Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä muita osia kannattaa vaihtaa Audin jakohihnan vaihdon yhteydessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä muita osia kannattaa vaihtaa Audin jakohihnan vaihdon yhteydessä?

    Eli kyseessä oleva auto on audi A4 1,8t b7 2007 jossa jakohihnan huoltoväli on 180 000km. Haluaisin tietää, mitä muuta kannattaa vaihtaa jakohihnan vaihdon yhteydessä kun hihnan.

    Luin jostain että Audi käskee vaihtaa samalla myös vesipumpun. Pitääkö se vaihtaa samalla?

  • #2
    Rullat ja vesipumpun itse laittasin, en tiedä onko nuissa ollut kiristin ongelmia. Jos vesipumppu jumahtaa niin samalla menee todennäköisesti koko kone, toinen on jotta se rupeaa vuotamaan niin puretuttaa taas koko jakopään.

    Comment


    • #3
      Ongelmana on lähinnä se että ostin maaliskuun loppupuolella audin ja olen ehtinyt ajaa sillä n. 2000km. Audiin oli juuri ennen myyntiä vaihdettu jakohihna vaihto+ korjaamolla ja huollon hinta oli ollut yli 600 €. Nyt perjantaina vaihdatin moottoriöljyt ja huomattiin huoltomiehen kanssa, että vesipumppu on vähän vuotanut. Moottoriöljyn vaihdon jälkeen olen ajanut n. 300km ja tarkistin muutama tunti sitten jäähdytysnesteen määrän säiliössä ja ainakin tähän asti ei ole yhtään laskenut jäähdytysnesteen määrä säiliössä. Ei siis ilmeisesti vuoda kovin paljon.

      Ajattelin että kannattaisiko mun mennä kertomaan vaihto+ liikkeeseen ongelmastani. Luulen että he huomasivat että vesipumppu vuotaa jo hihnanvaihdon yhteydessä mutta he eivät vaan jaksaneet vaihtaa sitä, kun kyseessä on kummiskin vaihtoauto ja se on menossa myyntiin.

      Mielestäni jakohihnan vaihdossa kannattaa aina vaihtaa kaikki muutkin osat jotka liittyy vähänkin jakohihnaan.

      Comment


      • #4
        Kannattaa käydä kyselemässä, liikkeellä on aina edes jonkun näköinen takuu, viimeistään kuluttuja-asia miehen kanssa kun kyselee.
        Voihan se olla myös jotta pumppu on vaihettu ja nestettä jäänyt koneen kylkeen.

        Vähänkään itseään kunnioittava tekiä vaihtaisi vesipumpun samalla, ei ne nyt niin kalliita ole.

        Comment


        • #5
          Juu, aion mennä kysymään että miten tässä nyt pitäisi toimia, koska eihän sitä jakohihnakaan kannattaa kiristää ku kerran, joten vesipumpun vaihdon yhteydessä kannattaisi laittaa myös uusi hihna. Ei ole ihan normaalia, että 2000km jälkeen pitää vaihtaa jakohihna uudestaan, koska liike halusi säästä muutamankympin.

          Jäähdytysnestettä oli ihan vesipumpun päällä, sekä siihen oli tavallaan niinku kuivunut punaiset "viivat" josta sitten jäähdytysneste oli valunut.

          Comment


          • #6
            Laitoin vaihtoplussaan- viestiä kyseisestä ongelmasta ja huolto+ kaverit vaihdoivat muutamassa tunnissa uuden vesipumpun ja hihnan takuuseen. Tyytyväisiä ollaan.

            Comment

            Working...
            X