Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi B7 BRB 1,9TDI -08 Vapisee tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi B7 BRB 1,9TDI -08 Vapisee tyhjäkäynnillä

    Eli ongelmana on, että auto "hytkyy" "vapisee" tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella. Kylmänä tai puolilämpösenä ei mitään oireita.

    Auto on itelle uus, mutta ite olen tehnyt diagnoosin, että johtuisi Kaksoimassasta.

    Youtubessa oli viedoita siitä äänestä, mutta omassa ei sellaista "kolinaa" kyllä kuulu.

    Lisäksi rengasmeteli ihmetyttää.. Olen yrittäny kaarrella ja kuunella olisiko laakeri jostain mennyt, mutta ääni ei kyllä pahene kaartelulla. Onko näistä mennyt yleisesti pyöränlaakereita?

    Ajettu 197tkm

  • #2
    Auto on nyt pajalla tehään kytkin+kaksoismassa. Kytkin oli ihan valmis, mutta kaksoismassa näytti suht ehjältä. Vaihdetaan se silti.

    Vetarin sisälaipoissa oli väljää. Oli neulalaakerit paskana. Ei meinannu mistään löytyä noita laakereita erikseen, mutta seat alteassa oli samanlaiset ja siihen sai erikseen 14€/kpl. HUH :)

    Saan auton huomenna takaisin, niin päsee toteamaan tuliko kuntoon.

    Minkäslainen homma on kyseiseen koneeseen termarin vaihto?

    Comment


    • #3
      Jos vapina jatkuu, niin suuttimien korjaus arvot kannattaa testerillä kattoo.

      Comment


      • #4
        Joo tarvitsee se kattoa. Enmpä usko, että rikkinäinen kytkin ravistelee paikoillaan!

        Tiedätkö voiko noita korjata pumppari suuttimia korjailla vai onko hommattava "tehdas kunnostettu"?

        Comment


        • #5
          Jotkut näyttää hytkyvän, vaikka ajoitus on suht kohdillaan. Silti, kun tuota jompaan kumpaan suuntaan muuttaa, hytkyminen saattaa vähetä/loppua.

          Pumppareiden suuttimien tiivistesarjaa löytyy tarvikeliikkeistä. Osaava ja sopivia työkaluja omaava asentaa nuo itsekin. Muuta kunnostusta niille ei itse voi tehdä.

          Comment


          • #6
            OK, Kattelin, että kahalta olisi tiiviste srj / asennus sarja 22€ saatavilla.

            Yks ongelma jota on myös jota olen ihmetellyt on, että ei ahda 1-vaihteella läheskään yhtä alhaalta ku muilla vaihteilla.

            Jahka saan auton takaisin, niin putsaan EGR:n ja vaihdan termostaatin.

            Pystyykö tuota ajoitusta muuttamaan ihan testerillä?

            Comment


            • #7
              1-vaihteen hengettömyys on ainakin 2.0 tdi:ssä saatu kuulemma aikaan softapäivityksellä joka leikkaa puhtia pois. Veemäinen mielestäni. Liekö sama tuossa motissa.

              Tutisevista tdi-koneista:

              http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...357cbb743d62e0

              http://www.myturbodiesel.com/wiki/ca...d-tdi-engines/

              Comment


              • #8
                Joo korjausarvot kannattaa lukea. Positiiviseen korjausarvoon eli tukkoiseen suuttimeen saattaa joku naftasuodattimeen/tankkiin kipattava forten litku auttaa. Jos se yhtään samoin toimii kuin AVF ja AWX niin -0,7...+0,7 väliin pitäs osua.pitikö ne vielä kylmällä koneella katsoa. vai kuumalla. :)

                Comment


                • #9
                  Kiitoksia hyvistä vastauksista. Eiköhän näillä eväillä saa auton kuntoon.

                  Comment


                  • #10
                    Sain auton takaisin pajalta. Kytkin on noin 100 kertaa pehmeämpi ja parempi. Ja vapinaa en ainakaan pienellä koeajolla huomannut.

                    Kytkin oli kyllä ihan loppu niitit oli osittain revennyt...

                    Comment


                    • #11
                      Vastaillaan nyt itelleni jos jollekin ois jatkossa hyötyä: Eli vapina ei hävinnyt kaksoimassa vaihdolla kokonaan, mutta seuraavilla toimilla hävisi kokonaan.

                      -> Diesel fuel system cleaner
                      -> EGR - Venttiilin puhdistus

                      Lisäksi samalla tuli kuntoon tuo "alitehoisuus" EGR oli aivan tukossa.

                      Comment


                      • #12
                        Hyvä kuulla, että EGR touhulla selvisit tuosta. Mulla kans kytkin ja kaksoismassa vaihdettu, mutta silti välillä kun rullaa pysähdyksiin tyhjäkäynnillä, niin kone saattaa vapista. Tosin mulla on sellaista pientä nykähtelyä kun kaasu on moottorijarrutuksen ja tasakaasun välissä.

                        Tarkoitus olisi vaihtaa maffi, egr, kaasuläppä ja termostaatti. Jos noilla ei tokene, niin sitten vielä suuttimet.

                        Comment

                        Working...
                        X