Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käsi-GPS:ää hankkimassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käsi-GPS:ää hankkimassa.

    Olen aina pitänyt luonnosta ja siellä liikkumisesta. Reilu vuosi sitten rupesin miettimään, mitä muuta siellä voisi tehdä kuin kävellä kameran kanssa. Suunnistus ei oikein nappaa. Löysin geokätköilyn ja sainkin kipinän harrastukseen. Ainoa ongelma tuntui olevan käytössä oleva gps-paikannin - iPhone. Hieno softa siihen on kyllä kehitetty (Geocaching), mutta itse paikannin on epätarkka. Tähän lisättynä surkea akkukesto ja roisketta kestämätön rakenne eivät innostaneet lähtemään metsään. Eräänkin kerran satuin samalle kätkölle toisen etsijän kanssa ja huomasin heti, kuinka paljon tarkemmin hän pystyi rajaamaan etsintäalueen. Parin, kolmen metrin päähän. iPhonen näyttö heitteli 3-29 metrin välillä, joten etsiminen oli hieman hankalaa. Olen rajannut gps laitteet oikeastaan yhden merkin malleihin; Garmin Oregon 200/300, Dakota 20. Laitteiden erot sinänsä ovat aika pieniä, lähinnä kokoon, sisäiseen/ulkoiseen muistiin ja akkukestoon liittyviä. Löytyykö täältä kokemuksia näistä, tai muun merkkisistä laitteista?
    Garmin oli ensimmäinen jota aloin tutkimaan, mutta varmasti muitakin löytyy. Hintaluokka 400 ?. Harmi vain, kun kartat ovat niin kovin tyyriitä. Gepsi ei tule pelkästään Geokätköilyyn, vaan tarkoitus lähteä kesällä myös vaeltamaan lappiin ja muualle suomeen patikoimaan ja kiertelemään.
    Reitin tallennus löytynee kaikista näistä Garminin malleista?

  • #2
    Tämän keskustelun lienet jo löytänyt?

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja KariM Näytä viesti
      Tämän keskustelun lienet jo löytänyt?
      Jep. Luettu on.

      Comment


      • #4
        Tekeekö tuollaisella 1:100000 euroopan kartalla oikeastaan mitään?
        Ei varmasti näe edes katuja kovin tarkasti?

        Comment

        Working...
        X