Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

j-plugin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • j-plugin vaihto?

    Moi!

    Profiilin mukaisesta autosta vuotaa jäähdytinnestettä mitä ilmeisimmin tästä j-plugin paikkeilta. Käytin autoa aiemmin huollossa, jossa kerrottiin, että jäähdytinneste vuotaa termarikotelosta ja lisäksi oli öljyvuotoja. Korjauksen hintapyyntö oli vaan niin suolainen, että vein toisaalle tehtäväksi homman. Öljyvuodot saatiinkin korjattua, mutta termarikotelon vaihto ei auttanut jäähdytinnestevuotoon. Eipä tullut korjaussedälle sanottua mitään j-plugista, joten saan kait kunnian vaihtaa osan itse. Jokuhan tuon tarkistamisesta jo edelliseen viestiini kirjoittikin..

    Oireet: Vuotaa jäähdytinnestettä erityisesti kylmällä ilmalla ja eberin käytön kanssa. Kabiiniin tunkee kylmää, jos kierrokset alle 2500.

    Internetin maailmasta löysin ohjeen, jonka mukaan j-plugin vaihto menee seuraavasti: Pohjasuoja pois -> jäähdytinnesteen valuttaminen -> moottorin päällisuoja pois -> paisuntasäiliön irroitus + pohjasta liitin irti -> öljytikku ja "porkkana" pois. Nyt pitäisi olla tilaa tehdä plugin vaihto?

    Meneekö käytännössä näin helpolla?

  • #2
    Kyllä ahdasta on ainakin minun mielestäni ja sekin vielä, että se hemmetin tulppa on todella piukassa :( Ainakin minulla oli, jonka juuri eilen irroitin.
    Tilaakin vielä sen verran enemmän, koska olen purkanut imusarjan yms putket ja letkut edestä pois.
    Ja sitten, niitä plugeja on kahta erillaista olemassa näköjään (Eri kiinnityskohta, mutta sopii kun vaihtaa nakutusanturin toiseen reikään).

    Comment


    • #3
      Joo täytyypä käydä hakemassa tuo tulppa ja kokeilla niin sittenhän selviää. Epäilin itsekin, että imusarjan joutuu irrottamaan. Postailen sitten kuin kävi:)

      Comment


        #4
        Viime kesänä vaihdoin o-renkaan tuohon tulppaan. Laturin ja kaasuläppäkotelon otin irti. Tiukka oli kyllä laittaa takaisin.
        Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:21.

        Comment


        • #5
          Mullakin rupesi taas parin vuoden jälkeen vuotamaan toi plugi. Onkos kukaan vaihtanut ton orkkis o-renkaan tilalle G62:sen o-rengasta, kuten jostain topicista olin bongaavinani? Sopinee paikalleen ilman isompia taisteluita, ja mikä tärkeintä pitääkö nesteet sisällä? Itse plugi tuskin itsessään menee miksikään että pelkän o-renkaan vaihtamalla tuon saanee taas pitäväksi.

          Comment


          • #6
            Juuri eilen tuon G62 anturin o-rengas sovittelin ja se vasta ahistaa, vaikka tilaa on. Luovutin hetkeksi :) Hyvin saa käyttää liukastetta, jos meinaa saada paksumman G62 o-renkaan kanssa paikoilleen. Joka tapauksessa sen huomasin, että mielestäni se G62 o-rengas on hieman liian iso sisähalkaisijaltaan :( Käyn huomenna hakemassa muutaman tiivisteen tiivistekaupasta ja sovittelen niillä uudelleen. Uutta alkuperäistä tuskin laitan, kun vuotoriski on jälleen olemassa.

            Comment


            • #7
              Kävin tänään tiskiltä hakemassa kyseisen osan (6,5e) ja tiiviste tosissaan näyttää aika heppoiselta.. Noh huomenna menee kokeiluun, mikäli celsiukset näyttää jotain ihan muuta kuin tänä aamuna.

              Comment


              • #8
                On sen verran ollut kiirettä, että en ole halliin parina iltana ehtinyt. Huomenna saapuu Tepolta pikapaketti ja asennus saa alkaa. Koitan verroikkeina muutamaa eripaksuista tiivistettä ja saa nähdä, mikä niistä on ok.

                Alkuperäinen uusi o-rengas alkaa pian vuotaa kuitenkin ja lämpöanturin o-rengas mielestäni isohko :(

                Comment


                • #9
                  Käväsin nopeasti kokeilemassa saako sinne yllä mainituilla ohjeilla osaa vaihdettua ja ei onnistu. Ei ole tilaa. Mutteriin voisi vielä jollakin pitkävartisella työkalulla osua, mutta itse plugille ei kyllä käsi mahdu mitenkään. Eli on vissiin varattava hiukan enempi aikaa touhulle ja näyttäisi tuo Makun ohje olevan se paras vaihtoehto. Pitänee perehtyä vielä tarkemmin aiheeseen laturin irroitus:)

                  Comment


                  • #10
                    Korjaan kirjoitukseni. Sen j-plugin saa asennettua uuden lämpötila-anturin "G62" o-renkaan kera ihan sujuvasti. Jostain syystä olin saanut käteeni vanhan kevettuneen G62 o-renkaan, eikä se meinannnut mennä suosiolla paikoilleen =(

                    Ohessa kuva, josta eroavaisuudet j-plugien välillä selviää.
                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X