Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 2.0TDi -05 Ilmastointi löyhkää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 2.0TDi -05 Ilmastointi löyhkää

    Tiedän, että tätä on käsitelty niin monessa ketjussa mutta en löytänyt suoraa ketjun aihetta tälle.

    Historiaa sen verran, että vaihdoin uuden ilmastoinnin kompressorin Audiin koska vanhasta lähti yksi osa irti. Noin kuukausi vaihdon jälkeen alkoi
    käynnistyksen yhteydessä tulla sitä homeen/mullan, mitä lie hajua auton sisään.

    Järjestelmän puhdistus siis edessä, mutta itselle on tullut vähän ristiriitaista käsitystä siitä mihin tätä crc-vaahtoa laitetaan. Täällä missä asun, ei tuota crc-merkkistä vaahtoa ole, vaan oli jonkun toisen valmistajan.
    Tyhjensin purkin raitisilmasuodattimen alla olevasta reijästä sisään, letku siitä välistä ja sinne. (tämän käsityksen ainakin itse sain foorumeita lukien.)

    Tämän jälkeen annoin vaikuttaa noin 10min, ilmastointi tämän jälkeen täysille. Hetkellinen apu tuli, mutta nyt viikon jälkeen sama juttu. Nyt kysymys kuuluukiin, teinkö jotain väärin? Pitääkö vaahto laittaa sisäilmakierrolla sisäkautta vai miten se vaahto kuuluu laittaa? Saako vaahdon menemään tuolta raitisilma-aukon kautta kennolle? Jos käyttää välillä econ-asetuksilla tuuletinta että vaahto menisi syvemmälle.
    Miten tämä tehdään liikeessä?

    Auttakaa nyt palstaveljet miestä mäessä, silmiä kirvelee ja hiukset lähtee auton sisällä hajun takia.

    PS. Voikohan olla myös tukkeutunut poistoletku, saako sillä samoja oireita aikaan?

    #2
    Valitettavasti en osaa suoraan vastata kysymykseesi mutta itselle tuli mieleen ettei akkukaukalo olisi täynnä maatuvia lehtiä tai jotain muuta shaissea. Luulisin että tuoltakin hajut voisivat kulkeutua auton sisäilmaan.

    Comment


    • #3
      Hyvä idea oli, ainakin siellä oli törkyä suhteellisen paljon, ainakin pari nyrkillistä. Mutta haju ei ollut niissä lehdissä/mullassa sama. En tosin käynyt ajamassa, menee huomiseen. Uskon kuitenkin ettei kyse olisi niistä..

      Comment


        #4
        Kai siinä pullon mukana oli käyttöohjeet? Itse olen pari kertaa puhdistanut Motonetista ostamalla aineella (en muista merkkiä). Sisäilmakierto imee repsikan jalkatilasta, joten pullo sinne, ilmastointi sisäilmakierrolle, puhallin täysille ja pullosta sinetti rikki. Homma oli valmis kun pullo oli tyhjentynyt kaasusta. Itse olen nämä toimenpiteet tehnyt vaikka mitään epätavallisia hajuja ei olekaan esiintynyt.

        Comment


        • #5
          Homeitiöt höyrystinkennolla/ilmastointiputkissa aiheuttavat kyseisen hajun. Ionisointi auttaa ongelmaan, jos tuolla ponneainepullon sisällöllä ei saa toivottua tulosta aikaiseksi!

          Comment


            #6
            Juu, ei varmaan saakaan siinä vaiheessa kun kenno tai kanavat on jo homeessa. Mutta toisaalta eipä sitä tiedä olenko säästynyt homeilta sen takia, että olen sitä kaasua käyttänyt vaiko ihan vain hyvästä tuurista.

            Comment


              #7
              Tässä oli varmaan kyseesssä nimenomaan ilmastoinnin puhdistusvaahdosta eikä puhdistusaine panoksesta. Tuo vaahto pitää saada suoraan höyrystinkennolle, jotta sillä olis jotain vaikutusta. Itsellä tuo onnistui 4F:ssä sisäilmasuodattimen vaihdon yhteydessä, kun suodattimet oli pois, niin ruiskutin kyseistä aineitta suoraan höyrystinkennoon. A4:sta ei oikein auennut kuvasta minne tuo aine pitäisi ruiskuttaa, ehkä vedenpoisto-läpiviennistä (34), jotta menisi höyrystinkennon pinnalle.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Noniin, nyt saatiin hajut pois. Usko meinasi loppua kahden vaahtopurkin tyhjäyksen jälkeen, millään ei tunkka lähtenyt.
                Vein sitten auton tuohon paikalliseen autohuoltoon, ja apu saatiin.
                Samassa laitteessa millä ilmastointi huolletaan, oli letku joka laitettiin auton sisään jalkatilaan.
                Tämän jälkeen laitettiin kone käyntiin, alkoi tulla höyryä letkun päästä. Sisäilmakierto päälle, annettiin höyryn kiertää järjestelmässä ~20min jonka jälkeen hajut kaikkosi. Todella tehokas vehje. Tämä maksoi itselle 25€, sillä hinnalla sain myös ne kaksi vaahtopurkkia jolla ei saatu toivottua tulosta.

                Comment

                Working...
                X