Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 V6 TDI, 110Kw EGR

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5 V6 TDI, 110Kw EGR

    Hei kaikki asiantuntijat!

    Nyt tartteis infoa missäpäin nykyisessä pirssissäni sijaitsee EGR -venttiili ja miten se kannattaa tulpata. Moottorin tyyppi on se surullisenkuuluisa AKN, mutta olisiko noissa muissakin samantehoisissa edes suunnilleen samassa paikassa se? Jos joku on tehnyt ko. operaation tai tietää miten se kannattaa hoitaa, niin olisin erittäin kiitollinen ohjeista. Haulla en ainakaan itse osannut tähän isompaan nokilekaan ohjetta löytää. Tietääpähän edes vähän mitä on menossa tekemään ennen kuin sukeltaa konehuoneeseen! :) Kuvat olisi hieno lisä.

    jussi.pellikka[at]dnainternet.net
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 17.5.2007, 13:45.

    #2
    Omasta AKEsta otin imuputken moottorin edestä irti, kun jouduin vaihtamaan hehkut. Siinähän se EGR oli sitten sopivasti kansien välissä tyrkyllä ja kootessa hörpin oluttölkin kiireesti tyhjäksi, että sain leikeltyä sen kyljestä sokean peitelevyn tiivisteen kaveriksi.

    Vaatikohan se mulla yhteensä kahdeksan pulttia auki/kiinni - egr:n putken laippa on imuputkessa 2 kpl M8 kuusiokolopultilla kiinni.

    EDIT: Oluttölkki on liian ohutta tuohon. Se ei kestä kovinkaan kauaa.
    Viimeksi muokannut pta; 11.2.2019, 04:07.

    Comment


    • #3
      Kuinka sulla vaikutti vikakoodeihin ake moottorisessa toi tulppaaminen...? Ittellä olis kans tarkotus tukkia koko toosa, ja samalla putsata imusarja, välijäähdytin ja letkut.

      Comment


        #4
        Ei mitään ongemia vikakoodien suhteen. Eri asia on sitten se, onko laippa yhä ehjä.
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=59652

        Comment


        • #5
          Oliskohan kellään valmiita laippoja tuohon 2.5TDI koneeseen?

          Mielellään ihan kunnon aineesta tehtyjä, eikä mitään hofnarin kansia?

          Comment


          • #6
            Tuolta olen hakenut palasia joista itse tehnyt, mutta jos otat tiivisteen mukaan tai "leimaat" kuvat öljyllä pahville niin varmaan saat hyvät. Huom. kaikki laipat ei välttämättä ole samankokoisia. Purkaamoa vastapäätä Mestarinkadulla Kuopiossa.

            Comment


            • #7
              Oon kanssa harkinnut samaa, mites onko porukat sitten irrotellu ja pessyt palikoita ja mitä..? Imusarjat ja välijäähdyttimen vai? Vai karstottuuko kannetkin sen verran että niitä on myös pesty?

              Comment


              • #8
                Odottelee edelleen keskustelua aiheesta..

                Comment


                  #9
                  Jengi keskittyy enempi tekemiseen eikä netissä jahkailuun ns. turhasta, et varmaa saa jatkossaki odotella.
                  Pesua kaipaavat osat irti, sit puhdistaen ja takas kiinni.

                  Comment


                  • #10
                    Juu näin on. Sen näkee kyllä aika monistakin ketjuista foorumilla.

                    Mä satun vaan asumaan keskellä ei mitään, ja tarvin autoa päivittäin kulkemiseen. Sen takia tykkään hiukan haarukoida homman laajuutta ennen kun alan purkamaan vehkeitä, että pystyy sitten varautumaan esim. laina-autoon tms.

                    Comment


                      #11
                      AKE egr-laippa vuotaa?

                      Vaihdettiin huolletut bdg-koneen suuttimet tuohon AKE:n ja kasausvaiheessa imusarjasta meni kierteet toisesta egr:n kiinnitysreiästä. Peltilätkä ja tiivistemassaa siihen laitettiin väliin ja egr on myös ohjelmalla poistettu.
                      Nyt kone sitten alkaa röpeltämään ja täristää lämmettyään tyhjäkäynnillä. Eli kylmänä käy hyvin, mutta lämmettyään alkaa aina samassa syklissä röpeltämään: käy hyvin-röpeltää-käy hyvin-röpeltää.
                      Egr ja imusarjan liitoksesta ei tunnu eikä näy vuotoa mutta imeekö se nyt tuosta ilmaa ja sen takia röpeltää?

                      Vai johtuuko hytkyminen ja röpellys rikkinäisestä moottorinkannakkeesta, kun välillä tuntuu selvä tumpsaus juuri ennen tyhjäkäyntikierroksia? Aiemmin antoi ajoittaista vikakoodia kuskinpuolelta moottorintuesta ja nyt huomioin että auton valot hieman välkkyy sillä hetkellä kun rytkyttää ja röpeltää.

                      Tarkennuksena vielä, että hytkyminen ja röpellys alkoi suutinrempan jälkeen. Kone myös täristää ennen 2000rpm ja tätä kyllä teki aiemminkin. Uudet suuttimet huollettu ja avautumispaineet mitattu/säädetty kohdalleen.
                      Viimeksi muokannut vV8m5; 20.12.2015, 17:34.

                      Comment

                      Working...
                      X