Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi R8:a ostamassa, vinkkejä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi R8:a ostamassa, vinkkejä?

    Tässä jo pidemmän aikaa olen ollut aikeissa ostaa vanhaa 2007vm Audi R8:a.

    Mitä vinkkejä antaisitte ostoon?

    Nokkahihnan venymistä ainakin olen kuullut niissä olevan..

    Mihin siis kiinnittää huomio ostaessa?

    #2
    Tuosta on hyvä aloittaa englanniksi
    https://www.google.fi/search?q=AUDI+...FM2q8wfJs7zwBQ

    Comment


      #3
      Eipä ole nokkahihnaa R8:ssa, vaan ketjut.

      Comment


      • #4
        Niin on, tarkoitin ketjun venymistä. Anteeksi huono ulosanto.

        Comment


          #5
          R8 on sen verran marginaali laite näillä leveyksillä, ettei keskustelu varmaan ainakaan räjähdä käsiin. Toivottavasti ne muutamat aiheesta kokemusta omaavat huomaavat säikeen.

          Comment


            #6
            En omista ärrää mutta pari vinkkiä ostoon:
            Koska kyseessä on erikoisauto, on osien hinnat myös erikoisia. Siitä syystä käy katsomassa useampi auto, syynää kunnolla auto ja varmista että autosta on koko huoltohistoria saatavilla. Osta kerralla paras, halvin tulee luultavasti kalliimmaksi.
            Jakoketjujen kanssa on ongelmaa V8 koneissa, remppa ei ole helpoimmasta päästä, koko voimalinja on otettava pois jos ketjun kanssa tahtoo pelata.
            R-troniciin on mennyt kytkimiä. Eli kunnon koeajo on ehdoton. Ja tässä sama homma, koko paketti pois autosta.
            Manuaaleihin on myös mennyt kytkimiä, ajotapa toki vaikuttaa ja kytkimen käyttö.

            Vertaile, tutki, koeaja, syynää ja syynää vielä kerran. Aika perusjuttuja mutta tämän kohdalla voi säästää ison summan, kun jaksaa nähdä vaivaa ja malttaa etsiä sen hyvä.

            Comment


              #7
              Ja jos vielä löytyisi v10 koneella, mutta nää on niitä fiilis juttuja. Eikai tuollaista järjellä osteta. Varmasti v8 koneisenakin makee vehje, mutta itse olen taipunut v10 faniksi.

              Comment


                #8
                Onkos tuo R8:n V10 rakenteeltaan sama pata (tehokkaampana) kuin S6:n keulilla lymyilevä, sylinterien pinnoiteongelman omaava vinkkeli?

                Comment


                • #9
                  Kiitos erittäin asiallisista vastauksista tähän mennessä. Joo, nokkaketjun vaihto 12t€. Yhteen mitä olen katsellut niin tämä oli jo tehty 58.000km:n kohdalla.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                    Onkos tuo R8:n V10 rakenteeltaan sama pata (tehokkaampana) kuin S6:n keulilla lymyilevä, sylinterien pinnoiteongelman omaava vinkkeli?
                    Ei ole.

                    Molempia ajaneena, on toki kymppi se ihan oikea kone tuohon superauto koriin. Mutta kyllä tuolla kasillakin saa fiilikset, jos ei motarilla niin viimeistään mutkatiellä. Aika paljon saa tehdä että perus Audin saa menemään yhtä hienosti.

                    Comment


                    • #11
                      Multa vapautuisi tuollainen 07 puolella rekattu r8 audi. Jakopää tehty juurikin (suomessa) sekä kytkin vaihdettu sitä edellisessä huollossa. Mahdollisuus taxfree myyntiinkin. Myynnin syy on että päivitän ensi kesälle eri vermeen koska tämä on jo toinen ärrä mikä minulla on niin alkaa se olemaan jo nähty. Tosiaan kun pitää mielessä tuon jakopään joka sattui minulle nyt tämän toisen kohdalla niin eipä kait tuossa muuta. Auto se on ja helppo muuten huoltaa että pitää. Manuaalivaihteisena on myös edullisempi vaihtoehto jos vaikka käy poks laatikon puolelta. V8 olen valinnut verotuksellisista syistä ja jälleenmyynninkin kannalta, v10 olis hieno ja oikea valinta mutta pussia pitää kasvattaa kuitenkin sen verran paljon että jäi iteltä hankkimatta kun kuitenkin hupivehkeestä on kyse. Mutta kyllä tuolla kasin koneellakin pärjää, auton ulkonäkö puhuttaa ironman ikäisistä eläkeläisiin ja onhan tuollainen yllättävän mukava tienpäällä.
                      Viimeksi muokannut Killeri; 11.8.2016, 12:18. Perustelu: Ei allekirjoituksia tänne.

                      Comment


                      • #12
                        Lamborghinin moottori on v10 r8:ssa. Onko S6:ssa sama kone?

                        Comment


                          #13
                          Ei ole sama. Samaa sukua, mutta perustuu Lambon koneeseen, joskaan ei ilmeisesti ole ihan sama, ja jonka tausta on taas kyllä Audin koneessa.

                          Comment


                            #14
                            Ei ole sama moottori. Tuo on hyvin yleinen harhaluulo.

                            https://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_V10
                            "There was also some speculation that the engine block of the original 5.0 litre Lamborghini V10 is closely based on the Audi 4.2 FSI V8, which Audi produces for their luxury cars. However, this was denied by AUDI AG, in their official documentation for their 5.2 FSI V10 engine, as used in the Audi S6 and Audi S8 - the Lamborghini 5.0 V10 has a cylinder bore spacing of 88 millimetres (3.46 in) between centres, whereas the Audi 5.2 V10 cylinder bore spacing is 90 millimetres (3.54 in).[3]"

                            Comment


                              #15
                              Olko niin, että jakopään lelut oli samat?

                              Comment


                              • #16
                                Kovasti saman näköiset ovat jakopäät Lambon ja Audin koneissa. Se, että sopivatko osat ristiin, en osaa sanoa.

                                Imukanavien karstoittuminenhan noitakin vaivaa.

                                4.2l versio on sitten laiska, vaikka kanavat puhdistaisikin, eikä moottori tee mitään oikeutta autolle ilman remmiahdinta. Ahtimia noihin löytyy moneltakin valmistajalta, mutta ennen kuin kukaan kysyy, leima sellaisella ei ole kovinkaan herkässä.

                                4.2-litraisten R-tronic on surkea esitys. Robotisoitu manuaali ei missään määrin peilaa auton muita ominaisuuksia. Sellaisen virimahdollisuudet ovat myös hyvin minimaaliset, sillä r-tronicciin ei ole saatavila oikeasti toimivia virikytkimiä.

                                Ketjun vaihto noihin on aika kypsä jumppa. Motti pois, ei muuta vaihtoehtoa. Itse jakopääremppa noihin vinkkeleihin onkin sitten varsin simppeli toimitus, vaikka jakopää näyttääkin käärmeenpesältä.

                                DRC:t vuotaa siinä missä kaikista muistakin malleista, ne kannattaa ostaessa katsoa, sillä korjaaminen maksaa paljon, tekipä sen miten tahansa.

                                Muutoinhan noissa ei ole mitään kovin eksoottista.

                                Comment


                                • #17
                                  Sama vinkki tännekin kuin tuonne toiseen ketjuun... Jos tuot auton ulkomailta itse niin kannattaa ostaa ennen 1.4.2009 ensirekisteröity peli. Saat autoveroprosentin pieneksi. Välillä 1.1.2008-31.3.2009 saat autoveroprosenteista ALV/ELV:n verran "alennusta" ja ennen 1.1.2008 saat veroprosentiksi 26-27%. Lisäksi valittamalla mahdollista saada kaikki maksetut autoverot pois vedoten autoveron vientipalautukseen, tällä hetkellä autoverolaissa autoveron vientipalautus rajattu niin että ennen 1.4.2009 ensirekisteröidyistä ei saa vientipalautusta. EU-tuomioistuin vientipalautusta Suomelta vaatiessaan vaati että vientipalautus vs. peritty autovero pitää toimia peilikuvana tavaran vapaan liikkumisen varmistamiseksi. Siis mahdollista saada autoverot valittamalla nollaan.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X