Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nykyajan rakentamisen tasoa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jep, en halua tietää, että mitä omassa kämpässä on tuo keittiö maksanu, vaikka taitaa olla kaapinovet "vain ikeaa", muuten on sitten kiveä tasot, Smegiä koneet ja bonarina kaasuhella :)

    Comment


    • On tainnut tuo remppaaminen kallistua vuodesta 2008 kun tein remppaa tässä omalla kartanolla. Minulle on itse remppaaminen ainoa oikea vaihtoehto, sitä nukkuu yönsä paremmin kun on itse rempannut kylpyhuoneen ja keittiön. Minkä omalla työllä saa säästettyä, voi törsätä vaikka kivitasoihin ja puustellin puupintaisiin keittiökaapinoviin ;)

      Itse talo ja tontti oli sikahalpa, mutta itse tehdenkin lämmitysremppa (uudet kattila+varaaja+vesikiertoinen lattialämmitys), uudet muoviset käyttövesiputket, uudet lattiapinnat (laattaa tai saarniparkettia), kylpyhuoneremontti (lattia, vesikalusteet, seinäpinnat), WC:n pinnat ja kalusteet sekä keittiöremontti tulivat maksamaan n. 45 k€. Ja nykysin varmaan on hinnat jo 20% korkeammat.

      Ulkopuolisia tekijöitä oli putkimies ja laattamies noin viikon työpanoksellaan sekä kirvesmies pari viikkoa apuna valuissa. Kela-miehitystä oli toki vaihtelevasti apuvoimina.

      Comment


        Itellä juuri menossa 48/94 tehdyn talon remppa. 0.7ha tontti, kunnan vesi/viemäri vm. 2010, 48m2 autotalli-katos huoltomontulla vm. 10. Yläpohjasta löyty pari pikkujuttua ja purettiin hirsikehikon yläkiertoo myöden pois ja tehtiin uusiks. Tällä hetkellä puhutaan hankinta ja remontti kulujen osalta alle 60k€ kustannuksista. Vielä alakerran lattia uusiks eristeineen ja pinnat uusiks niin veikkaan kokonaisuutena 80k€ eikä oo tarvinnu säästellä materiaaleissa. Oman työnosuus iso ja osa teetetty joihin ei ole omat rahkeet riittäneet. Meillä päinkin jos kokonaan uutta tekis samoilla spekseillä niin sais helposti laittaa tuplana tuon rahan. Seuraavaksi kun pitää mestaa vaihtaa niin teen kyllä uuden, jos rikastun ja herkeen köyhtymästä. :D

        Comment


        • Nämä on aina tapauskohtaista. Itse ostin ensimmäiseksi omakotitaloksi noin viiden vuoden etsinnän päätteeksi 50-luvun rintamamiestalon. Vuosi meni remppaamatta, jonka jälkeen aloitettiin perusteelliset rempat, siis perustuksia myöten. Valmista kun tuli, niin mitta oli täynnä ja myyntiin meni. Onneksi meni heti kaupaksi ja päästiin hyvin omilleen. Tehtiin sitten kokonaan uusi. Ja voi sanoa, että ei kaduta :)
          Viimeksi muokannut OnlyAWD; 21.11.2015, 09:31. Perustelu: ei osaa kirjoittaa :)

          Comment


            Olen nauttinut uudessa asumisesta. Kokemukset on lähinnä 1960 - 1990 -välillä rakennetuista kerrostaloista. Niissä on aina joku remppa tulossa, päällä tai maksettavana.

            Comment


            • noniin siinä niitä kommentteja, jos vaan pitoa on pankin puolesta niin tee uusi.
              jos pystyt vanhaa remppaamaan, pystyt myös uutta rakentamaan jos joku vähän neuvoo. ja jos et itse pysty niin uuden teettäminen on kyllä tehokkaampaa kuin rempasta tekikälle maksaminen.

              Comment


              • Vanhemmissa kerros- ja rivitaloissa asuminen on tuon remppaamisen puolesta mielestäni astetta stressaavampaa kuin omissa nurkissa. Siinä ei vaan ole samaa vapautta toteuttaa remonttia, vaan joutuu taipumaan yhtiökokouksen päätöksiin.

                Comment


                • se on kyllä totta, mutta vastuu rakenteista yms on kuitenkin yhtiössä yhtiöllä ja ok-talossa vain itsellä. toki vaatii sen että yhtiössä on edes muutaman kymmenen asuntoa että on vähän volyymia maksaa laskuja. meillä on 14 asuntoa yhtiössä, ihan sujuvasti saadaan päätökset tehtyä hallituksessa ja vähän kun on yhtiön tilillä rahapuskuria, ei kustannukset aiheuta narinaa osakkaissa. itse kyllä tehdään paljon, tai siis ehkä puolet väestä tekee :D leikkialue rempattiin viime kesänä, ensi keväänä pitäs maalata julkkarin puuosat.

                  Comment

                  Working...
                  X