Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 järjestelmänvalvoja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Windows 7 järjestelmänvalvoja?

    Vittu tuon seiskan kans menee hermot, saatana! Mikähän nyt mahtaa olla vikana ku koitan asentaa Samsung PC-studiota ni valittaa etten oo järjestelmänvalvoja eikä voida asentaa. Mitään salasanoja eikä vierastilejä oo aktivoituna. Helevetti. On mussuttanu joskus muistaki asennettavista ohjelmista mut ihme kyllä niis meni vain klikkaamaalla ok:ta.

    #2
    Kokeilehan käynnistää se asennuspaketti admin oikeuksilla.

    Comment


      #3
      Tossa jotain ehotuksia http://support.microsoft.com/kb/975787 jos haluaa UAC pois päältä.
      Tai kokeile ajaa setuppi hiiren oikeella napilla exen tms päällä ja "run as administrator"
      Tai enabloi administrator tunnus ja kokeile ajaa sen kautta.

      Comment


        #4
        Kokeilehan käynnistää se asennuspaketti admin oikeuksilla.
        Kiitti! Lähti pelaamaan. Miks ihmees on olemas joku "ylempi voima" vaikka lukee et oon järjestelmänvalvoja? Luulis et voin asentaa ja tehdä mitä lystään sillon.

        Comment


          #5
          Son melko varmasti toi UAC (User Access Control) joka siellä kenkkeuilee. Vaikka olet admin ryhmässä, silti et ole täysi admin.

          Tolla estetään haittaohjelmien automaattista asentautumista.

          Comment


            #6
            Lienee enemmän sen asennuspaketin koodauksesta kiinni. Muutenhan ne vaatisi kaikki tuon "Run as admin" napsun toimiakseen.

            Comment


              #7
              Niin no voihan se riippua installeristakin tai siitä ettei softaa ole 7:lle tehty vaan aikasemmille versioille.
              Joskus joutuu käyttämään noita compatibility modejakin tosi vanhoilla softilla.

              Comment


                #8
                CTRL+SHIFT pohjassa ja ENTERillä käynnistys muistaakseni pikanamikat järjestelmävalvojana käynnistämiseen. Ne on muuten kivoja ne "tarvitsee järjestelmäoikeudet -> jatka" -ilmoitukset, kun avautuvat pienennettynä tehtäväpalkkiin...

                Jos tuohon jo meni hermot, niin ei kannata ropailla seiskan kanssa yhtään pidemmälle. SYSTEM-oikeuksista kun alkaa pimputtelemaan, niin sitten se hermo vasta meneekin :) Ne on ikäänkuin über-über-oikeudet, jotka ei tule noin vain klikkaamalla. Nimimerkki "parin turhan tiedoston poisto -> ilta ropailua"...

                Comment


                • #9
                  koitin kanssa 7:kaa n 3kk kunnes mitta täytty...ja takas xp:hen toimii esim ulkoinen äänikortti ym paremmin...

                  Comment


                  • #10
                    En oo löytänyt vielä syytä, miks vaihtaa pois XP:stä. Just kun tää on alkanut toimiin, niin tulee jotain seiskaa ym tilalle.

                    Comment


                      #11
                      Aivan! Suoraa sanottuna melkosen perseestä koko seiska! En olisi itekkää halunnu vaihtaa XP:tä pois mut ku väkiste joka konees oli valmiina seiska.

                      Comment


                        #12
                        Ei se perseestä ole. Kyllä se XP:n päihittää noin yleensä, 64bit versio varsinkin. Säädettävyydessä vaan XP:lle tottuneelle kenkku.

                        Comment


                          #13
                          Pekka peruskäyttäjäähän M$ ajattelee ja näille jopa Vista on parempi kuin XP. Semmoisia juttuja kuin tietoturva ja eyecandy.

                          Ite olen aina rynninyt ensimmäisenä päivänä uuden käyttiksen kimppuun. Olen melko varman että valtaosa näistä "XP on parempi kuin 7" ihmisistä olisi täysin päinvastaista mieltä jos olisivat oppineet säätämään koneensa seiskalla ja sit pitäis vaihtaa XP:hen.

                          Sen verran pitää mainita että Home versiot saa unohtaa ihan heti jos meinaa tehdä jotain facebook/sims/youtube syvällisempää. Pro tai Ultimate niin johan löytyy työkaluja paremmin.

                          Comment


                          • #14
                            Itse olen ollut alalla jo niin kauan että muistan vielä sen valtavan purnauksen XP:n tullessa uusiin koneisiin vuosituhannen vaihteessa. Sama juttu Vistan kohdalla, valitettiin niinkin pienistä asioista kuin ponnahdusikkunoista. Win7 on kyllä monessa mielessä aikaisempia miellyttävämpi käyttää, parannukset eivät näy kaikki peruskäyttäjälle. Samalla voi siirtyä arkailematta 64 bittiseen maailmaan kun aikaisemmin oli vielä murheita laitteiden yhteensopivuuden kannalta. Onhan vielä laitteita joihin ei ole ajureita mutta jos on niin vanha tulostin että se ei toimi Win7:ssä voi hakea vanhan koneen väriaineiden hinnalla uuden lähikaupasta. Toisaalta on jopa käynyt niin että joku vanha laite joka ei Vistassa tai XP:ssä toiminut pelaa ilman ajureiden etsimistä Win7:ssä.

                            Comment


                              #15
                              Itse olen ainakin tyytyväinen Seiskaan kotikoneella. Aika pitkälti saa sellaiseksi kuin haluaa. Kyseessä on tosin Ultimate versio. Home-versio on taas porukoiden läppärissä ja sillä voisi heittää vesilintua. Eli pelkästään jo noilla versioilla on huimia eroja kuten aikaisemminkin on todettu. Vistan jätin itse väliin kokonaan, mutta seiskasta käytin jo betaversiota kun oli aikoinaan vapaasti saatavilla testikäyttöön, tuolloin oli toki joitain yhteensopivuus ongelmia, mutta virallisessa versiossa nekin loistaa poissaolollaan.

                              Comment


                                #16
                                Xp on se helppo ratkasu, jos ei pelaile uusimpia pelejä ja halua kaikkea irti niistä. Uusin DX on vain seiskalla.
                                Seiskan käyttöliittymä ei vielä ole kyllä vakuuttanut, eli en ole vielä sisäistäny kaikkea. Silti kummastuttaa, että vaikka mulla on hyvin moderni kone jolla voi pelata uusimpia pelejä sujuvasti, ei tuo seiskan käyttöliittymä ole mitään silmäkarkkia.

                                Mulla ei ole ollut blue screen ongelmia winkkareiden kanssa enään pitkään aikaan.
                                Uusi seiska kone heitteli sinistä ruutua kun kokeilin kellojen rajoja löydellä. Normikäytöllä ei ole mitään ihmeellistä ollut.
                                XP taas on varma kuin mikäkin, jos vain ei ole tullut levyvirheitä väärään kohtaan.
                                Mulla on ollut nyt virallinen käyttis pitkän aikaa koneissa, vaikka seiska on vasta ensimmäinen minkä itse ostin. OEM 7 Pro 64 Bit taisi maksaa vähän reilun huntin.

                                Joskus tuli epävirallisten kanssa touhuttua, mutta ei enään vanhemmiten jaksa säätää rekisteröintien ja koodien kanssa.

                                Porukoiden koneet on aina kuralla, niitä mä olen saanu korjata usein. Siellä se käyttö on sellasta, että kone sammutetaan väärin ja sitten ihmetellään miksi tulee vikoja.

                                Comment


                                • #17
                                  Itse olen omistanut nyt koneet jossa ollut XP, Vista ja nyt on Win7.
                                  Win7 on mielestäni paras näistä, mutta sehän onkin makuasia. Olen myös käyttänyt tätä Win7:aa sen beta versiosta lähtien. Pöytäkoneella on Win7 Ultimate 32bit (miksi ihmeessä?, hyvä kysymys) ja läppärissä Home Premium (64bit), läppärillä ei sen tehojen puolesta pelaillakkaan niin tuo home on siihen ihan käypä.
                                  Säätämisestä puheenollen niin ei enää tule mistään mitään kun pitää hypätä vistan/xp:n puikkoihin. Kaikki on aina muka hukassa.

                                  Olen myös törmännyt muutaman ohjelman kanssa tuohon ongelmaan, missä pitää käyttää sitä run as administrator juttua. UAC:it olen aina ottanut pois käytöstä, se ei aiheuta kuin ongelmia.

                                  Comment


                                    #18
                                    Minäkin olin joku aika sitte vannoutunut XP käyttäjä mutta ajattelin huvikseni nyt kokeilla Win 7:aa ja en kyllä enää Xp:tä takasin laita. :)
                                    Viimeksi muokannut bonus; 15.12.2010, 22:06.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei oo mitää käsitystä montaako eri versiota seiskasta on mut täs oli valmiina home premium ja vanhin peli mitä oon koittanu oli vuodelta 2002 ja pelas ihan normaalisti ilman mitää herjauksia. Siihen en voi sanoa onko paska vai ei muihin seiskoihin verrattuna mut kaikki pelit on kyllä pelannu mitä oon koittanu eikä ne tosiaankaa uusimmasta päästä oo. Sen voin sanoa et nykyaika on perseestä :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei siinä Win7 Home Premiumissa ole peruskäyttäjän kannalta mitään eroa Pro tai Ultimate versioon verrattuna.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joopa joo, on varmaan totta, että Windows Vista ja 7 ovat ehkä parempia tietoturva (lue: Windowsn aikaisempien versioiden haavoittuvuuksien suhteen), mutta omien kokemusteni mukaan XP on kyllä stabiilimpi kuin 7 ja puhumattakaan "Visvasta" (=Vista). Vistan piti olla suunnilleen se mitä 7 on nyt, mutta Vistan kehitys epäonnistui ja sen on käsittääkseni myös epäsuorasti Microsoft myöntänyt. Tämä näin käyttäjän näkökulmasta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Sen voin sanoa et nykyaika on perseestä :)
                                            Aivan, 286 ja 640 kilon keskusmuisti takaisin (enempää ei kuulemma tarvitse ;). Tuohon vielä pari peliä kuten Alley Cat ja Digger niin avot...

                                            Mutta ihan vakavissaan kun puhutaan, niin monet näistä XP:n vannoutuneista käyttäjistä ovat sellaisia, jotka eivät ole ikinä muita käyttäneetkään, eli ovat opetelleet tietokoneen käytön XP:n aikakaudella. Siitä vanhasta tutusta ja totutusta on joskus niin vaikea päästää irti.

                                            Omasta subjektiivisesta näkökulmastani vakaus on jatkuvasti parantunut XP -> Vista -> 7. Joku voi olla tietty eri mieltä. Sillä pärjää pitkälle, kun valitsee käyttiksen raudan mukaan. Turha sille P4:lle on Vistaa saati seiskaa asentaa, XP toimii vaan paremmin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Kari Grandi Näytä viesti
                                              mutta omien kokemusteni mukaan XP on kyllä stabiilimpi kuin 7
                                              Näin "ATK-ammattilaisen" näkökulmasta XP ei ole lähellekkään niin vakaa kuin 7. Ja se on fakta. Sulla on ollut liian hyvä tuuri XPn kanssa tai user error seiskan kanssa jos seiska ei kerta ole vakaa :)

                                              Yks juttu voi olla kanssa, että olet läntänny Windows 7kan johonki vanhaan ruoskakoneeseen mihin sitä ei ole tarkoitettu. Varmasti ei toimi niinkuin pitää.

                                              Windows 7 oikein käytettynä ja nykyaikaiseen koneeseen laitettuna on todella hyvä käyttöjärjestelmä verrattuna edellisiin winukoihin. Yleensä vain se käyttöjärjestelmä menee sekaisin itse käyttäjän toimista ja se ei ole Windowsin vika :D

                                              Comment


                                              • #24
                                                Winukoita on 3.1 versioista lähtien tullu ropailtua ja täytyy sanoa, että omassa käytössä XP nykysellä toimintavarmuudella on itselle se ykkönen. Vistan jätin suosiolla väliin, koska kyseessä oli vain seiskaa edeltävä "väkinäinen" väliversio markkoinoilla pysymisen vuoksi (näyttää, että tuotekehitys tekee edes jotain).

                                                Mutta uuden työkoneen sain sitten seiskalla ja kuinka ollakkaan tuo Adminin tarvitsemisen kaikkeen minkä vaan halusi koneella tehdä vei pohjan koko käyttikseltä! Koitin säätää ja vääntää konetta muotoon, että omilla tunnareilla voi tehdä kaiken säädön, muutokset, poistot yms yms yms. Mutta ainakaan itse en tässä onnistunut.

                                                Omasta mielestäni tunnuksilla joille on annettu admin oikeudet täytyy voida ja ennen kaikkea SAADA muuttaa mitä tahansa asiaa. Jos ja kun tälläinen ei seiskassa omien tietojeni mukaan onnistu, niin silloin menee pohja koko käyttöjärjestelmästä?! Jos ja kun ihmiset käyttää tätä käyttöjärjestelmää työkoneissa, niin miten näillä voi olla aikaa vaivata it-osastoa jatkuvasti turhiin tehtäviin (joihin siis tarvitaan OIKEAA adminia). Ja vaikka omaisi itse nämä tunnukset, niin se että joutuu jatkuvasti kirjautumaan toisilla tunnareilla sisään, suorittaakseen jonkun asian, niin kuulostaa ja siis todellisuudessa on erittäin vittumaista.

                                                Toivon, että olen väärässä noiden säätöjen suhteen! Toivon myös, että joku voi sanoa, että jokaisille tunnuksille saa tarvittessa täydet admin oikeudet ja minä en vaan tiedä tätä. Luulen, että seiskassa ei ole muuten mitään ylitsepääsemätöntä "vikaa" XP käyttäjiä ajatellen, jos tämä kyseinen asia hoituu. Kukaan ei halua, että "isoveli" kyttää oman koneen käyttöä ja vittuilee, että eipäs sulla olekkaan oikeutta poistaa/muokata sitä tiedostoa yms yms...

                                                niin ja muistan hyvin sen hetken, kun 98/ME:sta siirryttiin xp:hen ja ai niitä kasvukipuja! :) (hyppäsin 2000 version yli)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja spadde Näytä viesti
                                                  Mutta uuden työkoneen sain sitten seiskalla ja kuinka ollakkaan tuo Adminin tarvitsemisen kaikkeen minkä vaan halusi koneella tehdä vei pohjan koko käyttikseltä! Koitin säätää ja vääntää konetta muotoon, että omilla tunnareilla voi tehdä kaiken säädön, muutokset, poistot yms yms yms. Mutta ainakaan itse en tässä onnistunut.

                                                  Toivon, että olen väärässä noiden säätöjen suhteen! Toivon myös, että joku voi sanoa, että jokaisille tunnuksille saa tarvittessa täydet admin oikeudet ja minä en vaan tiedä tätä.
                                                  Olet väärässä. Tunnus joille on oikeaoppisesti annettu adminin oikeudet pystyy tekemään koneella kaikkea JA ilman ilman mitään kyselyitä. Eli käytettävyydestä saa samanlaisen kuin windows XPssä. Tähän vaadittavat säädöt ja asetukset vain pitää tietää. Edelleenkään vika ei ole käyttöjärjestelmässä, muuten kuin siinä, että noiden asetusten venkslaaminen ei ole niin helppoa kuin XPssa ihan jo pelkästään tietoturvan takia.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kiitos Aleksi! Tuo on hieno kuulla! Eli koska tämä asia onnistuu, niin silloin tuossa seiskassa tuskin on millekkään käyttäjätasolle mitään mikä olisi xp:tä huonompi.

                                                    Ja itse siis myönnän, että tieto/taito seiskan käytössä on itsellä minimaalinen. Joten täytyy siis jossain vaiheessa tutustua ja etsiä nämä säädöt kohdalleen, jos vaan saa aikaseks asentaa seiskan uudestaan....

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Puolitoista vuotta on Windows Seiskaa asennettu uusiin ja korvattu Vistoja vanhemmissa koneissa. Kyllä ne harvat ongelmat ovat aina johtuneet komponenteista tai käyttäjästä eivät itse käyttöjärjestelmästä. Eihän se ole Microsoftin vika jos HP ei tee ajureita 64-bittiselle Win7:lle koska saa myytyä enemmän uusia tulostimia mutta Microsoftia siitäkin syytetään.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Näin "ammattilaisen" silmistä ihan perusjutut, kuten käyttöjärjestelmän uudelleenasennus. 7 on laatikosta valmiina ja päivitettynä about 30-45 minuutissa. XP tai Vista ottaa 2-4 tuntia ja niitä saatanan boottauksia kymmenen enemmän.

                                                        Samati joka laiteajurin tai USB-laitteen asennuksen jälkeen ei vaadita boottia kuten XP aikoina. Poistaa yllättävän paljon turhaa odottelua kun työkseen koneita asentelee.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Missäs nuo oikeudet muutetaan? Kotikoneella olisi kiva ettei tarvis erikseen klikkailla "Run as Admin". Ongelma on juurikin tuo mitä spadde kuvaili, eli mielestäni on admin oikat, mutta ei kuitenkaan ole. Ja kysessä on muistaakseni 7 Ultimate.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                                            Missäs nuo oikeudet muutetaan? Kotikoneella olisi kiva ettei tarvis erikseen klikkailla "Run as Admin". Ongelma on juurikin tuo mitä spadde kuvaili, eli mielestäni on admin oikat, mutta ei kuitenkaan ole. Ja kysessä on muistaakseni 7 Ultimate.
                                                            http://www.sevenforums.com/tutorials...nistrator.html

                                                            Tuolta sivulta tuo "Option three" kohta, siinä kerrotaan kuinka vaihdetaan yksittäiselle ohjelmalle.

                                                            Mitään ohjelmaahan ei Vistassa tai 7:ssa ajeta järjestelmänvalvojan oikeuksilla, ellei ohjelma sitä erikseen pyydä ja käyttäjä salli (mm. monet asennusohjelmat tekevät tämän). Tämä pätee myös silloin, kun on kirjauduttu sisään järjestelmänvalvojan oikeudet omaavalla käyttäjätunnuksella. Ideanahan tällä on parantaa tietoturvaa, kun mikä tahansa ohjelma ei pysty tekemään mitä tahansa suoraan koneelle.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X