Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kodin hifilaitteita kimppatilauksella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kodin hifilaitteita kimppatilauksella

    Olisiko kiinnostusta kimppatilaukseen hifilaitteille?

    http://www.concept-av.co.uk/

    Itse olen himoinnut Q-Acousticsin kaiuttimia ja ovat tuolla kyllä todella edullisia.
    100 punnan rahtikuluilla saa ilmeisesti tilata aika isonkin läjän tavaraa.

    #2
    Kannattaa muistaa sitten esim. vahvareissa että virtapistoke ei käy meidän omaan seinään. :)

    Comment


      #3
      No jos se virtapiuha maksaa muutaman euron niin tuskin väliä? Lisäksi tuppaa noissa nykyään tulemaan myös normi euromallin piuha valmiina mukana.

      Comment


        #4
        Niin niissä missä on jollakin IEC320 tms. liitännällä oleva virtajohto. Jos sattuu olemaan kiinteämmin asennettu niin vaatii kotelon avaamisen joka taas saattaa vaikuttaa takuuasioihin.

        Comment


        • #5
          Re: Kodin hifilaitteita kimppatilauksella

          Ja halvemmissahan on harvemmin irroitettava virtajohto... Taitaa olla poikkeus jos katsellaan alle 1k€...
          Viimeksi muokannut okkim; 25.4.2013, 06:45. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

          Comment


            #6
            Mä luulin, että puhe oli hifista, ei mistään 300e onkyosta :D

            Mutta noin yleisesti, niin kyllä aika monessa alle tonnin vahvistimessa on ihan irroitettava virtapiuha, mutta tuli kyllä yllärinä, että tuolla on noin monessa vahvistimessa kiinteä. Oppia ikä kaikki.

            Tosimies tietysti katkaisee vaan virtajohdon ja vaihtaa päähän toisen plugin. Ja pitää palovakuutuksen kunnossa.

            Comment


              #7
              Miksi väliin ei voi laittaa adapteria, miksi koko johto pitää uusia?
              Toki jos irtojohto niin sitten.

              Miikka, on mun Onkyon vahvarissa irtojohto ;)

              Comment


                #8
                Niin on mun onkyossa kanssa. Mutta tuolla oli 300 punnan onkyo missä oli kiinteä. Ja jammuissa kanssa. Tuli oikeasti yllärinä, että tuollaisia vielä on.

                Adapteri ajanee kyllä parhaiten tuon asian.

                Mutta rupesin katsomaan noita hintoja, niin liekö järkeä tuolta vahvistinta edes ostaa.

                Esim. yamaha RX-V373 tuolla n. 250 puntaa = 290 eur, sama laite suomesta 200e
                Onkyo TX-NR818 1000 puntaa = 1160 eur, suomessa alta tonnin.

                Mutta nuo kajarit tosiaan on selvästi suomen tasoa edullisemmat.

                Comment


                • #9
                  Re: Kodin hifilaitteita kimppatilauksella

                  Ja muistakaahan si et jos musiikin kuunteluun tulee niin älkää ihmeessä ostako av-vahvaria vaan stereo vahvistin.

                  Saa latoo aika tukun seteleitä enemmän et saa av-vahvarista vastaava äänenlaatua kuin 2 kanava vahvarista.

                  Ja tietenkään kallista vahvaria ei kannata parittaa halpojen kaiuttimien kanssa eikä vice versa. Poikkeuksia toki löytyy, mutta lähes aina jää osa pontentiaalista käyttämättä jos näin tekee

                  Itellä hifi laitteiston hinnat jakaantuu näin:

                  Kaiuttimet 4000€
                  Vahvistin 1500€
                  CD soitin 1200€
                  Levysoitin 4000€

                  Ja noitten väliset kaapelit about 600€ yhteensä.

                  Jos hifi kärpänen oikein kunnolla puraisee niin tervetuloo hifiharrastajat.org sivustolle. Kuunteluvierailut on parasta antia hifiharrastuksessa.

                  Comment


                    #10
                    Olen samaa mieltä stereo vs AV keskustelussa musiikin suhteen, mutta ei mennä sinne alueelle. "keskustelu" tulee muuten menemään rankasta kitkat vs nastat tyyliin, koska ajatustavoissa on eroja. :)

                    AV vahvarin äänessä ei suurimmalla osalla ihmisistä ole mitään valittamista, koska puhutaan kuitenkin laitteistossa aika pienestä summasta.
                    Suosittelen itse, ettei käy missään vaiheessa kuuntelemassa mitään usean laadukasta settiä, jos haluaa kuvitella omat laitteet hyviksi. Tietysti jos itseltä löytyy 20ke kajarit ja saman luokan vahvistin yms niin parempaa on hankala löytää.

                    Muutama vuosi sitten dvdplazalla oli paljonkin kimppoja kaiuttimien suhteen. Taisi yksi Helsinkiläinen hifi-liikekkin ilmestyä noiden peruilta.
                    Subbareita on maaimalta tilailtu paljon, koska Suomessa nyt vain on aika huonosti vaihtoehtoja tarjolla tai sitten ne ovat näitä hifimerkkien omia, joissa hinta-laatusuhde on usein huonompi kuin "nettisubbareissa".

                    Comment

                    Working...
                    X