Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 R5 tdi pumppujen erot automaatti vs. manuaali

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 R5 tdi pumppujen erot automaatti vs. manuaali

    Olen koittanut selvittää että mitä eroa mahtaa olla noiden vitos-koneiden pumpuissa automaattien ja manuaalien välillä? Erot ilmeisesti lähinnä kansiosien elektroniikassa. Pumput näyttäisi olevan eri numeroilla ja voisin kuvitella ettei manuaalin pumpun kansiosa käy automaattiin, mutta käykö automaatin pumppu manuaaliin? Olisi mahdollisesti Volvo V70 automaatista tulossa pumppu Audin tai Volvon manuaaliin, niin olisi mukava tietää et sopiiko ennen kuin ostan pumpun?

  • #2
    Kenelläkään ei ole tietoa aiheeseen liittyen?

    Comment


    • #3
      Faktaa ei ole. Mutta oletan pumppujen olevan samat. Siis Audin manuaali vs automaatti. Volvon pumppu sisuskaluiltaan sama, mutta runko on erilainen kiinnityksen osalta.

      Comment


      • #4
        Joo, itse olen ollut siinä uskossa että Volvon pumpuissa on ainakin nokkalevy erilainen kuin Audin pumpuissa ja sillä saisi siten hieman helpommin voimaa ulos. Asensinkin tuossa jo Audiini Volvon pumpun ja sain sen käymään Volvon kannakerautaa käytäen. Kansiosan otin Audin vanhasta sillä liitin oli erilainen Volvossa.

        Voisi kuvitella että jotain eroa on manuaalin ja automaatin pumpuissa, kun kerran eri numeroilla ovat. Siksi kyselen kun pitäis varaosa-autoksi hankkimaani Volvoon saada pumppu että saisi siirrettyä eri paikkaan ajamalla. Volvoista suurin osa on vaan automaatteja niin olisi mukava saada varmuus siitä sopiiko automaatin pumppu manuaaliin.

        Comment


          #5
          Toi VP37 on vielä sen verran vähä-älyinen pumppu, että mitähän radikaalia eroa automaatin ja manuaalin pumpuilla nyt voisi olla?

          Comment


            #6
            2.5tdi eroista en tiedä, mutta ainaki 1.9:ssa on automaattien jatkeena ollut isompi nestepää pumpussa.

            Comment


            • #7
              Mulla on tallissa molemmat pumput, enkä ainakaan äkkiseltään huomaa mitään eroa. Audista kylläkin molemmat, Volvosta ei mitään käryä.

              Comment


                #8
                Pumpun bosch numerosta sen eron näkee. Esim. jos siellä on merkintä 0 460 495 998, niin tuosta "495" kohdasta näkee että 9=9mm nestepää, 5=5pyttyä. 405 on 10mm ja 5pyttyä, 415 11mm ja 5pyttyä jne.
                Viimeksi muokannut diffas; 22.12.2014, 11:36. Perustelu: täsmennetty

                Comment


                • #9
                  Joo, eilen tuota tutkiskelin ja näyttäisi olevan AAT:n kolmellakin eri koodilla pumppuja (joista yksi sama kuin AEL:ssa), oisko siis satkuun kaksi ja A6:een toi AAT/AEL-malli. Tässä http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/684756 mm. väitetään kuuluvan automaattivaihteiseen...ja tuolla Diffaksen logiikalla siinä näyttäisi olevan 11 mm nestepää...

                  Comment


                  • #10
                    Taitaa olla kaikissa noissa 2.5 laitteissa 11mm nestepää. Tuota nokkalevyäkin joskus mittailtu audi vs volvo, eikä ainakaan noiden pumppujen osalta ollut siinä mitään eroa. Liekö vuosimallikohtaisia muutoksia tms. Mutta tuskin tosiaan mitään niin isoa eroa on, etteikö auto toisella pumpulla toimisi.

                    Comment


                      #11
                      Kunhan muistaa A6 ja 100 AAT:n eroavaisuudet. Nekin ilmeisesti on tietyt osat vaihtamalla sovitettavissa ristiin.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitoksia vastauksista! Kaippa sitä sit uskaltaa automaatin pumpun ostaa jos semmonen kohalle osuu sopuhintaan. Jostain mulla on semmonen käsitys et automaatin pumpun kannen liittimessä olis 8-nastaa ja manuaalissa 7, mutta en ole varma asiasta saati siitä mihin moinen vaikuttaisi.

                        Comment

                        Working...
                        X