Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant 1.8T - 06 *Pikkulaittoa*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 Avant 1.8T - 06 *Pikkulaittoa*

    Tuossa kesällä 2013 tuli sitten ostettua tämmöinen peli,
    ja nyt sitä olis sitten tarkoituksena hieman komistaa.

    Vähän tietoja diudista:

    Tekniikka:
    1.8T
    Multitronic automaattilaatikko
    120 kwh
    0-100 8,5 sec

    Renkaat:
    225/45 bridgestone.
    Vakio 17 tuuman vanteet

    Olen jo asentanut:
    Dectane daylite etuvalot
    Dectane LED takavalot
    LED rekisterikilven valot
    Spacerit; 25mm takana ja 15 mm edessä

    Tulossa:
    Xenon muutosarja (valmis)
    Musta maski (valmis)
    Välivaimennin pois (valmis)
    Cupran etulippa
    Vanteet
    Madallus 30mm
    Apr lastu (Ehkä)

    Kuvia:
    http://s872.photobucket.com/user/Mar...deshow/?sort=4
    Viimeksi muokannut Markus.N; 6.11.2013, 15:33. Perustelu: Kyllä autoissa pitää personallisuutta olla!

    #2
    Jos jonkun kuvan tai linkin kuvaan pystyisit laittamaan... Ihan vinkkina, klubin jasenyys ei paljoa kustanna ja silla saa vaikka ja mita, esim. liitettya kuvia viesteihin. Toisekseen taalla ei olla hyvalla katottu topikkeja, joissa ensimmaisessa viestissa aiotaan kovasti,, mutta mitaan suunnitelmaa ei ole ja kaytannossa mitaan ei ole tapahtunut (eika tule tapahtumaan). Ja kolmanneksi: pista pari lanttia saastopossuun joka paiva, niin ei mene kauaakaan kun saat hommattua oikean Audin, josta loytyy veto myos takapyorilta.

    Comment


    • #3
      Juu justiinsa liityin tänne foorumille ja ajatuksena oli liittyä jäseneksi. Ja enemmän mua se ulkonäkö kiinnostaa kun mistä päin se vetää. Ja just ton audinkin ostin että rahat tuskimpa riittää heti uuteen vehkeeseen. Mutta kiitoksia vinkeistä ja palautteesta!

      Comment


      • #4
        Antti puhuu paljon asiaa, jolta toi viimeinen lause vie ikävästi pohjan.
        Eiköhän noi edestä vetävät ole ihan yhtäpaljon audeja kun takavetoavusteisetkin.
        Moni saattais säästää ihan jopa oikeeseen autoonkin näiden paskojen kanssa pelatessa.

        Comment


        • #5
          Päivitän kun saan takavalot asennettua,
          pitäisi saksasta tulla viimeistään tiistaina.
          käyn pesemässä ja vahaamassa auton niin jos silloin sais vähän hienompia kuvia aikaiseksi.

          Harmi vaan että kauhean hyökkäävästi lähdetään vastailemaan uuteen topikkiin.
          Viimeksi muokannut Markus.N; 22.8.2013, 18:14.

          Comment


          • #6
            Harmi vaan että kauhean hyökkäävästi lähdetään vastailemaan uuteen topikkiin.
            Ihmettelin itsekin kun lukasin nopeasti topicin, kuinka hyökkäävästi oltiin lähdetty liikkeelle. Itse pidän paljon tuosta D-Liten mallista. Saa keulan näyttämään huomattavasti uudemmalta. Cupran lippa saa heti keulan näyttämään matalammalta ja sporttisemmalta eikä maksa paljoa.

            Vaikka itse vaihdoin audiin juuri päästäkseni eroon tuosta etuveto-automaatti yhdistelmästä, en yhtään tuomitse valintaa. Tuo Q kun ei tule ilmaiseksi. Moottoriin saa helposti muutaman heposen ja käyttömukavuutta lisää käymällä "päivittämässä" ohjelma jollain asiantuntevalla säätäjällä.

            Kuvia odotellessa ja toivottavasti olet tyytyväinen audiin.

            Comment


            • #7
              kateellisen on hyvä huudella

              @rissaspena

              odotin asiallisia vastauksia ,mutta tekstistäsi paistaa kateus ! eikai siinä :D

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Maastomato Näytä viesti
                Ihmettelin itsekin kun lukasin nopeasti topicin, kuinka hyökkäävästi oltiin lähdetty liikkeelle. Itse pidän paljon tuosta D-Liten mallista. Saa keulan näyttämään huomattavasti uudemmalta. Cupran lippa saa heti keulan näyttämään matalammalta ja sporttisemmalta eikä maksa paljoa.

                Vaikka itse vaihdoin audiin juuri päästäkseni eroon tuosta etuveto-automaatti yhdistelmästä, en yhtään tuomitse valintaa. Tuo Q kun ei tule ilmaiseksi. Moottoriin saa helposti muutaman heposen ja käyttömukavuutta lisää käymällä "päivittämässä" ohjelma jollain asiantuntevalla säätäjällä.

                Kuvia odotellessa ja toivottavasti olet tyytyväinen audiin.
                Hienoa että sentään jotkut osaa puhua asiallisesti foorumilla :D
                Ja olen erittäin tyytyväinen autoon. hieno ulkonäkö,hyvä, mukava ja tasainen ajaa, mitä muuta sitä oikeastaan enää autolta voi vaatia normaalissa ajossa.
                Viimeksi muokannut Markus.N; 18.8.2013, 15:50.

                Comment


                • #9
                  Uutta osaa diudiin

                  Pientä päivittelyä.
                  Ajattelin tommoset tilata:

                  Cupran etulippa
                  http://www.slamit.net/product/5531/c...kurin-alalippa

                  Madallusjouset h&r
                  http://www.slamit.net/product/5674/h...e-20-18t-19tdi

                  Onko jollain kokemuksia noista jousista?
                  Oliko vaikea asentaa, millaiset ajossa ja paljonko todellisuudessa madaltaa.

                  Ja meneekö tuo cupran etulippa "plug and play" tyylillä kiinni vai joutuuko modaamaan puskuria?

                  Soitin modificars:ssiin ja sanoivat että tällä viikolla
                  pitäis takavalot ilmestyä ovelle.

                  Comment


                  • #10
                    Itse asensin tuossa kesälomilla normi S-line alustan omaan B6seen missä siis sama alusta kuin B7:ssa. Onnistuu alustan vaihto vaikka kotipihassa kunhan on paineilmaa ja pulttikone. Takapää on hieman vittumainen tehdä varsinkin jollain motonetin halvimmilla jousipuristimilla ja etupäässä tuo ylätukivarsien kiinnityspultti on todennäköisesti aika jumissa. Kannattaa melkein ostaa uudet pultit ja mutterit eteen. Airportinkin myyjä tunnisti pultin nimeltä "tuhannen tunnin pultti" enkä usko että tarkoitti käyttöikää vaan irroitusaikaa. Alustan vaihdon jälkeen tietysti joutuu viemään suuntaukseen.

                    Tuossa kolmannella kotimaisella ohje alustan vaihtoon. Itse jätin muutaman välivaiheen pois tuosta. Esim etupään saa vaihdettua ihan paikoillaan kunhan ottaa etummaisen ylätukivarren irt ja kääntää koko paketin esille. Takaa jos puristaa ihan kasaan jousen mahtuu se tulemaan ulos kangen avulla eikä tarvitse apurunkoa avata.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitoksia linkistä! Tulee tarpeeseen

                      Comment


                      • #12
                        Tuo ohje on hyvä, kun nopeasti vilkasin. Itekkin ottanu nuo ylätukivarret edessä irti tuolta sisäpäästä, ettei tartte tistella sen pitkän ja ohuen pultin kanssa, joka on jumissa aina.

                        Comment


                          #13
                          Eihän etupäässä tarvitse ottaa, kuin 3 pulttia irti ja tolppa on kädessä. Turha noiden tukivarsien pultteihin on kajota. Saatikka tuohon 'yhdyspulttiin'.

                          Comment


                            #14
                            3 pulttia irti ja tolppa on kädessä
                            Nyt ei yhtäkkiä kyllä valkene miten 3 riittää :)

                            Comment


                            • #15
                              Mä laskin äkkiä, että 8 pulttia/etutolppa täytyy irrottaa, jos sengasta ei laske mukaan. =D

                              Comment


                                #16
                                Ja mä laskin että 5 jos rengasta ei laske :) Yläpäästä kolme pulttia, kuningaspultti ja iskarin alapää.

                                Comment


                                  #17
                                  Itellä B-seiskaan Eibachin 30mm madaltavat oli suhteellisen kätevä vaihtaa eteen ihan pihalla. Mutta en millään saanu takaa jousia edes irti, vein Audicenteriin jossa kunnon työkaluilla se vaihtu 15min/puoli ja hinta sovittu 90e.

                                  Comment


                                    #18
                                    Onkos b6 eri tavalla edessä yläpää? B5:ssa on tolppa kahdella ylhäältä ja alhaalta yhdellä. Sit saa tolpan veke.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei vieläkää kyllä valkene miten noin vähällä saat pois :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Kyllähän B5:ssäkin joutuu sen kolmion jossa ylätukivarret on kiinni ottamaan että pääsee iskarin yläpään pulttiin käsiksi. Kolmiossa 3 pulttia. Ainakin mulla. Siinä vaiheessa tukivarret on vielä kiinni sekä kolmiossa että olka-akselissa. Joutuu ottamaan joko pitkän pultin tai nujuamaan ylätukivarret sisäpäästä. +1 tai 2= 4 tai 5. Ja vielä se iskarin alapää josta löytyy yksi. +1= 5 tai 6 Ja sitten vielä iskarin yläpäästä yksi. B6 taitaa olla aikalailla samanlainen.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ainakin b5:ssä Konehuoneen puolelta löytyy muovikorkkien alta yläpään kiinnitykset.

                                          Comment


                                            #22
                                            Eihä siä mitää korkkeja ole? B6:ssa käsittääkseni on korkit.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kyllä b5:ssa on korkit joiden alla on 2 pulttia. Tuossa olikin Maastomato laittanut asennusohjeen linkin, jossa tosiaan näyttää että b6:ssa on alumiininen 'kolmiotuki' samalla tolpan yläpäänä. B5:ssä tolppa ja kolmiotuki ei ole yhdessä tai ei ainakaan kahdessa bertassa johon alustan olen vaihtanut.

                                              Kuvat B5:sta


                                              Comment


                                                #24
                                                Ite oon ainakin purkanut kolmioineen irti. Jos pitkä pultti lähtee irti niin minusta ainakin näppärin tapa purkaa. Mutta jokainen tekee itselleen mieleisellä tavalla. Itse en ole noita kokkeja edes etsinyt. Voi ne siellä ollakin.
                                                Niillä kahdella pultillahan se tolppa siinä kolmiossa tosiaan kiinni on.
                                                Viimeksi muokannut Japi; 21.8.2013, 22:27.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Madallus

                                                  Mitä mieltä olette näistä? Jos on sopivat niin pistän heti tilaukseen
                                                  http://www.modificars.fi/tuotteet/gm...udi-A4-Avant-4

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ja onko tohon b7 malliin valoluomia jossain?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Slamit.net saa H&R tai Eibach madallusjousia melko samaan hintaan. Olisi ainakin laadukasta merkkituotetta. Kun helsingissä asut niin voit myös noutaa ne. :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viesti
                                                        Slamit.net saa H&R tai Eibach madallusjousia melko samaan hintaan. Olisi ainakin laadukasta merkkituotetta. Kun helsingissä asut niin voit myös noutaa ne. :)
                                                        Eikö nuo G&M ole sitten laatukamaa? :D

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onko niitä paljon myyty? Paljon kokemuksia? Vaikka olen aika paljon ollut osien kanssa tekemisissä niin tuollaisista en ole koskaan edes kuullut. Mutta jokainen tekee itse valintansa mitä ostaa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            En itsekkään tiedä noista sen takia kysyin mielipiteitä :D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X