Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paras tapa (vähiten huono) lisätä RS232 läppäriin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tässä olis semivalmis ratkaisu, tarvii vain enää sen D-sub-liittimen perseeseen:
    http://www.ftdichip.com/Support/Docu...-USB-RS232.pdf

    Joku harrastuneinen kolvailija vois tuota kokeilla, meillä on duunissa käytössä vastaavia "paljaita" konverttereita ja oon yhteen laitteeseen tehny firmiksen päivityksen tolla virtual com-portilla ja toimii kuin junan vessa.

    Comment


      #32
      Tuo minun kaipaamani porttikombinaatio ei muuten ole millään jälkiasenteisella kortilla loppujen lopuksi edes mahdollista. Ohjelma käyttää väyliä, joita ei PCMCIA:n kautta saa millään käyttöön eli vain natiiviportilla suoraan emosta onnistuu.

      Comment


      • #33
        Itsellä on otsikonkaltainen tilanne, mutta pöytäkoneeseen. Kumma, kun näissä uusissa koneissa ei ole edes tavallista sarjaporttia... Eli ilmeisesti USB-RS232 sovittimet voi unohtaa. Olen katsellut PCI-väylään passaavia lisäkortteja. Toinen vaihtoehto olisi huuto.netistä löytynyt suoraan emolevyn pinneihin kiinnitettävä palikka. Onkos kenelläkään kokemuksia näistä? Toimiiko suoraan vai pitääkö asentaa ajureita? Käyttiksenä Windows 8.1 64bit.

        Comment


          #34
          Tuskin ihan jokainen nykyemolevy tukee noita, ei taida olla käyttis/ajuriongelma vaan fyysinen yhteensopivuus. Ilmoitusta lainatakseni:
          Tarkista laitteen sopi... pöh näitä ostavat tietävät mitä haluavat.

          Comment


            #35
            Kannattaa katsella ennemmin PCIe väylään sopivaa korttia, jos uudesta koneesta on kysymys. Esim. tämä.

            Comment


            • #36
              Jep, kurkkaa emolta löytyykö siitä sarjaporttiliitin. Harvemmassa niitä liittimiä on enää vuosikausiin ollut suoraan valmiina takapaneelissa, vaan se on liitin emossa mihin voi laittaa tommoisen irtojohdon. Ei tosin kaikissa ole optiotakaan, mutta kyllä se usein ihan uusistakin löytyy.

              Turha sitä sarjaporttia on valmiiksi sinne takaliitäntöihin laittaa, kun vajaa promille ihmisistä sitä käyttää...

              Comment


              • #37
                Emolevy on MSI Z77A-G45. Emolevystä löytyy kyllä paikka tuollaiselle pinneihin kytkettävälle portille ja valmistajan sivuilla lukee "1 x Serial port connector". Ainakin minun käsittääkseni tuon pitäisi siis toimia. Eipä tuo hintakaan kieltämättä paha ole, joten ei niin haittaisi vaikka ei toimisikaan.

                Ja joo, PCIe väylään yhteensopiva pitäisi tosiaan olla. Enpä tuota aikaisemmin hoksannutkaan. Eihän tässä koneessa ole noita vanhempia PCI paikkoja.

                Comment


                  #38
                  Jos siellä on paikka, niin sit ei pitäs olla ongelmaa.

                  Comment

                  Working...
                  X