Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sähkötupakasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sähkötupakasta

    Mitäs porukka on mieltä sähkötupakasta, onko jollain jopa kokemuksia ko. vempeleestä? Itse näin tuollaisen ensimmäistä kertaa livenä joku päivä sitten, ja alkoi kiinnostamaan moisen kokeileminen.

    Poltin reilu 10v aktiivisesti, sitten vähensin tupakointia siten, että polttelin enää pelkästään työmaalla tai kun oli juhlimassa. Myöhemmin jätin työmaapolttelunkin ja nyt on pari vuotta menty nikotiinivalmisteiden voimalla. Niitäkin otan yleensä vain töissä (jäänyt vain tavaksi). Joku varmaan ajattelee että mikä järki vetää tuotteita montaa vuotta, mutta ennemmin niitä kuin tupakkaa. Toki silloin kun ottaa, niin tulee tupruteltua sikareita, mutta normi tupakki ei enää ole maistunut pitkään aikaan (onneksi). Siksipä olisikin mielenkiintoista kokeilla moista laitetta.
    Mm. täällä aiheesta.

    #2
    Sähkötupakka? Tämä kuulunee samaan sarjaan nikotiinittoman nuuskapussin kanssa.

    Comment


    • #3
      Itse asiassa ei kuulu. Oon itse vetänyt yhdet hatsit ko. vehkeestä, ja sanotaanko että kyllä se tuntui samantyyppiseltä kuin olisi vetänyt oikeesta röökistä. Savukin(höyry) tuli suusta. Perhana kun niitä on niin vaikea saada, täytyisi tilata netistä ja niitä liemiä. Olen päättänyt pysytellä punasessa nortissa edelleen.

      Comment


      • #4
        Siinä olis varmaan työkaverit suu auki kun aamulla töissä pössyttelis tietokoneen ääressä kahvikupposen kera :)

        Comment


          #5
          Taitaa tullikin vielä kerätä noita talteen postien joukosta... Hemmetinmoista myrkkyä ne ampullit on. Kerran tommosta pyörittelin käsissä, eikä se kyllä herättänyt kokeilemisen halua...

          Comment


            #6
            Minä lopetin tupakoinnin 3,5 vuotta sitten Champix-lääkkeen avulla. Ilman tuota lääkettä ei hommasta olisi tullut yhtään mitään, sen verran pahasti nikotiinikoukussa olin. Olin todella piintynyt tupakoitsija ja voi sanoa, että savukkeet hallitsivat elämää melko totaalisesti. Jo pelkkä tupakoinnin lopettamisen ajatus oli jotenkin todella vastenmielinen ja en suoraan sanottuna pystynyt edes kuvittelemaan minkälaista olisi elämä ilman tupakkaa. Kuitenkin, yksi kahden viikon lääkekuuri riitti minulle, jotta pääsin irti tupakasta - lopullisesti toivon mukaan.

            Nyt jälkikäteen vaan vituttaa, kun en tajunnut lopettaa aikaisemmin. Sen verran kivuttomasti se kävi tuon lääkkeen avulla. Yhtäkään savua en ole vetäissyt lopettamisen jälkeen, on parempi olla kokonaan ilman, kun yksikin savuke voi laukaista nikotiiniriippuvuuden uudestaan. Tosin tupakointi jo ajatuksena tuntuu melko naurettavalta ja älyttömältä nykyisin. Mitään hyvää siinä ei ole ja rahaakin palaa melko runsaasti. Elämä on oikeasti helpompaa ilman savukkeita.

            Summasummarum, suosittelen lääkärin pakeilla käyntiä, jos on edes hiukankin halua lopettaa. Nykyiset lääkevalmisteet on oikeasti hyviä ja niistä on apua. Toki kaikille ne eivät sovi, mutta niitäkin on montaa eri sorttia ja lekuri osannee valita sen itsekullekin oikean valmisteen. Sanoisin, että unohtakaa nuo sähkötupakat ja muut vastaavat. Keskittykää olennaiseen eli tupakoinnin lopettamiseen ilman tupakkikorvikkeita. Kuka tahansa pystyy siihen, kun minäkin pystyin.

            Comment


            • #7
              Taitaa tullikin vielä kerätä noita talteen postien joukosta
              Itse asiassa ei kerää jos nikotiiniampullin nikotiinipitoisuus ei ylitä tiettyä rajaa. Aluksi linjasivat niitten (nikotiinipatruunoiden) olevan reseptilääkkeitä, mutta nykyään ei. Ja sähkötupakka itsessään on tietenkin myös sallittujen listalla. http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/le...126/index.html

              Comment


              • #8
                Ei tässä olekkaan kyse lopettamisesta jos hankkii sähkötupakan. Se on vaan erilainen tapa nauttia nikotiinista.

                Tosiaan ihmisiä on monenlaisia, toiset tarvii apua lopettamiseen, ja kun on lopettanut, tyytyy siihen. Itse olen lopettanut kerran, ilman apuja ja olin monta vuotta polttamatta mutta jatkuvasti vitutti olla ilman tupakkaa. Sitten aloitin taas ja elämä hymyilee.

                Comment


                  #9
                  Olen joka sanaa myöten Ilkka L:n kanssa täsmälleen samaa mieltä. Ainoa mikä harmittaa, on se ettei tullut kokeilluksi aiemmin. Minulle työterveyslääkäri kirjoitti Zyban-kuurin. Ilman lääkehoitoa olisi ollut jokseenkin turha kokeilla, viimeiset viisi röökivuotta heräsin joka yö pöllille, joten fyysinen koukku oli aika paha.

                  Aika turha keulia sillä, ettei ole "tarvinnut" mitään apuja lopettamiseen, sillä tavalla ei seuraa mitään muuta kuin loppuelämän kestävä saatanallinen tupakantuska. Näin tuttua miestä ei viitsinyt kiusata, hain mömmöt tohtorilla ja homma oli kolmessa viikossa selvä. Mieli ei ole juurikaan sen jälkeen tehnyt.

                  Huvitti silloisen työtoverin laskutaidottomuus, kun hän kauhisteli Zyban-kuurin hintaa (silloin 156€).
                  "Ei mulla olis varaa tommoseen."
                  "Jaa. Mulla palaa röökiin kolmessa viikossa enemmän, joten jos olen kuurinkaan ajan ilman, jään voitolle."
                  "Ei mulla silti olis varaa."

                  Ja tämä matematiikkanero siis kärhensi vielä enemmän kuin minä. Tupakointi oli joka tapauksessa lopetettava, keuhkojen hapenottokyky alkoi jo heiketä uhkaavasti, eikä keuhkoahtaumataudinkaan diagnoosi olisi ollut kaukana. Kivaahan kessuttelu on, en mä sillä, mutta ei se enää tätä päivää ole.

                  Comment


                    #10
                    Kivaahan kessuttelu on, en mä sillä, mutta ei se enää tätä päivää ole.
                    Joo-o, kyllähän sitä on mukava välillä tupakoida kessua.

                    Comment


                      #11
                      En kyllä ymmärrä mitä kivaa siinä on, vie terveyden, haisee pahalle ja haju tarttuu joka paikkaan.

                      Ehhehe, nyt vasta hokasin :)) Kyllä minäkin siitä tykkään.
                      Viimeksi muokannut okkim; 20.12.2010, 21:10. Perustelu: Hidas sytytys...

                      Comment


                      • #12
                        Virke tais sisältää hassun sananmuunnoksen. Muunnos kyllä maistuu välillä, mutta tupakointia en oikein itsekään ymmärrä.

                        Comment


                        • #13
                          Täytyy muistaa myös sellanen pieni tosiasia, ettei zyban tai champix ole mitään ihmelääkkeitä. Tunnen ihmisiä jotka ovat luulleet niin ja kuurin jälkeen olleet hetken polttamatta ja taas palaa.

                          Halu täytyy löytyä itseltä. Lähipiirissä on myös tapauksia jossa tupakointi on loppunut kerralla 40 vuoden jälkeen sydänkohtaukseen. Esim. Siitä tulee motivaatiota kun takki avataan ja korjataan sepelvaltimot.

                          Comment


                            #14
                            Halu täytyy löytyä itseltä. Lähipiirissä on myös tapauksia jossa tupakointi on loppunut kerralla 40 vuoden jälkeen sydänkohtaukseen. Esim. Siitä tulee motivaatiota kun takki avataan ja korjataan sepelvaltimot.
                            Juuri näin se on. Itselläni oli aika suurena motivaattorina kolme tapausta lähipiiristä jotka olivat sairaustuneet vaikeasti tupakan takia (yksi keuhkoahtauma ja kaksi syöpätapausta) ja itsellä melkoisen korkea verenpaine, johon yksi syy oli juurikin tupakointi.

                            On totta, että nuo "ihmelääkkeet" ei kaikilla toimi ja joillekin niistä voi tulla pahoja sivuvaikutuksia. Itsellä mm. unet oli Champix -kuurin aikana ihan omaa luokkaansa -> siis niin levottomia ja outoja, ettei ole tosikaan:) Jos tuota ei lasketa, niin lääkekuuri toimi omalla kohdalla todella hyvin. En olisi uskonut etukäteen miten helppoa lopettaminen oli.

                            Kuitenkin, tupakoinnissa ei oikeasti ole mitään hyvää. Jos on vähänkin halua lopettaa, mutta epäilee omia onnistumisen mahdollisuuksia, niin kannattaa käydä lääkärissä. Ei se ole häpeä, jos pääsee pahasta tavasta eroon nappien avulla. Tiedän varsin hyvin omasta kokemuksesta, että tupakointi kyllä tuottaa oman nautintonsa, mutta... Noissa kääryleissä on niin suuri määrä erilaisia elimistöä tuhoavia myrkkyjä, että lopettamista kannattaa ihan oikeasti miettiä. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa uusi elämä ilman röökiä. Raha myös motivoi monia. Kannattaa miettiä sijoittaako 50-150€ omaan hyvinvointiin vai naulaako oman arkkunsa kantta hitaasti mutta varmasti tupakeilla, joiden myötä helposti menee savuna ilmaan se 1-3k€ vuodessa. Miettikääpä mitä kaikkea muuta kivaa tuolla rahalla voi tehdä?

                            No joo, nyt uhkaa jo mennä saarnaamisen puolella. Kehoitan kuitenkin kaikkia ihan oikeasti funtsimaan tätä asiaa.
                            Viimeksi muokannut Ilkka L; 20.12.2010, 22:12. Perustelu: typoja fiksailtu

                            Comment


                              #15
                              [OT] Jahka sharia-laki on voimassa täälläkin, ilmaus "tupakointi vaarantaa terveytesi" saa kokonaan uutta sisältöä... [/OT]

                              Tuo nyt tuli mieleen lähinnä siitä, että sitkeästi tuo tupakka pysyy myynnissä - jos se olisi keksitty vasta nyt, aika turhaa olisi yrittää tuoda markkinoille, ainakin ns. sivistysvaltioissa. En nousisi barrikadeille, vaikka poistaisivat kaupoista tänä päivänä.

                              Poltin neljännesvuosisadan ajan vajaan askin päivässä, muutama vuosi sitten päätin yhtenä aamuna lopettaa. Ihmeen helposti kävi, ei juuri fyysisiä oireita ja hyvältä tuntui. Mutta "tupakoitsija on aina tupakoitsija", minä onneton jätin (kuten useampikin tuttuni samassa tilanteessa) takaportin satunnaisten pikkusikarien muodossa. You know, viihteellä ollessa, ulkomailla jne. Ja kun emäntä tupakoi edelleen, niin ei niistä osannut itseään juurikaan syyllistää... Muutamassa vuodessa on tultu siihen, että pikkusikareita saattaakin palaa muutama joka ilta. Nyt huomaa jo fyysisiä oireita, jos pitää välipäivän. Vakavasti harkinnassa nuo "ihmelääkkeet".

                              Otsikon aiheeseen palatakseni, Hki-Vantaan lentoasemalla pisti katsomaan kahdesti joskus pari vuotta sitten, kun muuan kiinalaismies laittoi sähkötupakan höyryämään julkisissa tiloissa... Aika aidolta näytti kauempaa katsottuna.

                              Comment


                              • #16
                                Itsellä pahin on tuo tapa. Zyban kokeiltu, mutta kun tuo "aito" halu lopettamiseen puuttui, ei apua.
                                Jotenkin puolustelen että kait sitä joku paha tapa täytyy olla :/
                                Silti nenä tukossa koko ajan, mitä ei ollut jos olin polttamatta useampia kuukausia. Ja kuitenkaan tuo ei riitä motiiviksi lopettamiselle... Kova pää tms.

                                Comment


                                • #17
                                  Sanovat että tuolla Champixilla kovempikin jätkä mielellään masentuu. Käsittääkseni kuitenkin jonkin sortin mielialalääke tai sen johdannainen. Vaikutus aivojen tiettyihin reseptoreihin. Toki altistuminen masennukselle tms. on varmastikkin hyvin yksilöllistä.

                                  Itse tässä kanssa kamppailen röökin lopettamisen kanssa parhaillaan. Joku 13-15 vuotta sitä on tullu polteltua. Viime viikolla parin päivän mahatauti antoi hyvän alun olla ilman ja siitä jatkoin vielä pari päivää ilman. Sitten tuli viikonloppu ja oluen otto kuvioihin niin pitihän sitä röökiä taas vetää. Nyt oon sitten siitä ennen mahatautia ostetusta askista polttanut eilen 2 ja tänään aamulla ja ruokiksella toiset 2 ja nyt on tupakat loppu. En kyllä millään meinais enään askia ostaa. Emännän mutsilta oli jääny pari levyä nikotiinipastilleja ja niillä meinasin nyt koittaa pärjätä. Ne aamusauhut kahvin kera tuntuis olevan vaikeimmat jättää pois. No huomenna koitetaan pastillilla pärjätä. Lisävoimaa lopettamiseen sain kun tuttavalla todettiin tuo keuhkoahtaumatauti (61-vuotias mies) ja sanottiin että 9 vuotta elinaikaa jos ei röökaaminen lopu. Toki tuollainen elinaikaennuste riippuu monesta tekijästä ja on melko hypoteettinen, mutta kumminkin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nikotiiini vaikuttaa aivoissa oleviin reseptoreihin samalla tavalla kuin heroiini, mutta joidenkin tutkijoiden mukaan vielä vahvemmin. Tämä tarkoittaa sitä, että henkilöllä nikotiiniriippuvuus voi usein olla paljon vahvempi kuin heroiinin aiheuttama riippuvuus. No, itselläni ei juurikaan riippuvuttaa nikotiiniin ole, en silti kuitenkaan aio kokeilla heroiinia saadakseni selville tulenko siitä riippuvaiseksi. Se vain on niin, että voin hyvillä mielin poltella viikon pari ja olla se jälkeen polttamatta 6kk...12kk tai vaikka pidempäänkin. En koe minkäänlaisia fyysisiä tai psyykkisiä oireita kun pidän taukoa polttamisesta. Tämä nyt kääntää, anteeksi vain jo etukäteen, veistä kunnon nikotiiniaddiktien haavassa, mutta voin palkita itseni parilla savukkeella ja olla taas sen jälkeen polttamatta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Sanovat että tuolla Champixilla kovempikin jätkä mielellään masentuu. Käsittääkseni kuitenkin jonkin sortin mielialalääke tai sen johdannainen. Vaikutus aivojen tiettyihin reseptoreihin. Toki altistuminen masennukselle tms. on varmastikkin hyvin yksilöllistä.
                                      Jep, Champix tai siis se alkuperäinen lääke mistä Champix kehitetty oli käsittääkseni jokin psyykelääke. Sen tupakoinnin lopettamiseen tarjoama apu perustuu siihen, että lääke "blokkaa" aivojen nikotiinireseptoreita. Lääkettä syödessä ei tule fyysisiä vieroitusoireita lainkaan, koska aivot luulevat elimistön nikotiinitason olevan ok. Se siis auttaa pahimman ajan yli. Lääkkeen syönti muistaakseni aloitetaan n. viikko ennenkuin on tarkoitus lopettaa ja sitä jatketaan viikosta pariin kuukauteen lopettamisen jälkeen. Minä selvisin yhdellä kahden viikon kuurilla.

                                      Vielä polttaessa lääkkeen teho kävi hyvin selväksi. Rööki ei enää maistunut tai itseasiassa se alkoi maistua melko pahalta -> taisi totuus tupakasta selvitä, kun nikotiiniriippuvuus ei enää "pakottanut" polttamaan ja polttamisesta ei enää saanut nikotiinin tuomaa mielihyvää.

                                      Itse en Champixista saanut mitään pahempia sivuoireita. Lähinnä riesana oli nuo aikaisemmin mainitsemani omaa luokkaansa oleva unet. Masentuneisuutta saattoi myös jonkin verran olla, mutta itse pistin sen tupakasta luopumisen piikkiin. Oli meinaan aika paha paikka, kun elämää 14 vuotiaasta asti hallinnut kuningas nikotiini poistui kuvioista.

                                      Olen myös kuullut joidenkin saaneen vaikeita masennuskohtauksia Champixista ja on minulla yksi kaveri, joka Champixin avulla lopetti, mutta aloitti uudestaan kahden viikon päästä. Ihmiset on yksilöitä ja lääkkeen vaikutus ei ole sama kaikilla. Myös se tupakan aiheuttama henkinen riippuvuus on todella paha ja monella homma kilahtaa siihen.

                                      Tupakoinnin lopettamisessa on mielestäni todellinen vikatikki jättää itselleen takaportti, että esim. juhlapäivinä voi kärytellä pikkusikareita tai kun ottaa olutta tms. niin silloin voi polttaa. Sanovat, että vuosienkin lakon jälkeen nikotiiniriippuus voi palata lähes 100% yhden ainoan savukkeen polttamisen takia. Kannattaako moista riskiä ottaa. Osalla ihmisiä taas nikotiini ei juurikaan aiheuta riippuvuutta, sanovat että 20% väestöstä on tälläisiä. Tunnen useamman tyypin, jotka voivat poltella silloin tällöin ja sitten olla useita viikkoja ilman eikä mitään ongelmaa synny. Kuitenkin, jos et kuulu tähän joukkoon niin takaportti luultavasti on paluu nikotiinikoukkuun.

                                      Nikotiinin aiheuttaman voimakkaan riippuvuuden takia en myöskään itse oikein pidä näistä muista nikotiinivalmisteista; purukumeista, laastareita jne. Niitä kun käyttää, niin ei oikeasti pääse eroon siitä riippuvuudesta ja paluu tupakan pariin on todella helppoa, kun todellista riippuvuutta ei ole nujerrettu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        20 vuotta pössyttelin, kunnes eräänä aamuna päätin olla ilman edes päivän. Sitten tuli toinen päivä ja olin ilman edelleen. Ajattelin kokeilla kauankos tuohon pystyy ja nyt on mennyt reilut 4 vuotta ilman. Ihan helvetin tyytyväinen olen. Ole polttanut n. 1-2 kunnon sikaria vuodessa kun on aihetta (rapujuhlat, varpajaiset jne.) Muutoin ei edes mieli tee yhtään.

                                        Jos siitä irti pääsee lääkkeiden avulla niin hyvä. Kaikki keinot on mielestäni (no ei nyt kaikki) sallittu.
                                        Lekuriin vaan mars ne ketkä sitä miettii "että pitäiskös" = pitää :)

                                        p.s. ensimmäisien kuukausien aikana piti pari kertaa mennä kävelylle kun rupes seinät kaatumaan päälle. Rouvakin tokaisi jälkikäteen että "meillä asui silloin talvella äkäinen ukkeli" :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Itse olen monta vuotta viihdepolttaja josta alkoi enemmän ja enemmän lipsumaan jatkuvaan kessutteluun. Kun tuota soutamista ja huopaamisa olin tarpeeksi läpi käynyt niin päätin lopettaa tyystin.

                                          Vaikeinta oli luopua fyysisestä tavasta ja siihen liittyvistä sosiaalisista tilanteista.

                                          Yhtään savuketta en sen jälkeen ole polttanut, muutaman sikarin kyllä mutta niitäkin keskimäärin vähemmän kuin yksi vuodessa. Hetkeäkään ei ole päätös kaduttanut.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tämä tarkoittaa sitä, että henkilöllä nikotiiniriippuvuus voi usein olla paljon vahvempi kuin heroiinin aiheuttama riippuvuus.
                                            Jotenkin epäilen tuota suhdetta. Kyllä noi nistit on vielä sentään ihan oma luokkansa. Harva sitä apteekkia keikkais tai tyhjenteln autoja, että sais rahnua kessuun... Ei sillä etteikö se riippuvuus tupakiin vois olla kova. Ne suonensisäisten aiheuttamat vieroitusoireet on kyllä jotain ihan tajutonta. On tullu katseltua vierestä.

                                            Mä oon tuskaillut biitin käytön kanssa. Duunissa kaverit käyttää ja sitä on aina saatavilla. Sitten vielä kun siinä ei sinänsä nää mitään vaarallista niin vaikea on olla kokonaan ilman. Kotona en käytä ollenkaan, koska ilman oleminen on huomattavasti kevyempää, kuin rouvan naama, jos olis biitti huulessa. Välillä menee puolikin vuotta ilman ainuttakaan nuuskaa, mutta sitten se taas repee olutta juodessa. Siinä on joku tosi kumma assosiaatio. Pikku huppeissa alkaa tekeen mieli nuuskaa ihan tajuttomasti.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Sain tuliaisiksi ensimmäisen sähkötupakan. Ensimmäiset kokemukset e-tupakan kessuttelusta yllättivät aitoudellaan, yllättävän aidon tuntuista tuon polttelu.

                                              Nikotiiniampullien vahvuudesta en tiedä tarkemmin, niitä tuli pakkauksessa 3 mukaan. Vesihöyryä (savua) muodostuu aika runsaasti ja tuntuu kurkussa melkein aidoilta henkosilta. Tässä versiossa ei ole erillistä nappulaa, vaan imiessä laite lähtee päälle ja sammuu kun imutus loppuu. Mukana tuli usb-laturi, joten lataaminen on helppoa tietokoneen tms kyljestä.
                                              Täytyy vielä ottaa hieman selvää minkä mallisia ampulleja/patruunoita tämä laite syö. Nikotiinia sisältäviä saa tosiaan tilata ETA-maiden sisäpuolelta. Näitähän on sitten nikotiinittomia makuja vaikka sun mitä, joita Suomestakin saa tilattua.

                                              Eipä voi muuta kuin suositella jos tupakasta luopuminen on oikeasti mielessä ja tuommoinen tapakessuttelu on pinttynyt. Polttelusta vapautunut höyry ei tuoksu oikeastaan miltään, voi tupsutella missä vaan.

                                              Kuvassa laite purettuna. Vasemmanpuoleisin pitkä osa on akku, joka laitetaan usb-kappaleeseen lataukseen. Seur. vasemmalta atomisoija, joka lämmittää oik. kuvassa olevan suukappaleen sisällä olevan nikotiinin, josta vapautuu höyryä. Näitä tuli 3 kpl pakkauksen mukana. Niitä on olemassa täytettäviä sekä sitten näitä ns. kertakäyttöisiä. En vielä tiedä kuinka kauan kessuttelua patruuna kestää, useamman kessun verran kuitenkin. Virran kestostakaan ei vielä ole kokemuksia sen tarkemmin.
                                              Lisäkokemuksia odotellessa... =)
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                #24
                                                Mukana tuli usb-laturi, joten lataaminen on helppoa tietokoneen tms kyljestä.
                                                Hieno homma tuollainen latausjuttu. Työpaikalla voi työkaverille huikata: "oota vähän kun mä lataan sätkään ensin virtaa..."

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onko kokemuksia eri malleista ja eri nesteistä noissa sähkötupakoissa?

                                                  Mitä mallia kannattaa välttää, mikä on aidoimman tupakan näköinen, missä mekaniikka on luotettavin, akun kesto ym?

                                                  Kauanko yleensä yksi atomisaattori kestää, eli pitääkö niitä olla useampia heti lähdössä?

                                                  Kauanko kestää yksi 20ml E-liquid pullollinen?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ostin eGo-t C mallin. Siinä on oma säiliö nesteelle. Säiliö kestää mulla pari-kolme päivää. 24mg ja 18mg litkuja ostin. 30ml pullo kestää noin 3 kuukautta. Atomisaattorille on luvattu 2-3kk kestoksi käytöstä riippuen.
                                                    Akku tässä vekottimessa on kestänyt jo viikon sauhuttelun. Toffeen/tupakin maku on ihan jees. Vaimokekin on tottunut toffeen tuoksuun sisätiloissa.

                                                    Tilasin laitteet Briteistä (libertyflights.com), josta saa vielä -15% koodilla e-savuke.com. Toimitusaika tilauksesta oli kolme(!) päivää. 9kk "tupakit" kustanti about 100e posteineen. Siis 2 akkua, 5 atomisaattoria, seinälaturi ja usb-laturi, 3x30ml nestettä ja 5 säiliötä.

                                                    edit: Pistä Sauli yv. niin voin käydä näyttämässä, ollaan samalla paikkakunnalla.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ego-t, 1100mAh akulla lähti minullekin samaisesta paikasta eilen tilaukseen. Olivat postittaneet jo eilen illalla. Nopeaa toimintaa. Samalla tulee muutamat nesteputelit. Aloituspakkaus ja yhteensä 15ml nesteitä maksoivat 15%alella noin 50e. Tuolta ei tule toimituskuluja.

                                                      Kannattaa lueskella e-savuke sivustolta juttua, siellä on asiallista tietoa. Samoin sen foorumi. Siellä on myös tietoa nikotiinin rajoituksista tullissa, alennuskoodit kauppoihin jne.
                                                      Täällä et saa kuin ohjeistuksen mennä lääkäriin. Hieman ihmettelen miten kukaan ei puuttunut kirjoitteluun, kun monta viestiä jostain ihan muusta kuin sähkötupakasta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nyt on viikko takana sähkötupakkaa ja voin sanoa: TOIMII!

                                                        Normi LM-askista tossa pöydällä en ole polttanut yhtään, eikä tee edes mieli.

                                                        Viikonloppuna baarissa sauhuttelin baaritiskillä, eikä siitä tullut sanomista, baarin henkilökuntaa oli joku jo valistanut. Mukava myös autossa sauhutella, kun ei tartte varoa hajua, kipunoita (edellisen auton penkkiin tein reiän) tai tuhkaa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Plussaa myös täältä, huomenna 8 viikkoa ilman originellia chesterfieldin sinistä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ite tilasin ja sain 6 viikkoa sitten sähköröökin (se 510 malli genesiksesltä.) 3 päivää "polttelin" ja kyllä se toimi, mutta sitten senkin polttelu jäi.

                                                            Kannoin vain sähköröökiä taskussa valmiina koko ajan ja se toimi niinku menttaaliplokkerina röökiin karkaamiselta. Nyt jo 5,5 vko ilman mitään nikotiintuotetta eikä tarvii enää kantaa sähköröökiäkään taskussa.

                                                            Baarissa olen humpannu jo monet kerrat eikä sielläkään ole lipsunut.

                                                            Sillai se 18 vuotta sitten aloitettu polttelu päättyi.. Laitan kyllä sähköröökille paljon arvoa projektissa - vaikken fyysisesti polttanutkaan sitä kun muutaman päivän.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X