Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

automaatin viive

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • automaatin viive

    Juu elikkäs ku laittaa esim. d-asennosta r-asentoon niin parin sekunnin viiveen jälkeen lyö vaihteen sisään ja luonnollisesti toiste päin. missä vois olla vika? auto on uusi minulla eikä myyjä tiennyt koska lootan nesteet on vaihdettu. onko kellään ollut samoja oireita ja mitä se voisi enteillä? pitäisikö helpottaa nesteiden vaihdolla vai olisiko aihetta ronkkia vähän syvemmältä vikaa?

  • #2
    Ei kyl ite kysymykseen ole tietoa, mutta mä kai odotan jo muutenkin varmaan ~2 sekunttia ennen ku astun kaasulle... Esim pakki silmään, ruudusta ulos, d silmään, turvavyöt paikalleen ja sitten painan kaasua.. en ole kyllä aatellu onko siinä oikeasti mitään viivettä..

    Comment


    • #3
      Kyllä noissa mitä itse oon ajanu, on aina pikku viive ollu, mutta luulisin sen olevan vähemmän kuin 2s.

      Comment


      • #4
        Odottavan aika on pitkä.

        Comment


        • #5
          Venttiilikoneisto kulahtanut.. Ei hyvä asia muutenkaan, tuo päälle paukahdus on yksi tärkeä syy siihen miksi esim. 01V lootassa halkeaa D-G rumpu.

          Viivettä ei kuulu ehjässä laatikossa olla käytännössä lainkaan, 2-3s viive oli omassa ja venttiilikoneiston vaihto rempattuun pudotti viiveen liki olemattomiin, ainakin selvästi alle sekuntiin.

          Toki myös liian vähäinen öljyn määrä voi aiheuttaa tuon, silloin pitäisi viiveen vähentyä lämpimällä öljyllä vs. kylmä. Omassa tapauksessa (venttiilikoneiston vika) tuntui että melkein paheni lämpimänä.

          Poikittaiskoneiden laatikoissa tuntuu olevan vielä yleisempää tuo kuluminen, pitkittäis tipeissä harvinaisempaa mutta omalla yksilöllä olikin rullattu jo 350tkm.

          Comment


          • #6
            emännän a6:sessa oli reipas puolivuotta tuollaisia oireita että löi vaihteen päälle liikkeelle lähtiessään ennen kuin kuuluista tippiremontti tuli =)

            Comment

            Working...
            X