Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hirvittävimmät musiikilliset oksennukset.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Nuo Tapani Kansan sanoitukset on kyllä niin järkyttävät että kanava vaihtuu välittömästi.
    Tämä on myös melkoinen taidonnäyte: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=nRXUwLFUiOU[/ame]
    ja tämä: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=iCzz61uAPJ0&ob=av2e[/ame] ja kun videon eka kerran näin niin rupesi v***tamaan entistä enemmän.
    Sitten muita hermoja raastavia on koko CMX:n tuotanto, ulkomaisista Coldplay, Radiohead ja Oasis.

    Comment


      #32
      Vaikka sanoitus on ihan ok, mutta silti tämän Juice olisi voinut jättää tekemättä.

      Comment


        #33
        Mjaa, juuri olinkin kirjoittamassa että CMX on poikkeus. Uskaltaa tehdä omaa musiikkia. On silläkin tosin pari mainstream raitaa, mutta esim. Talvikuningas on mielestäni taideteos.
        CMX rocks!!

        Comment


        • #34
          Lou reedin ja metallican uus "levy" on kyllä semmosta kuraa että vaihtuu radio kanava justiinsa, onneksi rokilla kuitenkin tajunneet sen ja eivät sitä soittele.

          Comment


            #35
            "Autotunetus" on taidettu jo 90 -luvulla.

            Comment


            • #36
              [ame]http://www.youtube.com/watch?v=oNfwMepTuZ0[/ame]

              Tämän jälkeen tuli olo että taitaa jäädä lapset tekemättä tässä taloudessa.

              Comment


                #37
                Novalla kyllä soittavat ihan kauheinta kuraa. Vituttaa ku se on oikeestaan ainut radiokavana mikä kuuluu autossa välillä Helskinki-Varkaus, antennin vahvisin puuttuu nimittäin... Aina kun kyseisen kanavan kääntää epähuomiossa, niin sieltä soi arttu viskari, sunrise avanue, rasmus, kim herold, [ame="http://www.youtube.com/watch?v=BCT4wRJhPlw&feature=related"]james blunt[/ame] ja kaikki muu kakka.

                Radio Nova top 20

                Comment


                  #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja jannekk
                  "Autotunetus" on taidettu jo 90 -luvulla.
                  Autotune ja vocoder taitaa kuitenkin olla eri jutut. Autotunella korjataan soitto-/lauluvirheitä, vocoder on puhtaasti efekti. Efekti jolla on toki helppo peittää kovan korjauksen digitaalista klangia..

                  Comment


                  • #39
                    Vocoder esiintyy legendan mukaan ensimmäistä kertaa Alan Parsons Project:in debyyttilevyllä vuonna 1976, eli kyseisellä efektillä on jo rutkasti ikää. Ilmeisesti jo silloin on keksitty keino moduloida analogisesti signaalia toisaalla äänitetyn kantoaallon avulla. Oikein käytettynä tosi veikeä efekti, ja ilmeisesti sen verran haastava että se melkein vajosi unholaan ennen näitä 90-luvulla alkaneita "press button" autotunetuksia. Mainittu APP:n albumi on muuten tosi hyvä julkaisu!

                    Comment


                      #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                      Olen yrittänyt itse päästä eroon kokonaan snobismista ja ylipäänsä rockpoliisimentaliteetista. En ole vielä ihan moisessa onnistunut, mutta aika pitkälle kuitenkin päässyt niistä pahimmista naurettavista snobismin hetkistä :) Joskus oli omasta mielestä tyylikästä haukkua kaikki mainstream paskaksi yms. "nää ei ole kunnon muusikoita", mutta se on oikeasti aika noloa. Siinä lähinnä vain osoittaa muille, kuinka vähän musiikista ymmärtää.

                      Se, että en pidä jostain musiikkityylistä ei tarkoita, että kyseinen musiikki olisi paskaa. Mielipide ja arvostelu ovat kaksi eriasiaa, minkä moni unohtaa. Eikä myöskään jonkin kappaleen menestyminen tee siitä huonoa, kuten moni ajattelee. Jos yli sata ihmistä tietää bändistä ja kappaleesta, niin se ei muuta itse musiikkia suuntaan eikä toiseen :)

                      Jos musiikista tulee jollekin hyvä fiilis, se on hyvää musiikkia. Ihan sama mikä on sen tyylilaji, vaikka en siitä itse niin älyttömästi pitäisikään.
                      Komppaan tätä vahvasti.
                      Se että en pidä jostain biisistä, ei tee siitä paskaa, sen tekee joku muu jos puhutaan musiikillisesti ( ja tästähän voidaan siten vääntää vaikka loppuelämä).

                      Itse en kuitenkaan kuuntele noita mainstream poppi kanavia juurikaan ( NRJ, Nova, Voice jne).
                      Ei sillä että joskus saattaa joku hyvä biisikin tulla. Olen hyvinkin kaikkiruokainen, enkä voi pahoin jos esim. baarissa soi joku skeida musiikki, en vain kiinnitä siihen huomiota.

                      Edit: Janos Valmunen ja Seijo Simolan Juna Turkuun on ihan mahtavia biisejä, huumorimielessä, ja saa aina nauramaan kun kuulee. :D
                      Viimeksi muokannut pulla; 17.1.2012, 09:36.

                      Comment


                      • #41
                        95% radiosoitosta.

                        Comment


                          #42
                          Jotenkin sitä kertyneen iän myötä ei jaksa enää ihan niin hirveän kiihkeästi suhtautua eri musiikkilajeihin, kuin nuorempana. Ehkäpä vielä enemmän, kuin paska musiikki, ottaa koteloon lähes joka radiokanavalla olevat höpöttäjät. Kysellään kuulumisia ja vingutaan, että soittakaa studioon ja ottakaa kantaa siihen ja siihen asiaan ja sitten annetaan päälle liikennetiedotuksia (yleensä jostain hevonkuusesta nuokin vielä). Autolla ajaessa joutuu kyllä monta kertaa selaamaan kanavia oikeen huolella, kun jokaisella kanavalla tuntuu olevan höpötysmoodi päällä. Välillä sitä laittaa sitten radion kiinni ja kuuntelee kasin hyrinää (= lue: rengasmelua, eihän tuon lotjakkeen moottorin ääni juuri sisälle kuulu)

                          Vaikka kanavan musiikista voidaan ollaan montaa mieltä, niin jotenkin pidin KLF:stä (RIP). Okei, olihan se niitten musiikki välillä vähän... mutta siellä ei ainakaan höpötetty kappaleitten väliin. Hermo lepäsi. Niin ja iskelmäradiota ja Novaa ei pysty kyllä ihminen kuuntelemaan, eikä "Final Countdownia".

                          Comment


                          • #43
                            Edit: Janus Valmunen ja Seijo Simolan Juna Turkuun on ihan mahtavia biisejä, huumorimielessä, ja saa aina nauramaan kun kuulee. :D
                            Janos Valmusen kohtalo on aika kaukana huumorista, biisihän on yks kamalimmista ever, mut melko tylyt seuraukset koitui muutaman radiojuontajan tempauksesta...

                            Arttu Wiskari ei oo ollenkaan mun tyylistä musaa, mut Mökkitie ja Sorateiden Sankarit jostain ;) syystä kolahtaa. Tuntematon Potilas osuu ja uppoo, ihan eri syystä :( R.I.P. Ukki.

                            Edit: Nii ja sitä kauheuttakin:[ame]http://www.youtube.com/watch?v=OLK5ZOjWaXE[/ame]

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja tolkkju
                              Vaikka kanavan musiikista voidaan ollaan montaa mieltä, niin jotenkin pidin KLF:stä (RIP). Okei, olihan se niitten musiikki välillä vähän... mutta siellä ei ainakaan höpötetty kappaleitten väliin.
                              Voinen allekirjoittaa tämän. Työautossa tuli jatkuvasti kuunneltua KLF:ää, sen musiikin taukoamattomuuden takia. Kuten sanoit, biisit oli välillä vähän niin ja näin, mutta se pysäytti yleensä kanavasurffailun.

                              Comment


                                #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja Kenda Näytä viesti
                                Janos Valmusen kohtalo on aika kaukana huumorista, biisihän on yks kamalimmista ever, mut melko tylyt seuraukset koitui muutaman radiojuontajan tempauksesta...

                                Arttu Wiskari ei oo ollenkaan mun tyylistä musaa, mut Mökkitie ja Sorateiden Sankarit jostain ;) syystä kolahtaa. Tuntematon Potilas osuu ja uppoo, ihan eri syystä :( R.I.P. Ukki.

                                Edit: Nii ja sitä kauheuttakin:http://www.youtube.com/watch?v=OLK5ZOjWaXE
                                No otinkin kantaa siihen musiikkin, en muuhun. Tiedän kyllä Valmusen kohtalon. Siitä ei nyt kuitenkaan ollut kyse.

                                Comment


                                  #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viesti
                                  Välillä sitä laittaa sitten radion kiinni ja kuuntelee kasin hyrinää (= lue: rengasmelua, eihän tuon lotjakkeen moottorin ääni juuri sisälle kuulu)
                                  http://www.liveleak.com/view?i=e48_1267150366

                                  Siitä lääkettä. Haluan sitten testilenkille! :)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kaikki Pelle Miljoonan tuotokset. Pelkkää pökälettä.

                                    Comment


                                      #48
                                      Makuasioitahan nämä on, muusikko ei voi kaikkia miellyttää. Onneksi meillä on kuitenkin valinnanvaraa siinä, mitä kuuntelee. Nyky popmusiikin laatuun liittyen on minun helppo yhtyä Juicen mielipiteeseen; kuraa kaikki tyyni. Nyky muusikoilla ei tunnu olevan mitään sanottavaa eivätkä he osaa sanoa edes sitä. Niin kauan kun mitäänsanomaton mainstream uppoaa suurimpaan osaan kuulijoista, ei muutostakaan ole luvassa. Harvassa on enää sellaiset sanoittajat kuin Juice ja Gösta Sundqvist, jotka ympäristöään tai päivän politiikkaa seuraamalla löysivät paljon osuvaa sanottavaa. Nämä kaksi edesmennyttä muusikkoa, etenkin Juice, eivät aina olleet kovin yksiselitteisiä, vaan jättivät kuulijalle varaa itse ajatella mitä he tarkoittivat. Itse kaipaan tällaista musiikkia edelleen ja siksi kuuntelenkin Juicen ja Göstan tuotantoa edelleen mielelläni.

                                      Comment


                                        #49
                                        Jep mielipidekysymyksiä nää.
                                        Ehkä ei kannata nykypäivänä arvostella kurana jotain 80 luvun musiikkia, joka oli ehkä omana aikanaan ihan hyvin tehtyä ja aikaansa sopivaa.

                                        Ja jokaisella ihmisellä on ehkä ne oman aikakauden suosikit. Mulla on ysäri, jota taas varmastu nuoremmat pitää melkosena oksennuksena. Toki sinne mahtuu paljon moskaa joukkoon, mutta silti joku Antiloop tms on mun korvalle säilynyt hyvin ajan saatossa.
                                        Mulle noi 70-80 luvun kovat rokkipumput kuulostaa aika kamalalle, mutta sen ajan ihmisille varmaan ne on edelleen kovaa kamaa.

                                        Sitä mä ihmettelen enemmän, että löytyykö vielä sellasta uutta musiikkia joka kestää kuuntelua vuosienkin jälkeen.

                                        Mulle ei ole ikinä istunut brittipoppi tai ylensäkkään tollanen poprokki. Enemmän raskasta osastoa kevennyttäny ysärillä :)

                                        Comment


                                          #50
                                          Miten täällä on kehdattu sanoa klassista Apassi-diskoa kauheaksi?! Video on ehkä kyllä vähä kyseenalainen :D

                                          Comment


                                            #51
                                            Sitä mä ihmettelen enemmän, että löytyykö vielä sellasta uutta musiikkia joka kestää kuuntelua vuosienkin jälkeen.
                                            Euroopasta löytyy yllättävän paljon hyviä pumppuja, jotka tekee vielä oikeeta musiikkia ja sen takia nämä kestää hyvin kulutusta. Tosin aika monessa on sitten takana vanhoja jääriä kuten UDO :)

                                            Mitä keinotekoisempaa ja teollisempaa musaa, sitä helpommin se unohtuu. Näin se vain on, vai kuka vielä muistaa Eiffel 65:n ;)

                                            Comment


                                              #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                              http://www.liveleak.com/view?i=e48_1267150366

                                              Siitä lääkettä. Haluan sitten testilenkille! :)
                                              Hiukka OT

                                              Ostin tuollaisen pikkuveljelle joksikin lahjaksi. On melko hilpeä vekotin. Alussa se synkataan vastaamaan moottorin kierroksia ja sitten ajellaan ja hihitellään. Kuullostaa 1. äkäinen ooppelikin melko miehekkäältä.
                                              Noita taitaa olla nykyään V10 ja V12 mallejakin. Ja jos ei muuta niin tuossa on se FM-lähetin musankuunteluun.

                                              Comment


                                                #53
                                                Elektronisen musiikin puolelta voi varmaan todeta, että saksalaisen Scooterin koko tuotanto viimeisen kymmenen vuoden ajalta on ollut tasapaksua (ja valitettavasti yhä jatkuvaa) oksennusta :D

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Scooter ei ole 96 jälkeen mitää hyvää saannut aikaiseksi :D

                                                  Paitsi kuulemma uusin levy on ihan ok.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Joo, And the beat goes on / Our happy hardcore iski vielä suht kovaa... ainakin siihen maailmanaikaan ;)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Mun mielestä Scooterin uusin on kuraa. Menevät nykyään liikaa valtavirran mukana, mutta raha taitaa ratkaista. :/

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja -Maukka- Näytä viesti
                                                        Mun mielestä Scooterin uusin on kuraa. Menevät nykyään liikaa valtavirran mukana, mutta raha taitaa ratkaista. :/
                                                        Scooterhan ei ole koskaan mennyt rahan perässä vissiin? :D

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Tuohon thompsonin mainitsemaan Nickelbackin kierrätykseen liittyen, Juice osasi myös kierrättää ainakin jos kuuntelee Napoleonin mopon, Einarin polkupyörän ja Filosofin. Juice ei tosin varmaan tehnyt noita tahattomasti kuten varmaan Nickelbackilla on käynyt.
                                                          Ja VilleP: tuosta Munckin levottomasta prinssistähän on tehty hieman vähemmän imelä versio. Taiteellisesta vaikutelmasta voi olla montaa eri mieltä. Ei ihan pikkulasten korville sopivaa tuotantoa:
                                                          [ame]http://www.youtube.com/watch?v=8l4FJuG7haE[/ame]

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Harvassa on enää sellaiset sanoittajat kuin Juice ja Gösta Sundqvist, jotka ympäristöään tai päivän politiikkaa seuraamalla löysivät paljon osuvaa sanottavaa. Nämä kaksi edesmennyttä muusikkoa, etenkin Juice, eivät aina olleet kovin yksiselitteisiä, vaan jättivät kuulijalle varaa itse ajatella mitä he tarkoittivat. Itse kaipaan tällaista musiikkia edelleen ja siksi kuuntelenkin Juicen ja Göstan tuotantoa edelleen mielelläni.
                                                            Eipä ole lisättävää. Harmi, kun näitä kunnon muusikoita menee mullan alle niin varhain.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Nykysanoittajista Juicelle ja Sundqvistille taitaa enää pärjätä Jarkko Martikainen, tosin sen kynä on kyllä pikkusen tylsynyt 90-luvulta, no toivotaan että "rahanteko" on pian täynnä ja alkais toteuttaa itteään taas YUP:n kautta :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X