Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI lastutus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuolta lista tuo 305 oli otettu :) Niin ja kyllä kuluttajia monissa asioissa jymäytetään:)

    http://www.admin247.org/resources/up...ce__301111.pdf

    Comment


    • Selvittelimme tätä asiaa vielä tarkemmin, ja tässä b8 a4:n tapauksessa tilanne on suunnilleen tällainen.

      APR mittaa Dynapack napadynossa VAKIO B8:sta 200hv renkailta. Säädön jälkeen sama dyno näyttää 221hv renkailta. Tehdään suhdelaskutoimitus 220/200=1.105. Kerrotaan saadulla suhdeluvulla Audin ilmoittama vakioteho: 211 x 1.105 = n. 234hv, joka julkaistaan.

      Revon virallista toimintamallia emme toki tiedä, mutta yleinen käsitys USA:ssa on tämä:

      Julkaistuista dynolapuista päätellen Revo mittaa tehon jonkun Mustangissa tai vastaavalla rulladynolla (vrt APR:n napadyno), ja saa pyörätehoksi 228hv, jonka se kertoo oletetulla voimansiirtohäviökertoimella, eli jakaen saadun tuloksen 0.75:llä, 228/0.75 = 305hv joka julkaistaan.

      Kuitenkin, kuten käytäntö on osoittanut, ja Porkkiskin ylempänä mainitsi, kaikki lastupajat, jotka vähänkään osaavat asiansa, saavat samalla raudalla kenties kymmenen prosentin sisään saman suorituskyvyn. Toiset vetävät aggressiivisemmalla säädöllä ylempänä mainitun eron, mutta autobaanalla autot todennäköisesti menisivät tasahölkkää.

      Markkinointiosasto sitten tekee omat valintansa, jolla erottua muista. APR on pitäytynyt samassa tavassa ilmoittaa lukemat, vielä tämän auton tapauksessa. Asiaa tutkitaan, ja mietimme maailmanlaajuisesti, miten tällaisesta markkinoinnillisesta erimielisyydestä päästäisiin eroon. Todellisuus on kuitenkin, että dynoissa on valtavasti eroja. Erityisesti, jos mittaillaan pyöriltä tai navalta, ja sitten arvaillaan konetehoja.

      Meillä APR Finlandilla ollaan sitä mieltä, että hevosvoimien ja Newtonien sijaan pitäisi tuijottaa suorituskykyä. Aika kuitenkin näyttää, saammeko koko maailman kelkan tässä asiassa käännettyä.

      Comment


      • Mites tuo 3"dp kisakatilla vaatiiko jotain muutosta ohjelmaan kun vaihtaa normaali katin tilalle?
        Rupeaako herjaamaan mootorin vikavaloa tai muuta?

        Comment


        • Kyllä mulla alko valo palamaan taaksepäin siirretyn kisakatin asennettuani.

          Comment


          • Siihen on lääkkeet softassa joten ei valot pala mittaristossa turhaan.

            Comment


            • Kannattaa rakentaa / hommata sille takalambdalle korotuspalikka et se vähän nuuhkii siel putkessa. Ei tarvii softaan kajota sen ihmeemmin. Oli kattia tai ei.

              http://www.roadraceengineering.com/e...adapter_fr.JPG

              Comment


              • BSR:n putkistolla ja Motestin ohjelmalla ei ainakaan ongelmia. Ei herjaa mistään.

                Comment


                • Kannattaako A4 2.0 TFSI lastutus?

                  Hei, olen utelias ja mie en tiedä mitään lastuttamisista. Olen Tampereen läheltä ja mitä tai mistä kannattaa kysellä, että paljonko saisi tuosta tehoja irti?
                  Auto on 2011 vuoden Le Manse varustuksella.
                  Autossa on 180 heppaa 132KW
                  Viimeksi muokannut Salsapoju; 28.2.2014, 20:24.

                  Comment


                    Siis kannattaako, missä mielessä? Rahallisestiko vai miten?
                    Onko autosi siis 210hv/155kW vai 180hv/132kW ? Noita kakslitrasia turboja on siis molempia olemassa.
                    No ei sen väliä samat tehot niistä molemmista saa ulos lastuttamalla.
                    Tuossa muutama esimerkki, googlella löytyy lisää...
                    http://www.turbotec.com/index.php
                    http://www.aprfinland.fi/fi/jaelleenmyyjaet
                    http://www.konig.fi/

                    Comment


                    • Mulla on ollut aikaisemmin kaksi A4:sta 2.0 TFSI:llä. Molemmat lastutin ja kummassakin tapauksessa se mielestäni kannatti, koska tehoja ei voi koskaan olla liikaa ;-)

                      Kannattaa muistaa kuitenkin se, että lastuttaminen karsii jonkin verran potentiaalisia ostajia, kun ryhdyt autoa vaihtamaan. Myös maahantuojan asenne on huomattavasti nihkeämpi mahdollisissa takuutapauksissa, vaikka vika olisi lastutuksesta riipumaton.

                      Comment


                      • Tuolla http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=70635 pari sivua juttua myös aiheesta. Omani vm. 2006 2.0TFSI:n lastutin heti kun auton ostin, ja olen ollut lopputulokseen erittäin tyytyväinen.

                        Comment


                        • A4 2.0TFSIq viritys

                          Terve,

                          Eli olen tässä nyt miettinyt, että olisi mukava saada pientä piristystä tuolle koneelle. Auto on siis A4 2.0TFSI (200hv versio) quattrolla ja vuosimallina on 2005, kilometrejä kyseisellä laitoksella alla 120tkm.

                          On tullut katsottua tuossa Oettingerin ja APR:n ohjelmia. Luin myös pikaisesti, että väännön puolesta turvarajana toimisi 380nm.

                          Millaisia suosituksia teillä siis olisi? Vai onko ollenkaan suositeltua? Olisi nimittäin jokunen hv ja nm ihan tervetullutta.

                          Comment


                          • APR:n ohjelmaa voi kokeilla ja jos ei miellytä niin ei maksa mitään. Oettinger taitaa olla erillinen boxi niin siinä kokeilumahdollisuutta ei liene.
                            Itsellä APRn tuotteista 4 auton kokemuksella vaan hyvää sanottavaa...

                            Comment


                            • 2.0 TFSI 200 hv version lastutus

                              Näitä topiikkeja riittää ....... laitoin nyt yhden lisää, parilla toimittajalla on kampanjat päällänsä ja nyt tammikuussa aikomus toteuttaa tämä, kumpaan sen valinnan kääntäisi, Optimoi-ketjun vai Harisen tuotteeseen ?

                              Comment


                              • Noista 2 Harinen, koska se säädetään ihan penkissä, eikä lyödä vaan uutta softaa sisään.

                                Comment


                                  Harinen myös siksi, että tietää kenen se softa on ja jos ongelmia tulee, niin osaa korjata myös vian.

                                  Comment


                                    Muistelen Tontsan olevan "aurinkoakin tarkempi" autonsa suhteen joten ihmettelen että kumpikaan noista on edes vaihtoehtona. Oma valinta olisi joko APR tai Erikoismoottori Airaksisen juuri toiveiden mukaan tehty. Toki kumpikaan noista ei varmaan pysty kilpailemaan hinnalla Optimoi- ja Harinen -softaa vastaan mutta eurolla saa euron tuotteen.

                                    Comment


                                      Tämähän on vahvasti mielikuvapainotteinen valintaprosessi, koska kuluttajan on ennalta vaikea faktapohjaista vertailua tehdä.

                                      APR:n hinnastohinta on 830e ja Tonille löytyy paikallinen jälleenmyyjä, jolta aiheesta voi kysellä lisää.

                                      erikoismoottori.fi vakioautolle 420e. Mainetta on toistaiseksi näiden osalta vähemmän, mutta osaamista löytyy. Moottoriltaan vastaava A6 on puolen tunnin päästä virityksessä. Edellinen B7 TFSI-asiakas sanoi koeajolla "mä olen kyllä erittäin tyytyväinen" :)
                                      ~210g/s

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                        Tämähän on vahvasti mielikuvapainotteinen valintaprosessi, koska kuluttajan on ennalta vaikea faktapohjaista vertailua tehdä.
                                        No ehkä olen tarkka siitä mitä saan maksaessani tuotteesta, itse hintahan ei saa olla veruke sille että tuote tai palvelu saisi olla paskaa ? Yleensä tuotteiden vertailu on helpompaa mutta näissä on juuri näin kun Porkkis tässä sanoo.

                                        Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                        erikoismoottori.fi vakioautolle 420e. Mainetta on toistaiseksi näiden osalta vähemmän, mutta osaamista löytyy. Moottoriltaan vastaava A6 on puolen tunnin päästä virityksessä. Edellinen B7 TFSI-asiakas sanoi koeajolla "mä olen kyllä erittäin tyytyväinen" :)
                                        ~210g/s
                                        Kirjoitettu teksti on helppo tulkita väärin, käsitteleekö tämä kokonaisuus erikoismoottorin tuotetta ?

                                        Comment


                                          Jep viimeinen kappale koski omaa tuotantoa. Saa toki maksaa enemmän, jos se tuo mukanaan laatuvaikutelmaa :)

                                          Merkittävät erot hinnoissa johtuvat luonnollisesti erilaisista kulurakenteista.

                                          Comment


                                          • Katsos, keskustelun aikana saatu yksi yv., sekin kaveriltani jolla autossaan erikoismoottorin softa, ja kertoo olevansa tyytyväinen .......

                                            Comment


                                            • Yritysosastolla mainostetaan myös Shark Performancen softia tarjoushintaan 375€. Onko niistä kenelläkään kokemusta?

                                              Comment


                                              • 375 kuulostaa todella halvalta merkkituotteesta, ootko varma hinnasta?

                                                Comment


                                                • Kilpailu on merkillisen kova sana alalla kuin alalla, itse +- 30 vuotta sitten ilmaisjakelulehtiä jakaneena ja nyt viikon samasta asiasta 'innostunutta' tytärtäni auttaneena en voi kuin ihmetellä sitä tämän hetkistä korvauksen määrää, on meinaa taso huonompi kuin 30 v. sitten. Jos joku on ihmiskauppaa niin toi, asiaa jo hieman aavistelinkin kuin melkeinpä mikä tahansa alue oli valittavissa.

                                                  Meni vähän ohi mutta silti.

                                                  Comment


                                                  • Tuo hinta mulle mailiin annettiin, kun sitä kysyin. Ei ihan huonointa kuraa siis, jos Repokin kutsuu merkkituotteeksi, vai? ;)

                                                    Comment


                                                      Motestilla kans kampanja 31.1 asti 299€.

                                                      Comment


                                                      • Shark on merkkituote siten, että softan tuottaja ja vastuussa oleva säätöinssi on tarkalleen tiedossa.

                                                        Joka siis eroaa bulkkisoftasta siten, että täällä on useampikin iso lastuttajaketju Suomessa, jotka myy omaa brändiään ja tuotettaan tietämättä vitunkaan vertaa siitä, kuka softan on tehnyt ja milloin ja missä.

                                                        Comment


                                                        • Entäs Celtic Tuning? Siitä oli joskus kärkäs keskustelu, mutta lähinnä siinä arvosteltiin vissiin Hirvipuroo eikä itse ohjelmaa. Teholupaukset noilla kaiketi vähän yläkantissa, mutta onko muuten ok softia? Olis semmonenkin tuossa lähellä..

                                                          Comment


                                                            Ajateltavaa ohjelmistoista:
                                                            Jos yksi yritys pystyy tarjoamaan lähes kaikkiin merkkeihin softia, onko ne kaikki itse tehtyjä ja testattuja?

                                                            Tämä siis jatkona Jyrkin kommenttiin.

                                                            Comment


                                                              Jos tosiaan shark motorsportin ohjelman saat tuohon rahaan en voi kuin suositella. Veljen rs octaaviassa (200hp 2.0tfsi) on kyseinen ohjelma, herran itsensä asentamana joka sen on tehnyt, toimii ja vetää tasaisesti. Ollut autossa nyt 3-4 vuotta tuo ohjelma. Tuon firman taustalla on suomalaista osaamista :) itse suosittelisin omalla kokemuksella shark motorsportin, apr:n ja powerbyten tekemiä ohjelmia.
                                                              Celticistä tosiaan on paljon kärkästä tekstiä ja ei suotta. Jos lupaavat vapari v8 audista melkein +40hp pelkällä ohjelmoinnilla lisää niin jokin ei täsmää. Eikä ole jälleen myyjän puheetkaan valtamediassa ole olleet kauhean luotettavan oloisia. Viellä en ole kuullut että olisi dynossa tehty ohjelma päivitys jolla näkisi alkuperäisen ja uuden eron todellisuudessa ja tällä lunastaneet lupauksensa todellisiksi. Tuskin yksikään celtikin tekemistä ohjelmista on niin viimeistelty tai takuu varmasti toimiva kuin edellä mainituilla tekijöillä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X