Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Macin käyttäjiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Täällä on sekä ikkuna että pingviini asustamassa sulassa sovussa saman raudan sisässä. Omput on vielä pysyny keittiössä. ;)

    Comment


      #32
      Hei kun puhutte Mäkin helppokäyttöisyydestä, luotettavuudesta jne niin puhutte varmaan samalla Mäkistä varustettuna OSX:llä?

      Kun siihen ruvetaan tumppaamaan jotain muuta niin eikös sitten se ole sama onko se mäkki tai puucee tms, ei siis katsota käyttistä. Tuossa tullaan siihen, että propellihattu ehkä saa halvemmallakin sen alustansa.

      Mäkki on ihan hyvä ihmisille jotka ei virittele liikoja.

      Samaten jos ruvetaan vaatimaan jotain vmware tms millä softia pyörittää niin eikös taas tuo Mäkin hienos karise hieman.

      Ja ainoa oikea käyttis on AIX. Sopis Mäkki-ihmisillekkin ;)

      Minäkin käyttäis mäkkiä jos firman politiikka sen sallis. Ei täällä saa edes Linuxia pyörittää oikeasti tietoturvan takia läppäreissä.
      Samaten löytyy webbisovelluksia liiankin paljon, jotka toimii oikein vain IE:llä.
      Kannettavissa lienee sama onko se mäkki vai pc, huolto on kallista ilman tukea.

      Comment


        #33
        Kun siihen ruvetaan tumppaamaan jotain muuta niin eikös sitten se ole sama onko se mäkki tai puucee tms, ei siis katsota käyttistä. Tuossa tullaan siihen, että propellihattu ehkä saa halvemmallakin sen alustansa.
        Ei se oo pelkästä softasta (os) kinni. Tärkeää on myös se miten rauta ja softa on sovitettu yhteen ja miten raudan eri osat toimivat keskenään yhtenä pakettina. Kysymys on siis ehdottomasti kokonaisuudesta. Jotain tästä kertoo myös se, millaisia tehoja intel pohjaisista tornimäkeistä on saatu myös silloin kun käyttöjärjestelmänä on ollut windows.

        Suuriommat katastrofin alut syntyy juuri silloin kun tavan pulliainen kasaa pc-konettaan niin että ainoana ohjenuorana on mb-netin hintaseuranta. Parasta lopputulosta ei tosin saa edes ostamalla kalleimmat komponentit. Kyllä mulle sopii oikein hyvin se, että joku insinööri on tehnyt tämän työn mun puolesta. Jos ei toimi, viet liikkeeseen ja korjataan. Toisin voi olla jos oot itse sätöstellyt pakettisi kasaan ja epämääräisiä toimintahäiriöitä tulee.

        Kai se mäkin idea on siinä ettei sen käyttäjän tarvitse uhrata aikaa ja vaivaa säätämiseen. Pistää vaan virrat päälle ja käyttää. Toinen hyvä juttu on se ettei koneita myydä ilman käyttistä.

        Comment


          #34
          Ei muuten macbookpro:t ole mitään kallista rautaa, melkein päinvastoin. Tietty kannattavarungon jos ostaa ja kasaa hardiksen siihen itse, niin halvaksi tulee, mutta noissa kannettavissa on kyllä ominaisuuksiin nähden hinta kohdallaan.

          Comment


            #35
            Olen samaa mieltä Miikan kanssa -- esim. matkassa tulee aina jo mainittu darft-N tason WLAN ja prossu + muistin nopeus on keskitasoa tehokkaampaa. Pöytä-omenoiden soveltuminen ammattikäyttöön CAD/Arkki puolella on tullut todettua tuttavan kautta useamman vuoden ajan.

            Comment


              #36
              Tuttava juuri kehui niin estottomasti mäkkiä ja sen käytettävyyttä, että alkaa meikäläinenkin olla viittä vaille valmis ostamaan omenan.

              Mitäs arvon raati sanoo tästä koneesta:
              http://tinyurl.com/2weg6n

              Olisiko hankinnan arvoinen peli, älytöntä tehotarvetta minulla ei. Käyttönä nettisurffailu, normi tietsikkakäyttö (dokumenttien teko/taulukointia yms.), Etka/elsa/vakkom -pyörittelyä, kevyttä kuvankäsittelyä ja ehkä jonnin verran ohjelmointia (C/C++, Java). Mahtaisiko tuollainen mäkkibookki suoriutua tälläisessä käytössä vai pitäisikö suosiolla hankkia joku powerbook.
              Viimeksi muokannut Ilkka L; 24.12.2007, 21:01.

              Comment


                #37
                Normikäytössä riittää. Lähinnä tuossa "karvalakkimallissa" ensimmäisenä tihkaisee muisti(t). Minulla on se kalliimpi malli, siinähän on eroavaisuuksina 120 gigaa muistia (vs.80) ja polttava DVD. Jos tarve vaatii niin mahdollisuus välimuistin (onko oikea termi?) päivittämiseen yhdestä gigasta kahteen on olemassa.

                Comment


                • #38
                  Itse olen mäkkejä sattunnaiseti testaillut ajansaatossa, mutta yleensä tössähtäny siihen että ostanu jonkun satavuotta vanhan mallin, jossa ei riittänyt ryki päivittäiseen käyttöön.

                  Luovuin tuossa jokunen kuukausi sitten työsuhde-dellistäni, tutkailin useita vaihtoehtoja ja päädyin "hinttileiriin", Macbook Pro malliin.
                  http://www.apple.com/fi/macbookpro/

                  Valintaani olen tyytyväinen, potkua riittää.
                  Koneessani ei ole palomuuri päällä, antivirussoftakaan ei ole aktiivinen (joskus uteliaisuuttani ajan skannauksen, tosinkin turhana).

                  Muutamassa päivässä oppi osxän salat, ja samalla vierastamaan winkkarin käyttöä.
                  Käyttis on suht kevyt pyörimään, ei kaatuile yms, hyvin helppokin päästä pintaa syvemmälle (raportteja mummolasta ja porukoilta =)

                  Mitä on tullut käyttiksien päivityksiä yms, itsellä on käytössä ulkoinen firewirelevy jossa useita osx käyttiksiä. Johto koneen persiiseen kiinni, alt-nappula pohjassa koneeseen virrat päälle, valitaan mitä asennetaan, muutama ok ok ok ja käyttis asennettuna.
                  Hauskaa on myös se, että on 15v vanha mäkki tai malliston uusin versio, samalta käyttislevyltä asennettuna KAIKKI koneessa vakiona olevat laittteet/ajurit on asennettu valmiiksi asennuksen päätyttyä, ei siis vaadi käyttäjältä ajureiden asentamista/googlettamista yms. Viimeisimmät versiot toki tulee updeitin kautta.

                  Koneen mukana tuli 10.4 käyttis, 10.5 taitaa maksaa reilun satasen.
                  Mukavasti vpenistä kasvattaa se että tämähän on Unix 3 sertifikoitua rautaa/käyttistä, muistaakseni Sun, ibm ja hp omaa saman "arvonimen".

                  Koneessa kestää akku ilman virransäästöjä minun käytössäni reilun kolme tuntia. Fyysisesti ja laadullisesti tuntuu kivalta käpälään.
                  Spekseinä: 2.2ghz core 2 duo, 4gb ram, yms normisälät päälle.
                  Nykymallit syövät 667mhz ddr2 rammia, verkkokaupasta saa bout 73eur 4gb kitin...

                  Itsellä käytössä 10.5, virtuaalisena windows xp ja vista ultimate. Dualbootin ansiosta voi fyysisesti buuttailla winkkariin, äsken juuri pelailin Need for Speed ProStreet.

                  Käytännössä siis jos on softa/tiedosto joka pitää ajaa winkkarissa, klikkaa ikonia niin yskäsee vinkkarin taustalle auki ja homma luistaa.

                  Olen "muutamia" tuttavia/kavereita "käännyttänyt", lyönyt koneen pöydälle ja pyytänyt koeajamaan, samoin noita wanhoja mäkkejä nurkat väärällään niin niitä on hyvä lainata koejoon =) Ja aina tulee hyvin positiivista palautetta käännytyksen johdosta...

                  Jokunen (pakollinen) gizmo:
                  http://www.youtube.com/watch?v=Imd1fh04T_8
                  http://www.youtube.com/watch?v=mdVOrJvAWzY
                  http://www.youtube.com/watch?v=2FEaXsx3EkM
                  http://www.youtube.com/watch?v=5Md_OvKflWY
                  http://www.metacafe.com/fplayer/4374...e_macsaber.swf
                  http://www.hopeinenomena.net/viewtop...highlight=ibar
                  Viimeksi muokannut jesi; 24.12.2007, 16:18.

                  Comment


                    #39
                    Olikin hyvä huomio, ettei linkkaamassani laitteessa ollut polttavaa DVD:tä. Se on kyllä ihan must. Nuo pro-mallit on kyllä houkuttelevia, mutta liki kahta tonnia en viitsisi tietokoneeseen laittaa. Pitänee käydä kojeajamassa Murtsin mainostama malli.

                    Comment


                      #40
                      Applen tuotteet omaavat uskonnolissävytteisiä piirteitä muotoilun suhteen ja ovat lisäksi aika kalliitakin alkuinvestointihinnaltaan.
                      Sehään on niinku audi...

                      Mutta oikeesti. Itellä ollu noin puoli vuotta myöskin keskimmäinen MacBook käytössä. Ei pahaa sanaa voi sanoa. Kaveriksi vielä airport Extreme ja langattoman verkon luominen ei voi enää helpompaa olla. Murtsin aikoinaan käännytin, tai ainakin työnsin reunan yli, valoisalle puolelle eikä se nyt ainakaan vielä oo suuttunu =)

                      Jos olet opiskelija/opettaja lähtee nuo koneet Apple Storesta vieläkin halvemmalla. Softatuki on kyllä näin intel-mac aikoina vähintäänkin riittävä. jos jotain CAD/3D-ohjelmia tarttee yms. jotka ei ehkä niin hyvin pelitä niin aina on bootcamp. Ja jos aristaa valkoista väriä niin MacBookin saa myös mustana. Ja kuoret menee nykyään takuuseen, et ennenkuin takuu menee umpeen niin vaihtaa uudet kuoret ja kone on kuin uusi.
                      Ei muutaku Miikka ja Ilkkakin valoisalle puolelle...

                      E: Tuntuu olevan tuo omenaväki myös aika "merkkiuskollista" kansaa. Kaikki muut dissataan heti ja kaiken pitää olla "valkoista ja omenaa"
                      Nim.merk. iPhonea hankkiessa... ;)

                      Comment


                        #41
                        Jos pistetään samantasoiset intel ja omppu koneet rinnakkain, siis läppärit, niin kumman saa oikeasti halvemmalla?
                        Mulla on Dellin D830:nen core2duolla, 120gb kovolla, 4gb mem, DVD-DL polttava, Draft-n+kaikki hilppeet kuten telakka, 20" external flätti, näppis/hiiri, selkäreppu ja windows xp-pro lisenssi, 3 vuoden onsite kulta-tuella. Ja hinta oli noin 2000e. Ja tuo on ns firma-malli, joka maksaa enemmän kuin kotikäyttöön tarkoitetut täysin vastaavat koneet.

                        80gb kovolla normikuluttaja pärjää yllättävän pitkää vaikka siellä valokuvia säilyttäisi. Myös 1gb muistia riittää hyvin jopa pelaamiseen. Lisästä toki ei ole haittaa. 2gb piisaa jo hyvin.
                        USB/FW/E-Sata polttiksia varmaan saa myös mäkkiin, joten sen puute ei ole iso ongelma ostettaessa.

                        Mutta jos normikäyttäjälle ruvetaan tarjoamaan virtuaalivinkkareita niin ollaan väärällä suunnalla. Kai porukka tajuaa sen, ettei niitä winkkareita ilmaiseksi saa edes virtuaalisesti pyörittää? Ne lisenssit pitää myös ostaa ja taas tuli lisää hintaa.

                        Ainahan ne saa piraattina, mutta ne ei enään olekkaan välttämättä peruskäyttäjiä jotka etsii sokerikakkuohjeita netistä.
                        Viimeksi muokannut Puuhapete; 31.12.2007, 13:02.

                        Comment


                          #42
                          Applettia täälläkin. Jo vuosia ollut duunissa mac, nyt toisin päin. Työssä puucee, kotona Mac Mini taulutelsussa kiinni ja iPod Touch kaikessa muussa mobiilissa käytössä. Hyvä Jyrki kun laitoit tuon Hopeisen omenan linkin, siellä itsekin vierailen ahkerasti.

                          Tässä hyvä mac-media ruotsin kielellä:

                          http://macworld.idg.se/

                          iPhonea ja uutta "Newtonia" odotellessa..

                          Comment


                            #43
                            Petri, sen verran noita dellejä ollut, että voin sanoa, että tuo delli on loivasti lelumpi laite kuin macbook pro eikä ja tuon kannettavan hintakin on dell storesta ilman alvejakin noilla hilppeillä (näyttökin pois lukien) reilusti enemmän kuin 2ke...

                            Comment


                              #44
                              Joo no lelu ja lelu, Sehän on Delli. Ei ehkä luotettavuudeltaan paras merkki.
                              En minä näitä koneita maksa, tilaan vaan.
                              Ei edellinen d600:en sen huonoo ollut kun vain sai ensin kunnollisen emon sisäänsä :)

                              Mutta millä tavalla lelu? Eikö tällä tee sitten samoja asioita kuin prolla?
                              Polttaa dvd:t, pyörittää käyttiksen, selaa Audi-foorumeita, ja pyörittää virtuaaliservereitä samalla.
                              Hiljainen on ja wide-screen näyttökään ihan kökkö ole.
                              Käyttiskään ei ole kaatunu vielä kertaakaan vaikka Windows onkin.
                              Jopa jossain välissä tekee töitäkin.
                              Meidänkin firmassa siis leluilla tekee töitä varmaa puolet eli about 7000 iikkaa.

                              Akku nyt voi olla huonommin kestävä, mutta senkin kestoa saa pidennettyä kun käyttää niitä virransäästöominaisuuksia.

                              Mutta ns kotimallin saa huomattavasti edullisemmin ja sisältää samat, jollei paremmat ominaisuudet.

                              Comment


                                #45
                                Dellin lelumaisuuden huomaa siitä kun ottaa kulmasta kiinni ja nostaa. Ihan siis materiaaleja tarkoitin. On mulla ittelläkin tällä hetkellä kolme dellin kannettaa työvälineinä ja dellejä melkein pelkästään ollut vuodesta -00 vuodesta. Ihan kohtuullisia koneita ja suhteellisen edukkaita, mutta eivät kestoltaan mitään ibari/lenovo luokkaa. (Edit: lisätään vielä, että kotikannettavana toimiva LG:n pikkukannettava tuntuu huomattavasti dellejä "laadukkaammalta", selvisi pudotuksestakin paremmin kuin delli ;)

                                Mitä näihin halvempiin "kotikäyttökannettaviin" tulee, niin ei ne työkäytön kannettavat maksa enemmän vain siksi, että niitä käytetään töihin, niissä ominaisuuksissa on eroja, painotukset johonkin pelikannettavaan verrattuna toki on toiset.

                                Mutta tosiaan kun matti meikäläinen menee ostamaan kannettavaa, niin tuolla dellillä on enemmän hintaa kuin vastaavalla mäkillä. Tässä kun useamman kuukauden olen noita kannettavia nyt vertaillut, niin se nyt vaan menee niin, ettei mäkki yllättäen olekaan mikään kallis ominaisuuksiin nähden. Mulla ei todellakaan ole mitään omppulaseja silmillä, tässä vaan on tullut vertailtua hyvin pitkälle hinta/ominaisuus pohjalta (toki tietysti myös positiiviset kokemukset käyttiksestä ja yleisestä toimivuudesta ovat kokeillessa vakuuttaneet) noita kannettavia.

                                Comment


                                  #46
                                  Meillä kryptaus ainakin aikaisemmin esti esim Linuxin käytön. Ei löytynyt hyväksyttäviä softia. Tiedä mikä tilanne nyt on sitten.

                                  Mites mäkin kryptaus softat, saa varmaan jotain kaupallisia tuettuja myös siihen?

                                  Eli siis mäkki on yksi läppäri muiden rinnalla, kuka minkäkin sormilleen ja silmilleen haluaa.
                                  Ite olen kahlannu IBM, Fujitsun ja Dellin läppäreitä, jokaisessa on omat heikkoutensa.
                                  IBM:n tuki on ollut ainakin ihan syvältä, kone pitänyt lähettää huitsin nevadaan korjattavaksi.
                                  Delli sentää tullaa korjaamaan paikan päälle.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Miten niin Ibarin tuki on syvältä? Sieltä sentään vastataan puhelimeen ja takuupaketteja saa vaikka minkämoista. Takuulaajennuksien rekisteröinti on kyllä pidemmän päälle /c:stä, mutta se kun on hoidossa niin homma pelaa sen kolme vuotta.

                                    Eikös tuossa ollut tutkimuskin, jonka mukaan Apple ja Lenovo ovat tukensa osalta kärjessä läppärivalmistajista? Molemmat ovat osapuilleen samoissa hinnoissakin, mitä olen katsonut.

                                    btw. Mitä hittoa tekee yrityskannettavassa Draft-N:llä? Sehän ei testatusti pääse lähellekään luvattuja nopeuksia. Eiköhän tuki WPA2:lle ole monta kertaluokkaa tärkeämpää, niin on edes minimaalinen suojaus langattomalle verkkoliikenteelle.

                                    Comment


                                      #48
                                      On kyllä totta, että Dellit sun muut Acerit yms. halpiskannettavat ovat hyvinkin lelujen oloisia esim. IBM/Lenovoon verrattuna. Itse arvostan läppärissä vankkaa rakennetta, hyvää näyttöä & näppistä ja tietysti koneen liitäntöjä vehkeen tehon yms. lisäksi. Halpis- ja laatuvehkeissä on aika huikea ero tietokoneissakin. Lisäksi nuo halpisvehkeet on aika karsean näköisiä.

                                      Tällä hetkellä pitäisin parempina läppäreinä ulkoisen olemuksen perusteella lähinnä IBM/Lenovo, Apple ja HP:n laiteita, no ehkä voisi vielä listata Sonyn Vaio mallit. IBM/Lenovo ehkä kuitenkin läppäreiden kunkku, mutta se myös näkyy hintalapussa.

                                      Itse taidan hankkia ton keskimmäisen Macbookin. Harmi vaan, ettei siitä ole mustakuorista mallia tarjolla tai siis onhan se kallein Macbook musta, mutta pelkästä väristä ja pikkaisen isommasta kovalevystä ei viitsi paria sataa lisähintaa maksaa. No ehkä valkeaan läppäriin tottuu ajan myötä.

                                      Comment


                                        #49
                                        Se näppistaso kyllä tulee likaisen näköiseksi aika nopeasti. Näppäimet ei onneksi. Pyyhekumilla saa aika tehokkasti puhdistettua sen muovin. Itse pistin vielä varovasti muovinhoitoainetta (auton muovivahaa) pintaan. Tuntuu ettei lika tartu enää niin herkästi. :D

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                          IBM/Lenovo ehkä kuitenkin läppäreiden kunkku, mutta se myös näkyy hintalapussa.
                                          T-sarjan Lenovoissa maksaa mm. paremmat näyttöpaneelit (ja katteetkin ovat paikoin melko isoja). Korkearesoluutionäyttöä ei voita mikään ja ainakaan 15,4" Macbook Prota ei näytä saavan kuin 1440 x 900 resoluutiolla ja ovat kaikki vielä glossy-pintaisia.

                                          En tiedä mitä olette mieltä kiiltävistä pinnoitteista, mutta itse haluan nähdä ruudulta muutakin kuin sata heijastumaa. Jos kuitenkin haluaa perusnäyttöihin tyytyä, niin samalla rahalla saa kolme HP:n perusläppäriä, joissa on vastaava näyttö. Voi sitten vaihtaa läppäriä vaikka kerran vuodessa 8)
                                          Viimeksi muokannut Petri Tuomas; 2.1.2008, 23:57.

                                          Comment


                                            #51
                                            Itse olen osittain ratkaissut macbookin likaantumisongelman kontaktimuovin palasilla, kaksi sopivan kokoista palaa hiirilaatan molemmille puolille ja jos oikein hifistelee niin näppiksen reunoille vielä..

                                            Comment


                                              #52
                                              Ibm:n tuki on siinä huono, että osien vaihto vaatii koneen lähettämisen toisaalle.
                                              Ei yrityskäytössä jonkun koneen lähettäminen päiviksi ole monesti vaihtoehto, jos osan vaihto paikanpäällä on tunnin homma?
                                              Eikä kaikki Dellit ole leluja. Ei tuo D830:nen tunnu yhtää lelummalta kuin muitten vastaavat. Jämäkkä mutta samalla toki painava. Pöytäkoneen korvike tuo ennemmin on kuin kannettava.
                                              Mikä parasta, läppärit säästää sähköä.

                                              Comment


                                                #53
                                                Mikä parasta, läppärit säästää sähköä.
                                                Tämä on eritäin hyvä pointti myös kotikäytössä. Surffaillessa ei tarvitse välttämättä pöytäkoneiden täysiä tehoja. Toki nykypöytäkoneissa saa aika hyvin virransäästöominaisuuksiakin päälle, mutta esim. tällainen itsellä oleva peli/työhirmu vie niin paljon sähköä, että tämä lämmittää talvellakin tämän huoneen 26-28 asteeseen jos ei pidä ikkunaa välillä raollaan. Sitä kun vertaa tohon pikku kannettavaan, jonka virtalähdekin taitaa olla max 60W...


                                                15,4" Macbook Prota ei näytä saavan kuin 1440 x 900 resoluutiolla ja ovat kaikki vielä glossy-pintaisia
                                                Samaa itsekin olen katellut, 17" (hi-res) näyttö tohon tuntuukin olevan ainoa järkevä vaihtoehto, itse totuin dellin läppärissä käyttämään 1920x1200 resoa jo 15,4" näytöllä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Vinkkinä muuten läppärin hommaajille, että HP:ltä saa n. 1 000 EUR hintaan 15.4" tuumasta 1680x1050 resoluutiolla: HP 6715B

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Itse mittasin Draft-N wlanilla ilman Mitään optimointeja/säätöjä/tms (kamat paketeista pöydälle ja virrat päälle) 12MB/s tiedonsiirtonopeuden jatkuvana, en ollut ollenkaan pahoillani.
                                                    Toki jää speksistä (tiäsi mitä säätämällä ja fiilaamalla irtoaa), mutta IMHO silti varsin kunnioitettava nopeus langattomalle bitille.

                                                    Ja Macbook Pro mallia EI saa glossyna muutakuin TEHDASTILAAMALLA, eli defaulttina on aina normaali ei-kiiltävä malli.
                                                    Macbookkia saa VAIN glossyna.
                                                    =Tarkkuutta siihen spekulointiin :)

                                                    Joo, itsekkin olen käyttänyt kuutisen vuotta dellin hinnaston yläpään malleja, joissa tuo 1920x1200 reso, se kyllä närästi ettei moista h0m0koneeseen saanu, mutta hyvin olen sinuiksi päässyt näytön kanssa.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen
                                                      Ibm:n tuki on siinä huono, että osien vaihto vaatii koneen lähettämisen toisaalle.
                                                      Ei yrityskäytössä jonkun koneen lähettäminen päiviksi ole monesti vaihtoehto, jos osan vaihto paikanpäällä on tunnin homma?
                                                      Lenovon, joka osti IBM:n läppäri- ja työasemaliiketoiminnan jokunen vuosi sitten, yritysmalleja saa sekä tavallisella carry-on takuulla että onsite-takuulla. Carry-onissa kone lähetetään huoltoon, josta Suomessa vastaa Powermill (onneksi paremmalla vasteajalla kuin esim. FSC:n osalta). Onsitessa korjaaja tulee paikan päälle hoitamaan vian takuun määrittämässä vasteajassa.

                                                      Samat palvelutasot löytyvät kaikilta vakavammin yrityskäyttöön koneita myyviltä merkeiltä. Takuun taso ja pituus on omasta rahallisesta panostuksesta kiinni. Eri konemalleilla voi olla erilaiset takuuehdot, joita voi lisäpalveluilla laajentaa. Lenovon kanssa olen kyllä saanut esim. DVD-aseman seuraavalle aamulle klo yhdeksäksi kotiovelle kuriirin mukana, joka samalla vei rikkinäisen mukanaan. Tämä siis konessa jossa carry-in takuu. Onsitessa sen olisi kiikuttanut korjausmies, joka olisi hoitanut samalla vaihdon. Lenovo/IBM tuki muutenkin on toiminut ehdottomasti parhaiten testatuista merkeistä (Acer,Apple,Asus,Dell,FSC,HP,Lenovo,LG,Sony,Toshib a), näin useamman alalla vietetyn vuoden perusteella. Tietenkin se on kymysys haluaako maksaa koneen hinnassa samalla palvelutasosta, vai vittuuntuuko kun giganttiläppis on viidettä viikkoa ambomaalla korjattavana.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Mahtaako IBM/Lenovo omata huoltoa Vaasassa, joka kuitenkin on isohko kaupunki Suomessa. Aikaisemmin ainakin yrityskäytössä olleita Ibarin läppäreitä piti lähettää muualle korjattavaksi. Tuosta johtuen eräs firma vaihtoi Delliin.

                                                        Sama ongelma oli Dellin kanssa. Ei paikallista huoltoa, mutta kirkkain silmin myytiin 4h kulta tukea. Nykyään tuokin puoli pelaa alihankkijoiden kautta.

                                                        Normaalisti tavallinen kuluttaja ei varmaan tajua edes kysyä onsite tukea. Maksaahan se toki enemmän, mutta ei mitään älyttömiä. Ja mitä läppäreistä on kokemusta, niin tuo 3 vuoden onsite on aika must juttu.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Yrityskäytössä toimiva tuotetuki on ihan must. Kellään ei ole aikaa odotella koneen korjaantuvan sitten joskus vaan vehkeet pitää saada toimintakuntoon mielummin vielä samana päivänä.

                                                          Täytyy muuten sanoa, että noissa Ibarin läppäreissä oli jossain vaiheessa isoja ongelmia levyasemien kanssa. Kovalevyjä poksahteli niistä vähän turhankin usein, liekö jokin huono erä koviksia päässyt maailmalle.

                                                          Perskule, kun teitte mulle tosta läppärin näytöstä ongelman. Macbookin glossy kyl käy häiritsemään vaikka se onkin periaatteessa parempi, paitsi niiden heijastusten suhteen. Resokin vähän arveluttaa vaikka tässäkin koneessa millä minä tätä kirjoitan on vain 1024x768 ja se sinänsä aivan riittävä, paitsi Etkan suhteen. Macbook prossa sitten olisi pikkaisen parempi reso, mutta hinnaltaa se esim. verrattuna Mikan mainitsemaan HP-koneeseen verrattuna ei ole kovin kilapilukykyinen.

                                                          Hankalaahan tämä läppärin valitseminen on. Pitäsiköhän päivittää tietsikan sijasta turbo?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Vuodesta -88 oon ollu Macin käyttäjä. Mä kun en noista koneista mittään ymmärrä, mulle ne on vaan yhteyden ja hauskanpito- ja rahanhankkimisvälineitä. Laitoin muuten kellon käyntiin kun ensimmäinen mäkkipönttö ilmesty konttorille; kahden tunnin päästä alko tekemään rahhaa... Macillä on lähes yhtä hyviä käyttäjäfoorumeita ku tääki, vastaukset tyhmiinkin kysymyksiin löytyy tai tulee yleensä tunnin sisällä... Ja saahan niihin windowsinki asennettua nykyään. Saiskohan Audiinki jostain Zastavan koneen...?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Töissä vielä IBM ja XP - mac tekee onneksi tuloaan. Kotona MacBook Pro ja MacBook - onhan ne kyllä ihan omassa luokassaan. Kerran kun vähän perehtyy mäkkiin niin ei oo paluuta - vähän samalla tavalla kuin quattron kanssakin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X