Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Karppaajia / atkinsia kokeilleita?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Karppaajia / atkinsia kokeilleita?

    Iltaa,

    Ajattelin ottaa uuden suunnan elämässä ja jättää vaaleat jauhot ja tärkkelyksen lähes kokonaan pois ruokavaliosta. Salaattiakaan ei ole liikaa tullut syötyä ja nyt menee pari ruukkua päivässä, muiden kasvisten ohella. Paino on aiemmin mennyt tällä perinteisellä jojo-ilmiöllä vuodesta toiseen; keväällä laihdutaan ja syksyllä lihotaan.

    Ostin kirjan nimeltä Uusi Atkins, Uusi Sinä. Kirja vaikuttaa muuten erittäin hyvältä, mutta hämmästelen proteiinin määriä.
    Kirjassa sanotaan, että jokaisella aterialla pitäisi syödä 115-175gr proteiinia, siis jopa aamiaisella. Lisäksi kirjassa on taulukko, jossa sanotaan minun pituiselle miehelle yleiseksi proteiinimääräksi 510g päivässä. Samainen taulukko kuitenkin sanoo myös, että suositeltava määrä olisi 84-175g päivässä. Kaikista hullunkurisin otsikko on "Atkinsin dieetti ei ole runsasproteiininen dieetti", päivittäinen proteiinimäärä vaihtelee 370-625 grammaan. Käytännössä minun pitäisi syödä n.2,5-3kg lihaa/juustoja päivässä. Mistä tässä on oikein kyse?

    Nyt olen noudattanut aloitusvaiheen menua syömällä n. 100-150gr proteiinia päivässä ja täytyy sanoa, että en pystyisi paljoa enempää syömäänkään. Paino on kyllä pudonnut mukavasti, eli nesteet ainakin poistuu.

    Pyytäisin jo etukäteen jättämään pois kaikki dieettivastaiset kommentit ja lätinät. Jokainen syököön, mitä haluaa. Vain asiasta ymmärtävät mukaan keskusteluun. Kiitos.

    #2
    Peruna, riisi, makaroni, liika leipä, pulla-munkki-viineri pois ja lounasaikaan em tilalle kasa salaattia, wokia, kasviksia tms niin nälkä lähtee ja pysyy paljon paremmin poissa. Eikä löydä itseään Neste/ABC/Mäkkäri-jonosta puolen päivän päästä ja olo on muutenkin 94% virkeämpi.

    Noita grammoja ei kukaan jaksa kauaa laskea. Helpoin ja paras on www.kalorilaskuri.fi, toimii jopa reissutyöläisellä. Niin ja sitten ihan oikea kunnon vaaka eikä mikään kahdenkympin mitä-sattuu-vaaka.

    Pekoni-kananmuna-aamiaisella pärjää uskomattoman pitkään, sanokoot minua viisaammat mitä sanovat. Juomista pitää olla ja kurkkua hiukopalaksi tanko tai pari päivässä. Jos maha kestää kaalia, se on näppärä ripustaa kojelaudalle ja popsia sieltä. Vastaantulijatkin tykkää kun on kaveri mukana.

    Kinkku-juusto-rullat käy iltapalaksi, ei niitä kovin montaa jaksa syödä kun on kylläinen olo, jugurtti tekee myös terää.

    Comment


    • #3
      Karppausta pariviikkoa testailtu ja tulokset positiivisia ainakin tähän asti.

      Tosiaan täällä on Peruna ja vaaleat jauhot jätetty kokonaan pois. Leipä korvattu "karppi rieskalla" yms vähä hiilarisella tai hiilarittomalla ja Riisi ja Pasta korvattu kasviksilla tai tummalla versiolla.

      Kasvisten syönti lisääntynyt ja esimerkiksi kesäkurpitsa ja kukka- & parsakaali korvannut perunat ja riisit valtaosassa aterioista.

      Jos tekee pikkunaposteltavaa mieli (esim näin yövuorossa) niin hyväksi havaittuja on porkkanat, kurkut tai pähkinät.

      2 viikkoa siis tulee keskiviikkona täyteen ja painoa on tippunut noin 500g per päivä, vyötärönympärystä en mitannut, joten en tiedä paljon tullut kavennuttua.

      Oikeastaan ainoat miinuspuolet ruokavaliossa on ruoan suolaisuus ja suolaisuudesta ja runsaasta kananmunan käytöstä johtuva vatsantoiminta. :D


      Tuolta kiinnostuneille hyviä ruokavinkkejä: http://karppaus.info/resepti/

      Comment


      • #4
        Minäkin suosittelen kalorilaskuria. On paljon muutakin tosiaan kuin liha ja juusto, mistä sitä protskua irtoaa.

        Välipalana voisi nätisti mennä atkinsilla kuivaliha. Ainakin s-kaupat myyvät sitä 75g pusseissa. Oli aika järkky määrä proteiinia pussia kohden.

        Muistaakseni atkinsista piti totutella suht pitkällä aikavälillä pois, ettei ne karisseet kilot rysähdä takasin heti.. Joku joka tietää enemmän, voi korjata jos olen väärässä..

        Comment


        • #5
          Asiaan liittyen, maistoin tätä leipää ja oli kyllä niin jäätävän pahaa, että roskiin lähti koko paketti ekan palan jälkeen.

          Comment


          • #6
            Nyt löysin vastauksen kysymykseeni. Kirjassa on käännösvirheitä! Eli kyseessä siis Uusi Atkins, Uusi Sinä -kirja. Kääntäjä sekoittaa proteiinin ja proteiininlähteen ja tästä syystä saa käsityksen, että sitä pitäisi syödä ihan järjettömiä määriä. Jatkakaa toki keskustelua aiheesta; siitä kun en löytänyt foorumilta mitään.
            Viimeksi muokannut Chocoeye; 2.8.2011, 09:20.

            Comment


              #7
              Tuollakin on paljon asiaa: http://karppaus.info/forum/

              Comment


              • #8
                Hep hep.

                Täällä myös karpataan aktiivisesti. Tulokset erittäin hyviä, varsinkin jos harrastaa liikuntaa samalla.

                Elämä tuntuu aivan erilaiselta karppauksen aloittamisen jälkeen.

                1. Energiaa piisaa, aivan uskomattoman paljon.
                2. Yöunet ja niiden laatu parantunut
                3. Erittäin kevyt olla ja vaikka söisi karppiruokaa kuinka, ei tule sellainen painava ja ällöttävä olo.

                En voi kuin suositella. Jano ja hikoilu tasapainottuu ajanmyötä. Siinä voi kestää viikkoja mutta kyllä se helpottuu.

                Olen itse tosi "laiska" karppaaja, alusta asti en juurikaa ole laskenut mitään. En yksinkertaisesti syö hiilareita, piste. Ruokana rasvaa, lihaa, rasvaa, sekä lihaa jossa rasvaa. Kylkeen sopivasti vihanneksia ja syön sen 3-4 kertaa päivässä.

                Tämä resepti on toiminut itselläni, enkä sen johdosta ole sitä mihinkään muuttamassa.

                Tsemppiä kaikille aloittajille.

                Comment


                  #9
                  Itse päädyin VHH -ruokavalioon, eli hiilihydraatteja kohtuudella. Se tarkoittaa minun tapauksessa noin 100-120g per päivä. Vaaleat jauhot, vaalea pasta, perunat sekä riisi kokonaan pois, sokerit pois, täysjyväruista kohtuudella. Maitotuotteita olen lisännyt reilusti enkä karta rasvaa. Joskus sallin itselleni mäkki tai jotain muuta "roskaruokaa". Kedapinkin otan yleensä salaatilla. 5 kuukautta ja 10 kg painosta pois ja saman verran senteissä vyötäröltä pois. Tämä tahti on minulle ihan sopiva.

                  Monet tuntuvat ymmärtävän väärin Atkinsin ruokavalion. Ei ole tarkoitus lopun ikäänsä syödä vain rasvaa ja proteiineja. Tarkoitus on Atkinsilla päästä tavoitepainoonsa ja sen jälkeen lisätä ruokavalioon hiilihydraatteja ja hakea se tasapaino hiilihydraattien, rasvojen ja proteiinien välillä, joilla tavoitepainossa pysytään. Se pitää kuitenkin muistaa, että kysymyksessä on joka tapauksessa elämäntapamuutos. Jos tavoitepainoon päästyään palaa vanhaan ruokavalioon, paino nousee varmasti.

                  Itse sallin itselleni "herkkuja" kerran viikossa, tai kahdessa. Se ei ole tätä projektia tuhonnut. Oluen ja muutkin viinakset olen myös jättänyt liki kokonaan pois, en niinkään hiiilihydraattien takia, vaan tarpeetoman energian saannin takia. Toisille sopii virallisterveellinen ruokavalio, toisille taas Atkins. Jotkut saavat ahtaa sisäänsä mitä lystää ja niin paljon kuin lystää, sen vaikuttamatta elopainoon. Itse olen todennut, että tällaiselle matala-aktiiviselle ihmiselle VHH -ruokavalio on sopiva. Paljon liikkuva ja energiaa kuluttava saa nauttia enemmän hiilihydraattipitoista ruokaa, siitä kun saa nopeasti energiaa.

                  Tsemppiä kaikille jotka ovat päättäneet kokeilla tätä nimenomaista painonpudotustapaa.

                  Comment


                    #10
                    Karppauksen tyylinen ruokavalio on ollut käytössä jo pitkään. Hiilareita en oo kuitenkaan jättänyt kokonaan pois. Ruisleipää nyt tulee vedettyä edelleen aika paljon. Esim rahka hulahtaa mahasta läpi todella livakasti, ellei sen kyytipojaksi saa jotain sidosainetta. Ruis on hyvää, kun se sulaa hitasti. Tota rasvakarppausta en oikein tajua. Vedetää kaikkea "skeidaa" sisään pelkän painon pudotuksen verukkeella. No toki niitä rasvoja tarttee, kun ei saa hiilareita, mutta mun mielestä karppaus pahimmillaan vie kyllä pohjan terveiltä elämäntavoilta. Takuulla osa siitä rasvasta kertyy myös verisuoniin. Itse syön mielummin tarkemmin valkattuja hiilareita älyttömän rasvakuorman sijaan.

                    Loppupeleissä kyse taitaa olla siitä, että kaikien itsekuri ei vaan riitä ruokavalionsa kurissa pitämiseen. Silloin on helppo tehdä totaalikäännös ja jättää jotkut asiat kokonaan pois. Vähän niin kuin röökin poltto. Harva pystyy lopettamaan niin, että vetelis puoli kessua päivässä.

                    Karppauksesta saa kyllä poimittua hyviä juttuja. Hiilarit vähiin ja protskua tilalle. Perunat riisit pastat yms jutut ovat kyllä omalla kohdala semmoista safkaa mitä ei hirveesti tuu syötyä. No kesällä menee uusia pottuja, mutta niiden GI onkin parempi kuin vanhoilla ;) Karppauksen sijaan itse katselisin syömäni safkan GI arvoja. Jos ne ovat kohdallaan ja syöminen järkevää, pitäis painon kyllä tippua/pysyä kurissa ja samalla oppii sitten syömään oikeasti monipuolisesti ja terveellisesti. Monihan sen terveellisen syömisen kyllä tietää ja tajuaa, muttei pysty toteuttamaan. Ehkä rajulla karppaamisella pääsee alkuun, mutta en kyllä näkis sitä hyvänä juttuna läpi elämän.

                    Edit:
                    Toi herkkupäivä on kyllä oikeasti hyvä juttu. Sekä kropalle, että omalle päälle. Kunnon pizzalatingin jälkeen olo on semmonen, ettei tee edes mieli lisää ja toisaalta eipä pääse kroppa säästöliekille. On kiva huomata, että voi syödä mitä vaan, kun homma pysy aisoissa.

                    Edit2:
                    Kun tuolla kuntosalilla tulee viihdyttyä usean kerran viikossa, oon huomannut, että kyllä se kroppa sitä polttoainetta tarttee, että reeni kulkee. Jos on koko päivän vetänyt ilman hiilareita ja menee illalla kyykkäämään/vetämään, ei hommasta kyllä tuu mitään. Tulee saakelin huono olo, heikottaa ja reeni ei kulje.
                    Viimeksi muokannut JM; 2.8.2011, 10:55.

                    Comment


                    • #11
                      Itse kuulun näihin "rasvakarppaajiin", jotka Juhana mainitsi.

                      Aluksi jätin vain suurimmat hiilarit pois ja söin muuten aika normaalisti. Hirveä jumitus ja ei painonpudotusta millään vaikka treenasinkin samalla.

                      Kunnes luin yhden teoksen ja käskettiin lisäämään rasvamäärää oikein kunnolla. Toimii!

                      Eli kun lisäsin huomattavan määrän rasvaa tuohon mitä kurkustani päivänmittaan alas tungen, painonpudotus kiihtyi moninkertaiseksi, eikä jumita edes maitotuotteet enää, kuten ennen teki.

                      Comment


                        #12
                        Kultainen keskitie on varmaan ihan jees löytää. Tuskin kannattaa tuota rasvaa tankata älyttömiä määriä vaikka kuinka laihtuisi.

                        Suurta rasvamäärää vetämällä sydän- ja verisuonisairaudet voi viedä voiton jo ennen eläkeikää.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuvuodesta asti olen ollut ns. VHH-valiolla, eli en suuremmin viimeisiä hiilareita ole laskeskellut, mutta olen tosiaan nuo aiemmin mainitut pastan, perunan, jauhot yms. leikannut kokonaan pois ja muutenkin hieman pitempään miettinyt kaupassa ostoksia.

                          Jaan Shakalin näkemykset voinnin paranemisesta ja painoa lähti alkuun 10 kiloa parissa kuukaudessa, mutta vakiintui sitten noin 7 kiloa lähtötasoa alemmas. Tosin kävin kehonkoostumuksen mittauksessa (oikeen kunnon vempain, ei kaupan vaaka) ja sen mukaan kehossa on rasvaa 11,1 kiloa kaikkineen, joten ei siitä enää paljoa pois voi ottaakaan.
                          Viimeksi muokannut Lape; 2.8.2011, 17:42. Perustelu: typo

                          Comment


                          • #14
                            5-6 vuotta sitten olin noin 4kk kohtalaisen tiukalla atkinsilla. Paino tippui kyllä reilu viitisen kiloa ilman että olisi tuntenut paastoavansa. Sittemmin homma repsahti ja tuli samat kilot ja enemmänkin takaisin. Nyt olen suunnilleen vuoden ajan ottanut työmaaruokalassa vähintään 4/5 kerroista ruokasalaatin. Perunaa ja valkoista leipää en syö kuin viimeisessä hädässä. Muuten syön kyllä hyvin mutta olen päättänyt että aterialla ei santsata niin että napa paukkuu eli mahalaukku tietty supistuu ajan oloon. Tätä noudattamalla on maha ja posket litistyneet mukavasti vaikka mistään ei varsinaisesti tingitä. Eipä sitä nyt mikään solakka ole vieläkään mutta parempaan päin ja tuntuu että jaksaa touhuta paljon paremmin. Mittaa 205 cm ja massaa 114 kg, pahimmillaan 10 kiloa enemmän ja laiska olo koko ajan.

                            Comment


                              #15
                              Karppaaminen pitääkin ottaa uutena ruokavaliona ja siihen yhdistettynä liikuntaa kohtuullisesti, pelkkä kävelykin riittää... Itse aloitin Karppaamisen Huhtikuussa 2011, lähtöpaino oli 89 Kg (ikää yli 40v.) ja muutos oli radikaali. Ei mitään ainesta suuhun, jos Hiilareita oli yli 15g/100g ja alkoholi pois kokonaan.

                              Tuli syötyä metukkaa, munia, juustoja, salaatteja ja paljon lihaa ja kanaa eri muodoissa. Ekan oluen sallin itselleni, kun paino oli tippunut 80 Kg:een. Siihen meni about kuukausi, ja voi pojat että olut maistuikin hyvältä :) Sittemmin olen hörppinyt oluen jos toisenkin...

                              Tavoitepaino minulla oli 75 Kg ja se on saavutettu, nyt kerran viikkoon saatan ottaa pizzan, kebabin (muullakin kuin salaatilla) tai syödä vähän karkkeja. Siten painon pudotus on pysähtynyt aika hyvin.

                              Suosittelen ehdottomasti muillekin, on virkeämpi olo, ei turvotusta, nukuttaa rauhallisemmin, yms...

                              Jostain kummasta syystä Karppaaminen ei ole toiminut muutamilla naispuolisilla ystävilläni, mutta johtunee siitä ettei itsekuri olekaan ollut niin kestävä.
                              Viimeksi muokannut juutasqsa; 2.8.2011, 18:05. Perustelu: Naisten osa lisätty

                              Comment


                              • #16
                                Olen pari-kolme viikkoa nyt ollut "dieetillä", toivottavasti pysyvällä sellaisella, eli pysyvä elämäntapamuutos on tarkoitus tehdä. Kokonaan perunan ja ruisleivän ruokavaliosta pois jättämistä en ole edes harkinnut mutta salaatin, hedelmien, juuresten ja marjojen sekä proteiinin syömistä olen lisännyt ja hiilareiden syömistä vähentänyt.

                                Viikonloppuisin olen antanut itselleni luvan juoda oluen tai jopa pari illassa ja herkutella kohtuudella. Liikkumista olen lisännyt niin että satunnaisen kuntosalilla käymisen ja harrastepohjaisen säbän ja potkupallon pelaamiseen olen lisännyt pari juoksulenkkiä / viikko. Näiden lisäksi tulee käveltyä noin 5000 askeleen lenkkejä päivittäin koiran kanssa. Hiljainen tavoitteeni olisi juosta ensi kesänä puolimaraton.

                                Noista proteiinien määristä sen verran että vähimmäissuositus aikuiselle taitaa olla haarukassa 0,5-1 g/painokilo ja kovaa treenaavalle 1-2 g/painokilo vuorokaudessa. Jotkut puhuvat rasvattomasta painokilosta mutta mene ja tiedä, jos päiväannos liikkuu päälle 1g/painokilo niin luulisi riittävän kaikille meille jotka eivät mitään kehonrakennusta tai fitnestä harrasta.

                                Lähtömitat pari viikkoa sitten olivat 184cm ja 102kg. Tämän päivän lukemia en tiedä kun pitäisi se kunnon henkilövaaka kotiin hankkia.

                                "Dieetin" seurantaa olen tehnyt Nokian puhelimeen ladattavalla Wellness Diary ohjelmalla, ihan hauska sekin jos jaksaa päivittää sinne kaikki syömiset ja liikkumiset, unimäärät yms. Ohjelmassa on myös mm. askelmittari. Ilmaiseksi ladattavissa Ovi storesta ja on vielä Beta versio.

                                Comment


                                • #17
                                  Ehram 2% rahkaa, leipä kinkkuviipaleita,salaattia ja kanaa/lihaa/kanamunan valkuaista,tummaa makaronia ym.. ja voi syödä ihan normi ruokiakin kunhan vaan säännöstelee annokset.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Jumbbane Näytä viesti
                                    Ehram 2% rahkaa, leipä kinkkuviipaleita,salaattia ja kanaa/lihaa/kanamunan valkuaista,tummaa makaronia ym.. ja voi syödä ihan normi ruokiakin kunhan vaan säännöstelee annokset.
                                    Mihinkäs ne rasvat unohtui? :) Tuo kuulostaa aivan eri dieetiltä..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Jumbbane
                                      Ehram 2% rahkaa
                                      Valion rahka on niiiiiin paljon parempaa.
                                      edit. siis tää http://www.valio.fi/tuotteet/ruoanva...torahka-250-g/
                                      Viimeksi muokannut niksu; 2.8.2011, 20:37.

                                      Comment


                                        #20
                                        Olen tässä pari kolme vuotta takaperin ruvennut katselemaan, mitä sitä suuhunsa työntää. Ensin pieneni työmaaruokalassa annoskoko, sitten rupesi vähenemään perunan, riisin ja pastan osuus ja leipä jäi pois. Tilalle salaattia ja lihaa, kalaa tai kanaa, kun ei kasviksia ollut oikein tarjolla.

                                        Nykyään meininkin on sama. Kotona tulee laitettua kasviksia riisin tai pastan korvikkeeksi, joskin niitäkin tulee käytettyä. Kaikki pasta on tummaa ja riisi ns. kokojyvää tai jasminia. Leipää tulee syötyä, yleensä ruista. Roskaruokaa ei tule juuri syötyä, makeisia menee jos sattuu maistumaan. Olutta juon, samoin viiniä. Ei sitä kaikkea voi itseltää kieltää.. =) Ruuat tehdään voihin, eikä rasvaa varsinaisesti tule väisteltyä. Juustoakin menee niin, että lääkäri alkaa kohta kiukutella.

                                        Pituutta 183 cm. Lähtöpaino oli 84 kg. Nyt pitää pikkuhiljaa keksiä jotain, kun meni 70 kg puhki. Kai se on lisättävä liikuntaa tai keksittävä elämään jotain lihaksistoa kuormittavaa aktiviteettia, eli hyötyliikuntaa. Rulla- ja jääkiekko, sekä salibandy ei näytä ihan riittävän lihasmassan kartuttamiseen. Punttisalille en halua.

                                        Comment


                                          #21
                                          Oon tässä näitä lueskellut kun pitäis itekin jotain tehä. 177/85 ja aikas velttoa lihaa. Ei tuo paino olisi mikään ongelma jos olisi edes lihasta mutta kun ei töissä rasitu kuin hiirikäsi ja iltaisin ei huvita enää hosua.

                                          Peruna ja muut hiilarit ei tuota ongelmia vähentämisen kanssa. Karkkia tai viinereitä en syö lainkaan ja limpparit/kahvitkin sokerittomina. Eniten pelottaa leivän vähentäminen. Ei mahda mitään, tuore ruisleipä viettelee. On vaan niin hyvää minun makuuni, vaaleista leivistä en sitten juuri toisaalta välitä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            hopsis: Salille vaan! Mä oon tässä kohta vuoden käyny 0-3 kertaa viikossa, paino on tippunut muutaman kilon mutta enemmän on muuttunut peilikuva, siihen alkaa jo kohta olla ihan tyytyväinen. Tosin nälkä kasvaa syödessä.... Ruokavaliota en nyt niin kovin muuttanut, annoskokoa tulee nyt vähän katottua. Ja tuota Valion rahkaa menee. Kaljaa juon jos siltä tuntuu ja viikonloppusin saa muutenkin herkutella. Tiedän tuon "iltaisin ei enää huvita hosua" tunteen, tänään taas mietin iltapäivällä ettei sali huvita, mutta totesin seiskan jälkeen emännälle, että pitää nyt mennä niin on sit salin jälkeen tyytyväinen kun tuli mentyä. Ja näin myös kävi :)
                                            Viimeksi muokannut niksu; 2.8.2011, 20:54.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tämä keskustelu on nyt mennyt aika sekaisin.

                                              Täällä on seassa VHH, Karppaus/atkins ja vähärasvaisia.

                                              Eli VHH ja karppaus on kuitenkin täysin eri asioita. Jos on oikeasti kiinnostunut Atkinssista/karppauksesta, edelleen suosittelen lukemaan kirjan aiheesta. Tai erittäin paljon karppaus.info keskusteluforumia vaihtoehtoisesti.

                                              Sitä rasvaa ei kuulu pelätä, vaikka näköjään ties mitä mielikuvia tukkeutuneista verisuonista täällä meneekin.

                                              Mitä tulee veriarvoihin, niin juuri hetki sitten labrassa käyneenä ja täyskatsastuksen suorittaneena, arvoni ovat parantuneet viime vuoden tuloksiin verrattuna erittäin paljon positiiviseen suuntaan, vaikka paino tai rasvaprosentti ei ole muuttunut käytännössä mihinkään. Verenpainekin laskenut sopivimmille mitoille.

                                              http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=8016
                                              Tuo kannattaa aloittavien karppien lukea ensimmäisenä.
                                              Viimeksi muokannut Shakal; 2.8.2011, 21:05.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kukaan ei ole vielä vissiin muistuttanut Omegan nauttimisesta. Ei siis ooppelin vaan rasvahappojen.
                                                Lisää päätä pyörälle saa kun hakkaa googleen "luolamies ruokavalio" tai "luolamies dieetti".

                                                Itse tiputin sovelletulla vähähiilihydraattisella ruokavaliolla painoa 108kg -> 74kg vuodessa. Tammikuussa aloitin ja juhannuksena oli vaaka jo alle 85kg.

                                                Projektiin liittyi oleellisena osana liikunta tupakoinnin lopettamisen apukeinona, mutta oli erittäin motivoivaa jatkaa elämäntaparemonttia kun tosissaan silmissä näki ja etenkin tunsi muutoksen.

                                                Jos jonkin kultaisen keskitien neuvon voisin antaa niin korvaa aluksi esim. leipä maitorahkalla ja marjakeitolla, makaroonit, peruna ja riisit kasviksilla, jne niin kuin oletkin tehnyt. Kaupasta saa oikeasti hyvää leipiä 100% täysjyvärukiista jos leipää ei halua ihan kokonaan jättää pois.
                                                Aabeeceen seisovan pöydän soossitkin maistuvat ihan siltä itseltään siinä salaattikasan kuin pottumuusinkin päällä.

                                                Ja pieniä annoksia pitkin päivää vaikkei olisikaan nälkä. Siitä se lähtee.

                                                Kyllä oma kroppa ja pää on paras mittari oman dieetin vääntämisessä.

                                                Tsemiä projektiin, kohta pääsee kaikki tilailemaan uusia clubipaitoja kun entiset istuu yhtä väljästi kuin se kuuluisa isiltä lainattu rippipuku.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Shakal Näytä viesti
                                                  Tämä keskustelu on nyt mennyt aika sekaisin.

                                                  Täällä on seassa VHH, Karppaus/atkins ja vähärasvaisia.

                                                  Eli VHH ja karppaus on kuitenkin täysin eri asioita. Jos on oikeasti kiinnostunut Atkinssista/karppauksesta, edelleen suosittelen lukemaan kirjan aiheesta. Tai erittäin paljon karppaus.info keskusteluforumia vaihtoehtoisesti.

                                                  Sitä rasvaa ei kuulu pelätä, vaikka näköjään ties mitä mielikuvia tukkeutuneista verisuonista täällä meneekin.

                                                  Mitä tulee veriarvoihin, niin juuri hetki sitten labrassa käyneenä ja täyskatsastuksen suorittaneena, arvoni ovat parantuneet viime vuoden tuloksiin verrattuna erittäin paljon positiiviseen suuntaan, vaikka paino tai rasvaprosentti ei ole muuttunut käytännössä mihinkään. Verenpainekin laskenut sopivimmille mitoille.

                                                  http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=8016
                                                  Tuo kannattaa aloittavien karppien lukea ensimmäisenä.
                                                  Joo totta, hieman on sekaista keskustelua. Tosin karppaus käsittää kylläkin VHH:n sekä Atkinsin.
                                                  Karppaus kun on hiilihydraatteja tarkasteleva/rajoittava ruokavalio.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ohop, mulla meni itsellä väsymyksessä puurot ja vellit sekaisin :)

                                                    No, kuitenkin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kalaöljykapselit vois olla hyvä lisä jos intoutuu näille karppausdiettilöille ja varsinkin jos liha maistuu enempi kuin kala.

                                                      Oman päiväni aloittaa aamupuuro, tukevan aamiaisen nauttiminen antaa pelivaraa lounaan pitämiseen. Ei tule yhtäkkiä "huutavaa" nälkää joka kokonaisvaltaisuudessaan vie jopa keskittymiskyvyn työnteosta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No nyt en tosiaan tiedä, mutta itse olen vähentäny (lue melkein lopetanu turhien hiilareiden syönnin) ja muutenkin keskittyny enemmän tuolle proteiinipitoiselle ruokavaliolle.

                                                        Toki syön hiilaireita, mutta ainoastaan kokojyväruistuotteitta, tai esim. pastassa ruis, tai tummaa vastaavaa.

                                                        En oo oluen, tai capebrändyn käyttöä vähentäny, päinvastoin ehkä jopa lisänny.

                                                        Nyt on tullu sitten raja vastaan: paino puonnu sen 14kg helmikuusta alkaen ja tämän enemmän sitä näköjään ei saa pelkällä ruoan syömisellä tiputettua.

                                                        Toisaalta ei oo kyllä tarviskaan, koska jo 20v. ikäisenä painoin sen minkä nytkin eli 84 kg. Ikää nyt kuitenkin jo 50+. (pituus kuitenkin 182)

                                                        Tästä kun vielä lähtis puottamaan, niin pitäis varmaan jo liikkua, eikä joka reissua heittää Pikkumyyllä;)

                                                        MIelestäni hyvä ruokavalio on kaiken A ja O.

                                                        Ps. vyöhön tehty 5 lisäreikää;))

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onpa kovia tuloksia äijillä. Katotaan kuukausi-pari onko meikäläinen päässyt painon kanssa alle sadan. Jonnekin 90 kiloon kun pääsisin pysyvästi niin olisin jo tyytyväinen. Ruisleipä on minunkin suuri paheeni mutta ei pari-kolme palaa päivässä voi pahaa tehdä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Pari hyvää linkkiä hiilareiden laskemiseen

                                                            http://www.fineli.fi/
                                                            http://www.diabetes.fi/diabetestieto...raattitaulukko

                                                            Rasvasta sen verran, ettei kai kukaan sitä lapiolla naamaansa vedä. Itse en ainakaan välttele rasvaa, mutten sitä erityisesti syökään.

                                                            Itse tiputin viime syksystä -kevääseen lähes 10kg. Nyt kesällä tullut pari kiloa lisää. Tavoite oli pysyä suht. paikallaan. Ensi talvena sitten vajaat 10kg pois, niin sen on siinä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X