Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Radio sammuu kun käynnistää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Radio sammuu kun käynnistää

    tervehdys ! mulla on A6:ssa consert radio joka temppuilee oudosti eli jos ja kun oon saannut sen"päälle" ja käynnistän auton niin radio menee pois päältä ja jää ainoastaan punainen tausta hehku näyttöön. Ja jos sattuu jäämään
    radio auki asentoon ja virta-avain virtalukkoon voi radio alkaa toimimaan itsekseen. Yritin tehdä "hakuja" mutta en löytänyt mielestäni vastaavaa vikaa,
    kiitos etukäteen vastauksista

    #2
    Eikö radion sammuminen käynnistyksen ajaksi ole normaali toiminto. Turhat virrankuluttajat kytketään pois, että virta riittää paremmin.

    Comment


    • #3
      Eikö kellään ole ollut samaa vikaa,olis mukava tietää onko vika autossa vai radiossa

      Comment


        #4
        Ja radion toimiminen silloin, kun avain on vielä virtalukossa, kuuluu asiaan. Sen sijaan tuo "voi alkaa toimimaan itsekseen" viittaisi radion toimintahäiriöön, samoin kuin se, että - jos oikein ymmärsin - radio jää siihen standby-tilaan auton käynnistyttyä. Eli soittimesta vikaa hakisin ensimmäisenä (huom! maallikon diagnoosi).

        Comment


        • #5
          Olen itsekkin ajatellut että kait se on radiossa vika, kiitos osallistumisesta.
          Ps. Oliskohan kellään CD soittimella olevaa concerttia myynnissä.

          Comment


          • #6
            Saattaa olla myös keskulukituksen boxissa olevassa piirikortissa vika....jos on tehty vielä samalla logiikalla kuin 90-luvun audeissa.
            Kyseessä sähkönsyötön viivepiiriin liittyvä vika.
            Onko keskuslukituksen kanssa ollut vikaa?

            Comment


            • #7
              Ei oo ollut ongelmia , mutta jos vika ei oo radiossa niin joku sen tyylinen vika se vois olla. Se on siitä mielenkiintoinen juttu että radio herää aina kun "revin" sen irti ja syötän 12v ulkopuolisesta lähteestä ja toimii kuin junan vessa, mutta
              kun kytken sen kiinni ja omiin "vermeihin" toimii se edelleen niin kauan kunnes käynnistän auton niin siihen se lysti loppuu

              Comment


              • #8
                Mulla ei ainakaan ole sun autoasti koskevia sähköistyskuvia, mutta sieltä se selviäisi.
                Epäilisin edelleen vahvasti, että vika piilee siellä "viivepiirissä...tahi sitten virtalukon pohjassa. Virtalukon pohjan vika taitaisi poikia jotain muitakin vikoja...Olikos jollain sähkökuvia tihrusteltaviksi?

                Comment


                • #9
                  Mä yritän availla vähän tota radion sähköjen sisään menopuolta ja tutkia onko
                  siellä joku lyytti tms. "kuivannut" . Tuolla Audi World "saitilla" oli hieman vastaavaa vikaa jollain mutta saitti loppui ikääänkuin kesken ennenkuin kukaan
                  sai asiaa korjattua .Nyt pitäis vaan saada inspistä ryhyä toimeen. Kerron jos
                  saan jotain aikaan

                  Comment


                  • #10
                    Hieman samankaltaista ongelmaa löytyy isännän A6:n choruksesta. Radio sammahtelee satunnaisesti kesken ajon, ja taustavalo jää vain palamaan. Sitten siihen ilmaantui sellainenkin ominaisuus, että se ei enää sammu kun nyppäät avaimen irti virtalukosta. Osaako kukaan arvata missä mennään tai onko kenellekkään käynyt vastaavaa? en ole ehtinyt tuohon vielä syventyä enkä ehdikkään seuraavaan kuukauteen töiden takia, joten jos jollakin on vinkkiä antaa niin olisin kiitollinen.

                    Comment

                    Working...
                    X