Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä audi a4 2.0 tfsi -09:n tilalle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitä audi a4 2.0 tfsi -09:n tilalle?

    Kaveri on tympääntynyt otsikon malliseen öljyn kulutuksen vuoksi.
    Onko tuoreimmissa bensiini malleissa moottorissa tapahtunut
    kehitystä tuon öljy syönnin puolella?

  • #2
    Ne 2.0TFSI:t on yksilöitä. Toinen vie öljyä, toinen ei. Tiedän tapauksia molemmista äärilaidoista, joten ei syytä yleistää. Audilla on tapana vanhemmissa bensiinimoottoreissa hiukka viedä öljyä, mutta kyllä ne uudetkin voivat viedä sitä. Se on vähän tuurista kiinni. Itse odottaisin seuraavaa moottorisukupolvea.

    Comment


      #3
      Kyllä tuo kuitenkin lienee enemmän sääntö kuin poikkeus että tuo kone vie öljyä paljon tai helvetin paljon.
      Facelifteissa käsittääkseni öljynkulutus käsittääkseni on saatu jo järjelliselle tasolle.

      Comment


      • #4
        Öljynkulutuksesta on marmorillakin korjausohjeet. Ensin seurataan ja sitten korjataan, maksaja joko artisti tai goodwillinä / tehdastakuuna kokonaan tai osittain joku muu. Faceliftissa on jo 3. sukupolven versio EA888 moottorista, joka eroaa aika paljonkin vanhemmasta. Luulisi VW:n jo siinä kohdin korjanneen männänrengasongelmat.

        Oma ei ainakaan vielä 28tkm ajettuna vie öljyä *koputtaa puuta*.

        Comment


          #5
          Facelifti malleissa tosiaan on eri männät jne, lienee syy öljynkulutuksen merkittävään vähenemiseen/poistumiseen kokonaan.

          Comment


          • #6
            Mulla on vuoden -12 mallin audi (tfsi) eikä se syö öljyä oikeastaan lainkaan. Se ominaisuus on saatu poistettua joskus tuon mallin aikoihin, vai oliko jo aikaisemmin..?

            Comment


            • #7
              Mää vaihdoin vastaavan auton A5:seen 2.0TFSI koneella ja tyytyväinen oon. 6tkm oon ajanut ite, yhteensä mittarissa nyt 34tkm ja ei kuluta toistaiseksi öljyä. Vuosimalli on 2013.

              Comment

              Working...
              X