Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"Lama", lomautukset yms.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    sä oot saanu nopeeta rahat, mä sain juhlistaa suomalaisen työn juhlaa pakkolomalla ja ollu siitä asti syyskuun alkuun pakkolomalla ja ei vieläkään latiakaan tilillä. Ja sama kassa.

    Comment


    • Korvausten saaminenhan riippuu siitä, milloin on hakemuksen jättänyt eikä siitä, milloin työttömyys alkaa. Hakemuksen voi jättää ensimmäisenä työttömyyspäivänä mutta voi sen jättää 3 kk kuluttuakin. IAET:llä kuulemma jonot lyhenee - oliko enää 18 viikkoa... Kaitpa ne sen vuotuisen 17% sille maksaa vaimitensemeni

      Comment


      • Eihän sitä korvaushakemusta voi jättää ennen kun on ollut työtön/lomautettu 4vko:a. Osushan tuo lomauttaminen mullekkin.... Ekaks piti olla vaan pari viikkoa, mut päällikkö soitti: "että, voit olla sitten vielä sen perään 3viikkoa lisää" Nyt kyllä v***taa!

        Comment


          Eihän sitä korvaushakemusta voi jättää ennen kun on ollut työtön/lomautettu 4vko:a.
          Itse jätin heti kun 7pv "karenssi" oli ohi.

          Comment


            Tässä ensimmäisen hakemuksen lähettämis ajankohdassa on kassakohtaisia eroja.

            Comment


            • Lomautusuhka ohi. Ensimmäinen kerran tänä vuonna tilauskanta samalla tasolla kuin reilu vuosi sitten.

              Comment


                26.5. ollut hakemus perillä IAET:ssä ja tällä viikolla tuli jo lisäselvityspyyntö. Nämäkin tiedot on kyllä jo sinne annettu... Itse siis ollut 3-päiväisellä viikolla 30.3. lähtien.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viesti
                  Tässä ensimmäisen hakemuksen lähettämis ajankohdassa on kassakohtaisia eroja.
                  Juu varmaankin on. Mulla ei ole varmaa tietoa kun metalliliitosta

                  Comment


                  • Täälläkin suunnalla pyörähti pitkään odotetut lomautukset käyntiin, eikä oikein toivoa(tai haluakaan) paluusta nykyisen työnantajan leipiin.

                    Ei vaan suunnitteluhommia ole insseille täällä seudulla paljon niin mietintämyssyssä on kovasti miten jatkossa.

                    Kouluttautuminen on varmaan se reitti mistä saisi taas uraa urkenemaan ja mielellään tekisinkin jotain "oikeaa" työtä. Mutta tälleen vähän vanhempana miettii vähän liiankin monelta kantilta mihin sitä alkaisi ettei mene hukkaan ja itekin saattaisi jopa tykätä!

                    Se että itekin tykkäisi työstä josta tekee olisikin ihan uutta, on tullu vaan tehtyä työtä mihin ajautunut. Ei nuorempana osannut kauheasti suunnitella ja hakeutua johonkin mistä saisi muutakin kuin rahaa.

                    Ei noita hitsuuhommia tunnu kauheasti olevan kun täälläkin olen ilmoitellut että voin tehdä halukkaille tig-hitsausta. Joku sen suuntainen spesiaalimpi auto/mp-homma kiinnostaisi, mutta mikä.

                    Onko jollakulla ehdotusta mitä savon sydämessä kaivattaisiin?

                    Comment


                      Itsellä on alkaa kohta olla noin puolisen vuotta työnhakua takana.
                      Puolet tuosta ajasta hain hommia JKL alueelta ja nyttemmin täältä Etelä-Savosta. Konepaja puolen toimihenkilön työt olisi ennen kaikkea hakusessa mutta alkaa olla se tilanne että kaikki puuha josta rahaa saa käy.

                      Paikalliseen strippibaariin etsivätkin tanssiaa. Ongelma on vain että mulla on naistanssiaksi liian pienet tissit ja miestanssiaksi liian suuret tissit.
                      No jospa jossain vaiheessa jotain löytyis.

                      Onkos Jaymz katsastusinssin hommia miettinyt?
                      Koneinssin koulutus ja vuoden verran autokorjaamon työkokemusta muistaakseni pätevöittää hakemaan katsastusinssin kouluttautumiskurssille. Itseä tuo kiinnostaisi kovastikkin mutta ei ole tuota autokorjaamokokemusta ja ilman alan koulutusta ei korjaamoille hommiin oikein pääsekkään. (ehkä hyvä niin)
                      Viimeksi muokannut Lipponen; 23.9.2013, 07:36.

                      Comment


                      • Korjaamolta ei työsuhteissa ole kokemusta, mutta tuotakin työtä olen punninnut mielessäni kun silloin tällöin paikkoja on kuopiossakin avoimena.

                        Luulen vaan että itse kyllästyisin kun on aikalailla liukuhihnahommaa ja vielä "asiakaspalvelua" samalla.

                        Comment


                        • Meilläkin lomautukset lähti pyörimään ja lyhennettyy työviikkoo tehään. Itellä tosin kävi säkä ja ainakin toistaiseksi peruttiin ja saan jatkaa täysiä työviikkoja. Tosin edellyttää et pompin eri hommissa ja vuoroissa

                          Comment


                            neljäs lomautusviikko menossa, maanantaina takaisin töihin. Ei sillä etteikö töitä olisi ollut, firma säätää, kaikki pakkolomalla. Kaksi viikko vielä myöhemmin syksyllä.

                            Toisaalta ensi viikolle olisi niin paljon tekemistä että joutaisi hyvin olemaan pois virallisista töistä....

                            Comment


                            • Onneks olkoon minä! Tänään täytin vuosia ja samaan syssyyn lomautetaan, no saas nähä mitä maanantaina keksis..

                              Comment


                              • Nyt viidettä päivää tuta-perustein irtisanottuna. Ihan kivaahan tää ois, ku joku vaan maksais täyden palkan, on oppinu ihan eri tavalla tuntemaan tota jälkikasvuakin :)

                                Comment


                                • Itelle napsahti maanantaina irtisanomis lappu yt:teitten perusteella. Katellaan hakisko sitä kouluun vai ehtiskö töitä. Tai no töitähän pitää varmaan ehtii ainakin siks ajaks kun ja jos sinne kouluun etes pääsee

                                  Comment


                                  • Kouluun minäkin menisin, jos joku ruokkis perheen..

                                    Comment

                                    Working...
                                    X