Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 Avant quattro 2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mulla oli vähän saman tyylisiä ongelmia puolakonversion muutoksen jälkeen, tosin ei ihan noin agressiivisena. Syynä mulla on ollut alkuperäisen johtosarjan katkominen liian läheltä orkkisliittimiä, johdot olleet hapettuneita ja liitoksista tulleet huonoja. Olen uusinut liitokset ja pätkässyt johtosarjaa reippaasti niin että tulee "tervettä" johtoa liitoskohtaan. Nyt vikoja ei ole enään esiintynyt. Tosin maadoitukset on mulla vielä tehty liittämällä liittimissä yhteen, eikä vetämällä uudet maadoitusjohtimet. Ajattelin sen vielä hoitaa jossain vaiheessa kuntoon. Mun ammattitaidottomuudella arvaus menee puolakonversioon :)

    Pysyykö misfiret aina samoissa pytyissä?
    Viimeksi muokannut okkim; 7.10.2014, 22:48. Perustelu: Viestit yhdistetty

    Comment


      Kaikki on mahdollista mutta oireet muuttuvat ja noita konversioita on tullut tehtyä muihinkin eikä ole ollut ongelmia. Jos vaikka olisikin hieman hapettuneet johdot niin käyttämäni tina sisältää aineita jotka syrjäyttävät epäpuhtauksia. Kaikki on kuitenkin aina mahdollista, enkä poissulje sitä mahdollisuutta että tinauksissa olisi sanomista. Jotenkin oudolta tuntuu vain että oireet muuttuvat, ensin maadoituksen läpikäynti auttoi, sitten akun vaihto.

      Comment


      • Veda jokaiselta puolalta oma maa, kansien takana on maapisteet. Oma pätkiminen lakkasi tuolla.

        Comment


          Jokainen kotinikkarihan varmaan muistaa että tinattu kohta tuo johtimeen vähän resistanssia, enkä ole ikinä nähnyt moottorin johdotuksia tinattavan tehtaalta lähtiessä, tämä koskee kaikkea johtohässäkkää kone huoneessa, kuten myös sisällä, autohifi puolella tinataan johtimia koska ne ovat niin paksuja että liitin missä se on kiinni niin lämpenee tällä tinaamisella sitä estetään paremman kontaktin saamiseksi ja se ettei johdin helposti siitä irtoa, mutta kuten äsken sanoin se tuo sitä vastusta. Olen itselle myös tehnyt tinauksia konehuoneeseen tiettyihin johtimiin mutta olen huomannut sen että se johdin murtuu helpommin tinauksen juuresta, siksi suosittelisin karvaliitoksia. :)

          Comment


            Miten tässä tapauksessa oli maat tehty? Voisko olla että akun irroitus, ei välttämättä sen vaihto saattaa kadottaa vian hetkellisesti, jos vika noin satunnainen. Näin tuntu olevan ainakin omalla kohdallani. Omat liitokset tein näillä: http://www.ikh.fi/PDFs/product19240_2097.pdf

            Comment


              enkä ole ikinä nähnyt moottorin johdotuksia tinattavan tehtaalta lähtiessä,
              Siksi koska se on hidasta ja kallista sekä tuoreessa kuparissa tarpeetonta.

              Nyt on kuitenkin kyse 15 vuotta vanhoista hapettuneista johtimista. Moottorin kuumuus on vielä nopeuttanut prosessia.

              mutta olen huomannut sen että se johdin murtuu helpommin tinauksen juuresta
              Tinaa ei pidä päästää imeytymään johtimeen tai sellaiseen paikkaan josta johdin liikkuu.
              Näissä puolakonversioissa kannattaa liitos puristaa, niin että johdin näkyy hieman liittimen päädustä ja vain tehdä varmistus sinne. Näin tina ei pääse imeytymään johdintapitkin ja murtumaan.

              Comment


                Jep, eli puolien kimppuun heti ensimmäisenä. Hassua miten tuo kuitenkin toimii 99% ajasta täysin moitteetta. Ajoittain tulee niitä huonoja hetkiä.

                Tässä joitakin kuvia uudesta sisustasta, joita en ole saanut otettua koko kesänä.






                FATS 2.6 sek kolmosella.

                [ame]http://www.youtube.com/watch?v=l_8sXoZJOUA[/ame]
                Attached Files

                Comment


                  Tässä vehkeessä on vaan niin paljon hyvää...

                  Comment


                    Hyvä Jape! Kyllä se siitä, samanlaista oiretta omissa puolissa kun pätki välillä ja 99% ajosta ei mitään oireita.

                    Ne vaan tuppaa olemaan veemäisimpiä juttuja nää pikkuviat, kun ei oikein mitään selvää tekijää ole.

                    Comment


                      Harvalla täällä taitaa täysin oireetonta RiSaa olla, kyllä se siitä. Onko noi hiilaripeilinkuoret alkuperäisen kuoren päälle laitettavat vai täysin korvaavat. Itsekin katellut noita ebaysta, istuvuus? Mistä alcantarapussi vaihdekepille, joku tais niitä täällä forumilla tehdä? Sisusta kyllä omaan makuuni mustana parempi, jakkaroista en ole ihan varma, orkkiksia mukavammat varmasti. Recaro PP aitonahalla ja hiilarilla ois näihin kyllä se kaunein vaihtoehto, mutta jumalattoman hintaiset. Hieno on kärry kuitenkin :)

                      Comment


                        Hiilarikuoret korvaa alkuperäiset, istuvuus 100%. Alcantara pussi tuli sisustan mukana, mutta on oletettavasti Jimin tekemä. Musta sisusta ehdottomasti parempi omaankin silmään. Polet oli niiiiiin lähellä, mutta ehti mennä tälle kaverille keneltä ostin Corbeaut.

                        Comment


                          Noniin, tänään ehdin tutustumaan tuohon sytkäprobleemaan. Hyvin todennäköinen syypää löytyi 3 ja 6 sylintereiden puolista mistä kooditkin tuli. Nuo molemmat puolat oli käytännössä irti, ei ihmekään että pätki. Käytin samalla kaikki puolat ja tulpat irti, sekä vaihdoin puolien paikkoja ristiin. Noi puola-adapterit on tosi napakat ja aiemmin puolia asennettaessa ei ole käytetty minkäänsortin asennusrasvaa, joten puolien tiivisteeetkin oli vähän sieltä sinne päin. Nyt tulentekovehkeet on asennettu nätisti rasvan kanssa ja tiivisteetkin on varmasti oikein reijässä, eikä kaksinkerroin mytyssä.
                          Uskoisin ja toivoisin että tämä pulma on nyt selätetty.

                          Comment


                            Mistä ostit nuo kuoret? Mä en ole löytänyt kuin noita päälle laitettavia. Mulla on itseasiassa hyllyssä yhdet. Tilasin kun luulin, että nuo korvaa orkkikset, mutta olikin liimattavat versiot:

                            Kuoret

                            Kyllähän nuokin asettui nätisti mitä kokeilin, mutta mielelläni laittaisin tuollaiset "kokonaiset"

                            Comment


                              Ebaysta tuli kuoret. Jostain Kiinan suunnalta ja maksoi toimitettuna satkun pintaan.

                              Comment


                              • Mulla on nuo samat kuoret kuin Japella.. Tai noh Japehan niitä multa sillon kyselikin, kun olin ehtinyt ne hommata jo aiemmin. Kiinasta tosiaan tulivat, mutta en itsekään tähän hätään löytänyt niitä enää ebaysta, saatikka samalta myyjältä.

                                Comment


                                  http://m.ebay.com/itm?itemId=2006180...ht_2901wt_1003

                                  Noita audizinellä kehuvat. Ja siis korvaa alkuperäsen peilinkuoren.

                                  Comment


                                  • Nuo vaan näyttäis olevan sit molemmat isoja, eli ei sovi suurimmalle osalle..

                                    Comment


                                      Sami, iso peilinlasi apparin puolelle maksaa pari kymppiä, runko samoissa hinnoissa.

                                      Comment


                                      • Jeepjep.. No ei oo pahan hintanen sitten vaihtaa toinenkin isoks.

                                        Comment


                                          Joo toispuoleisella ajaminen on riski.

                                          Comment


                                            Niin on. Herkästi puoltaa. Siksi vaihdoin pienen myös apparin puolelle. Ehkä myös painonsäästön takia. :D

                                            Comment


                                              Lasin hinta toki riippuu hiukan ominaisuuksista. Jos haluaa himmentyvät yms. herkuilla (jotka on vakiona) niin lasille tulee hintaa ~300-400 euroa =(

                                              Comment


                                                Juu niin tulee. Minullakin oli ennen himmentyvät peilit, mutta eipä sillä himmennysominaisuudella ollut paljoakaan virkaa sen jälkeen kun takalasi on tummennettu. Himmentyvät peilit oli 220€ kipale. Nyt ei ole kuin lämpiävät ja kääntyvät, niillä pitää pärjätä.

                                                Comment


                                                  Mites RiSa toimii? Misfirejä?

                                                  Comment


                                                  • Jape, hieman erikoista tuo ettei himmentyvät peilit toimi takalasien ollessa tummennettuina.. Liekö sitten b5 kopassa erillainen toiminta verattuna b6 koppaan. Nimittäin omassa b6:ssa himmentyvät/lämpiävät peilit ja toimii moitteetta tummennettujen takalasien kanssa :)

                                                    Comment


                                                      Kyllä ne toimii B5 mallissakin. Mulla on myös tummat ikkunat ja hyvin rokkaa

                                                      Comment


                                                        Voihan se olla noinkin. Ehkä mä en vaan jää kattelemaan niitä takaa tulevia valoja.

                                                        Comment


                                                          Oikealla nilkallako ne himmenee ;)

                                                          Comment


                                                          • Ei saakeli et on kyllä hieno pirssi.
                                                            Ainut mikä ei meikän mieleen ole, on toi "perus" kolmi puola ratti.
                                                            Tai liekkö sen keskiö sitten. Mut muuten kyllä on todella siisti.

                                                            Comment


                                                              Oikealla nilkallapa hyvinkin. Eläpä marfa hättäile, uus ratti on jo tulossa, mutta se on vielä enemmän perus, eli uusi B5 RS4 originlale uuden das original air leather nupin kera. Mokka ei ollut mun juttu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X