Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Konepellin alta kuuluu epämääräistä ääntä..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Konepellin alta kuuluu epämääräistä ääntä..

    Onko kukaan törmännyt tai osaako sanoa mistä voisi johtua kun laitan volumen hiukan isommalle niin kuulostaa kuin basson jytke saa jotkut osat tai jonkun tärisemään. Ei mitään tietoa että mikä osa se on, se ei kuulu kuitenkaan ohjaamosta vaan edestäpäin. Joskus tuo ääni kuuluu vaikka poppivehkeet ei ole päällä ja jos hiukan pomppuinen tie.

    Tuo ääni ei ole normaali ja on alkanut kuulua pari viikkoa sitten, osaisko kukaan auttaa sillä tuo on häiritsevä ääni muttei viittis turhaan viedä autoa huoltoon missä eivät kuitenkaan löydä mitään ja tunti taksa pyörii...

    Edit: Nyt olen yrittänyt paikallistaa ääntä, mutta varmaa äänen aiheuttajaa en ole löytänyt. Ääni kuulostaa siltä kun joku osa pääsee siellä täryttämään. Ääni kuuluu kun moottorin lämmöt alhaiset ja silloin kun ajaa pomppuista tietä tai musiikki hiukan normaalia kovemmalla mutta tosiaan normaali lumirösöinen tiekin aiheuttaa ääntä.. Se on tosi häiritsevää. Ainoa minkä olen ite keksinyt on se "rautajohto" konepellin alaosassa kun pelti auki. Voisko sitä koittaa jollain rievulla ympäröidä ja katsoa vaikutus vai tuleeko heti ylikuumeneminen??

    Jos jollain jotain ideaa niin kaikki apu kelpaa.

    #2
    Jokin osa löystynyt ja resoinoi mukana. Voi olla missä lie, mutta todennäköisesti kuitenkin kaiuttimien läheisyydessä. Kyllä resonoivan osan pitäisi pystyä paikallistamaan ihan korvalla kuuntelemalla.

    Otsikko on muuten ihan muuta mitä itse kysymyksesi. Kannattaa muokata niin mahdollisten auttavien vastausten määrä voi lisääntyä.

    Comment


    • #3
      Juurikin näin....

      Mulla häiriö ääni tuntuu tuleva aika-ajoin katosta. Keski valaisimen johdotus (tms.) tuppaa resonoimaan basson tahtiin, tai vaihtoehtoisesti mukulakivien tahtiin. Esiintyy harvoin (kuuntelee harvemmin niiiin voimalla ; ), joten en ole viitsinyt purkaa kattolamppua atomeiksi.

      Comment


        #4
        Muokkasin hiukan otsikkoa sekä täydensin omaa kysymystäni ja kaikki lisäapu olis tarpeen.

        Comment


        • #5
          Lähdeppä vaikka paukuttelemaan sitä aluetta hellävaraisesti nyrkillä mistä ääni tuntuisi kuuluvan...korvaa liki ja räminän aiheuttaja löytyy.
          Kuten toisetkin jo kommentoivat, otsikko (vaikka jo muutettuna) aivan hakusessa.
          Get a grip man!

          PS:Kovalla pakkasella rämisee sitten tuulilasin pyyhkijätkin.....eli lähes kaikki autossa

          Comment


            #6
            Resonanssi voi tulla mistä vaan hieman löysällä olevasta kunhan osuu vaan epäsopivaan taajuuteen, esim minulla tuli joskus taka rekisterin kilvestä hirvittävä meteli.

            Comment


            • #7
              Asiaan hieman liittyen:Juuri noita taajuusresonansseja pystyy paikallistamaan bassotestilevyllä. Nouseva taajuus alkaen 0Hz>--kertoo kyllä mitkä paikat rämisee. Mulla testilevynä Bass Boom :)

              Comment


                #8
                Löytyhän se vian aiheuttaja ilman että olis tarvinnut nyrkillä hakata... :) No joo, eli tärinä kuuluukin sisäkaton verhoilusta. Eli se ei ole ihan täysin kunnolla kiinni, on tainnut jäädä hiukan huonosti kun on hands free laitettu jossain vaiheessa..

                No kuitenkin siitä kuuluu ääni ja nyt pitäis saada vaan jotenkin tuo verhoilu kiinni ettei pääse hakkaamaan.

                Comment

                Working...
                X