim A6 mallia 3.0tdi quattroa manuaalivaihteisena, samoin ei saa A4 3.0tdi quattro manual.

    Manuaalivaihteet jäämässä audilta pois?
    www.audi.fi

  • #2
    Tuota politiikkaa tuntuvat viljelevän vaan enemmän ja enemmän ...... uusi A3 Sedan 1.8TQ on saatavissa myöskin ja ainoastaan tomaattina.

    Joku helvetin koira tuossakin on haudattuna :-P .

    Comment


    • #3
      Liittyyköhän jotenkin polttoainetaloudellisuuteen? Jos ovat katsoneet, että automaattina vaihdot ovat optimaalisempia/nopeampia ja sitä kautta kulutus on pitkällä juoksulla pienempi? Mene ja tiedä :D

      Comment


      • #4
        ja saavat (takuu)huoltoon yhden (korjaus)huoltokohteen listalle lisää :D

        Comment


        • #5
          Nuo niin sanotut automaatitkin on kaksoiskytkinlootia ja variaattoreita muutoin paitsi parempien moottoreiden yhteydessä. Ei kiitos!

          Comment


          • #6
            Ei taida manuaalit loppua meikäläisen elinaikana. Mut jos loppuu niin ainut vaihtoehto on uus auto mis on takuu. Muuten ei tule tomaattia.

            Comment


            • #7
              Joo, no mun palkoilla ei tuu ostettua kuin käytettyjä audeja, mut siitäkin huolimatta manuaali tai ei mitään.

              Tuossa hieman audi.com kautta selailtua. Esim kreikasta saa A4 3.0tdi quattro man6.

              Eli kyl niitä tehdään, mut audi suomi ei halua tuoda niitä maahan. Onko kyseessä sitten huollolle lisää töitä vaiko ihan perus ettei niitä muka mene. Myyntitilasto tms..?
              No onneks niitä saa tuotua, niin ei haittaa sitten mua tuo suomen tuonti.
              Viimeksi muokannut okkim; 30.12.2013, 16:54. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa.

              Comment


                #8
                eihän kanadaankaan viedä/tuoda uutta S3:sta manuaalina,tai näin ainakin joku kanadalainen auto-ohjelma tiesi kertoa youtuben välityksellä

                Comment


                  #9
                  Ei tuoda tannekaan S3:a kuin S-Tronicilla. Kourallinen entusiasteja ei riita vakuuttamaan, etta automaattilaatikoiden luvattuun maahan kannattaisi manulootallisia tuoda.

                  Comment


                  • #10
                    Mikä tekee manuaalista esim. S-tronicia paremman?
                    Kestävyys, rata-ajo? Itse en enää edes harkise manuaalia,
                    on tuolla automaatilla niin mukava ajella... :)

                    Comment


                      #11
                      tuskin sitä manuaalia paremmaksi voi sanoa,kun nuo nyky automaatit kuluttaakin jo vähempi..mutta makuasioita kaikki,itse en automaattia harkitsekaan,ihan vain jo siitä syystä,että kiva ite kepittää menemään:)

                      Comment


                        #12
                        Tippilootallahan tuo on mun vitonenkin ja veikkaan etta hauskuus senkun paranee kunhan saan ostettua lapyskoilla olevan ratin. Eka kauppa meni puihin kun myyja lahetti vaaran ratin ja nyt ootellaan disputen ratkaisua.
                        Alkuun ajelin D-asennolla enimmakseen, mutta se vaihtaa minusta turhan aikaisin, niin tykkaan pitaa keppia nyt S-moodissa, antaa kierrattaa kiihdytyksissa pidempaan.

                        Comment


                          #13
                          Tiptronic on ihan mukava päivittäisajossa, mutta ei sillä tee kyllä mitään "aktiiviajossa" vaikka olisi läpätkin. Se vaan on liian hidas, eikä ole kunnon moottorijarrua (vaikka vaihtaisi läpistä pienemmälle). Sen takia minua ei kiinnosta lähteä jääradallekaan räppäilemään kasilla, se vaan ei ole hauskaa kun ei sillä saa kunnon tarkkaa tuntumaa. Mulla siis on läpät ratissa.

                          Comment


                            #14
                            Moni manuaalinuskovainen tuntuu olevan sitä mieltä että tomaatit ei kestä. Voin luvata että kuluu ne kykimetkin! Mua ei ainakaan jännitä porsiiko mun 230tkm ajettu 5 vaihteinen tippi. Saati sitten noissa uusissa audeissa olevat lootat. En enää koskaan hommaa manuaalia. Koska en rallia aja muutenkaan joka päivä kun lähden autolla jonnekin niin onhan se nyt vaan niin paljon mukavampi arkiajossa.

                            Comment


                            • #15
                              Aikamoista tomaatin pelkoa havaittavissa.. Kyllä ne hyvin kestää nykyisin, eikä vanhemmallakaan kalustolla mitään isompia ongelmia, eipä ole kytkitpoljinta millä luistattaa. Tiedän tomaattiautoja joilla reilusti yli 500 tkm avaamatta. S-tronic loota kestää kyllää, jos sitä arpoo. Saattaapi olla yksi audin kestävimpiä laatikoita.

                              Comment


                              • #16
                                Multitronikkia tai muuta portaatonta automaattia ei minulle tule, mutta seuraava auto on varmasti automaatti. Kone- ja vetotapavaatimukset rajaakin sitten vaihtoehdot uuteen tippiin tai S-Troniciin.

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Zikke Näytä viesti
                                  Aikamoista tomaatin pelkoa havaittavissa.. Kyllä ne hyvin kestää nykyisin, eikä vanhemmallakaan kalustolla mitään isompia ongelmia, eipä ole kytkitpoljinta millä luistattaa. Tiedän tomaattiautoja joilla reilusti yli 500 tkm avaamatta. S-tronic loota kestää kyllää, jos sitä arpoo. Saattaapi olla yksi audin kestävimpiä laatikoita.
                                  Miten tuo "kestävä S-tronic" eroaa Volkkarin dsg:stä jonka kestävyyden nimiin kaikki eivät ole valmiita vannomaan?

                                  Comment


                                    #18
                                    S-tronicia/DSG:tä on useaa versiota, joten DSG:n kestävyyden yleistäminen ei taida olla enää fiksua.
                                    Volkkarin vanhemman sukupolven 6-vaihteiset taitaa olla niitä vikaherkimpiä.
                                    A1 ja A3:ssa on DSG7, joka on jo seuraavan sukupolven poikittaiskoneen DSG/S-tronic.
                                    Isommissa on sitten tukevampi pitkittäiskoneen S-tronic.

                                    Comment


                                      #19
                                      S-tronicia / DSG:tä tosiaan on montaa eri tyyppiä, ja kunkin tyypin sisällä varmasti tehty muutoksia matkan varrella. Yleisesti ottaen varmaan yhden tyypin sisällä uudemmat ovat luotettavampia. Yleisimmät viat taitavat liittyä mekatroniikkaan ja elektroniikkaan.

                                      Käsittääkseni seuraavia tyyppejä löytyy Audeista:

                                      DQ250: 6v, kytkimet öljyskylvyssä, max 350Nm, poikittaiskoneisiin. Tämä on se "alkuperäinen" tyyppi, jota käytetään yhä laajalti.
                                      DQ200: 7v, kuivat kytkimet, max 250Nm, poikittaiskoneisiin. Näissä on käsittääkseni ollut paljon vikoja.
                                      DQ500: 7v, kytkimet öljykylvyssä, max 600Nm, poikittaiskoneisiin. Löytyy mm. Tiguanista ja Transporterista, kuten myös esim. TT-RS:stä (modifioitu?).
                                      DL501: 7v, kytkimet öljykylvyssä, max 550Nm, pitkittäiskoneisiin quattro-malleihin. Varsin erilainen rakenne kuin DQ-lootissa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Wikipedian mukaan DQ500 on 500Nm ja DL501 on 600Nm. Wikin tietojen oikeellisuudesta en mee takuuseen :)
                                        Viimeksi muokannut andre_; 2.1.2014, 11:28. Perustelu: DQ501 --> DL501

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo tarkoitin juurikin pikittäiskoneen lootaa tuolla kestolla. Volkkareiden DSG:t on ihan oma lukunsa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Missäs kokoonpanoissa (auto ja moottori) näitä "kestäviä" laatikoita on käytetty ja mistä lähtien? (luonnollisesti kun moottori on autossa pitkittäin)

                                            Onko noista s-troniceista edes vielä ehtinyt karttua tarpeeksi laajempaa kokemusta, ettei itse kuluttajan tarvitse olla koekaniinina tekniikan kestossa kuten esimerkkinä jossain 2.0TDI:n suuttimissa. Semmoinen mielikuva on, että C6:n ja B7:n 3.0TDI:n jatkeena oleva tippi jo kestää huollettuna tilastollisesti kilometrejä ja softia. Siis kun kilometrejä on mittarissa +200tkm

                                            Myönnän heti alkuun, että itse en kyllä ihan heti tomaattia autooni huolisi. Vaikka se tietysti mukava on, mutta kyllä minä edelleen haluan itse hämmentää niin matka- kuin aktiiviajossa. Myös itse autoa huoltavana/korjaavana haluan välttää tomaattiin sekaantumista. Auto kun tulee kuitenkin ostettua valmiiksi "sisäänajettuna" saa tomaatilla ajellessa jännittää pelko persiissä sen kestoa.

                                            Sitten vielä jos ajatellaan että softataan auto, vaatii ideaali tapakuksessa tomaatti omat softansa? (nostaa taas kustannuksia)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei mua se tomaatin kestävyys siinä pelota. Kestää sen minkä kestää, jos ei ni sit korjtataa... Mut se et manuaali on just sillä vaihteella, kun haluat ja thats it. Siks manuaali.

                                              Comment


                                              • #24
                                                En ole Audin automaateilla juuri ajanut, mutta kyllähän niissäkin "manuaali" löytyy, jos haluaa ja mahdollista saada ratin taakse vaihteenvaihtoläpyskät.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Noni sain vastauksen via e-mail

                                                  Tämä on viesti VV-Auto Groupin palautejärjestelmästä. Jos vastaat tähän
                                                  viestiin, ole hyvä ja säilytä otsikko ennallaan.


                                                  Kiitos yhteydenotostanne Audi maahantuontiin.

                                                  Valitettavasti tuota A6 3.0 TDI quattro mallia ei valmisteta
                                                  manuaalivaihteisena.
                                                  Syynä on todennäköisesti se, että tämän hintaluokan autoissa asiakkaat
                                                  yleensä haluavat automaattivaihteiston, joten kysyntä manuaalivaihteiselle
                                                  versiolle on niin pientä että sitä ei valmisteta.

                                                  Aika mielenkiintoinen vastaus, sillä juurihan ylempänä kommentoin asiaa. tutkittuani Kreikkaan niitä tuodaan maahan ainakin uutena. Joten vastaus ei hirveästi luottamusta herättänyt... HAH

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tuosta kannattas kirjottaa takas. Olis mielenkiintosta nähdä mitä sitte vastataan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mutta enpä löydä samaa sivua kylläkään enään, vaikka yritän mennä audi kreikan sivuille. Silloin viimeks sain sen jotenkin jopa englanninkieliseks..

                                                      Yritän ensin löytää sen sivun ennenkö rupeen turhia sieltä kyselee lisää

                                                      Audi UK sivuilta löytyi vähän infoa. Eli quattrona ei saa 3.0tdi man6. Vain etuvetoisena. Eli mun ihan oma vika, kun en katsonut tarkemmin.
                                                      http://configurator.audi.co.uk/contr...andant=accx-uk

                                                      Mutta sinänsä aika hölmö juttu. Sama ku muutettas bemarit etuvetosiks.
                                                      No sinä vuonna, kun mulla olis varaa edes tuohon 3.0tdi etuvetoseen siis 2014 vuosimalliin, autot jo leijuu ilmassa ja käy pierulla...
                                                      Viimeksi muokannut kahvaedellä; 7.1.2014, 20:44.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No vastasin kuitenkin takaisin näin

                                                        Audilta aika uhkarohkea veto sinänsä.
                                                        Sama asia, ku muutettais BMW:t etuvetoisiksi, niin katois se tietty ostajakunta.
                                                        No ehkä audilla on siihen varaa vaikka muut autonvalmistajat taistelee olemassaolostaan jo rapakon takana.

                                                        Tähän ei vielä insinööritkään tiedä vastausta, mut mietin vain.
                                                        Mitä noi s-tronicit tms dsg vaihteistot on 10 vuoden päästä? No sen tiedän, et mun quattro 2.5TDI manuaali 6v toimii edelleen silloin.


                                                        Toivonkin, että audin ylimmässä tehdaspiireissä ymmärrettäisiin, että tdi quattro manuaali vaihtoehdollekin on ostajansa.
                                                        Ei kaikkia kiinnosta viekö se 4.5l/100km vai 6l/100km.

                                                        Ystävällisin terveisin
                                                        Quattro ja manuaali
                                                        Jani Koivunen

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tuosta Auto-Data Netistä löytyy aika hyvin useimmat automallit : http://www.auto-data.net/en/.

                                                          Tuossa vielä ko. manuaali 3.0 TDI :http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=18157

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Eiköhän tehtaat itse tiedä, mitä malleja myydään eniten ja mikä tuottaa parhaiten. Ja kun tehtaalle riittää, että auto kestää 200tkm/5-7v, ei niitä kiinnosta ajaako sillä joku 10 tai 15v päästä ja toimiiko se silloin.

                                                            Money talks, bullshit walks tai ajaa 15v vanhalla Audilla :)

                                                            Mä en kyllä vannoisi, että 2.5TDI V6 tomii enää 10-15v päästä, ainakaan ilman yhtä tai kahta isoa koneremonttia :D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X