Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic ongelmaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Multitronic ongelmaa?

    Elikkä tällaisella kysymyksellä heittäisin. Vaihdoin tuossa kuukausi sitten ensimmäiseen multivaihteisto audiin ja nyt kuulostaa että jotain vikaa tulossa.
    Laatikko toimii muuten moitteetta, vaihtaa normaalisti ja pysyy mukana mutta joskus tulee liikkeelle lähtiessä sellainen tosi pieni korahdus/rasahdus kun laittaa vedon päälle. Tekee niin eteenpäin kuin taaksekkin.Ja tekee tosiaan vain sillon kun kaasua painaa eikä läheskään joka päivä. Auto on -02 vm. 1.8t 155tkm. Ajettu. Ei ole tietoa öljyjen vaihdosta, ajan oon varannu jo vaihtoon. Tuleeko laatikosta vai onko mahdollisesti vetarissa tms. Mahdollisesti kuluneessa osassa.

  • #2
    Pukkaako vikakoodia? Katso öljynvaihdossa, että onko vanhassa vaihteistoöljyssä jotain "kiintoainesta" (eli siis metallia silmin nähtävissä).
    Ehkä tuo oli jo suunnitelmissakin. Mä en osaa vielä arvailla enempää.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja Jopekkala Näytä viesti
      Elikkä tällaisella kysymyksellä heittäisin. Vaihdoin tuossa kuukausi sitten ensimmäiseen multivaihteisto audiin ja nyt kuulostaa että jotain vikaa tulossa.
      Laatikko toimii muuten moitteetta, vaihtaa normaalisti ja pysyy mukana mutta joskus tulee liikkeelle lähtiessä sellainen tosi pieni korahdus/rasahdus kun laittaa vedon päälle. Tekee niin eteenpäin kuin taaksekkin.Ja tekee tosiaan vain sillon kun kaasua painaa eikä läheskään joka päivä. Auto on -02 vm. 1.8t 155tkm. Ajettu. Ei ole tietoa öljyjen vaihdosta, ajan oon varannu jo vaihtoon. Tuleeko laatikosta vai onko mahdollisesti vetarissa tms. Mahdollisesti kuluneessa osassa.
      Mulla tulee myöskin korahdus/rasahdus (A4 1.9 Multi TDI -04) satunnaisesti eteenpäin lähtiessä pakituksen jälkeen etenkin kun ollut ajamatta jonkin aikaa. Tässä yksilössä on arvailujen mukaan kytkinlevyongelmaa (nykäisy pysähtyessä), mutta jotenkin korvat kertoo että ongelma on enemmän "ulkoinen" eli ääni ei tulisi laatikosta. Jarrupalat/levyt on todistetusti huonossa kunnossa, oma veikkaukseni kohdistuu sinne jos tuo nyt on ylipäätään mahdollista.

      Vikakoodeja ei ole F125 lisäksi (ECU korjauksessa Sercapilla).

      Comment

      Working...
      X