Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8/S8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • "Mites nyt kun siirryttiin digiaikaan, vaikuttaako se audien TV/Navi yhdistelmään? Eli millä tavalla TV ottaa lähetyksensä, ei kai sentään digivalmiutta siinä ole?"

    Ei ole digivalmiutta D2:ssa itse olen tässän miettinyt myös auto digiboxsia hintaa tulisi antennien kanssa +/-500? en kyllä sitten tiedä minkälainen kuva tuolla tulisi.

    "Minkälaiset mahdollisuudet on D2 A8/S8:ssa MTM:n ja ABT tuotteilla? Itse olen yrittänyt selvitellä kyseisten valmistajien sivuilta, mutta tieto on hyvinkin rajallista. Tehoputkisto (+hp/vääntö/äänet :D? ) tai kuinka kannattava lastu on automaattivaihteisessa V8 vaparissa? Tai yleensäkkin, kuinkahan luotettavaa/kannattavaa on pistää noita heebeleitä kiinni autoonsa? Onko suomalaista maahantuojaa? Kaikennäköinen info kiinnostaa."

    mtm:n maahantuoja www.lmsracing.fi abt:n www.konig.fi

    Ja mitä noihin tehonlisäys hommiin tulee niin putkistolla joka yleensä vaihdetaan kateista taaksepäin ei kyllä tule paljoa muuta, kuin makeammat äänet. Ja lastulla nyt tuskin tulee mitään "perstuntumalla" huomattavaa. Toki kone voi kiertää vähän virkeämmin mutta itse ainakin sinuna unohtaisin tuon lastun ja sijoittaisin nekin rahat esim. bensaan mitä nämä ÄSSÄT tykkää kurlata. ;)

    "Nyt alkaa tulla pikkuhiljaa oikeasti ajankohtaiseksi toi auton osto, kun intin sain vihdoin päätökseen ja duunipaikat eivät ole ongelma. Kiikarissa edelleen 97/98 S8, ruotsista kenties."

    Sijoita saman tien facelift malliin niin ei sitten myöhemmin kaduta. Suomesta näitä ei kyllä helpolla löydä mutta itse lähtisin tässä järjestyksessä katsomaan 1.Saksa 2.Ruotsi ja 3.Viro.
    Oma S8 odottelee nyt tullin veropäätöstä ja 80%:in varmuudella verot on yli 10000? mutta työllähän ne verorahat tienataan ja teksistä päätellen olet valmis ne itsekkin maksamaan? :)

    Comment


      Totta, varmaan helpompi unohtaa viripaketit. Onhan tossa ässässä jo sitä ohituskiihtyvyyttä riittävästi. Eihän sitä ole miksikään superautoksi tarkoitettu. Äänet tosin on hieman vaisut. Kyllä se V8 pitää kuulua.

      Ilmeisesti facelift tuli -01? Näyttää hinnat lähtevät ruotsissakin n. 17 000 eurosta ylöspäin, ja jos verot on se yli 10 000 eukkoa. Navi/TV mun puolesta voi jäädä sikseen, kun ei digivalmiutta ole.

      Comment


        Facelift 1999.

        Comment


        • Minunki tietojen mukaan tuo facelift alkaa -99 loppu vuodesta...
          Ja kyllä tämä on paremmin sellainen ripeä kruiseri mitä älytön tykki.

          Jos todella haluat ripeän nelivedon niin esim. b5 s4 ja virität sen.
          Jollain 5000? budjetilla helposti yli 300hv vekotin luotettavuudesta en sitten tiedä sanoa.

          Ja kieltämättä nuo murinat saisi olla astetta kovemmat joten itsekkin olen suunnitellut että laitan hankinta listalle uuden putkiston jonka varmaan sitten ensi keväänä/kesänä hommaan ja pulttaan autoon kiinni.
          Itse olen miettinyt tuollaista miltek:in valmistamaa rosteri putkistoa mitä kauppaa esim. doc-power hintaa n.1400?.
          Mutta ensin pitää itsekkin ne veron perkeleet hoitaa ja ainoat laitot mitä omaan ässään laitan on säädettävä alustasarja, vanteet ehkä 20" ja tuo putkisto.
          Muuta tuo ei minun mielestä sitten kaipaa.

          Comment


          • Saamani tiedon mukaan toi manuaali musta s8'lla on kyllä hieman hämärää tausta. Puol ammattimainen jobbari oli kuuleman ostanut sen merkkiliikeestä ja ei tiedä autosta mitään. Auto on varastettu edelliseltä omistajan aikana, ja kun häneen puhellin numeroihin soittaa niin Thaimaalaisia naiset vastaa mitkä siis ei puhu suomea eikä englantia.

            Nöy tänks.

            Ruotsistahan nää saa melkein halvempi kun saksasta. Olen myös tutustunut tähän s6 plussaan.Taas piilo-jobbari toiminassa vaikka ei sitä myönnä

            http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1439799

            Italia versio tuotu 3v sítten suomeen, jakohihna vaihto epäonnistui. Joten oikeuden käynnin jälkeen se sai uuden kansi.

            Näitähan saa tosi halvalla ruotsista ( saksan autot kalliimmat), mutta ei näillä kilometreilla...Saako tän ikäluokan audista kilometrit tarkistettu autosta itse? ( kuten esim sama ikäluokan bmw'ssa).

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja Juhaska
              Minunki tietojen mukaan tuo facelift alkaa -99 loppu vuodesta...
              Ja kyllä tämä on paremmin sellainen ripeä kruiseri mitä älytön tykki.

              Jos todella haluat ripeän nelivedon niin esim. b5 s4 ja virität sen.
              Jollain 5000? budjetilla helposti yli 300hv vekotin luotettavuudesta en sitten tiedä sanoa.

              Ja kieltämättä nuo murinat saisi olla astetta kovemmat joten itsekkin olen suunnitellut että laitan hankinta listalle uuden putkiston jonka varmaan sitten ensi keväänä/kesänä hommaan ja pulttaan autoon kiinni.
              Itse olen miettinyt tuollaista miltek:in valmistamaa rosteri putkistoa mitä kauppaa esim. doc-power hintaa n.1400?.
              Mutta ensin pitää itsekkin ne veron perkeleet hoitaa ja ainoat laitot mitä omaan ässään laitan on säädettävä alustasarja, vanteet ehkä 20" ja tuo putkisto.
              Muuta tuo ei minun mielestä sitten kaipaa.
              Samaa mieltä ollaan tossa asiassa. Murina ja vanteet, muuta se ei välttämättä kaipaa. En kyllä etsi super-ripeää sporttia vaan lähinnä ripeää malmikasaa jossa on kaikki varusteet. S8 vastaa kaikissa kriteereissäni täydellisesti; varustelut, moottori, neliveto, ulkonäkö ja tilat.

              Ruotsissa käytettyjen autojen markkinat on mun mielestä vähän selvemmät kuin saksassa. Ja luotettavamman oloiset. Esimerkiks muutama osuu hyvin silmään: http://www.blocket.se/vi/12441940.htm?ca=11_s ja http://www.blocket.se/vi/13390169.htm?ca=11_s

              edelleen vähän vaikea löytää jotain muuta kuin pappajalopuuta. Onko se mahdollista korvata jälkikäteen jotenkin? Toi eka löytyy aika läheltä tukholmaa käytettyjen autojen liikkeestä. Sisusta ei ole pappajalopuuta ja ajoakin alle 200tkm. Mitähän maksimia tolle ajomäärälle porukka suosittelee käytetyssä S8:ssa? 250tkm?
              Viimeksi muokannut xapanthe; 11.10.2007, 12:52.

              Comment


                Ei ne kilsat vaikuta niin paljoa. Yleiskunto ratkaisee.
                Katsoo iän ja ajetut kilsat ja päättelee siitä millassessa käytössä on ollut. 250tkm on toki jo suht paljon, ja semmosesta ei kannata maksaa aivan huippuhintaa.
                Jälleenmyynti voi olla tuskasta jos siihen tulee 300tkm mittariin. Harvemmin osien kestoikä paranee mitä pidemmälle ajelee, joten hajota voi vaikka mitä. Mitää laadun esikuvia nuo 8:t ei sitten ole.

                Eikä siihen pappajalopuuhun kannata jäädä jumiin, sellasta vaan nuo edustusautot tuppaa sisällää pitämään. Virittää sitten vaikka hiilarilooki-teipin niiden päälle :)

                Comment


                • Omaan 95 vuoden A8:n on tähän mennessä kertynyt 263 000 km ja on ollut uskomattoman huoleton! Voisi uskaltaa kevyesti väittää että hakkaa uudet Audit luotettavuudessa mennen tullen. Vakavimmat viat ovat olleet sytytysvahvistimen rikkoontuminen (120 euroa) ja flektin viskon käyttöiän loppu (200 euroa). Osat ovat yleisellä tasolla (kun osaa etsiä oikeista paikoista ja tietää mikä osa on esim sama Passatissa jne.) edullisia joka on minusta positiivisin asia!
                  Autokin on sentään ollut jo kohta 3 vuotta käytössäni ja kilometrejä on kertynyt itsellä n. 80 000 . Vaihteistohan on vanhempi 4-nopeuksinen jonka uskon olevan luotettavampi kuin 5-nopeuksinen. Ainakin se on toiminut virheettömästi.

                  Comment


                    Itsellä ollut kasi n. 2.5 vuotta / 65tkm (total 200tkm) ja nyt joutui ensimmäistä kertaa "hajoamisen" takia tallihommiin. Eli etupyörän laakeri tuli tiensä päähän.
                    Itselle on jostain syystä sattunut kohtuullisen hyvät audit kohdalle. Katotaan mitä laivassa oleva uusi tuo tullessaan...

                    Minusta kasi menee ihan samaan kategoriaan kuin mikä tahansa n. 10v vanha audi oli se sitten ässää tai muuta. Jos ja kun joku hajoaa isosti niin sitten maksaa JOS ei itse saa korjattua ja hommattua osia jostain muualta kuin merkkitiskiltä. Pikkuviat ei maksa sen enempää kuin muuhunkaan audiin/volkkariin.

                    Comment


                    • Koodi:
                      Toi eka löytyy aika läheltä tukholmaa käytettyjen autojen liikkeestä. Sisusta ei ole pappajalopuuta ja ajoakin alle 200tkm.
                      Ruotsissa omistajia 14kpl, importattu Ruotsiin eli omistajia myös jossain muualla, tod. näk. Saksassa. Joskus omistajien lukumäärän kasvaessa oman teknisen kompetenssin arvo kasvaa auton hankinnassa.

                      Comment


                      • pikkasen OT mutta Ylivieskaan tulossa näymmä toinenkin A8.4.2
                        Oli Lintosella myyntihuollossa ja lattialla auton vieressä makoili uusi ja alkuperäinen vetokoukku. (itse en ole vielä moista saanut hankittua koska budjetti ei kertakaikkiaan kestä alkuperäistä)

                        Pikainen tarkastelu osoitti kahden vuoden tuoneen mukanaan mm. ESP nappulan kojetauluun.

                        SKC:n pojat eivät suostuneet vielä kertomaan uutta onnellista omistajaa ;)

                        Comment


                        • Hihnanvaihto

                          Hei tietääkö kukaan Mikkelin lähistössä paikkaa jossa onnistuisi jakohihnanvaihto suht edullisesti? Paikallinen merkki korjaamo veloittaisi 1200e.

                          Comment


                          • Moi, onko kenelläkään tietoa uudempikoppaisesta D3(?) A8:sta. Vaimo vaatii meille isompaa autoa, ja A6-farkku ei oikein sytytä.

                            Audi centerissä on myynnissä harmaa 4.2l -04, 107tkm ajettu ja Sportscar Centerissä musta 4.2l, 65tkm ajettu. Väliraha käytännössä sama, noin E 3,000 eroa. Musta on aika rock sekä ulkonäöltään että varusteiltaan, mutta harmaan historia on paremmin dokumentoitu ja se on vuoden uudempi, mutta papereissa 40tkm enemmän ajettu.

                            Tarvitsisin seuraaviin kysymyksiin vastauksia
                            -Onko tuossa suurempia tyyppivikoja?
                            - Millainen tuon automaattilaatikko on?
                            - Saako faceliftin etumaskia sopimaan noihin vanhempiin malleihin?

                            Comment


                              Kato tarkkaan se Sportscar Centerin auto. Ite kun on käynyt paikanpäällä muutamaa autoa lähemmin katsomassa, niin kaikki on ollut enemmän tai vähemmän epäilyttäviä pelejä. En oikein voi käsittää, että miten ne kehtaa tuoda niin huonoja yksilöitä maahan italiasta asti. Dokumentoinnissa on aukkoja ja tökeröitä ylimaalauksia.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja juskola
                                Tarvitsisin seuraaviin kysymyksiin vastauksia
                                -Onko tuossa suurempia tyyppivikoja?
                                - Saako faceliftin etumaskia sopimaan noihin vanhempiin malleihin?
                                Tässä ketjussa on aika paljon keskusteltu A8/S8 tyyppivioista, mutta ilmeisesti ne keskustelut pätee lähinnä 94-99 vuoden malleja tms. Mihin uutta singleframe etumaskia tarvii ku toi -04 vuoden D3 malmikasa näyttää jo sellasenaan todella herkulliselta.

                                Ja sitten multa yks kysymys, missäs hinnoissa noi A8 vanteet liikkuu ja mistä niitä kannattaa etsiä? (Replikoita oon käytettynä löytäny, en muita). juurikin nämä: http://audiwheels.kjella.net/D3_a8_19_2.jpg ja nämä http://z.about.com/d/cars/1/7/8/_/pp_07a8L_g4_wheel.jpg
                                Kyseessähän on Audin hienoimmat orkkisvanteet :)

                                Comment


                                • xapanthe, oisko näistä apua:

                                  http://www.kaistra.de/audi/felgen/18.html#4E0601025AC

                                  http://www.kaistra.de/audi/felgen/19.html#4E0601025N

                                  Comment


                                    Kyseessähän on Audin hienoimmat orkkisvanteet :)
                                    Ääh, noitahan on replikoina "joka volkkarissa". Katso Kimmon lähettämältä sivulta jotain erilaisia vanteita, on siellä hienompiakin. :)

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja juskola
                                      Moi, onko kenelläkään tietoa uudempikoppaisesta D3(?) A8:sta. Vaimo vaatii meille isompaa autoa, ja A6-farkku ei oikein sytytä.

                                      Tarvitsisin seuraaviin kysymyksiin vastauksia
                                      - Onko tuossa suurempia tyyppivikoja?
                                      - Millainen tuon automaattilaatikko on?
                                      - Saako faceliftin etumaskia sopimaan noihin vanhempiin malleihin?
                                      Tomaatti tekee tehtävänsä ainakin omien rajallisten kokemusten ja kuulopuheiden perusteella oikein mainiosti. Selvästi pehmeämmin ja mukavammin toimii kuin vastaava tiptronic esim. A6 (C6) 4.2:ssa. Vaihtoja ei juuri huomaa.

                                      Mitä vikoihin tulee, seuraavaa olen kuullut:

                                      - Ainakin alkuaikoina avaimettoman käynnistysjärjestelmän yhteydessä olevan lisävarusteisen sormenjälkitunnistinsysteemin kanssa ollut ongelmia.

                                      - MMI-järjestelmän näppäimet alttiita lialle, murusille, nesteille yms. Tästä on seurannut näennäisiä systeemin tilttailuja, kun joku näppäin on jäänyt pohjaan. Kannattaa muutenkin testata MMI-järjestelmän toiminta räpläämällä eri nappeja ja kytkimiä ja katsomalla että ihmeellisyyksiä ei ilmene. Tarkasta myös useampaan otteeseen, että näyttö nousee ja laskeutuu tasaisesti ja ilman rahinoita tms.! Nykivänkin näytön olen nähnyt, mutta en tiedä korjaantuiko itsestään vai johtiko toimenpiteisiin.

                                      - Ylipäätään joissain mallissa esitellyissä sähköherkuissa ollut toimintahäiriöitä. Tämäkin esittelyn jälkeisinä aikoina, en tiedä onko saatu korjattua. Mm. sähköinen takakontti auennut itsekseen ym.

                                      - Ilmajousitus on muistaakseni joskus jollain temppuillut, mutta en huolehtisi sitä. Alusta on yllättävästä pintakovuudestaan huolimatta oikein hyvä, paranee vain vauhdin noustessa. Ja pintakovuushan on audeille ominaista. Ilmajousitustakin saa softateitse madallettua, ainakin rapakon takana ovat tätä harrastaneet.


                                      Mitä tuohon faceliftin keulaan tulee, mielestäni vanhempi keula on ajattomampi ja tyylikkäämpi. Ja ainakin omaan silmääni erottuu, että automalli on suunniteltu nimenomaan vanhalle keulalle. Faceliftin trapetsoidikeula ei vaan sovi tuohon korimalliin läheskään yhtä hyvin. Huomiota uudemmalla keulalla kyllä saa, varsinkin jos auto on musta. Itse suosisin jo tästäkin syystä vanhempaa.

                                      E: Niin, siitä uudemmasta maskista. Hevin sitä ei saa sovitettua, ainakin yksi muunnos on Suomessa toteutettu maahantuojan/merkkihuollon toimesta. Kulut lähentelivät viisinumeroista euromääräistä lukua. Aftermarketpuolelta ainakin Hofelelta saa muutossarjaa, mutta eihän se näytä yhtä hyvältä kuin alkuperäinen.
                                      Viimeksi muokannut Concah; 23.10.2007, 00:56.

                                      Comment


                                      • http://www.rengasturku.com/index.pht...0/t/prodgroup1

                                        Tuolta löytyy tuota replica audin vannetta ja jos en ihan väärin muista niin malli oli "ramses" tai joku sinne päin? :)

                                        Kokojakin riittää 20":seen asti.

                                        Comment


                                        • Kiitoksia vastauksista. Kävin katsomassa molempia autoja, ja kyllä oli eroja kuin yöllä ja päivällä. Kaupat taitaa tulla tuosta Audi Centerin harmaasta. Se on nyt vaimolla koeajossa, ja jos hän näkee siitä riittävästi ulos (163cm) ja saa hyvän ajoasennon, niin auto vaihtuu.

                                          Comment


                                          • ABT:ltä löytyy ainakin alustan madallussofta A8:iin. Hinta vaan on melkoisen rapea; E 1,688.

                                            Comment


                                            • Ah, hienoa kuulla. Esittelystään lähtien on tuo D3 A8 ollut kyllä mieluisimpien sedanien listallani aivan kärjessä. :P

                                              Itsekin olisin varmasti tuohon Audi Centerin yksilöön päätynyt. Voisin muuten onkia hieman tietoja tuon auton historiasta, kerta on kyseiseen puljuun yhteyksiä.

                                              Hopea ja nuo 19" vanteet ovat muuten yksi yhdistelmistä, joita olen eniten kuolannut A8:n esittelyn jälkeen. Tyylikäs valinta. 8)

                                              Comment


                                              • Kiitos Markus, mutta älä enää kaiva, ettei tule mitään pahaa vastaan. Kaupat on tehty. 8) Auto on Puukeskuksen vanha auto, joten eiköhän ajo ole ollut aika rauhallista. Valitettavasti tuossa on vain 18'' vanteet. SCC:n autossa olisi ollut 19''. Täytyy kysyä SCC:n pojilta, että vaihtavatko vanteet sopivaa kompensaatiota vastaan.

                                                Olin muuten pikkuisen yllättynyt, että tuossa on siniset nahat. Näyttävät kuvissa mustalta.

                                                Comment


                                                  Jaksaisiko joku listata vakiovarusteet Audi A8/S8 95-98 vuoden peleissä. (Ja jos 99 vuoden faceliftissä eroja, niin niistäkin olisi hyvä tietää.) Auttaisi hyvin pitkälti kun autoa lähtee paikanpäälle tutkailemaan, niin tietää ainakin mitkä varusteet pitää varmistaa. Tämä tuli mieleen esimerkiksi Mikael Pelantin tapauksesta. ESP oli listattuna varusteeksi ja ostamastaan autosta se puuttui.

                                                  Jos näissä kaseissa on jotain tärkeitä varusteita, jotka joissain malleissa tulevat lisävarusteena, niin pakkohan se on tietää ja tutkia ennen kauppoja. Ainakin muutama kriteeri mulla on mitä ilman en autoa osta; ABS, ESP, Luistonesto, nahat, automaatti, xenonit (onko näissä jotain eroja, esim. xenon ja bi-xenon?), airbag, kaukokäyttö keskuslukitus, neliveto, tiptronic ja muutamaa muuta.

                                                  Olisi varsin surullista jos yksityiseltä ostaa (varsinkin jos ulkomailta hakee), ja myöhemmin huomaa jonkun varusteen puuttuvan. Varmaan tulee myyjältä valittaessa vastaus tyyliin; "Ei oo mun ongelma kun et tarkastanut." Tämän välttää kauppakirjalla jossa mainitaan kaikki varusteet mitä autosta löytyy, silti jotain selkkausta varmaan tulee. Taas toisaalta voisi hankkia jonkun luotettavan autojobbarin hakemaan, jolloin he ovat suurimmaksi osaksi vastuussa. Mites, onko ruotsin puolelta hakevia jobbareita paljonki?

                                                  Jos joku jolla on tietoa, niin voisi ainakin ruksata seuraavista vaursteista pois sellaiset joita ei saa vakiona:
                                                  - Autom. Ilmastointi
                                                  - Automaatti (ilmeisesti vakiovaruste A8/S8:ssa 4.2 litrasessa V8:ssa? Manuaali sitten S8:ssa harvemmin?
                                                  - Bose audio 6-cd vaihtajalla
                                                  - Sähköpenkit
                                                  - Metallihohto väri
                                                  - ESP
                                                  - ABS
                                                  - Luistonesto
                                                  - Sähköikkunat edessä ja takana
                                                  - Ajotietokone
                                                  - Sähköpeilit parkkikäännöillä?
                                                  - Kaukosäätö keskuslukitus
                                                  - Airbag
                                                  - Penkinlämmittimet edessä ja takana
                                                  - Tiptronic
                                                  - Vakionopeudensäädin
                                                  - Sähkötakaverho
                                                  - autom. himmentyvät peilit
                                                  -

                                                  P.S. On muuten ihan hyvä valikoima vanhoja aakkos-kaseja tuolla nettiautossa alkaen ~10 000€. Ässiä on sitten vaan kourallinen ja varsinkin sitä mun himoitsemaan -99 vuoden faceliftiä.
                                                  Viimeksi muokannut xapanthe; 18.11.2007, 13:49.

                                                  Comment


                                                  • Omaani kun vertasin niin:
                                                    ON - Autom. Ilmastointi
                                                    ON - Automaatti (ilmeisesti vakiovaruste A8/S8:ssa 4.2 litrasessa V8:ssa? Manuaali sitten S8:ssa harvemmin?
                                                    EI - Bose audio 6-cd vaihtajalla
                                                    EI - Sähköpenkit
                                                    ON - Metallihohto väri
                                                    EI - ESP
                                                    ON - ABS
                                                    EI (jihaa!)- Luistonesto
                                                    ON - Sähköikkunat edessä ja takana
                                                    ON - Ajotietokone
                                                    ON JA EI- Sähköpeilit parkkikäännöillä?
                                                    EI - Kaukosäätö keskuslukitus
                                                    ON - Airbag
                                                    EI - Penkinlämmittimet edessä ja takana (TALVIvarustus jossa on sit mukana mm. lämmitettävät lukot)
                                                    ON - Tiptronic
                                                    EI - Vakionopeudensäädin
                                                    EI - Sähkötakaverho
                                                    EI - autom. himmentyvät peilit

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja SR Näytä viesti
                                                      Ja Audiclubin jäsenenä kannattaa olla niin saa huolto/varaosat aika paljon halvemmalla...
                                                      Hä? Offtopicia, mutta kertokaapa aktiivit mitä hyödyn jäsenyydestä? Ratapäiville ja sen sellaisille en paljon arvoa laske, mutta onko jotain todellisia hyötyjä?

                                                      Comment


                                                      • Rahoitat vaikka vain tätä klubin toimintaa.

                                                        Comment


                                                          Vertaanpa minäkin omaani, jos siitä jotain apua olisi.

                                                          Jos joku jolla on tietoa, niin voisi ainakin ruksata seuraavista vaursteista pois sellaiset joita ei saa vakiona:
                                                          ON - Autom. Ilmastointi
                                                          ON - Automaatti (ilmeisesti vakiovaruste A8/S8:ssa 4.2 litrasessa V8:ssa? Manuaali sitten S8:ssa harvemmin? Kyllä, manuaalia oli myös mopomoottorisissa A8:ssa
                                                          ON , mutta ei vaihtajaa- Bose audio 6-cd vaihtajalla
                                                          ON - Sähköpenkit
                                                          ON - Metallihohto väri
                                                          ON - ESP (nappulasta menee pois päältä)
                                                          ON - ABS
                                                          ON - Luistonesto (kuolee samasta ESP nappulasta)
                                                          ON - Sähköikkunat edessä ja takana
                                                          ON - Ajotietokone
                                                          ON - Sähköpeilit parkkikäännöillä?
                                                          ON - Kaukosäätö keskuslukitus
                                                          ON - Airbag
                                                          ON - Penkinlämmittimet edessä ja takana
                                                          ON - Tiptronic
                                                          ON - Vakionopeudensäädin
                                                          ON - Sähkötakaverho
                                                          ON - autom. himmentyvät peilit

                                                          Comment


                                                            Voi olla vaikea tietää mitä autossa "pitäisi" olla. Varustetasot vaihtelee vuosimallista ja vientimaasta riippuen. ESP:tä ai ainakaan alkupään autoissa varmaan ole. Audiworld.com model guidesta löytyy jenkkien A8/S8 tietoja varusteineen.

                                                            Comment


                                                              Vuosittain taisis tulla A8:iin lisää varusteita ruksattavaksi listalta. Alkupään eli 94-96 ei saanut ESP:tä. Muistikuva, että tuli -97 malleihin vasta.

                                                              Webastokin on kuulemma muuttunut -97 toiseen malliin. Huhupuhetta vain toistaiseksi.

                                                              Olis jotenkin kiva nähdä ihan totaalisen karvalakki A8, että millaselta se näyttäisi ja tuntuisi. Oletan semmoisen arvon nykyään myytäessä olevan hyvin lähellä 0:aa premium autosta kun on kyse.

                                                              Talvipaketti, sport-sisustus ja alusta, xenonit, esp ja navi+(2-din paikka valmiina). Siitä lähtisin itse jos nyt hakisin itselle. Rajaa aika tarkasti mistä vuosimallista lähdettäisiin liikkeelle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X