banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Moottori ja voimansiirto
Audiclub.fi etusivulle forum

Moottori ja voimansiirto Tekninen keskustelu moottoreista, niiden vaihdosta sekä voimansiirrosta.

Vastaa

Työkalut Display Modes
QHad QHad ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

Vanha 30.05.2015, 21:43

Uutta huoltopistettä koukkuun. Millä perusteella eivät korvaa?
lemmentalja lemmentalja ei ole kirjautuneena

Vanha 30.05.2015, 21:59

Kysyppä piruuttas mitä mieltä ovat vastaantulosta liikkeestä mistä auto on uutena osteetu...
lemmentalja lemmentalja ei ole kirjautuneena

Vanha 30.05.2015, 22:00

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja userprofile Näytä viesti
Pitipä sitten oikein rekisteröityä tälle foorumille vaikka en yleensä näille viitsi vaivautua rekisteröitymään.

Itsellä on siis A4 B8 1.8TFSI 2009 (rekisteröity 10/2009) saksassa -eli kyllä se kuuluisa Saksanauto..

Ostin tuon 60000 km ajettuna saksasta alkuvuodesta 2011. Ja kuinka ollakkaan sain myös helvetillisen öljynkulutuksen kaupanpäälle.

Noh autooni tehtiin (tietenkin omaan laskuuni) öljynkulutusmittaus joka näytti ölpän poltoksi 1.7 litraa / 1000 km.. jep kiitos - kuuluisaa audilaatua..

Tästä seuraavaksi tehtiin se huohotin kusetus (tietenkin omaanlaskuuni) ölpän kulutus laskikin - enää kulutti vain 0,9 litraa / 1000km...

Seuraava steppi olisi sitten mäntien ja kiertokankien vaihto ja kyllä aivan oikein OMAAN PIIKKIIN - AUDI / maahantuoja ei korvaa kuulemma senttiäkään.. terveisiä vaan Tampereen Laakkoselle ja kiitti vitusti

Ja vielä, kaikki huollot on tehty audin lasipalatseissa ajallaan sekä germaanissa, että Suomessa...

Ja juu tämä oli mun kolmas audi ja arvaatte varmaan oliko viimeinen...
Kysyppä piruuttas mitä mieltä ovat vastaantulosta liikkeestä mistä auto on uutena ostettu. Jos tuo on kerta saksalainen auto ja siellä merkkihuollettu.

Viimeksi muokannut salonenm 01.06.2015 10:40 Perustelu: Poistettu lainatusta tekstistä turhat asiattomuudet pois
jaeger jaeger ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.05.2015, 22:58

Kaikella katkeruudella, ota yhteys marmorille ja pyydä hyvitystä korjauksista kuitteja vastaan. Niinhän ne on ohjeistaneet nousseen kohun myötä.
RistoEe RistoEe ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.05.2015, 23:55

Ja maahantuojahan on se joka ko. auton on tuonut maahan, ihan vain muistutuksena. Mutta joka tapauksessa luulisi Audin tulevan vastaan, oli auton maa historia mikä tahansa.
buzz buzz on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.05.2015, 23:55

Ihan huuhaata hokea tuota että huoltakaa "oikein" (=merkkiliikkeessä) ja ajallaan niin hommat hoituu. Höpöhöpö, se ei ole mikään tae että tuo pahimmanlaatuinen tyyppivika korvattaisiin.

ACF jäsen

Vanha 31.05.2015, 02:23

...jes - onko muuten kukaan tässä ketjussa ymmärtänyt, miten "aukoton" huoltohistoria vaikuttaa esim. siihen, että sylinterit ovat liian soikeat?
kramer kramer ei ole kirjautuneena

Vanha 31.05.2015, 07:19

Lainaus:
...jes - onko muuten kukaan tässä ketjussa ymmärtänyt, miten "aukoton" huoltohistoria vaikuttaa esim. siihen, että sylinterit ovat liian soikeat?
Juuri näin, täyttä skeidaa. Persiillään jo tehtaalta tullessa.
ee-2 ee-2 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 31.05.2015, 12:39

Autosihan on noilla tiedoilla ollut 10/2011 asti tehdastakuun alainen. Asia olisi pitänyt hoitaa auton saksassa myyneen liikkeen kanssa. Ja mieluiten vielä tuona aikana. Miksi et tehnyt näin?

Mä suosittelen että käyt vielä jauhamassa jälleenmyyjällä korjauksen kulujaosta. 100% ei varmasti vastaantulo ole, mutta osat tai joku tietty %-osuus voi olla korvattavissa.

Ja se että jättää huoltamatta tai huoltaa randomilla "jossain jotenkin" aiheuttaa sen että menettää kaikki neuvotteluasemansa korjauskustannuksista... Sen takia mä sitä tässä hoen.

Mun on ehkä turha tähän tunkioon räkiä enempää. Ne jotka ymmärtää ymmärtää ja ne jotka itkee itkee... Wuh wuh sanoo syyllinen tähän kaikkeen ja käpertyy Martin Winterkornin syliin.

Viimeksi muokannut ee-2 31.05.2015 13:06
Japi Japi on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 31.05.2015, 12:53

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja QHad Näytä viesti
Ei varmaan mitenkään. Mutta jos autoa ei ole oikeasti huollatettu huolto-ohjelman mukaan, vaan on itse kirjoiteltu mustekynällä huoltokirjaan niin mistä maahantuoja voi todeta onko sitä huollettu ollenkaan? Siitähän huoltohistorian noudattamisessa on käsittääkseni kyse. En väitä etteikö huoltoja voisi itse tai ketjun ulkopuolisessa firmassa tehdä yhtä hyvin tai paremmin kuin merkkiliike, mutta tuohon huolto-ohjeman mukaisten huoltojen tekemisen todentamiseen kai korvausmenettelyt perustuu.
Enkä ole itse missään tekemisissä organisaation kanssa enkä ole koskaan merkkiliikkeessä edes autoani huollattanut.
pulla pulla ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 31.05.2015, 13:47

Millä minä todistan, että autot on huollettu tehtaan ohjeiden mukaan? Jos en rasvaa saranoita, johtaako se asiakkaalla takuun menetykseen?
Erwinistä voi toki printtailla vaikka mitä lappuja, mutta onko se riittävä? Eikö saman asian aja mikä vain paperi tai minun sanani ja leima huoltokirjassa, öljyn merkki ja laatu laskussa ja osa erittely laskussa?

Parissa TSI tapauksessa on haluttu tietää öljynlaatu ja merkki.

ACF jäsen

Vanha 31.05.2015, 13:48

Jep, no melkein väittäisin, että jos joku on uuteen/uudehkoon Audiin satsannut, niin kyllä niitä on keskimäärin enemmän koitettu huoltaa kun jättää huoltamatta. Yritin sanoa, että huoltohistorialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että tuote on jo alunperin lähtenyt tehtaalta viallisena ja se ei ole ostajan vika, vaikka kuuluis itse Putinin lähipiiriin.

Kuten Eetu tuossa jo mainitsi, sitä kyllä itsekin ihmettelen, että noita asioita ei ole hoidettu ajoissa kuntoon - kyseessä on kumminkin pahimmillan ostajan kannalta ihan pirun iso remontti. Siitä en taas tiedä, mikä on ollut tuuliviirin asento esim. vuonna 2011, jos tosta on reklamoitu - todennäköisesti nihkeämpi. Toisaalta _kukaan_ ei voi pokkana väittää, että vuoden 2008 jälkeen valmistettu ehjä Audi kuluttaa öljyä vaikka litran kolmelle tonnille tai vaikka viidelle tonnile, jos auto on muuten vähän ajettu - ja valmistajan mukaan saa mennä litra kahdelle tonnille. Ehkä sitte, jos on ajettu yli 400tkm.

Kolmanneksi sekin on totta - vaikka selkeä tyyppivika onkin - , että kyllä mielestäni nämä asiat pitää myös asiakkaan puolesta hoitaa jossain järkevässä ajassa kuntoon. Jos näin ei ole, niin ymmärrettävää, että vastaantulo vähenee ja jossain vaiheessa loppuu kokonaan. Yks varmasti selkeä vedenjakaja tulee olemaan uusi B9.

Viimeksi muokannut QHad 31.05.2015 13:53
cancermann cancermann ei ole kirjautuneena

Vanha 31.05.2015, 15:45

Lainaus:
Parissa TSI tapauksessa on haluttu tietää öljynlaatu ja merkki.

Täällä nousi käsi. Vaimon ex TSI oli hajonnut nykyisellä omistajalla, ja nykyinen lähin merkkihuolto ei osannut katsoa järjestelmästä mitä öljyä täkäläisessä merkkihuollossa sinne on laitettu. Tässä siis jo kertaalleen merkkihuollossa tehty puolen moottorin käsittävä remontti, ja 30tkm myöhemmin jakopää petti taas.
Voin kertoa että vaimon nykyinen auto ei ole VAG -konsernin tuote. Juuri nuo TSI-perseilyt syynä että autoksi vaimo ei hyväksynyt ainuttakaan VAGinetta.
JaniLah JaniLah ei ole kirjautuneena

Vanha 31.05.2015, 16:22

Pelkästään Jenkkilässä näitä öljysyöppöjä on nyt 162000 ilmoitettu. Audi myi 2014 182000 Audia USA:ssa sisältäen kaikki mallit. Jos nuo vialliset ovat esim. kolmen-neljän vuoden periodilta ja koskee vain osaa moottorimalleista niin jo tuosta voi päätellä vikaprosentti on SUURI. Helposti joka kolmas on viallinen.

Tuosta laaduttomuudesta kielii myös tuo Eetun mainitsema korjauskokeilu/yritys. Ensin testataan paraneeko huohotinpäivityksellä, jos ei, vaihdetaan mäntiä. Laatupoikkeama on yksinkertaisesti sen verran suurta, että ei voida olla varmoja. Jos koneet olisi edes etäisesti identtisiä, sama korjaus toimisi jokaisessa. Laatu aivan perseestä. En kyllä tiedä toista alaa, jossa tämänkaltainen laatu menee tehtaalta läp huomioonottaen vielä tuotteen hinnan. Nyt ei puhuta lenkkitossuista.

ACF jäsen

Vanha 31.05.2015, 16:46

Eipä tuo VAG-konserni ole koskaan ollut kauhean kuuluisa siitä, että testaisivat kovin kattavasti saatika pitkään uuden kehityksen moottoreita ennen sarjatuotantoa. :) Ikävä veto pitää asiakkaita koekaniineina niiden kanssa.

Vähän jänskättää miten käy näiden uusien EA211- ja EA288-moottorien kanssa, varsinkin kun hihnat ovat öljykylvyssä. :)
dr_ink dr_ink ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 01.06.2015, 00:12

Eetu, sinulla tuntuu olevan selkeästi enemmän tietoa aiheesta niin vastaisitko pariin kysymykseen.

Öljynkulutukseen on korjaustoimenpiteitä 2kpl, PCV-venttiilin uusiminen ja tarvittaessa tämän jälkeen isompi koneremontti jossa männät vaihtuvat uudempiin joissa yksi (1) rengas enemmän, eikö totta? Näistä on useat jälleenmyyjät kertoneet julkisesti että heillä on asiassa hyvät vastaantulot mutta.
Nyt tarkkana, Jos autolla on ajettu 80tkm ja sitä on huollettu itse (ei todisteita huolto-ohjelman noudattamisesta) tai jos autolla on ajettu 120tkm ja huollettu merkkihuollossa niin mikä ensimmäisessä vaihtoehdossa saa PCV-venttiilin ja männät muuttumaan sellaisiksi jotka ei tähän vastaantuloon kuulukkaan? Arvaus: se että niitä osia ja töitä ei ole jo maksettu käyttämällä ylihinnoiteltuja merkkiliikkeen palveluita?

Olisi lisäksi mukava saada varmaa tietoa miten tämä tehtaan tiedossa oleva tyyppivika on ainoastaan niissä autoissa joita on huollettu marmorilla? Muissa sama ongelma on jälkimarkkinnin perusteella ominaisuus.
Technical service bulletin, technical product transaction no.2026749/8
VilleP VilleP on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 01.06.2015, 00:49

Koskeeko tämä onkelma ainoastaan B8 korisia, vai juontaako juurensa jo B7:kaan?

ACF jäsen

Vanha 01.06.2015, 07:51

Koskee A5:sta ja Q5:sta myös.
A4 B7:ssa on eri kone. Tosin nuo B7:kin saattaa kuluttaa öljyä lähes samanlaisia määriä kuin B8, mutta yhtä laaja ei epidemia niissä ole. Veljeni ex B7:ssa 2.0TFSI meni ainakin ihan kiitettävästi. En tiedä mistä vika niissä johtuu.

Viimeksi muokannut buzz 01.06.2015 08:52 Perustelu: kirjoitusvirheitä
userprofile userprofile ei ole kirjautuneena

Vanha 01.06.2015, 08:59

Eetu - Kun näimmä olet töissä VW autogroupissa niin laitappa nyt sitten tähän yhteystiedot siitä jälleenmyyjästä johonvoin tulla neuvottelemaan siitä vastuunkannosta ja sopimaan mitä korvataan...? Jostain syystä en pidättele hengitystä tuota odotellessa...

Ja tuohon tehdastakuu hommaan, tarkistin vielä milloin tuo paskaläjä on rekisteröity - näytti olevan 5/2009 ei 10/2009 kuten aiemmin muistelin..

Siihen miksi en reklamoinut tuolloin niin, kun toin auton Suomeen lähdin 6kk työmatkalle jolloin auto jäi seisomaan. Palattuani, kun otin auton varsinaisesti käyttöön alkoi öljynkulutus pikkuhiljaa selviämään (mulla ei tule kovin paljon kilometrejä vuodessa) eikä kyllä tullut mieleen 60000km ajettua autoa ostaessa, että se on tollanen helvetin öljypoltin.

Kun tuo kulutus alkoi selviämään oli tehdastakuu tietty ummessa.. Otin tällöin yhteyttä myyjäliikkeeseen (en puhu saksaa) - käytännössä pesaisivat kätensä asiasta - sä Eetu tietty olet ammattilainen miten hoitamaan reklamointia Saksalaisen autoliikkeen kanssa... (lisää kommentit tähänkohtaan :))

Otin myös yhtettä Saksan Audiin joka siirtää asian VAG Suomelle josta ilmoitettiin, että koska itsetuotu auto he eivät tarjoa minkäänlasta vastuunkantoa / goodwilliä.
tumu tumu on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 01.06.2015, 09:51

Jos tuosta on kirjallinen reklamaatio tehty jälleenmyyjälle, josta kielteinen vastaus saatu ja Audi AG:n vastaus, että suomen maahantuojalle tulee osoittaa reklamaatio, niin silloin tässä on menetelty ihan kyllä lain edellyttämällä tavalla.

Virhevastuu sitoo valmistajaa ja kuluttajalla on oikeus kohdistaa vaade jälleenmyyjäporrasta seuraavaan portaaseen, eikä virhevastuu ole sidottu aikaan niin ei kyllä pitäisi olla mitään perustetta olla korjaamatta tuotteen virhettä.

Voisin kuvitella, että nyt kun kohu on päällä niin vastaus saattaisi olla erilainen. Tehdastakuun aikana reklamointi on muutenkin vähän omituinen vaade, kun osassahan näitä työ öljynsyönti alkaa vasta 60-80tkm kohdalla. Omanikin meni 60tkm 2 litran lisäyksellä ja 60-68 veti sitten 5 litraa
ee-2 ee-2 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 01.06.2015, 10:47

Mä haluan nyt korostaa, että mä kommentoin näitä ihan omaa tyhmyyttäni/hyvyyttäni ja yksityishenkilönä. En työnantajani edustajana. Tottakai mun intressinä on clubiveljien asioiden oikeudenmukainen kohtelu, mutta mä en voi näiden käsittelyyn vaikuttaa.

Jere, kyllä tuonkaltainen "leima huoltokirjassa, öljyn merkki ja laatu laskussa ja osa erittely laskussa?" -kuvaus on oletettavasti riittänyt... Tärkeintä tosiaan ettei huoltovälejä ole ajettu pitkäksi eikä laitettu vääränlaisia öljyjä.

Joni, tuossa on tavoitteena sulkea pois mahdollisen käyttäjävirheen aiheuttama vahinko. Oletettavasti tehtaalta täysin "ehjä" auto saattaa alkaa kuluttaa öljyä jos sillä ajetaan ilman huoltoja 80tkm tai enemmän. Jos autoa on huollettu itse uudesta asti niin siinä on tietoisesti mitätöity tehdastakuu. Mä en ymmärrä minkälainen ajatuskulku tällaisen taustalla on, mutta sitä mun ei varmaan tarvitsekaan ymmärtääkään...

Ei takuuaikana reklamointi ole vaade, se vain monesti helpottaa asioiden hoitoa. Menee ns. kysymättä tehtaan maksettavaksi ne. Ja koska noilla tiedoilla nämä tuntui täyttyvän niin kysymys oli mielestäni aiheellinen. Auton hankintamaaksi suosittelen valitsemaan sellaisen, missä kommunikaatio myyjäosapuolen kanssa sujuu. Myös reklamaatiot tulee hoitaa kohtuullisessa ajassa tämän osapuolen kanssa (tämä kai oli se kommentti sitten :) ).
Mä suosittelen että kun tämä asia on tapetilla niin käyt keskustelun uudestaan lähimmän jälleenmyyjäliikkeesi kanssa. Oletettavasti Laakkonen Tampere (?) Jos olet edelleen tyytymätön heidän päätökseensä voit lähestyä maahantuojaa vaikka audi.fi yhteydenottolomakkeella. Pyydä uudelleenkäsittelyä ja yhteystiedot johon voit laittaa sähköpostilla tapauksen tiedot. Erittele tapahtunut ja kaikkien tahojen kanssa käymäsi kommunikaatio huolellisesti. Perustele rauhallisesti argumentoiden. Liitä kaikki tarpeellinen tieto mukaan. Mä en voi muuta sanoa kuin että uskon ja tiedän että asia käsitellään sen vaatimalla vakavuudella.

Hankalaa tästä tosiaan tekee se, että näitä korjauksia tehdään osittain / isoilta osin jälleenmyyjien ja maahantuojan rahalla. Ja jos valitsemasi jälleenmyyjä on Saksassa kielimuurin takana ja maahantuoja katsoo peilistä niin maksumiehen löytäminen voi olla kivuliasta.

Viimeksi muokannut ee-2 01.06.2015 10:54
Sabotaasi Sabotaasi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 01.06.2015, 10:55

Sellanen tuli mieleen, että kun itsellä on sen verran vanha auto, missä ei takuuta ole enää, niin se on aika iso kynnys tuo raha viedä auto joka kerta ihan ajallaan huoltoon. Saati sitten viedä se reklamaatiotoiveissa ja huomata että lasku tulikin omasta postiluukusta! Näin ainakin minulla kun ei kaikkia rahoja voi autoon AINA laittaa. Siihen vaan vastaten, että viekää autonne ajallaan huoltoon ei ole aina niin yksoikoinen juttu...
aahoo76 aahoo76 ei ole kirjautuneena

Vanha 01.06.2015, 15:28

Itselläni, kun meni tuo A5 koneremonttiin, jonka korjauslaskussa luki autoa hakiessa "maahantuojan vastaantulo 100%" tms, ja korjaustoimenpiteestä minua laskutettiin 0,00€, EN OLLUT käyttänyt kaikkia huoltoja maahantuojan valtuuttamassa merkkiliikkeessä. Osa oli tehty Sport-Auto Hyvinkäässä. Huoltokuitit skannasin Audille, koska eivät luonnollisesti näkyneet heidän järjestelmässä ja kuiteissa piti olla maininta käytetyistä öljyistä. Vaikka autoon oli vaihdeltu öljyjä taajempaan, kuin oli tarvis (mielestäni 30tkm väli on pe***stä), oli silti öljynä käytetty longlifekamaa.

No ainakin ensituntumalta konerempan jälkeen palkki on MMI näytöllä pysynyt tapissaan, eli öljyä ei ole kulunut. Tosin vasta rontti tonni ajettuna, mutta ennen remppaa se olis tällä välin vajennut jo pohjaan.

Itse noista öljyistä huomasin sen verran, että tuota Castrolin Edgeä ei meidän koneessa mennyt ihan sitä määrää, mitä öljynkulutusmittaus antoi ymmärtää. Kulutusmittaus tehtiin Nesteen Citypro Longlifellä, mitä moottori poltti taivaan tuuliin ihan yllättävänkin runsaasti. Nyt on remppa tehty ja Nesteen litkut koneessa. Seuraavassa vaihdossa 10-15tkm kohilla vissiin castrolit koneeseen, kun sitä ne tuossa paikallisessa(Sport-Auto) ruukaa laittaa.
Rammo Rammo ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.06.2015, 09:32

Itellä kesäkuun lopussa huolto. Kuulemma mäntäremppa "firman"piikkiin. Sen verran velvoittivat, että minun pitää maksaa iso LL huolto (tämä olisi joka tapauksessa ollut edessä ensi keväänä) joka tehdään samalla kertaa. Mielestäni tämä on ihan hyvä jos selvin "normi" isolla huollolla, joka vain tehdään aikaisemmin. Myöskin huollossa ottivat kopiot huoltokuiteista (takuun jälkeen ei-merkkihuolto) jossa näkyi LL öljyn merkki ja, että oli vaihdettu 15tKm välein vaikka olikin LL huolto. Tiedä sitten kuinka paljon tämä julkisuus rumba on vaikuttanut, kun auto täyttäisi 6 vuotta heinäkuussa. Kilsoja toki vasta 86tKm. Olen tyytyväinen ja positiivisesti yllättynyt.
horch horch ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.06.2015, 09:40

Lainaus:
männät vaihtuvat uudempiin joissa yksi (1) rengas enemmän
Miten siellä on aluperin renkaat? Yks puristusrengas + öljyrengas?
Joopakoo Joopakoo ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.06.2015, 09:49

Juttelin eilen paikallisen marmorin entisen mekaanikon kanssa joka noita on kymmeniä tehnyt, kuulemma ihan saman verran renkaita niissä on. Öljyrengas (olikohan) vaan puolet paksumpi.
Rammo Rammo ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.06.2015, 10:16

Muistan kans kuulleeni/lukeneeni, että uudessa männässä on paksummat renkaat ja siksi pitää ölpät oikella puolella.
JuhoK JuhoK ei ole kirjautuneena

Vanha 02.06.2015, 12:33

Mulla kun tehtiin talvella toi öljyremppa niin oli kilometrejä n.150tkm ja vm -09. Helpolla meni Audin piikkiin, huoltokirja kannattaa olla kunnossa. Vaade oli, että seuraava huolto tehdään samalla ja sen maksoin mielellään. Vaihtoautoliike mistä auton ostin taisi maksaa öljynkulutusmittauksen. Huohotinjuttu tuohon oli tehty jo joskus ja sen jälkeen viety liikkeeseen vaihtoon, edelliselle omistajalle varmaan sit sanottu ettei Audin vastaantulo ole 100% kun sen oli vaihtoon vieny.

ACF jäsen

Vanha 02.06.2015, 13:41

Ja nyt sitten yhtäkkiä meneekin Audin piikkiin 100% mutta ei edellisellä omistajalla mennyt? Ihmetouhua, todentotta. Tuonkin olis voinut hoitaa fiksusti jo edellisen omistajan aikana niin olis saatu todennäköisesti pidettyä yksi asiakas audileirissä.

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 02.06.2015, 14:42

Näitä on korjattu myös muualla niin, että vaihdetaan uudet ei-orkkis männänrenkaat. Ja kulutus loppunut siihen.
maspe maspe ei ole kirjautuneena

Vanha 04.06.2015, 00:47

https://www.facebook.com/oljynkulutus

Lieköhän tämän tapauksen osalta homma jo ratkennut, kun ei enää sivua ole näkyvissä? Turkulaiset voivat varmaan kertoa, että vieläkö auto seisoo AC:n edessä?
heisja heisja ei ole kirjautuneena

Vanha 04.06.2015, 02:33

Tais mennä AC:n vaihtoautohalliin.

Viimeksi muokannut okkim 04.06.2015 20:22 Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.
spadde spadde ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.06.2015, 09:39

Öljynkulutus fb sivun perustaja sai oman tahtonsa läpi ja sai auton myytyä. Sai kaveri aika reilusti kritiikkiä, kun sanoi oman homman olevan hoidettu, kun sai auton myytyä ilmeisesti ihan ok hintaan. Jäi joukkokanteet hoitamatta, joka aiheutti aika reilusti närää. Mutta julkisuutta asia sai kokonaisuudessaan, joten hyvä niin.
AkseliPorakorpi AkseliPorakorpi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.06.2015, 14:20

Omien sanonjensa mukaan kaveria ei ostettu hiljaiseksi mutta omasta mielestäni tuossa kävi juuri niin :) Liika negatiivinen palaute sai ilmeisesti poistamaan sivun facebookista.

Viimeksi muokannut okkim 04.06.2015 20:20 Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.06.2015, 14:31

Mikäs se oli A5 cupee tfsi q? Muistaakos joku rekkaria
Mr.Crossfire Mr.Crossfire ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.06.2015, 14:55

Lainaus:
Tuosta laaduttomuudesta kielii myös tuo Eetun mainitsema korjauskokeilu/yritys. Ensin testataan paraneeko huohotinpäivityksellä, jos ei, vaihdetaan mäntiä. Laatupoikkeama on yksinkertaisesti sen verran suurta, että ei voida olla varmoja. Jos koneet olisi edes etäisesti identtisiä, sama korjaus toimisi jokaisessa. Laatu aivan perseestä.
Tämä tapaus on vähän sellainen, että mielestäni kyseessä ei välttämättä ole varsinainen laatuvirhe, vaan itse asiassa suunnitteluvirhe. Autotehtailla on sellaiset laatuprosessit ja melkoinen määrä henkilökuntaa laatua valvomassa että en millään jaksaisi uskoa että siellä moottorissa on toleranssista poikkeavia osia. Toleranssista poikkeavat osat todennäköisesti jäävät kyllä tehtaalla jo kiinni, tai itse asiassa ennen kuin edes tehtaalle päätyvät. Nyt on vaan ilmeisesti käynyt niin, että tietynlaisissa olosuhteissa konstruktio ei toimi ja öljyä ei kaavita riittävällä tarmokkuudella sylinteriseinämältä alaspäin. Joko mäntien/renkaiden toleranssit on määritelty väärin (suunnitteluvirhe, ei laatuvirhe) ja/tai testauksessa ei ole osattu ottaa huomioon jotain olosuhdetta.

Loppukäyttäjällehän tämä on yhdentekevää, koska auto ei toimi oikein riippumatta kuka sen virheen teki.

Mr. Usernamelle voisin kommentoida sen verran, että koska tämä ei ole suomi24, niin täällä on ollut tapana yrittää kirjoitella suhteellisen asiallisesti ja välttää henkilökohtaista vittuilua. Se ei nyt varmaan kuitenkaan ole Eetun vika, että sulla on auto rikki. VAG-konsernin kokoisen yrityksen ongelmien kaataminen yhden periferiamaan maahantuojan työntekijän harteille on minusta vähintäänkin kohtuutonta, eikä edistä kenenkään asiaa.

Vanha 05.06.2015, 09:18

Well Mr.crossipyörä, missähän kohtaa olen väittänyt, että nämä ongelmat ovat Eetun vika? Aiemmissa postauksissani otin lähinnä huvittuneena kantaa siihen, miten jotkut jaksaa toitottaa miten hyvin vastuuta kannetaan vaikka uloste on räpsähtänyt tuulettimeen aika vahvasti...

Vai onko mielestäsi hyvää vastuunkantamista asiotten piilottelu, hiljaiseksi ostaminen (viittaan tässä erääseen tapaukseen turussa), asiakkaitten täysin erilainen kohtelu, vähättely, vastuunpakoilu = ei korvata mitään vaikka selvä laatuvirhe / suunnitteluvirhe / what ever..

Ja kyllä aion käydä uudelleen kysymässä paikallisessa merkkiliikkeessä onko korvaus menettely jotenkin järkiintynyt.. jos ei niin pitänee alkaa kanssa kattelemaan parkkipaikkaa liikkeen edestä ja ostaa tarrat auton kylkeen, kun se näimmä on miten VAG konserni haluaa vastuuasiat hoitaa?
hopsis hopsis ei ole kirjautuneena

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 05.06.2015, 09:35

"Huvittuneena" ei ehkä kuitenkaan ole se adjektiivi joka näistä postauksista päällimmäisenä jää mieleen. Vaikka kuinka jäytää niin asiat voi silti esittää ihan rauhallisesti menemättä henkilökohtaisuuksiin. Jos tuntuu että ei pysty niin ottaa askeleen taaksepäin näppikseltä ja palaa vähän rauhoittuneena takaisin. Sen lisäksi että se on epäkohteliasta ja epäkunnioittavaa, saattaa jo itsessään aiheuttaa sitä nuivaa asennetta siellä toisella puolella tiskiä. Faktat faktoina, ei tästä koko sopasta tulla saamaan yhtä tiettyä ihmistä vastuuseen ja kaikki välikädet jotka toimivat sijaiskärsijöinä seuraavat vain käskyjä jostain ylempää.

Sen pystyn kuitenkin varmuudella sanomaan että jokaista moottoriöljyä kuluttavaa Audia ei maahantuoja tule ostamaan vaihtoautohalliinsa. Aivan sama kuinka paljon laittaa tarroja tai mihin autonsa jättää parkkiin.

Vanha 05.06.2015, 10:23

En ole edelleenkään yhtä ihmistä vastuuseen hakemassakaan, mistähän moinen on mieleesi tullut?

Kirjoitin aiemmin mielipiteeni siitä, että kannattaako kovin paljon uhoilla, että vastuu kannetaan, kun näin ei selvästi ole..

Odottaisin, että VALMISTAJA hoitaisi homman siten, että kaikki öljyä polttavat romut laitettaisiin kuntoon VALMISTAJAN piikkiin - ilman autojen teippailua ja muuta pelleilyä.

Ja toisekseen en todellakaan oleta, että jokaista öljypoltinta ostettaisikaan vaihtoautohalliin.
Mr.Crossfire Mr.Crossfire ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 05.06.2015, 11:06

Joo, kyllä se vittuilu ja uhoaminen alkoi tuossa viestin #300 kohdalla, sitä ennen keskustelu sujui ihan suhteellisen asiallisesti.

Et hae yhtä ihmistä vastuuseen, mutta vittuilet kuitenkin hänelle siitä että joku toinen henkilö joka työskentelee vieläpä täysin eri yrityksessä ei hoida hommiaan a) asiallisesti b) virallisen ohjeistuksen mukaan?

Nyt on pakko sanoa että ulosannissanne on hieman ristiriitaa.

Vanha 05.06.2015, 11:57

tsiis - tämänhän ei pitänyt olla suomi24 :)

Mutta joo mulla ei ole mitään käsitystä missä tämä toinen henkilö työskentelee (jos Eetuun viittaat)

Hän antoi ymmärtää, että VAG konserni muka hoitaa mukamas vastuunsa hienosti, jota se ei tee - sen voi tästäkin threadista lukea..

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 05.06.2015, 13:42

userprofile vetää nyt henkeä ja yrittää nähdä metsän puilta. Tosiaan, tämä ei ole suomi24 eikä tule olemaan, joten lopetan sinne sopiva uhoaminen, mouhoaminen ja meuhkaaminen.
Ja korjaa samalla paikkakunta oikeaksi, eli Tampere.

Vanha 05.06.2015, 23:57

Just, näyttää siltä, että tällä foorumilla aletaan selventämään miten ei olla suomi24 ja unohdetaan itse asia, että päästään pätemään. Toivottavasti ei omallekohdalle osu asiaa jossa Kustaan silmään vag groupin toimesta. Toki usko "omaan" tuotteeseen on h vä olla kunnossa, mutta rajansa kaikella. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu ja jotkut koirat seuraa sokeasti vaikka miten tulis keppiä . Onneksi tämä foorumi on kaikille luettavissa.... Paskasta ei saa tryffeliä vaikka miten yrittäisi.
Zikke Zikke ei ole kirjautuneena

Vanha 06.06.2015, 00:12

userprofile. Varmasti kaikki täällä ymmärtää että sua vituttaa, mutta nyt kannattais ehkä vetää happea ja laskea sataan. Ei tää inttäminen johda minnekkään, kaikilla vaan nousee kulmakarvat pystyyn! Toivottavasti saat autoosi edes jotain vastaantuloja, niinkuin monen muunkin pitäisi.

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 06.06.2015, 00:20

Userprofile, väännän rautalangasta: Kritiikkiä saa kirjoittaa, kunhan sen kirjoittaa asiallisella tekstillä, eikä kuten suoli24 foorumilla. Foorumi on kaikille avoin luettava, mutta kirjoittajien oikeuksia voidaan tarvittaessa rajoittaa.
Korjaa myös profiilisi paikkakunta, kuten jo aiemmin pyysin. Tämä sääntö ei ole sinua varten keksitty, vaan koskee kaikkia.
Matts Matts ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 08.06.2015, 11:21

Tässä juttua Turun tapauksesta.
izka izka ei ole kirjautuneena

Vanha 09.06.2015, 13:31

Noniin, öljynkulutusmittaukseni 2,11 l/1000km. 81000 ajettu auto. Nyt Audicenter selvittää vastaantuloa kun jotain pitää vaihtaa. En ymmärrä.

Valmistajan virhevastuu kuulemma loppuu kun omistaja vaihtuu, ja sitten vastuu onkin myyjäyrityksellä. No minä ostin auton toiselta yritykseltä joka oli ostanut sen ensimmäiseltä omistajalta.

Katsotaan mitä sanoovat.

ACF jäsen

Vanha 09.06.2015, 14:34

"Valmistajan virhevastuu kuulemma loppuu kun omistaja vaihtuu" No tuohan ei nyt kuitenkaan pidä paikkaansa.

Alla lainaus kuluttajaoikeuden linjauksista autokauppaa koskien (vuodelta 2007):

"Myyjä, maahantuoja ja valmistaja vastaavat tavaran virheestä kuluttajansuojalain 5 luvun säännösten perusteella. Myös elinkeinonharjoittajana toimiva välittäjä voi olla kuluttajaan nähden vastuussa.

Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Auton kestoikään vaikuttavat auton ajomäärä, käyttöolosuhteet sekä se kuinka autoa huolletaan ja hoidetaan.

Takuu puolestaan on myyjän, valmistajan tai maahantuojan antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa auton toiminnasta ja ominaisuuksista takuusitoumuksessa ilmoitetun ajan.

Kuluttaja on sopimussuhteessa vain myyjän kanssa. Siksi myyjä on ensisijaisesti vastuussa kuluttajansuojalain mukaisten virhetilanteiden hoidosta. Myyjä ei voi esimerkiksi velvoittaa kuluttajaa ottamaan yhteyttä maahantuojaan tai jättää korjauksesta sopimista maahantuojan ja takuuhuollon kanssa kuluttajan tehtäväksi. Myyjän, maahantuojan ja valmistajan on sovittava vastuunjaosta keskenään niin, että kuluttajan toiminta ei hankaloidu. Kuluttaja voi sen sijaan itse valita, mihin myyntiportaaseen – myyjälle, maahantuojalle vai valmistajalle – hän valituksensa kohdistaa.

Käytännöllisintä ja suositeltavinta kuluttajalle on kuitenkin selvittää asiaa sopimuskumppanin eli myyjän kanssa. Siksi tämän ohjeen lähtökohtana on ollut lähinnä myyjän virhevastuu, vaikka muutkin portaat ovat kuluttajalle vastuussa virheistä.

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 09.06.2015, 20:44

Marmori mielellään sysää virhevastuun myyjäliikkeelle, jos se ei ole maahantuojan valtuuttama pulju. Tästä on paljonkin kokemusta juuri vanhojen liisareiden kanssa. Rahoitusyhtiöt makselee tonnien remppoja marmorilla tai sitten joku pienempi autoliike.
thompson thompson ei ole kirjautuneena

Vanha 09.06.2015, 21:24

Onko joku todistetusti päässyt näillä ~300tkm ongelmitta vai onko remppa edessä käytännössä "kaikilla" ennen tuota?

ACF jäsen

Vanha 09.06.2015, 21:28

Dieselikoneita kyllä oon nähnyt vuoden-parin ikäisenä 300tkm ajettuna (taksit), ilman suurempia remontteja, mutta en kyllä bensoja. Suurin km-lukema mitä 2010-> bensakoneessa oon nähnyt on 235tkm, ja se oli yllättäen 1.2 TSI Skoda Roomsterissa. :) Pengoin vielä huoltohistoriankin, niin ei ollut edes jakoketjua duunailtu. Kyseessä oli siis liisaripeli, täydellä historialla meiltä. Mikä lie maanantaikappale..

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 09.06.2015, 22:30

Pari satkua ajettuihin ketju tfsi koneisiin olen törmännyt, kulutuksista en tiedä. Mutta ei ne kaikki silti öljyä syö tai riko ketjukiristimiä tms.

Viimeksi muokannut pulla 10.06.2015 08:10 Perustelu: Kirjoitusvirheitä...
Coupevesqu Coupevesqu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 10.06.2015, 00:05

Hmm, meneekö tää korvausasia jotenkin näin :
- Audin tehtaan ja Audin virallisen maahantuojan välisessä kaupassa ei ole olemassa samanlaista "kuluttajansuojaa" kuin kuluttajan ja virallisen maahantuojan välillä.
-->Audin tehdas tiedostaa ongelman mutta ei suostu korvaamaan myyntiorganisaatiolle kuin korkeintaan murto-osan todellisista korjauskustannuksista.
-->myyntiorganisaation pitäisi ottaa omaan piikkiinsä korjauskustannukset jota se ei halua tehdä liiketaloudellisista syistä. Nyt siellä pohditaan kuumeisesti mihin vedetään raja, kuinka paljon voidaan korjata omaan piikkkiin tappiolla verrattuna siihen että jos jätetään korjaamatta ja uusien/käytettyjen Audien myynti alkaa takkuilla ja sitä kautta tulot pienenee.Siinä mielessä mitä enemmän asiat on julkisuudessa sitä enemmän se myyntiin vaikuttaa.
Onko nämä uusia Audeja Suomessa myyvät erillisiä yksityisiä yrityksiä vai ovatko kaikki yhtä ja samaa yritystä ?Jos ovat erillisiä yrityksiä niin se selittäisi miksi eri paikkakunnilla suhtaudutaan eri tavalla korvauksiin.
Tämähän väistämättä johtaa siihen että jos jälleenmyyntiorganisaatio alkaa korjauttaa autoja omaan laskuunsa ja Audin tehdas ei tule vastaan riittävästi niin huoltohinnat ja varaosat nousevat jatkossakin. Aika harva yritys alkaa tiputtamaan omaa vuosikatettaan tai jopa toimimaan tappiolla kovin montaa vuotta peräkkäin.
Kyllähän se myyntitilastoissa ja yrityksen tilinpäätöksistä on ihan julkisesti kenen tahansa todettavissa mihin suuntaa ollaan menossa.

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 10.06.2015, 08:13

Pääsääntöisesti kaikki ovat ihan omia yrityksiään. Pk-seudulla VV-Autotalot Oy on yhtä kuin AC/ VW Helsinki/ Espoo/ Airport.
Toki Laakkosia ja Pörhöjä on ympäri maata, joilla on useampia pisteitä, mutta eivät ole maahantuojan kanssa samaa firmaa mitenkään.

Noinhan se suunnilleen menee, jos tehtaan omat GW-listat ei tarjoa mitään apuja ja sieltä tulee täysi nolla korvauksille.
Sitten mietitään kuluja maahantuojan, myyjäliikkeen ja kuluttajan kesken.

Vanha 10.06.2015, 09:22

Tarkoitetaanko tuolla "myyjällä" siis audiliikettä mistä se on alunperin ostettu? Esim. Ite oon kolmas omistaja ja ostanu pikku jobbarilta ja en kyllä millään ainakaan siltä kehtais ruveta ruinaa rahaa, enkä myöskään näe syytäkään. Valmistusvirhe selkeästi kyseessä.

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 10.06.2015, 09:35

Myyjä tarkoittaa liikettä, joka on viimeksi sen myynyt. Eli sinun tapauksessa se pikku jobbari.

Vanha 10.06.2015, 10:17

Lainaus:
Myyjä tarkoittaa liikettä, joka on viimeksi sen myynyt. Eli sinun tapauksessa se pikku jobbari.

Ahaa...mielenkiintoista. Mielestäni aika käsittämätöntä kun aatellaan, että selkeä virhe jo valmistaessa ja aika ikävää myyjää kohtaan sekä varmaan toivotonta.
Täytyy vaan toivoa parasta kulutuksen osalta omalla kohdalla, nyt päästelty melkeen tuhat kilsaa edellisestä öljynvaihdosta ja palkki näyttää 3/4.

ACF jäsen

Vanha 10.06.2015, 10:23

Myyjällä on ensisijainen vastuu hoitaa asiasi, jotta sinun asiointisi on helppoa ja yksinkertaista. Mutta niin kun jo aikaisemmin kirjoitin niin:
Kuluttaja on sopimussuhteessa vain myyjän kanssa. Siksi myyjä on ensisijaisesti vastuussa kuluttajansuojalain mukaisten virhetilanteiden hoidosta. Myyjä ei voi esimerkiksi velvoittaa kuluttajaa ottamaan yhteyttä maahantuojaan tai jättää korjauksesta sopimista maahantuojan ja takuuhuollon kanssa kuluttajan tehtäväksi. Myyjän, maahantuojan ja valmistajan on sovittava vastuunjaosta keskenään niin, että kuluttajan toiminta ei hankaloidu. Kuluttaja voi sen sijaan itse valita, mihin myyntiportaaseen – myyjälle, maahantuojalle vai valmistajalle – hän valituksensa kohdistaa.

ACF jäsen

Vanha 10.06.2015, 10:49

Ja jos ostaa yksityiseltä niin mitään mahdollisuuksiahan ei yksityiseltä ole saada korvauksia. Mitens silloin pitäisi menetellä?

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 10.06.2015, 10:56

Lähimpään maahantuojan valtuuttamaan korjaamon.
hannu h hannu h ei ole kirjautuneena

Vanha 10.06.2015, 17:38

Minä ostin omani yksityiseltä, ja hän oli ostanut tämän saksasta suoraan ensimmäiseltä omistajalta....hmmm....
Oulussä Pörhöllä olivat tehneet tähän jonkun reilun 3k€:n remontin audin piikkiin, sillon km:t oli 160tkm. Öljyä kuluu sitli. Ei ihan kuitenkaan tuota rajoja ylittävää määrää. Olen lisäillyt, enkä aiokaan ed omistajaa häiritä.
Pörhöltä eivät suoraan mulle lähettäneet listaa mitä tehty on, mutta ed omistajalle lähettivät vara-osalistan mitä laitettu on.
Täytyiskin skannata se ja kuulla asiantuntijoilta, että mitä siihen on vaihdettu vara-osalistan mukaan.

Tuosta linkistä näkyy vara-osalista jossa on myös perus öljynvaihtö tehty samalla.
http://1drv.ms/1IFSx1H

Viimeksi muokannut hannu h 10.06.2015 19:56 Perustelu: Linkin lisäys
VilleP VilleP on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 10.06.2015, 22:55

Jakopää tuossa näyttää olevan. Ei mitään öljy hommaan liittyvää.
hannu h hannu h ei ole kirjautuneena

Vanha 10.06.2015, 23:36

Oli siinä ollut jotakin öljynpainehäikkääkin, vuosi jo aikaa, niin en enää muista mitä ed omistaja kertoi!

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 11.06.2015, 07:04

Jakopääromut ja öljypumppu yms. Öljynpaine ollut alhaien. Ei ole öljykulutukseen liittyviä osia tuossa listassa, mitä äkkisältään katsoo.
mäggäri mäggäri ei ole kirjautuneena

Vanha 11.06.2015, 08:52

Hjälp, koskiko tuo öljynkulutus vain 08-11 vuosimallien 2.0tfsi 147kw malleja kun A4/A6 keulalla? Jostian jäänyt nuo 2008-2011 vuodet mieleen.
Mites nuo '04-'08 ensimmäiset 2.0tfsi 147kw, onko homma sama eli mahdollisesti isompaa remonttia tiedossa, entäpä 162kW mallit jotka tuttuja A4 B7 autossa? Niissähän kun on eri männätkin. Hämmennetään soppaa vielä lisää, koskiko öljynkulutusongelmat myös A3 2.0tfsi koneita?

Paljonlaisesti asiasta ajankuluessa lueskinut, mutta eipä ole oikein sellaista yhtenäistä linjaa uponnut mun kaaliin että mitä uskaltaa ostaa ilman takuuta.

Vanha 11.06.2015, 08:53

Spadde. Tuo oikeus reklamoida maahantuojalle / valmistajalle koskee vain auton 1. omistajaa. Myyjän virhevastuuta sovelletaan jälkimmäisille omistajille.

"Kuluttaja voi tietyissä tilanteissa esittää vaatimuksia myyjän sijasta tai ohella myös aikaisemmalle myyntiportaalle silloinkin, kun kyseessä on muun kuin takuun piiriin kuuluvan virheen korjaus. Autokaupassa aikaisempi myyntiporras tarkoittaa yleensä maahantuojaa. Tällainen oikeus on kuitenkin vain ensiostajalla eli henkilöllä, joka on ostanut auton uutena. Jos kuluttaja on esittänyt vaatimuksensa sekä myyjälle että maahantuojalle, ovat nämä yhdessä vastuussa virheen oikaisemisesta.

Käytetyn auton ostaja ei voi esittää vaatimuksia maahantuojalle muutoin kuin maahantuojan antaman takuun perusteella."

ACF jäsen

Vanha 11.06.2015, 09:51

JaniLah: Hyvä korjaus. Asia on todellakin näin, että jos ei ole ensiostaja, niin asiat on sovittava myyjän kanssa ja myyjä on ainut joka on autosta missään virhevastuussa.

Jotenkin vaan tuntuu, että asia ei ole ihan noin mustavalkoinen. Jos otetaan esimerkiksi tilanne, että olet auton toinen omistaja ja olet ostanut auton yksityiseltä henkilöltä ja autossa ei ole takuuta jäljellä. Viet auton huoltoon, niin autoon tehdään kyseisen mallin kampaanjaan kuuluvat korjaukset, VAIKKA tuon perusteella kellään muulla ei ole enää autosta vastuuta, kun myyjällä. Ja tässä tapauksessa ei edes sillä, koska kyseessä on yksityinen myyjä. Jos siis asia olisi niin, että valmistaja/maahantuoja ei ole enää missään virhevastuussa autosta, kun se on ensimmäisen kerran myyty eteenpäin, ei näitä kampanjoitakaan noihin tehtäisi? Ellei kaikki ole goodwilliä? Menee vähän aiheen sivusta, mutta liittyy sentäs kovaus prosessiin.

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 11.06.2015, 09:59

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäggäri Näytä viesti
Hjälp, koskiko tuo öljynkulutus vain 08-11 vuosimallien 2.0tfsi 147kw malleja kun A4/A6 keulalla? Jostian jäänyt nuo 2008-2011 vuodet mieleen.
Mites nuo '04-'08 ensimmäiset 2.0tfsi 147kw, onko homma sama eli mahdollisesti isompaa remonttia tiedossa, entäpä 162kW mallit jotka tuttuja A4 B7 autossa? Niissähän kun on eri männätkin. Hämmennetään soppaa vielä lisää, koskiko öljynkulutusongelmat myös A3 2.0tfsi koneita?

Paljonlaisesti asiasta ajankuluessa lueskinut, mutta eipä ole oikein sellaista yhtenäistä linjaa uponnut mun kaaliin että mitä uskaltaa ostaa ilman takuuta.
Pitkittäiset hihnakoneet ovat myös joskus syöppöjä, harvemmin kuitenkin kuin ketjukoneet. Niissä männänrengasremppa on myös auttanut. 162kW koneista ei tietoa tarkemmin.
opelman opelman ei ole kirjautuneena

Vanha 11.06.2015, 10:15

Itellä vaihdoivat foordiin kaikki ovet ja maalasivat jne. Olin auton kolmas omistaja. Kaikki maahantuojan tai tehdaan piikkiin. En tiedä. Mutta hienostihan audikin nää asiat hoitaa. Näin sitä pitää.
pasi_ pasi_ ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 11.06.2015, 20:20

No, toivottavasti oppisivat jotain.
Monster Monster ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 11.06.2015, 21:05

Audikin pyytelee Skodan maahantuojan tapaa anteeksi mutta nähtäväksi jää vastaantulojen kattavuus/suuruus joka pitäisi olla 100%

http://www.audi.fi/fi/brand/fi/exper...ynkulutus.html

28.05.2015
1,8 ja 2,0-litraisten TFSI-moottoreiden öljynkulutus
Viime aikoina on julkisuudessa ollut esillä Audin TFSI-moottoreiden öljynkulutus. Asiakastyytyväisyys ja saatu asiakaspalaute on meille tärkeää. Olemme pahoillamme asiakkaillemme koituneesta haitasta.
Audin valmistamissa bensiinimoottorilla varustetuissa autoissa on joissain tapauksissa havaittu valmistajan ohjeistusta suurempaa öljynkulutusta. Auton käyttäjälle vika on ilmennyt öljymäärän merkkivalon syttymisenä. Valtaosassa autoista ei ole ollut ongelmia.
Ongelma koskee 1,8 ja 2,0-litraisten TFSI-bensiinimoottoreiden vuosimallien 2009−2011 tuotantoa. Valmistajan ilmoittama öljyn maksimikulutus on 0,5 l / 1 000 km. Moottoreihin on olemassa korjausratkaisu ja se toimii hyvin. Viimeisimpien vuosimallien yhteydessä ei ole havaittu enää öljynkulutusongelmia.
Ilmenevissä ongelmissa Audi-liikkeillä on käytössä hyvät vastaantulot takuun jälkeisiin korjauskustannuksiin. Vastaantulot edellyttävät mm. valmistajan huolto-ohjelman noudattamista ja havaitusta viasta on myös reklamoitava kohtuullisessa ajassa vian havaitsemisesta. Toimimme aina vähintään kuluttajasuojalain edellyttämällä tavalla.

Mahdollisissa ongelmatapauksissa sinua auttaa lähin Audi-huolto.

Vanha 12.06.2015, 10:53

Samaan aikaan sytytystulppavalmistaja Brisk on kieltänyt myyjiään toimittamasta tulppia TSI- ja TFSI-koneisiin maineen menetyksen pelossa.

"Announcement of Brisk Tábor, a.s.

In connection with broadly known problems related to downsizing of Volkswagen engines, BRISK Tábor has decided to suspend fitting BRISK ́s spark plugs in TSI and TFSI engines.

...

Please consider this measure as a prevention of potential problems. The problems of these engines are broadly known and often accompanied by damage to spark plugs, yet, the causes have not been adequately covered in media and they can be - mistakenly - attributed to spark plug quality.
BRISK Tábor wishes to protect its reputation, hence, it has taken this unpopular step, until this problem is resolved."

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 12.06.2015, 17:53

Briskillä on kyllä vedetty foliohattu todella syvään. No toisaalta kukapa noita laittelee muutenkaan.
pasi_ pasi_ ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 12.06.2015, 20:13

Vetääköhän Castrol kohta Edget markkinoilta. :)
MetAxi MetAxi ei ole kirjautuneena

Vanha 15.06.2015, 16:02

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja spadde Näytä viesti
JaniLah: Hyvä korjaus. Asia on todellakin näin, että jos ei ole ensiostaja, niin asiat on sovittava myyjän kanssa ja myyjä on ainut joka on autosta missään virhevastuussa.

Jotenkin vaan tuntuu, että asia ei ole ihan noin mustavalkoinen. Jos otetaan esimerkiksi tilanne, että olet auton toinen omistaja ja olet ostanut auton yksityiseltä henkilöltä ja autossa ei ole takuuta jäljellä. Viet auton huoltoon, niin autoon tehdään kyseisen mallin kampaanjaan kuuluvat korjaukset, VAIKKA tuon perusteella kellään muulla ei ole enää autosta vastuuta, kun myyjällä. Ja tässä tapauksessa ei edes sillä, koska kyseessä on yksityinen myyjä. Jos siis asia olisi niin, että valmistaja/maahantuoja ei ole enää missään virhevastuussa autosta, kun se on ensimmäisen kerran myyty eteenpäin, ei näitä kampanjoitakaan noihin tehtäisi? Ellei kaikki ole goodwilliä? Menee vähän aiheen sivusta, mutta liittyy sentäs kovaus prosessiin.
Kampanjat ovat valmistajan laadunparannustoimenpiteitä.

Merkkikorjaamolla on velvollisuus ne suorittaa auton tullessa korjaamolle, ns. kutsukampanjoissa vielä auton alkuperäinen myyjäliike lähettää tiedoissa olevalle omistajalle erillisen kutsukirjeen.

Maahantuoja seuraa mahdollisesti ohimenneitä kampanjoita hyvin tarkasti.

Kustannukset kampanjoissa maksaa valmistaja, toki oman ohjeistuksensa mukaan.

Viimeksi muokannut MetAxi 15.06.2015 16:03 Perustelu: täsmennys
Zikke Zikke ei ole kirjautuneena

Vanha 20.06.2015, 02:14

Kyllä. Audilla on nyt iso ongelma näiden autojen kanssa. Herää kysynys; että miksei asioihin ole reagoitu ajoissa? ÖK- ongelma oli tiedossa vuosia sitten..
Tikru Tikru ei ole kirjautuneena

Vanha 26.06.2015, 19:21

Omassa autossa mitattu kulutus 0,8 litraa/1000 km. Nyt moottori auki ja uutta osaa tilalle. Auto on suomi auto ja aina huollettu merkkiliikkeessä. Audi maksaa remontin kokonaisuudessaan. En tiedä vaikuttiko asiaan Audin saama huono julkisuus vai erittäin pätevä korjaamopäällikkö mutta näin kuitenkin omalla kohdalla. Autolla ajettu 140tkm.
izka izka ei ole kirjautuneena

Vanha 26.06.2015, 19:24

Mulla halusivat tehdä jonkun huohotinmuutoksen, ennen kuin laittaavat muuta. Veloituksetta kuitenkin! Kulutus 2.2l/1kkm

Vanha 26.06.2015, 22:27

Toi huohotinmuutos on kuulemma "pakko" tehdä ennen kuin ruvetaan konetta lyömään nappuloiksi. Omassa oli tietokannan mukaan muutos tehty vuonna 2013. Muutosta ei koskaan tehdä automaationa, vaan vasta, kun asiakas valittaa öljynkulutuksesta. Eli mun autossa oli edellinen omistaja valittanut siitä ja jostain syystä sanoi, kun autosta siltä utelin ennen kauppoja, että "viehän se, muttei merkittävästi".

No nyt on 2500km ajeltu uusilla männillä ja öljypalkki pysynyt täytenä.

Vanha 30.06.2015, 09:53

Kävimpä Tampereen lakkosella kyselemässä onko mitään uutta ÖK rintamalla.. Edelleen sama.. Ei korvata mitään, koska Saksan tuonti. Se mikä ihmetytti on, kun huolto junnu sanoi, että he kuulemmma maksavat suurimman osan korjauksesta itse ja tehdas / valmistaja osallistuu kuulemma vain hyvin pienellä summalla kuluihin... MItenkähän esim. tikru onko sulla näkemystä mihin osoitteesen kulut menevät, kun korvaus on 100%? Haiskahti taas hiukan kusetukselta tuo huolto junnun tarina, mikä nyt ei suuresti yllätä..

Aion nyt kuitenkin kysyä kuluttajaasiamieheltä mitä sanoo tuosta, että muille tehdään esim. noi ÖK mittaukset Audin piikkiin ja mä maksoin nuo itse niinkuin kaikki muutkin "korjaukset" tähänasti..

Mutta joo tarinan opetus näimmä on se, että ei kannata ainakaan VAG konsernin laitoksia itse tuoda maahan ja jos nyt erehtyy niin tekemään niin ei ainakaan kannata rahojaan kantaa merkkihuollolle - sinne kyllä rahat kelpaa, mutta jos tulee jotain "yllättäviä yksittäistapaus" ongelmia niin siltä suunnlta ei saa minkäänlaista apua...

ACF jäsen

Vanha 30.06.2015, 10:03

Oma mittaus saatu nyt päätökseen. Kulutuksesi tuli 1.2l/1000km.. Tänään tekevät kyselyn, ja tällä viikolla pitäisi tulla jo tietoon miten asian kanssa käy. Huohotinmuutos tehty aiemmin, joten hinnaksi jäi nyt 172,60e. Jännä nähdä mitä sanovat, kun 180tkm mittarissa..

Vanha 30.06.2015, 10:47

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja userprofile Näytä viesti
MItenkähän esim. tikru onko sulla näkemystä mihin osoitteesen kulut menevät, kun korvaus on 100%? Haiskahti taas hiukan kusetukselta tuo huolto junnun tarina, mikä nyt ei suuresti yllätä..
Moi. Mä voin iltasella, kun duunista lähden jos muistan, katsoa, mitä mulla lukee siinä kuitissa. Siinä oli mainittu muistaakseni jotain "maahantuojan 100% vastaantulo" tms. En sano mitään ennen kun tarkistan, ettei mene valehtelun puolelle.

Viimeksi muokannut aahoo76 30.06.2015 10:47 Perustelu: Muokkasin lainausta

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 30.06.2015, 11:30

Jos korvaus on 100%, niin tuskin mikään merkkiliike niitä itse maksaa. Esimerkki:
Ostat auton Lahdesta ja se korjataan Helsingissä. Tuskin Helsinki sitä korjaus maksaa omasta pussista, jos ei ole koskaan aiemmin koko autoa nähnyt.
Kulut jakautuu melko varmasti tehtaan, maahantuojan ja jälleenmyyjän kesken. Näin ainakin joskus ennen muinoin. Ja kovin hölmöltä kuulostaa että jälleenmyyjä joutuisi ottamaan kaiken kustannuksen vastaan. Siinä tapauksessa ei mitään kyselyitä koskaan tarvitsisi tehdä, vastaa vain aina ettei ole mitään takuuta.

Vanha 30.06.2015, 19:50

Korjaamolaskusta ei maksaja selvinnyt. Siinä lukee vain "myönnetty vastaantulo 100% laskutettava summa 0,00€". Eli mennee luultavasti just tuolla viisiin, kun pulla tuossa ylhäällä arvelee.
Tikru Tikru ei ole kirjautuneena

Vanha 30.06.2015, 23:34

Sen verran tarkennan, että huohotinmuutokset ja ök mittauksen maksoin siis omasta pussista. Kuten aahoo mainitsi se kuulemma vaaditaan, että keskusteluyhteys säilyy. En tiedä kuka laskun todellisuudessa kuittaa, kun remonttia ei ole vielä tehty. Todennäköisesti en sitä remontin jälkeenkään tiedä, mutta uskoisin audin yrityksenä koppaavan ainakin suurimman osan laskusta.
RistoEe RistoEe ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.07.2015, 10:06

http://www.hs.fi/autot/a130596719297...26c0d3d808d4b2

Jutun lopussa on maininta Audin osalta, että takuuta on jatkettava 128 tkm asti. Vaikuttanee myös näihin korjauksiin joita täälläkin on ilmoitettu.
affe affe ei ole kirjautuneena

Vanha 02.07.2015, 10:25

Tuo uutisen juttu lienee pelkästään jenkeissä sovittu asia joka ei sido eurooppalaisia maahantuojia tai Audiakaan millään tavalla. Onhan tuo sama nähty muissakin yhteyksissä -- Euroopassa on ollut sula mahdottomuus saada valmistaja vastuuseen asiassa joka on jenkeissä hoidettu jopa takaisinkutsulla.

Vanha 02.07.2015, 19:44

Lainaus:
Jutun lopussa on maininta Audin osalta, että takuuta on jatkettava 128 tkm asti. Vaikuttanee myös näihin korjauksiin joita täälläkin on ilmoitettu.
Mielenkiintoinen lukema tuo 128tkm., onhan täälläkin korjattu audin piikkiin enemmän ajettujakin autoja.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 02.07.2015, 21:25

No sehän on yhtä kuin 80000 mailia joka ei tosin kuulostaa yhtään sen järkevämmältä mutta johonkin kai se raja on Amerikan Joenkin vedettävä.
+RISU +RISU on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.07.2015, 21:44

Kait se on alettava itekin seuraamaan tuota kulutusta, maksimissaan yhden litran putelin olen joutunut lisäämään 6tm vaihtovälillä, jota nyt en pahana pidä. Jos ilmatteeksi saisi korjaukset laitatettua niin mikäpä siinä, kun täältä saa aina ilman sen suurempia ihmettelyjä sijaisauton ilman kustannuksia alle.
Edit. Ja onhan tuo näköjään ihan merkittävä kädenojennus, normitakuu täällä Audilla on 4v tai 50tm, joten keskimääräisellä 15tm/v liisarilla etua tulee jo reippaan vuoden ajot. Oikeastaan mikään merkkiliike ei ota vaihdossa täällä noita autoja, jos tuo 15tm/v ylittyy, kun eivät käytännössä voi enää antaa CPO-statusta niille.

Viimeksi muokannut +RISU 02.07.2015 21:49 Perustelu: lisäys

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 02.07.2015, 22:06

Tuo CPO on kyllä järjetön systeemi. Sen ulkopuolelta saa sitten ostaa huomattavan halpoja laitteita. Veli osti 2v lisätakuun kun hommasi A4 2.0TFSI;n. Ei vaan ole vissiin syönyt öljyä, harmi sinällään. No kohta siinä on APR:n K04 setti ja putkisto, niin eipä takuulla tee enään mitään. Vaikkakin tiukka neuvottelija saa siltikin puhuttua noita vikoja vielä takuuseen, sen verran eri maailma siellä Atlantin takana on.

ACF jäsen

Vanha 03.07.2015, 15:31

Nonii, minulla homma kusi sitten siihen että viimeisin huolto edellisen omistajan aikana tehty nyrkkipajalla, jossa laitettu ei-LongLife -öljyä Longlife- vaihtovälille. Taas kerran vituttaa melko rankasti. No, sitten on jäljellä vielä liike josta auto ostettu, sinne seuraavaksi..

ACF jäsen

Vanha 03.07.2015, 16:53

Eikö se myyjäliike ole nimenomaan se taho jonne ekana pitäis reklamoida?

ACF jäsen

Vanha 03.07.2015, 17:07

Se on hienoa, että löytyy monia porsaanreikiä, joiden perusteella voidaan kieltäytyä korjaamasta - vaikka niillä ei ole tämän ongelman kanssa mitään tekemistä :(
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.07.2015, 06:47

Lainaus:
ei-LongLife -öljyä Longlife- vaihtovälille.
Onko tämä mielestäsi porsaanreikä?

ACF jäsen

Vanha 05.07.2015, 03:33

Eikö sitä nyt ole tässä ketjussa moneen kertaan todettu - ja vähän muuallakin, että missä se vika noin keskimäärin on? Mielestäsi siis siinä, että kyseisellä autolla on ajettu longlife pätkä normiöljyillä?
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 05.07.2015, 06:58

Ei, juurisyy ei ole siinä mutta ei väärän öljyn käyttö eli vaihtovälin pitkäksi veto ainakaan auta asiaa. Siinä mielessä ymmärrän hylkäyksen.

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

Vanha 05.07.2015, 10:25

Kuka yleensäkään kädettää niin että tankkaa väärää öljyä? Varsinkin kun jokainen autohuolto varmasti tietää ko. moottorityypin öljyongelmat.

ACF jäsen

Vanha 05.07.2015, 19:21

Joku jolle asia ei selvästi ole ollut kovin selvä.. Longlife-huollon vaihtovälillä tuohon vaihtuu keskimäärin 8 kertaa (!) koko öljymäärä kulutuksen muodossa, joten koneen keston kannalta ongelmaa ei niinkään tule, ennemmin siitä että tälläinen vaatimus on, eikä sitä nyt ole täytetty. Meitä köyhiä käytetyn ostajia se vaan pistää kovasti vituttamaan kun joku tietämättömyyttään (?) tekee tuollaisen virheen.

Vanha 06.07.2015, 08:04

Lainaus:
Onko tämä mielestäsi porsaanreikä?
No onhan tuo aikamoinen porsaanreikä.

Kiinteälläkin huoltovälillä "tavallisilla öljyillä", terveellä moottorilla pitäisi päästä jopa 15tkm/1v. Nyt kun nämä samat öljyt ovatkin olleet pitkällä huoltovälillä, tosin sillä erolla, että öljyt ovat vaihtuneet n. 4000km välein, syy hylkäykseen perustellaan "väärällä öljyllä".

Mutta joo huolto-ohjeet on tehty noudatettaviksi.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Moottori ja voimansiirto > Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Avainsanat
tfsi, öljynkulutus

Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)

Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä

Samanlaisia aiheita
Aihe Aiheen aloittanut Aihealue Vastaukset Viimeisin viesti
Alusta yli 1900 eri autoon. Hinnat leikattu aivan uusiksi! TATECHNIX.FI Yritysilmoitukset 3 21.02.2012 13:13

Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 17:41.

vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.