Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäärämittari, mistä??

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ilmamäärämittari, mistä??

    Luetin vikakoodit ja ilmeni et ilmamäärämittari ja N75 on sökönä>uutta tilalle.
    Joo ja lisää, kävin kysymässä Joensuun Laakkoselta ilmamäärämittaria ja hinta oli pöyristyttävät 502? kun on kuulemma -97 alussa valmistettu semmosia malleja mitä ei saa vaihto-osana!! Aika hijasta et ostan sieltä.
    Eli onko noi 1.8T:n 8L A3:sen ilmamäärämittarit keskenään vaihtikelpoisia?? Ja mistä kannattaa etsiä?

  • #2
    katoppas tuolta...
    http://www.autovahinkokeskus.fi/


    siellä oli ainakin yksi 96vm ja yksi vm98 purettu Pirkkalassa 90Euroa

    Comment


      #3
      Kerhon osakanavasta uusi osa 285eur

      Comment


        #4
        Elikkä käykö tuohon vaikka normaalista 1.8 20v koneesta tai 1.8T tuo ilmamäärämittari(Golf IV, A4, Passat, A6) muistakin malleista?? Vuosimalleista 96-01?? Vai onko jotain rajoittavia tekijöitä??
        Kun ei ois tosiaan kallis joku 75? ilmämäärämittari..verrattuna vaikka tuohon 285?

        Comment


          #5
          Tehtaan mielestä siihen sopii vain ja ainoastaan 058133471A, miten tuo sitten eroaa muista "saman" koneen maffeista niin siitä mulla ei oo hajuakaan. Jokin selkeä syykin siihen lienee ettei tuosta versiosta vaihto-osaa ole olemassa.

          Comment


            #6
            Jep tähän asiaan pitäisi saada selkoa. Ja jos sen toisen mallisen maffin sais "modattua" siihen niin sekin ois hyvä. On tuo hinta ero vaan semmonen ettei hati kehtaa ostaa jos se kuitenkin käy siihen. Kun eivät tuolla laakkosella osaa sanoa mitään noista..

            Comment


              #7
              Kaverin verstaalla kaivettiin MAF irti ja tutkittiin numeroita. MAF:issa on audin varaosakoodi ja sitten on Bosch:in oma koodi. Tuon Bosch:in koodilla löytyi anturi runkoineen n. 90€. Että tuo nuo 285 € hinnat tuntuu "vähän" olevan yläkantissa. Tosin en ole vielä saanut varaosaa käteen ja päässyt testaamaan. Eli en tiedä onko ne ihan identtisiä vai onko niissä eroja. Tuntuisa vaan hassulle että Bosch:in samalla numerolla olis monta erilaista anturia?

              Mutta mutta testaillaan kunhan saan sen kätösiini...

              Comment


                #8
                Joo kyllä toi hinta tuntus "hiukan" yläkantissa olevan. Ja nimenomaan kun eivät osanneet Laakkosella sanoa käykö tuohon jonkun "toisenmallinen" maffi...

                Comment


                • #9
                  HanskiS: Mistä vuosimallista se MAF oli minkä puritte? Tuo '01 A6? Noi uudemmathan ei maksa kuulemma kun sen 100e pintaan. Vai oliko MAF nimenomaan tuollaisesta '97-mallista?

                  Comment


                  • #10
                    Maffin modaaminen itse on hankalaa. Pinnimodit vielä menee, mutta jos jännitetasoissa eroja, niin aika kiva urakka etsiä oikeat arvot ja modata. Kannattaa katsoa rikki menneen osan varaosatarrasta boschin numero ja sen perusteella kysyä vertailuhintaa Boschilta VAG hinnan lisäksi.

                    Comment


                      #11
                      PItää kattoo se koodi, jos se tarra on vielä siinä kiinni.
                      Ja nimenomaan 96´ ja siitä eteenpäin saa sitä maffia vaihto-osana, sitä vain on kuulemma valmistettu -97´ vuoden alun malleissa tälläisella maffilla mihin ei saa vaihto-osaa.
                      Minun tuuria että mulla on sellainen :)

                      Comment


                      • #12
                        Toni, täällä on kohtalotoveri...! :) Se Bosch:in varaosanumero näkyy olevan 0 280 217 112.

                        Comment


                          #13
                          Meitä on moneksi :) Pitää huomenna käydä kysymässä tuolta autosähköltä tuota maffia.

                          Comment


                          • #14
                            Itse ostin varaosamaailmasta. Hinta n. 310 ?.

                            Comment


                            • #15
                              Minulla edellisessä autossa A6 1.8T -00 kävi sama tuuri että ei ole vaihto-osa toi maf. Kävin sitten oulussa semmosessa liikkeessä kuin www.powerflash.fi Tämä kyseinen hemmo vaihtoi ton osan reilu satasella. Kysäise sieltä päin neuvoa josko sulle onnistuis sama homma.

                              Comment


                                #16
                                Koijari: Se oli juu tuosta A6 -01 mallista. Tuosta muutoksesta en tiennytkään... Olin siinä uskossa että olisi ollut sama..

                                Comment


                                  #17
                                  Nyt on ilmamäärämittari tilattu paikallisesta autosähkö liikkeestä. Boschin varaosanumerolla, tulee kopio maffi 145? ja boschin ois maksanu 315?. Mut myyjä sano et niitten pitäs olla aivan vastaavanlaisia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kannattaa olla varovainen noiden kopioiden kanssa.

                                    Kokemuksesta TDI:n Bosch-kopio ei toiminut, auto ei käynyt ollenkaan, vaihdettiin toiseen samanlaiseen ja taas sama homma. Oliko purkissa sisällä mitään...? Juuri varaosamaailma Tampereella myi tuota roskaa.

                                    Comment


                                      #19
                                      En tiedä, tänään ois tarkoitus käydä hakemassa. Toivottavasti toimii.
                                      Mut kaipa siitä saa rahat takaisin jos ei toimi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Laitatko infoa, miten se toimii. Vai toimiiko se ollenkaan... Itse pähkäilen kahden vaiheilla (uusi bosch vai kopio...)

                                        Comment


                                          #21
                                          Minä laitan. Ois takotus tökätä se paikalleen ensi maanantaina. Vkloppuna vielä testaillaan vanha maffi ja N75:nen kaverin kanssa se on Laakkosella huoltopuolella niin se ottaa testerin ja muut tarvittavat kamat vklopuks niin saa täyden varmuuden et ne on ehjäyksen tarpeessa.. :D

                                          Comment


                                            #22
                                            Nyt on asiaa tutkittu kaverin kanssa (Laakkosella huoltajana) tarkemmin oikeilla laitteilla ja tuomio oli että Ilmamäärä mittari ja N75 ovat molemmat täysin kunnossa! Ja ilmamäärämittarissa vieläpä huippu arvot (4,93V). Hukkaportin jousta- ja ahtoletkujen klemmareita kiristetty. Nyt ahtopiikki käy välillä lähes 1,4bar. Mutta ongelma sama eli ahdot tippuu aina 0,7bar saakka, oisiko mahdollinen ahtovuoto vai viellinen forgen bypass. Vai voiko olla että N75 vuotaa isommilla ahdoilla eli ei jaksa magneettiventtiiliä pitää kiinni??
                                            Kaverin GTI Golfissa ahdot tippuu 1,0>0,9bar kenkiessä reilummin, eli mulla tippuu normaalia enemmän.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Teppo: Mitäs maksaa vitosturssiin mittari(ABY)?

                                              Comment

                                              Working...
                                              X