Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakohihnan vaihto jyväskylässä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jakohihnan vaihto jyväskylässä?

    Terve! Ostin tässä pari viikkoa sitten Audi A4 2.6 V6 -96. Tuotu saksasta vuosi sitten. Huoltokirjan mukaan jakohihnan vaihto olisi edessä. Kysyin merkkiliikkeestä hintaa, sanoivat n.750? osineen. Onko tietoa, missä kannattais vaihdattaa? Tuntuu aika kalliille.

    Onkohan tuommoiseen moottoriin vaikea tehdä öljyn vaihto?

    Lyhyen selailun jälkeen tämä foorumi vaikuttaa tosi asiantuntevalle. Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsisi neuvoa!

    #2
    Itse teetin nelipyttyisen hihnanvaihdon siinä Yritystiellä olevassa lähinnä Saabeihin erikoistuneessa korjaamossa. Hyvin osasivat homman tehdä. Kuuluvat korjailevan Usa-autojakin aika paljon, joten kokemusta useampisylinterisistäkin malleista löytynee.

    Comment


    • #3
      Öljynvaihto on todella helppo, jos on käytössä nosturi. Konetilan alapuolinen muovisuoja pois ja öljypropun aukaisun jälkeen liemet astiaan. Öljyproppu uusine tiivisteprikkoineen kiinni. Suodatin irti suodatinavaimella ja sitten uusi (orkkis) tilalle käsin kiristäen /muistaen tiivisterenkaan "voitelun". Sitten vain uudet öljyt (minulla abc= 5l suodatin ml) koneeseen ja kone käyntiin. Tarkasta sammuuko öljyvalo ja ettei ole suodattimen juuressa vuotoa. Kone seis ja pohjamuovi paikalleen. Vielä viimeinen tarkistus mittatikusta ja ajoon:) Kannattaako tehdä itse? Kannattaa, jos on nosturi itsellä/saa kaverin paikkaa lainata ilmaiseksi. Jos näin ei ole. vie johonkin firmaan( ei merkkiliikkeeseen), joka tekee öljynvaihtotyötä. Ota oma alkuperäinen suodatin mukaan. Ps V 6:t vaativat hihnanvaihtoon erikoistyökalut. Selaile hakutoimintoa.

      Comment


        #4
        Juu, kiitoksia tiedoista. Kotona on kyllä hallit ja vehkeet, en ole vielä kerennyt tutustua, kun vasta vaihdoin audiin. Edelliseen autoon tein kaiken, moottori rempasta lähtien itse. On tuo audin konehuone vaan niin ahtaan näköinen...

        Comment


          #5
          Tuli hihna vaihdettua kaverin korjaamolla, ei tarvinnut mitään erikoistyökaluja, hommaan meni n. 4h aikaa.

          Comment


            #6
            Joutuukos tuossa mallissa purkamaan puskurin ja koko keulan pois? Oliko kuinka kelppo homma, ilmeisesti ei kovin paha ajasta päätellen?

            Nimim. itsellä kohta edessä...

            Comment


              #7
              Äh, mulla on remminvaihto edessä, ja jos sen sais 750e vaihdettua, en alkais ite tekemään.

              Pitäs kaivaa myös ne lukitusvälineet jostain, vaikka ei ihan pakko niitäkään ole olla. Tarkkuutta vaatii vain enemmän :)

              Comment


                #8
                Jos tuo V6:n nokkahihnan vaihto tehdään aikuisten oikeasti niin siihen tarvitaan erikoistyökalut. Eli siis nokkien ja kampiakselin lukitusosat Mutta ilmankin sen hihnan saa vaihdettua, ajoitukset ei vaan välttämättä satu ihan pilkulleen oikein. Tarkkuus taas riippuu miten edellinen sen on vaihtanut.

                Comment


                  #9
                  Kampuran saa kohillee kunhan laittaa ot:hen sen, mutta nokille pitäs kehittää joku oma työkalu. 5:s diisselissä oli se lattarauta jolla nokka-akseli lukittiin, mahtaako näissä v-koneissa olla sama.

                  Comment


                    #10
                    Joutuu ottamaan puskurin ja keulapalan irti, näin ei tarvitse jäähdyttäjää irrottaa, kun se on keulapalassa kiinni. Ei ole kovin monella ruuvilla kiinni. Hihna on helppo vaihtaa ilman erikoistyökaluja, kun on kaksi ihmistä pitämässä nokkia kohdallaan. Yksin homma ei kyllä onnistu. Osat maksoi n.350? (remmit, kiristimet, vesipumppu, termostaatti) ja jos ei itse saa laitettua, työ maksaa n.250?.

                    Comment


                    • #11
                      Kohta selviää mitä erikoistyökaluja 2,6 V6 jakohihnan vaihtoon tarvitaan. Hihna menee vaihtoon ensi viikolla. Vai onko jollain viime hetken vinkkejä ?

                      Hihnasarja sis. rullat ym, vesipumppu ja termari+tiiviste yht. 150e

                      Comment


                        #12
                        ei tarvi mitään erikoistyökaluja,eihän ne akselit itsekseen mihinkään pyörähtele

                        Comment

                        Working...
                        X