Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Näppäilyvirhe, piti kirjoittaa 235/40/18.

    Comment


    • #62
      Ah, no sitten. Taitaa vaihteistolla ja kaasujalan asennolla olla aika iso ero kulutukseen sillon. Tarkistin yhden maantielenkin kulutuksen, noin 350km. Aika tarkka 9litraa sadalla niinkuin ajotietokoneenkin mukaan.

      Comment


      • #63
        Itse en ole ajannut pidempiä taipaleita ässällä, työajoa ainoastaan 50km suuntaa. (70% motaria ja 30% Kehä1) Kulutus vaihtelee 10.5-11L välissä. Nämä ovat talvikulutuksia, pitää kesällä katsastaa uudestaan, jos vaikka vähän kulutus tippuisi :)

        Comment


          #64
          Päinvastoin yleensä... Nopeudet on suurempia, klima puksuttaa koko ajan ja sitten jotkut 20" painavat ja leveät pyörät alla. Omat lossit kuluttaa ~litran vähemmän talviaikaan. Lienee suurin syy talvinopeusrajoitukset.

          Comment


          • #65
            Niinhän se yleensä menee :) Mutta mä oon tykästynyt noihin ässän omiin vanteisiin, että vanteet ei tule ainakaan vaihtumaan. Motarilla tulee tietenkin nopeudet kasvamaan kesä aikaan, joka lisää kulutusta. Tossa ässässä ei ole minkään näköistä lämmitintä, joka vaikuttaa negatiivisellä tavalla kulutukseen näin talviaikaan..Kesää odotellessa =)

            Comment


            • #66
              Ei mullakaan ole lämmitintä. Säteilylämmitin öljypohjan nurkassa näytti yhdessä ässässä lähinnä huonolta vitsiltä ja eberiä/webastoa tähän ei saa järkevästi mihinkään mahtumaan. Eipä tuo kyllä tunnu kolmenkympin pakkasestakaan silti yhtään välittävän.

              Comment


              • #67
                Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viesti
                Ei mullakaan ole lämmitintä. Säteilylämmitin öljypohjan nurkassa näytti yhdessä ässässä lähinnä huonolta vitsiltä ja eberiä/webastoa tähän ei saa järkevästi mihinkään mahtumaan. Eipä tuo kyllä tunnu kolmenkympin pakkasestakaan silti yhtään välittävän.
                Lämmittimestä tulikin mieleen, että jostain saksalaisesta webbiportaalista luinkin että webasto on nou nou E-10:n kanssa. Mahtuu eli ei. Voi olla taas jotain legendaa mutta en haluis itse olla kuitenkaan kokeilun uhri. Miten talvikäynnistys kireillä pakkasilla onnaa ilman mitään esilämmitystä näin suuressa koneessa? Omakohtainen kokemus toistaiseksi on max 2.3l koneissa (aika tahmeeta jos akku ei oo hyvässä latingissa) ja pienemmissä (1.4l lähtee melkeen käsin veivaamalla, kun katsoo autoon päinkään vihaisesti).

                Onkohan keskieuroopan S4:n akku eri laatua/tehoa kuin Suomessa?

                Comment


                  #68
                  eberiä/webastoa tähän ei saa järkevästi mihinkään mahtumaan. Eipä tuo kyllä tunnu kolmenkympin pakkasestakaan silti yhtään välittävän.
                  Helposti :) Mulla on Ässässä eberi akkukaukalossa. Akku on siirretty takakonttiin vararenkaan keskelle. Pätee varmaan B6:seenkin.
                  keskieuroopan S4:n akku eri laatua/tehoa kuin Suomessa?
                  Joo ja ei. Orkkisakku lienee aina sama, mutta täällä suomessa se orkkisakku kyykkää aikasemmin ja luultavasti vaihdettu uuteen nopeammalla syklillä. Itellä kyykkäs saksan akku lähes samoinetein, kun tuli suomen kylmiin keleihin.

                  Eipä tuon ässän käynnistelyssä ole ollut ongelmia kovassakaan pakkasessa lämmittämättä, kun akku on kunnossa, vaikka kaksi sylinteriä puuttuukin tuohon B6:seen verrattuna.
                  Viimeksi muokannut amalin; 18.2.2012, 13:16.

                  Comment


                  • #69
                    Joo tuo akun siirto konttiin on ilmeisesti ainoa tapa. Mietin sitä että tekisi rs4 b7 osilla kun siinä on akku valmiiksi takana, mutta siinä onkin takakontin pohja aivan erimuotoinen. Jätin toistaiseksi ajatuksen vielä hautumaan.

                    Laitoin Villelle sähköpostia kun tuli käyntiä kajaaniin.

                    Comment


                    • #70
                      Kiitoksia laurille ässän esittelystä! Kuume senkuin vaan nousee!:)

                      Comment


                      • #71
                        Joku taisi toisessa ketjussa sanoa että oli webasto/eberi asennettu kuskin pyöräkotelon taakse (tai sinnepäin) B6 ässään. Itsellä on tuo saksan akku kestänyt aika hyvin pakkasia ainakin toistaiseksi, toista viikkoa seisomista -25-30 pakkasessa ja nätisti pyöräytti käyntiin kuin palmun alta(kirjaimellisestikin, heh heh..). Paras kone käynnistymään kylmänä kovilla pakkasilla mitä olen itse ajanut.

                        Ja tuosta kuumeesta sitten pääsee eroon vain ostamalla sen auton, itse tuskailin useamman vuoden ennen aikaiseksi saamista :)

                        Comment


                        • #72
                          Itehi tässä jo vajaa pari vuotta tuskaillu s4 oston kanssa:) jospa sen tässä tämän vuoden nimiin ehkä saisi:)

                          Comment


                          • #73
                            Alkuperäinen kirjoittaja Wez85 Näytä viesti
                            Onko miksasilla käyntiä kajaanissa lauantai aamuna tällä viikolla? Meinaan jos aamulla kerkeäisi s6 vilkaisemaan sillä aikaa, kun emäntä käy töissä..
                            Pistin hieman myöhässä yksityisviestiä wezille S6:n tiirailusta...

                            Comment


                            • #74
                              Jep, pitäny kiirettä. Oon imatralla tällä viikolla ja ens viikolla oon espoossa, joten mahtaa jäähä nyt ainakin kahelta viikolta s6 katsomiset:) voin myöhemmin ilmotella ku oon taas maisemissa:)

                              Comment


                              • #75
                                Kannattaa muuten omistajien vilkaista paisuntasäiliötä alapuolelta, mulla oli halkeamia jo ihan mukavasti siinä seinämässä mikä on kannen yläpuolella. Samoin yhteen toiseen samanlaiseen ässään vaihdetaan paisari, koska siinä se jo vuotaa. Sori vaan mutta vein sitten toistaiseksi viimeisen ruotsin varastosta :) eli voipi mennä hetken ajan tehdastilaukseen. Ei ole kallis osa, jotain 30 euron tienoilla. Kannen lämpö varmaan jotenkin haurastuttaa sitä.

                                Tässä jossain vaiheessa on aikomuksena irrottaa imusarja, kokeilla siitä onko läpät miten väljänä, asentaa imusarjan etupäähän korjaussarja joka ajaa imusarjan läppää (ihan vaan mielenkiinnosta, että mitä tapahtuu käynnistysrämähdykselle) ja uusia huohotusputket. Yhdestä missä otettiin imusarja irti, oli huohotinletkut imusarjan alla jo aika huonossa kunnossa.
                                Viimeksi muokannut LauriJT; 25.2.2012, 10:42.

                                Comment


                                • #76
                                  Joku taisi toisessa ketjussa sanoa että oli webasto/eberi asennettu kuskin pyöräkotelon taakse (tai sinnepäin) B6 ässään. Itsellä on tuo saksan akku kestänyt aika hyvin pakkasia ainakin toistaiseksi, toista viikkoa seisomista -25-30 pakkasessa ja nätisti pyöräytti käyntiin kuin palmun alta(kirjaimellisestikin, heh heh..). Paras kone käynnistymään kylmänä kovilla pakkasilla mitä olen itse ajanut.

                                  Ja tuosta kuumeesta sitten pääsee eroon vain ostamalla sen auton, itse tuskailin useamman vuoden ennen aikaiseksi saamista :)

                                  Jeppis jepulis, Itsellä on eberi juurikin pyöräkotelon takana, hienosti mahtuu.
                                  Viimeksi muokannut ZoRRo; 28.2.2012, 09:20. Perustelu: virjotuskirhe

                                  Comment


                                  • #77
                                    Viittitkö ottaa kuvan ainakin mulle miten ne letkut on sinne saatu vedettyä? Mietittiin sitäkin paikkana, mutta ei tiedetty että mahtuuko se ja miten sinne saa letkut.

                                    Muuten jos miettii C5 S6 ja B6 S4 välillä, kannattaa ehdottomasti ajaa molemmat, sillä ovat täysin erilaisia autoja. Veljellä on juurikin C5 S6, kummallakin meistä tippi, ylipäänsä jo hallintalaitteiden tuntuma ja ajotuntuma on todella erilaiset noissa. Samoin käytös moottorilla ja laatikolla.
                                    Viimeksi muokannut LauriJT; 28.2.2012, 22:21.

                                    Comment


                                    • #78
                                      En saanut kovin hyviä kuvia otettua konehuoneen "pienen" ahtauden takia mutta eberi on oikeenpuoleisen lohkon takana.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oujee, erittäin helposti huollettavan kuuloinen paikka =)

                                        Comment


                                        • #80
                                          Minkähän takia muuten tälle koneelle ei ole defalta letkulämmitintä lainkaan? Tuo säteilylämmitin tuntuu aika onnettomalta varsinkin tuon kokoisessa koneessa; lämmittää korkeintaan öljyjä hieman, jos niitäkään, kun on siinä öljypohjan yläpuolella kiinni..

                                          Comment


                                          • #81
                                            eihän se oo paha, pohjamuovi vaan irti niin sinne pääsee alakautta käsiks, itsellä vaihdettiin just poltin alkutalvesta.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Tuli tänään tehtyä köyhänmiehen pakoputki viritys, "Flapper mode" Eli tuli disabloitua pakoputken läpät. Ihan positiivinen vaikutus ääniin. Tuossa kuva läppien toimintamallista http://i116.photobucket.com/albums/o.../exflapper.jpg

                                              Comment


                                              • #83
                                                Ja jos joku haluaa askarrella, niin mulla olis ylimääräisenä tuollainen S4:n orggisputkisto katilta taaksepäin... Saa ostaa edullisesti.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Onkohan tuommoset pakoputken läpät S6:ssakin? Hieman ehkä kaipaisi tyhjäkäynnillekin ääntä lisää, kun on pari kertaa saanut kommenttia että onko se kasikone edes pellin alla.... :)

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Ei minun tietääkseni S6 ole, taitaa ainostaan olla B6 S4. Nuo läpäthän näkee, kun katsoo putken ulostulosta sisään. Väliäänevaimentimen poistolla saa vakioputkestakin aika rouheat äänet.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Pitäisiköhän kokeilla tuota läppämodausta?. Piti hommaa kylläkin ihan kunnon putkisto,mutta investoin ne rahat nyt ensihätään kunnon alustaan.

                                                      Broidin Nowackin putkistolla olevan E39 M5:sen rinnalla oma ässä kuullostaa ujolta vajaamukiselta :)

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja jjheimo Näytä viesti
                                                        Pitäisiköhän kokeilla tuota läppämodausta?. Piti hommaa kylläkin ihan kunnon putkisto,mutta investoin ne rahat nyt ensihätään kunnon alustaan.

                                                        Broidin Nowackin putkistolla olevan E39 M5:sen rinnalla oma ässä kuullostaa ujolta vajaamukiselta :)
                                                        Eipä tullut toi aiemmin mieleen, pitää siis kokeilla.
                                                        Tosin ei se sitä vielä laulamaan saa kunnolla. ;)

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          10min homma, eikä maksa mitään. Miksi ei kannaisi? Vaikka ei tolla modauksella mitään järisyttävää muutosta tule äänimaailmaan.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                            Eipä tullut toi aiemmin mieleen, pitää siis kokeilla.
                                                            Tosin ei se sitä vielä laulamaan saa kunnolla. ;)
                                                            Koskas testataan? ;)

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Minkälainen kytkin tuntuma tuossa ässässä kuuluu olla? Omassa tarraa kytkin vasta kun poljin on melkein ylhäällä, liikerata jotakuinkin pari senttiä. Melkeinpä mahdotonta tehdä "pehmeitä" vaihtoja. Taitaa kytkin olla lopussa, onneksi ei viellä luista.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X