Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitkä renkaat A4:seen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitkä renkaat A4:seen?

    Renkaiden vaihto olisi esissä. Alla on nyt 2000km ajetut Hankook Ventus 235\40\18, ja auto menee urissa minne sattuu.Audin ajonautinto on kateissa, joten mitkä ostan seuraavaksi, että auto menesi myös suoraan? Ja auto oli A4 1.8T-06.

  • #2
    Mä olen ainakin tyytyväinen Potenzoihin, tosin en muista mikä malli.

    Pyöreäolkaiset kun ostat niin hyvä tulee...

    Comment


      #3
      Mulla on toimineet myös Goodyearin Eagle F1 GS-D3:t ihan mukavasti.

      Comment


        #4
        Itselläni ollu nyt tän kesän Kumhon ecsta supra 712. Kokoa 225/40 18. Iha hyvät on ollu.

        Comment


        • #5
          Mun mielestä noi Kumhon 712 ES:t on (edullisuutensa takia?) vähän meluisat.
          Ei pahat, mutta jostakin se hintaero varmaan tulee.

          Comment


          • #6
            Mulla on kanssa 235/40 18 ja urissa vetelee pienemmissä vauhdeissa. Luulen kyllä että joutuu 8.5" ET30 vanteista. Renkaina on Pirelli P-zero Rosso, ennen oli P-zero Nero ja sama ilmiö.

            Comment


              #7
              Lainaus:Pyöreäolkaiset kun ostat niin hyvä tulee...

              Mitähän rengasmerkkejä ja malleja kuuluu tähän kategoriaan, ja koko?

              Comment


              • #8
                225/45R17 Hantuukin K105 tulee alle huomenna. Tätä on ainakin suitsutettu verkossa hiljaisena, mukavana ja toimivana - Sekä sopivan hintaisena.

                EDIT:

                Nyt on hantuukeilla taitettu lähemmäs 1000km ja kokemus on positiivinen, tässä koossa yllättävänkin mukavat sekä hiljaiset renkaat verrattuna pilot sport 1:iin sekä Falken 452:iin, eivätkä uratkaan juuri häiritse. Ajotuntuma ei kyllä ole samalla tavalla sporttinen eikä rengas tunnu samalla tavalla jämäkältä tiukasti kaartaessa mutta ajomukavuus painaa tällä hetkellä enemmän. Sadekeliä ei osunut vielä kohdalle.
                Viimeksi muokannut liki; 25.6.2007, 09:27.

                Comment


                  #9
                  Kyllä vetely johtuu leveästä matalasta pyörästa, joiden runko on jäykkä.

                  Ei vetely katoa jos alle laitetaan tuollaisia 45 tai matalempaa rengasta.
                  Vähentyä se voi, mutta ei koskaan samalle tasolle kuin normirenkailla.

                  Samoin nuo leveät matalat pyörät tuntuu kuluvan ihan oudosti vaikka auraukset olisi kunnossa. Ehkä pitäisi säädättää kulmauset renkaiden mukaan?

                  Ajonautintoa tuottaa huomattavasti enemmän maantiellä 195/60/15 renkaat kuin kissannahat ;)

                  Comment


                    #10
                    Taas voi nautiskella Audin hyvistä ajo-ominaisuuksista. Hankookit sai väistyä alta, ja tilalle asennettiin Nokian Z:tat, 225/40/18. Veteleminen urissa loppui kertaheitolla. Nokiassa on "olkapää" pyöreämpi,joka vaikuttaa tuohon urakäyttäytymiseen.Hankookit varmaan toimivat jossain muussa autossa, mutta mulla ei.

                    Comment


                      #11
                      Kyllä voin itsekin kehua nokia z renkaita eivät vetele urissa ja ovat aika hiljaiset itsellä koko 225 40 18 jo toista kesää ajossa

                      Comment


                      • #12
                        Mulla on edessä 235/45 Michelinit 9x17" vanteilla ja ajokäytös on todella hirveä. Täälläpäin on vielä todella paljon uria teissä joten melkein koko ajan saa ajaa hartiat jäykkänä. En tiedä auttaako itselläni kapeampaan vaihtaminen vai edellä mainittuun Nokialaiseen vaihtaminen, mutta jotain pitää kuitenkin tehdä. Tuskin kapeampikaan tuon levyisella vanteella ajo-ominaisuuksia parantaa.

                        Comment


                        • #13
                          mulla o dunlop sp sport maxx 225/40/18 tykänny. en oo huomannu mitää pahempaa vetelyä

                          Comment


                          • #14
                            Eipä se ole ihme että tykkää vetää urissa ym.. ku koot niin suuria ja leveitä.. verrakkaa alkup. rengaskoon renkaisiin.. huonommilla alkup. renkailla ei noita ongelmia ole..

                            Tosin itselläkin 225/45 17"

                            Comment


                            • #15
                              Kokemukseni mukaan ET -lukeman muutos alkuperäisestä vaikuttaa enemmän ajokäytökseen kuin renkaan leveyden muutos.

                              Comment


                                #16
                                En tiedä mistä johtuu mutta minulla toimii erittäin hyvin 265/30 R19 rengas ja 10" ET10 vanne. Paljon paremmin kuin aiemmin 225/40 R18 8" ET35 vanteella.

                                Comment


                                • #17
                                  Mä oon huomannu myös tossa A4 B6 quattrossa sen et 235/40-18" kumi vetelee huomattavasti enemmän ku samalla ET:llä oleva 225/40-18"...

                                  Eli vetely helpottaa ku laittaa esim. 225-leveet kumit alle.

                                  Comment


                                    #18
                                    Se on tommonen 265 jo niin levee ettei mahdu uriin ;)

                                    Comment

                                    Working...
                                    X