Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8T -96 (B5) automaatti nykimistä ja puhditon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.8T -96 (B5) automaatti nykimistä ja puhditon

    No niin.. Nyt joutuu kysyä apua täältä kun ei itsellä riitä tietotaito eikä ole lähipiirissä ketään joka näistä mitään tajuaisi.

    Eli elämäni ensimmäisen auton toin saksasta pari vuotta sitten erinomaisessa kunnossa ja moitteetta toimivana (ajettu 40tkm).. mutta nyt on alkanut ikä painaa ilmeisesti eli ekat kunnon viat löytyy.

    Auto kulki alkuun hyvin n.1,5v mutta nyt tuntuu selvää nykimistä n.1800-2000 kierroksilla vauhdin ollessa tasakaasulla n.65km/h.
    Samoin on vedosta hävinnyt särmä kokonaan. Kiihdytyksissä miettii aina hetken ennenkuin liikahtaa kunnolla, mutta silloinkin ns. munattomasti.
    Auto on ihan vakio ja tiedän kyllä ettei ole mikään raketti sellaisenaan, mutta tehon puute on huomattava aiempaan.

    Huollossa on ilmennyt vikakoodi:"023F imusarjan painesäätörajat ylitetty"
    Mutta siellä vaan totesivat koodin eikä tehneet sille mitään.

    Viitsiikö joku viisaampi kertoa tähän ratkaisua vian paikallistamiseksi ja korjaamiseksi. Haluaisin oppia tekemään huoltoja edes osittain itse, enkä tyhmänä käyttää verottajan raiskaamia tienestejä huoltoihin.

    nm.aloittelija

    #2
    Todennäköisimmin vuoto ahtoputkistossa. Käytännössä löydät sen vain ottamalla haitariletkun irti ilmansuodattimelta (ilmamassamittarista kirjaimellisesti) ja tekemällä siihen tulpan tubeless-venttiilin kera ja painetta systeemiin varovasti. Pitää olla hiljaista että kuulet mistä pihisee ulos.

    Ahtopaine säädetään autossasi puhtaasti ilmamassan mukaan joten vuoto ulos saattaa hyvin antaa tuon koodin.

    Vuoto sekoittaa samalla myös polttoaineen annostelun ja sytytysennakon määrityksen, joten nykiminen yms on väistämätöntä.

    Minulla on sitten tarjolla lisätehoa tuohon, jos sellainen jossain vaiheessa kiinnostaa.

    Comment


    • #3
      Kiitän neuvosta.. Tätä epäilin tässä foorumia selanneena, mutta en kehdannut lähteä tuota suoraan kokeilemaan. Duunin hallilta löytyy luultavasti tuohon vermeet (ainakin säädettävä pikku kompura). Harmi vaan että kaikki kiesin ohjekirjat on saksaksi joten kaikkien osien paikallistaminen sen puitteissa on tällä kielitaidolla vähintäänkin haasteellista. Ja todettakoon taasen että olen täysin kokematon auton konehuoneen puolella. Moottorien puolesta vain mopot on tuttuja ja autoista pääasiassa pintojen käsittely kun puhdistusalalla olen töissä. No asia joutuu odottamaan ensi maanantaihin että saan auton hallille. Ja kyllä lisäteho kiinnostaa.. riippuen tietysti kustannuksista yms.

      Lisätarkennuksena ohjeisiin: En ole ihan satavarma miten tämä on tarkoitus toteuttaa joten jotta en lähde rikkomaan mitään, voitko tarkentaa hieman miten tuo kannattaa tarkalleen ottaen tehdä..?

      (Hieman nöyryyttävää kysellä kuin keskenkasvuinen, mutta en vaan halua rikkoa mitään kun kerran on mieleinen auto alla.)
      Viimeksi muokannut Wassted; 5.10.2011, 20:33. Perustelu: tarkennus

      Comment

      Working...
      X