Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Dataprojektori reissukäyttöön

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Dataprojektori reissukäyttöön

    Olisi tarvetta kohtuullisesti reissukäyttöön sopivalle dataprojektorille.
    800x600 tarkkuus ei oikein tahdo riittää.

    Nykyisin on toisella työmaalla XGA (1024x768) käytössä ja se olisi jo aika lähellä, vähän parempaa CAD-koulutuskäyttöön kuitenkin kaipaisi.

    Piko-kokoisissa projektoreissa ei ole pikseleitä tarpeeksi, minikokoisissa löytyisi jo joku, näiden valovoimat on suuruusluokkaa 300 lumenia. Oikeat isommat on käytännössä min 2000 lumen.

    Kuvaa ei välttämättä tarvitse saada mahdottoman isoksi, koska koulutettavaa porukkaa on yleensä 2-5 henkilöä, jolloin siirrettävällä kankaalla saisi esim 50" televisiota vastaavan kuvan helposti pöydän päähän aikaan.

    Tarvittava lumenmäärähän irtoaa seuraavasta kaavasta.
    Lumen = Ympäristön luxit X Pinta-ala x 5 .
    Hämärä neukkari=120 lux, normaali toimistovalaistus= 350lux, päivänvalo sisällä 500 lux.

    Eli hämärässä: 110lux x 0,5 m2 x 5 = 275 lumen

    ELI
    Oletteko käyttäneet noita minikokoisia (puolikas A4-arkki) tykkejä ja olisiko jotain mielipiteitä. (Ja jokainenhan varmaan juurikin muistaa sen merkin ja mallin....)

  • #2
    Minulla on Philipsin PicoPix 2450 Ja olen kyllä ollut positiivisesti tyytyväinen. Mutta tämähän menee tuonne Pico luokkaan, joten ei mitään iloa

    Comment


      #3
      Minkä kokoisena tuolla vielä saa valoisuuden puolesta siedettävän kuvan edes vähän hämärretyssä tilassa ?

      Comment


      • #4
        Tällä hetkellä mulla ei ole oikeaa kangasta mihin heijastaa kuvaa, mutta kyllä tuon 50" mielestäni saa kun on oikeanlainen pinta ja tilan saa siten hämäräksi ettei aurinko pääse paistamaan sisään.

        Comment


        • #5
          tälläsestä on kokemusta ja on hyvä.

          http://www.jimms.fi/tuote/QUMI-Q5-WHITE

          Comment

          Working...
          X