Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt hajosi A4:n sähköikkuna!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nyt hajosi A4:n sähköikkuna!

    Eilen sitten levähti kuskinpuoleinen sähköikkuna ja nyt pitäisi saada kuntoon tosi pikaisesti, koska ikkuna ei tahdo pysyä kiinni omin voimin! ...ja nyt on vielä kaiken lisäksi talvikin :(

    Katselin eilen kaikki sähköikkunoihin liittyvät keskustelut läpi ja kaikkiin muihin malleihin oli hyvin korjausohjeita ja varaosatietoa, mutta ei A4:een. Vai onko niin, että mekanismit ovat samanlaiset?

    Avasin myös ovipahvit ja selvitin rikkinäiset osat:
    - ainakin sellainen valkoinen puolipallon muotoinen muovinen osa (n. 3cm x 2cm), jossa torx-ruuvi keskellä ja kääntöpuolella 3 pientä tappia joista yksi oli poikki.
    - ja sitten sellainen vihreä osa oli palasina, ilmeisesti se "klipsi", joita ikkunan alaosassa on kaksi kappaletta (linkki missä näkyy samantyyppinen vihreän värinen osa: http://www.audiworld.com/tech/int45.shtml)

    Ikkuna ei siksi pysy omin voimin kiinni, koska se oli (tottakai) hajonnut todennäköisesti siitä itse moottorin puoleisesta nostajasta...

    Soitin sitten tänään VV-Autoon ja vastaus sieltä kuului, että ei tähän saa varaosia. Joutuisi ostamaan koko nostinmekanismin ilman moottoria hintaan 155€...huh huh... :(

    Olisiko mahdollista saada apuja kun hätäkin on nyt aika akuutti!

    #2
    Itse itselleni vastaten, koska taidan olla tämän forumin ainoa, jolla A4:sen sähköikkunan nostomekanismi sanoi räks-poks... ;)

    Yksi kokonainen työpäivä tiedonhakua ja n. 20 puhelua kun uhraa, niin kyllähän sitä tietoa sai!

    Muille kuitenkin tiedoksi, että A6:n mekanismi on erilainen ja se useimmiten rikkoutuva vihreä muovinen klipsi ei käy yksiin A4:n kanssa. Mulla tosin oli rikki muitakin "tosi kestävän oloisia" muovisia osasia...

    No, kaikki tarvittavat osat on nyt kuitenkin saatu hommattua ja ei luojan kiitos tarvinnut ostaa koko helkutin nostomekanismia ja maksaa 155€ VV-Autolle...onneksi!
    Huomenna vuorossa itse korjaus-operaatio.

    Comment


      #3
      No niin, ikkuna toimii taas niinkuin pitääkin! Oli kyllä aikamoinen "projekti"...mekanismi oli kokenut miltei täystuhon ja käytännössä 70% liikkuvista osista meni uusiksi, vaijereita myöten!
      Mutta nyt voi sanoa, että on kokemusta Audin (ainakin B5 A4:sen) sähköikkunoiden korjaamisesta... ;)

      Jos siis joskus jollakin on vastaava ongelma ja tuntuu, että sormi menee suuhun, niin minulta voi kysellä lisätietoja, autan mielelläni! :)

      Comment


        #4
        Mulla on samainen ongelma. Mistä sait varaosan, löytyikö ne muoviset kiinnikkeet erillisenä jostain vai pitikö hankkia koko hissimekanismi jostain?

        Comment


          #5
          Joskus johonkin topikkiin vastasin että pienellä modilla ne A6:sen klipsit menee sinne. Näin tein omaani yli vuosi sitten ja vieläkin toimii kuin junan vessa.

          Comment


          • #6
            Hmm.. itse en kyllä sen enempää selvitellyt asiaa, kun marmoritiskillä sanoivat että varaosia ei saa.. Tuli sitten hankittua maintsemasi kokonaan uusi nostosysteemi.. Sen jälkeen pelannut mainiosti. Kannattaa ilmeisesti niitä ikkunoita sillon tällön laskea ja nostaa, oli ilmeisesti rasvat jämähtäneet tuosta ja sen takia koko systeemi sököksi. Ilmastoinnin ansiosta harvemmin vaan tarvii ikkunoita availla, varsinkaan kartturinpuoleista..

            Comment


              #7
              käyhän se noinkin. Omassa tapauksessa en nähnyt järkeväksi romuttaa muuten ehjää nostinta vain vaivaisen irroitettavan klipsin vuoksi. Modi oli helppo ja ennenkaikkea säästyi aikalailla rahaa.

              Comment


              • #8
                Itselläni myös hajosi nuo vihreät muoviosat pari kuukautta sitten. Tilasin romikselta mekaanisen nostimen, (itellä sähköinen) josta sitten nappasin nuo muoviosat. Olivat samanlaiset kuin tuon sähköisen. Mekaaninen kun oli romiksella kakskertaa halvempi. Aikamoinen hommahan siinä on pelkästään noiden pienien osien takia ja kaverin tarvitsee väkisinkin karmin takaisin sovituksessa. Mutta hyvin toimii taas! :)

                Comment

                Working...
                X