Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VAROITUS Audin takuu ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Takuun myöntäminen on aina vapaaehtoista, kukaan ei pakota siihen, ei yritysten välisessä kaupankäynnissä tai yritykseltä yksityiselle.

    Lakisääteinen virhevastuu ja "tuotteen oletettu elinikä" pätevät vain kuluttajamyynnissä, sellaista ei ole olemassakaan b2b-maailmassa.

    Comment


      #32
      Ei ole olemassa mitään vuosisopimuksia korjaamoille, missä voisi takuita poistaa tms. Kaikille samat sopparit, aleprosentit sen mukaan paljonko on myyntiä.
      Tähän asti on toiminut minulla moitteetta takuut VV-Auton kanssa. Töitä eivät korvaa eivätkä välillisiä kuluja/ vaurioita. Siksi ostan vain tietyt osat alkuperäisenä VAG osana.

      Comment


        #33
        Jos ei VV-auton ja yksittäisen yrittäjän kanssa ole ollut puhetta takuuaikojen määrittämisestä rahalla niin ei se sitä tarkoita etteikö niin voisi olla riittävän ison asiakkaan (esim. Autoasi ketju) kanssa. Ihan omaan kokemukseen perustuen kyllä se takuuaika on täysin määriteltävissä rahan avulla kun puhutaan yrityksien välisestä kaupankäynnistä ja isoista rahasummista muilla teollisuuden aloilla.

        Mutta tämä tarina on muuttunut tuosta ensimmäisestä viestistä ihan oleellisesti jo niin ei tässä tiedä enään mitä muuta on jäänyt kertomatta. Eka viestistä sain ainakin minä kuvan että vetoakselit olisi ostettu merkkiliikkeestä asennuksen kanssa ja nyt eivät halua antaa takuuseen rikki mennyttä suojakumia. Vasta myöhemmin selviää että oikea osoite reklamaatiolle olisi ollut autoasi ketjun korjaamo joka on todellisuudessa ostanut vetoakselit merkkiliikkeestä ja asentanut ne omalla korjaamollaan.

        Ei sillä pitäisi olla mitään merkitystä asiakkaalle antaako merkkiliike takuuta autoasi korjaamolle vai ei. Eihän se ole mitenkään asiakkaan ongelma, se on autoasi ketjun ongelma.Ihmettelen kyllä suuresti jos autoasi ketju ei vaihda 20e suojakumia (merkkarin hinta ?)vedoten siihen että merkkiliike ei anna heille takuuta. Kyllä on aika lyhytnäköistä toimintaa jos näin todella on. On niitä muilla korjaamoilla vaihdettu jopa 4x vuoden aikana sama vetarin kumi takuuseen samaan autoon vaikkakin kyse oli tarvikesuojakumista.

        Comment


          #34
          Niin, kuulun Fixus ketjuun. Tosin ostan osat itse suoraan koska minulla on tasan samat alet kuin isoilla ketjuilla. Sen lisäksi tiedän että esim. Fixuksella ei ole tuo soppari sen kummallisempi kuin minulla. Siitä ei mitään takuita saa pois. Olen näiden kahden kanssa ollut tekemisissä nyt reilu 15v joten minun ei tarvitse asiasta mutuilla.

          Aloittajan tapauksessa takuuvastuu on Autoasi ketjulla, oli takuuta tai ei yritysten välillä. Asiakas on ostanut osan X ja siinä virhevastuu. Ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää.
          Se että VV-Auto ei maksa osan rikkoutumisesta johtuneita työkuluja, on normaalia. Osan se kyllä luulisi maksavan, ihan normaali 2v takuu siinä on.

          Comment


          • #35
            No, Audi ei vastaa osasta Autoasi korjaamolle, vaan "takuu/virhevastuu" kuuluu Autoasi korjaamolle, näin ne vastasivat asennusfirmalle.

            Mietin, että luikertelevatko vastuusta esim. vedoten ammattitaidottomaan asennukseen, tai asennusvirheeseen tms. jota minulle yrittivät syöttää aluksi, kunnes pyysin kirjallista perustelua.

            Autoasi korjaamo lupasi kyllä kumin vaihtaa heidän piikkiin.

            Aika paljon Autoasi korjaamo ottaa persnettoa, jos kalliita osia vaihtaa joihinkin Audeihin ja sitten ei heidän välinen takuu toimikkaan :(

            Tästä oppineena, ostan jatkossa kaikki osat itse varaosaliikkeestä ja asennan osat itse, näin toimiessa ei ole ikinä ollut ongelmia takuu/virhevastuun toimivuuden kanssa yli 35v aikana mitä on tullut autoja korjailtua.

            On kyllä takuun/virhevastuun liittyvissä asioissa ennenkin taisteltu, jopa pisimmillään 2vuotta.

            Onneksi on myös hyviäkin kokemuksia takuu/virhevastuun toimivuudesta.
            Vaimon autoon vaihdettiin paikallisella monimerkkikorjaamolla laturi, joka oli ostettu paikalliselta varaosaliikkeeltä. Kun haettiin autoa niin pienen ajomatkan jälkeen kaikki mittarit sekosi ja sähköisesti ohjattu automaattilaatikko sekosi ja kaikki auton polttimen paloivat. Syyksi selvisi se, että uusi laturi antoi 18,6V jännitettä. Laturin maahantuoja korvasi kaikki siitä aiheutuneet korjaukset ja uuden laturin toimitti pikana asennusfirmalle sekä otti rekisterinumeron ylös ja antoi 12kk takuun, jos jatkossa ilmenisi ylijännitteestä johtuvia korjauksia. Nyt auto on toiminut yli 24kk, eikä selkkauksesta jäänyt pahaa mieltä asiakkaalle.
            Viimeksi muokannut Killeri; 23.3.2018, 15:20. Perustelu: Viestit yhdistetty.

            Comment

            Working...
            X