Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Yksityinen pysäköinnivalvoja hävisi ja lopulta voitti oikeudessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lähetä noi vaikka iltalehdelle. Saavat varmasti skandaali kiristys otsikot aikaan:)

    Comment


      Itselle tuli samantyylistä postia myös aikoinaan, kun riitautin yksityisen parkkifirman maksun. Vastauksia en enää sanasanasta muista mutta juurikin nuo samat perusteet oli heilläkin vaikka kyseessä ei ollu Q-park. Loppujen lopuksi kuitenkin peruivat, kun sähköposteja oli vaihdeltu suuntaan ja toiseen noin 8-10 kpl.

      Comment


      • Joopa joo. Sitten joskus kun tämä menee käräjille (jos menee), niin tuskin voidaan olettaa, että enää muistaa kuka autolla on ko. ajanhetkellä ajanut. Autollahan voi ajaa vaikka 20 kaveria saman päivän aikana. Eihän sitä kuitenkaan vielä liene laissa kielletyn, että kuinka monelle autoa saa lainata.

        Vaikka sitten pitäisivätkin epätodennäköisenä sitä, ettet oikeasti muista, niin sinua ei kuitenkaan voida sakottaa. Missään ei lue, että jos kuski ei maksa, niin sitten omistaja maksaa.

        Tuskin tämä käräjillä ihan kärkeen kiilaa, jos pikkutytöntappajarattijuoppojenkin osalta saadaan oikeudenkäyntiä odottaa kuukausia.

        Comment



        • Vaikka kyse onkin iltalehdestä niin jostain syytä luottaisin edelleen tähän parin vuoden takaiseen lausuntoon enemmän kuin audipalstalaisen omaan mutuun.

          Comment


          • Matti Tolvanen on suhteellisen pihalla ollu monissakin asioissa. Antaa lisäksi maksua vastaan medialle lähes mitä vaan "faktana"

            enemmän luottaisin Jyrki Virolaiseen. Hän on muutamaan kertaan ottanut kantaa tähän asiaan ja oma ammatillinen näkemykseni on, ettn viitsisi kuluriskiä ottaa muutaman kympi pysköintivirheen takia - etenkin kun ajoneuvo on ollut väärin pysäköity.


            http://jyrkivirolainen.blogspot.com/...suasiassa.html

            http://jyrkivirolainen.blogspot.com/...laillinen.html

            Comment


            • Jokainenhan tekee niinkuin parhaaksensa katsoo ja uskoo sitä lähdettä jota haluaa. Toistaiseksi ei ole pysäköintiyhtiöt lähtenyt riitauttamaan tätä asiaa ja siellä jos jossain halu varmasti olisi kova. Jostain syystä ei prosessia ole käynnistetty, siihen lienee syynsä. Uskon että suuri osa näistä saatavista jää saamatta sen vuoksi että auton haltija vetoaa siihen että ei ole autoa ajanut eikä koe velvolliseksi selvittää auton kuljettajaa. Ennen kuin ollaan oikeudessa siinä tilanteessa, jossa suomen oikeuslaitos pakottaa syytetynpenkillä olevan kertomaan tai selvittämään auton kuljettajan niin asiaan ei varmaan löydy sen enempää oikeaa kuin väärääkään vastausta. Siihen asti taitaa asiassa olla vain erilaisia mielipiteitä ja painottakoon ne kukakin miten haluaa.
              Autoni oli pysäköity väärin yli kaksi vuotta sitten, eikä ole vielä kukaan minua pakottanut kertomaan kuka autoani on kuljettanut. Vaikeata se toki olisikin, koska mistä minä voin tietää kuka autollani missäkin on ajellut. Sopimusosapuolet voivat keskenään asiansa mielestäni hoitaa parhaaksi katsomallaan tavalla ja näin kehotin parkkiyhtiötä tekemään. Voihan se olla että asia on jo kunnossa näiden sopimusosapuolten välillä.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja Roni
                Toistaiseksi ei ole pysäköintiyhtiöt lähtenyt riitauttamaan tätä asiaa ja siellä jos jossain halu varmasti olisi kova.
                Heille varmasti riittää että yli 70% maksaa tuon maksun peläten oikeusprosessia. Mikäli oikeudessa todettaisiin todistustaakam olevan pysäköintiyhtiöllä, niin siitä tulisi sellaiset lehtiotsikot ettei kukaan ei enää suostuisi maksamaan virhemaksuja.

                Näinollen pysäköintiyhtiöt varmasti tyytyvät nykyiseen tilanteeseen eivätkä ota riskiä asian riitauttamisessa.

                Comment


                  Asiasta kolmanteen, tuli mieleen että Trafiltahan saa omien tietojensa (nimi, osoite) luovutuskiellon (vrt. salainen puhelin nro). Jonka jälkeen rekisterinumeron perusteella ei ainakaan matti meikäläinen saa osoitettasi, ja voisi luulla että yksityinen pysäköinnin valvonta kun ei ole viranomainen, niin ei saisi tietoa kenen kanssa ovat sopimuksensa tehneet.
                  Ihan mutua, tietäisikö joku faktoja?

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja TJ Näytä viesti
                    Asiasta kolmanteen, tuli mieleen että Trafiltahan saa omien tietojensa (nimi, osoite) luovutuskiellon (vrt. salainen puhelin nro). Jonka jälkeen rekisterinumeron perusteella ei ainakaan matti meikäläinen saa osoitettasi, ja voisi luulla että yksityinen pysäköinnin valvonta kun ei ole viranomainen, niin ei saisi tietoa kenen kanssa ovat sopimuksensa tehneet.
                    Ihan mutua, tietäisikö joku faktoja?
                    Rekkarilla saa edelleen auton omistajan nimen tekstarilla, vaikka kielto onkin päällä.

                    Erikseen on sitten Turvakielto, mitä ei kai saa kuka tahansa, pitää olla perusteita, kuten ammattina poliisi, intin hommissa jne..

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                      Erikseen on sitten Turvakielto, mitä ei kai saa kuka tahansa, pitää olla perusteita, kuten ammattina poliisi, intin hommissa jne..
                      Pysäköi jatkuvasti väärin. Kelpaako?

                      Comment


                        Ja kun saa nimen tekstarilla, niin sitten arvontaan parista sadasta vaihto-ehdosta se oikea sopimusosapuoli, kun jo pikku paikkakunnaltakin löytyy useita samannimisiä.
                        Ja siis faktaako että trafin tietojen luovutuskielto ei pidäkkään tekstari kyselyissä, mitähän virkaa koko kiellolla sitten on?

                        Comment


                        • Tavallinen luovutuskielto puree vain osoitteeseen. Nimi näkyy edelleen.

                          Eiköhän kaikki kyselytavat toimi samaan tapaan.

                          Comment


                            Trafin tietojenluovutuskiellot ovat "Osoitteenluovutus- ja markkinointikielto" sekä "Turvakielto". Näistä ensimmäinen on kaikille mahdollinen. Itse tein tuon osoitteenluovutus- ja markkinointikiellon tammikuussa. Omistajan nimen Trafi ilmoittaa edelleen kyselyissä; sitähän tuossa ei kielletä.

                            Olisi tosiaan kiva tietää, miten yksityinen pysäköinninvalvonta tuohon suhtautuu. Tuleeko lasku kotiin vai ei? :)

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viesti
                              Pysäköi jatkuvasti väärin. Kelpaako?
                              En tiiä, pitäskö kokeilla? :D

                              Comment


                              • Park Patrol on aika vitsi. Meidän pihassa on seissyt auto ainakin kaks viikkoa ilman sakkoja, rajoitus on 4 h arkisin.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
                                  Trafin tietojenluovutuskiellot ovat "Osoitteenluovutus- ja markkinointikielto" sekä "Turvakielto". Näistä ensimmäinen on kaikille mahdollinen. Itse tein tuon osoitteenluovutus- ja markkinointikiellon tammikuussa. Omistajan nimen Trafi ilmoittaa edelleen kyselyissä; sitähän tuossa ei kielletä.

                                  Olisi tosiaan kiva tietää, miten yksityinen pysäköinninvalvonta tuohon suhtautuu. Tuleeko lasku kotiin vai ei? :)
                                  Jos sulta saa osoitetiedot puhelinnumeron perusteella niin sittenhän ne saattaa arpoa laskun oikeaan osoitteeseen. Mulla itellä toi sama luovutuskielto eikä puhelinnumeronkaan perusteella löydy osoitetietoja niin vaikea keksiä mistä ne kaivais mun osoitteen että saa sen laskun mulle. :)

                                  Comment


                                  • Itsellä on käytössä tuo turvakielto.
                                    Perusteet piti olla miksi tarvitsi.
                                    Katsastus asemallakaan eivät saa tietoja ongittua.

                                    Comment


                                    • Entäs kun tämäyttää rengaslukon autoon. Ne kun on tulossa?

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja satanen Näytä viesti
                                        Entäs kun tämäyttää rengaslukon autoon. Ne kun on tulossa?
                                        Veikkaan että ne tulee oikeille parkkipirkoille, ei näille puliveivareille.

                                        Comment


                                          Jos yksityiset pysäköinninvalvojat alkavat rengaslukkoja käyttämään niin tällainen peräkonttiin ja ongelma ratkaistu? http://www.ikt.fi/product_details.php?p=2512

                                          Comment


                                          • Tarviskohan valmistaa pari niitä.. huumorilla laittaisi johonkin öky autoon joka on parkkeerattu väärin..(venäläisiin CD autoihin..=)))

                                            Comment


                                            • Porukat on jo valveutuneet.. makitat on myyty kaikki..=)))

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja satanen Näytä viesti
                                                Entäs kun tämäyttää rengaslukon autoon. Ne kun on tulossa?
                                                Rengaslukko laitetaan autoon vasta sitten, kun on tarpeeksi pysäköintivirhemaksuja rästissä. Yksityiset pysäköinninvalvojat kirjoittelevat edelleen sopimusrikkomusmaksuja.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                                                  Jos sulta saa osoitetiedot puhelinnumeron perusteella niin sittenhän ne saattaa arpoa laskun oikeaan osoitteeseen. Mulla itellä toi sama luovutuskielto eikä puhelinnumeronkaan perusteella löydy osoitetietoja niin vaikea keksiä mistä ne kaivais mun osoitteen että saa sen laskun mulle. :)
                                                  Mistä ne puhelinnumeron saisivat tietoonsa?

                                                  Comment


                                                  • Saisikohan noita lukkoja ostaa jostain.. Parit lukot pirkkojen autoon..=))))

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
                                                      Mistä ne puhelinnumeron saisivat tietoonsa?
                                                      Toi Trafi ilmoittaa auton omistajan/haltijan (?) nimen ja jos mä nyt Lahdessa pysäköin ton oman auton silleen että ne tulee sakottamaan, niin kait ne osaa sieltä trafista tsekata tiedot ja nollakakkosesta hakea mun nimellä ja tsekata monta mun nimistä löytyy Lahdesta. Jos ei oo salainen numero yms nii sittenhän ne siinä samalla saa osoitetiedot että pääsee lähettämään laskun/sakon mulle himaan??

                                                      Comment


                                                      • Yks tampererelainen pirkko kirjoitti mulle sakon kerran, tulin itse paikalle ja sanoin aiheettomasta sakosta.. No siittä suivaantuneena löi toisen sakkolapun ikkunaan..
                                                        Kait lain mukaan ei noin saa tehdä. kielto merkki osoitti koulun seinään, eli koulun sisälle ei saanut parkkeerata. kielto merkki oli koulun seinässä.

                                                        Ja yleensä kieltomerkit on voimassa merkistä eteenpäin!!.. hyvä etten saanut kaasua silmille..=)))
                                                        meni meinaan pirkolta hermot totaalisesti.
                                                        Tein valituksen.. Mutta molemmista tuli lasku, vaikka sen pirkon esimies sanoi, että revi se toinen sakko.. en maksanut kumpaakaan!!=)))))

                                                        Tää kyseinen pirkko on kyllä tunnettu tampereella.. Ihme että, on alalla vieläkin.

                                                        Comment


                                                          Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                                                          Toi Trafi ilmoittaa auton omistajan/haltijan (?) nimen ja jos mä nyt Lahdessa pysäköin ton oman auton silleen että ne tulee sakottamaan, niin kait ne osaa sieltä trafista tsekata tiedot ja nollakakkosesta hakea mun nimellä ja tsekata monta mun nimistä löytyy Lahdesta. Jos ei oo salainen numero yms nii sittenhän ne siinä samalla saa osoitetiedot että pääsee lähettämään laskun/sakon mulle himaan??
                                                          Katso kun mulla onkin tällainen "john smith" -tyyppinen nimi. Joka korttelissa asuu vähintään yksi samanniminen. :)

                                                          Comment


                                                            Vähän samaa vaivaa, pikaisella enirolla löytyi heti 192 kpl samannimistä, no voihan se tuurilla osua oikeaankin osoitteeseen kun alkaa arpomaan...

                                                            Comment


                                                              Tuo on jo niin lähtökohtaisesti väärin, että ylipäänsä etsitään se auton omista. Sopimus on henkilökohtainen, joten pitää etsiä sen auton siihen väärin ajanut.

                                                              Sama kun vuokralla oleva tilaisi tavaraa kotiinsa ja lasku lähetettäisiin vuokranantajalle. Sitten uhkaillaan vuokranantajaa, että näytäpä toteen ettei tavara ole sinun, tai lähetetään gorillat ovelle - siis sinne vuokranantajan ovelle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X