Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Liittyyköhän tää öljyn kulutus sekä vanhempaan 2.0TFSi:n ja myös tähän 211 heppaiseen TFSin?

    Comment


    • #32
      Minulla myös A6 2,0 TFSI jossa oli öljynsyöntiä ihmeen paljon. Puolituttu kaveri joka on entinen audimekaanikko kertoi että koneessa on poikkeuksellisen korkeat öljynpaineet, ja erittäin hennot männänrenkaat. Nuo männänrenkaat vaativat toimiakseen erittäin notkean öljyn. (paljon tuli yksityiskohtia renkaiden toiminnasta, puoliakaan en muista...) Haukkui muuten longlifet alimpaan helvettiin...
      No, asiaan. Suositteli 0W-40 öljyä, jopa 5W-40 on kuulemma liian kankeaa männänrenkaille, eli nyt mennään ihan päinvastoin kuin järki sanoisi, ennenvanhaan kun laitettiin väljiin koneisiin niin jäykkää öljyä kuin kaupasta löytyi...
      Tein työtä käskettyä, koneeseen laitettiin Castrol Edge sport 0W-40 öljyt ja TADAA!!!
      Kyllä sitä vieläkin vähän kuluu, mutta nyt mennään ihan eri lukemissa kuin aiemmin 5W- öljyillä. Olen nyt ajanut ehkä 5tkm ja on n. 1/3 mittaväliltä lähtenyt.
      Että tällainen teoria... Minulla ainakin toimi.

      Comment


        #33
        Kyllä, uusissa moottoreissa on koneistustarkkuus parempi, jolloin välykset ovat pienempiä. Jotta voitelu toimii on, on öljyn oltava ohuempaa. Siksi uusiin suositellaan jopa 0w-30 öljyä (ja kannattaa laittaakin).

        Comment


          #34
          Mutta tuossahan muuttui vain kylmän pään notkeus. Luulisi ettei se niin kauaa käy kylmänä että tuota eroa huomaa. Lämpimänähän tuolla 0W tai 5W erolla ei ole merkitystä. Mutta kait se on uskottava, teoria vaan pitäisi vaihtaa :)

          Comment


          • #35
            ite huomannu, että jos kylmälle moottorille antaa kenkää, niin öljyä hävii siihen malliin, että saan 1l menee alle 1tkm :D

            Jos taas käyttää webastoo ja muutenkin lämmittää moottirin ennen kenkimistä, niin kulutus tippunu todella paljon.

            En tiedä mitään moottoreista tai jne. mutta tällänen havainto.

            Comment


            • #36
              Mulla uudesta asti ollut A4 2.0 TFSI quattro ja nyt mittarissa 130 000 km. Öljyä saa lisäillä 0,5-1 ltr per 30 tkm huoltoväli eli aikalailla vie. Antoivat jo auton VV-Autosta hakiessani mukaan lisäöljypöntön ja kehottivat tarkkailemaan öljyn määrää..

              Comment


                #37
                Öljyä saa lisäillä 0,5-1 ltr per 30 tkm huoltoväli eli aikalailla vie.
                Suhteellista toki, mutta tuo on melko vähäinen öljynkulutus. Samat määrät kymppitonnille ovat hieman kuluneelle moottorille normaaleja kulutuksia.

                Comment


                • #38
                  samihan on vähän sarkastinen. Mutta et sä sitä paljoo polje jos pääset sen 30tkm huoltoväliin ja öljyä ei mee :D

                  mulla see huutaa huoltoa n. 22tkm välein... Mut jos on 2.0TFSi kone niin ei sillä nyt prkl himmailla :P

                  Comment


                  • #39
                    Mitenkähän olisi 502 luokiteltu castrol edge, eli ei ll öljy:
                    http://www.ebay.de/itm/6-Liter-Castr...item2a2c749696

                    Tuota 0w alapäästään olevaa ei taida olla missään oikein ll luokiteltuna(504)?

                    No tuota tulee nyt 20 litraa, vaihdellaan 10-15 välein. Öljyä palaa kuitenkin se 3litraa/10tkm atm, joten ei viitsi oikein 30 välein vaihdella.
                    Viimeksi muokannut Ugemi; 24.5.2013, 16:56.

                    Comment


                    • #40
                      Tässä vähän lisää tunnepohjaista näkemyksiä öljyistä kun autosta häviää öljyä. Mielestäni on 3 syytä Moottori polttaa öljyä, moottori vuotaa öljyä, öljy on vääränlaista koneessa. Moottori polta sen, kone on väljä, männän renkaat, venttiilivarren tiivistys, ajo tapa esimerkiksi jatkuvasti korkeita kerroksia, kampikammion tuletus epäkunnossa ja tätä kautta imuilmaan sekoittuu öljyä.

                      Moottori tiivistys vuotaa, jokin tiivistys ei ole tiivis kampikammion tuletuksen putki vuotaa, hankalin on kun öljy vuotaa kun ajaa ja sitä ei jää jälkiä että se näkisi silmämääräisesti (tämä koske myös jäähdytysjärjestelmälle ) Vääränlaiset öljyt jotka ei sovi koonesseen. Moottori suunitelaan erilaisele väljyyksille ja osien pintapaineelle eli on eritäin tärkeätä käyttää oikeita öljylaatua. Esimerkiksi minulla on tunne ett Audin 3,2 FIS kone on eritäin herkkä öljy laduille koska sinä on olut suunutelu vaiheessa olut minimoida moottorin kitka häviöittä jolloin sinä on käytätettävä hyvin tarkkaan oikeanlaista öljyä että ei tule ongelmia kone lisäksi kiertää aika korkeille kerroksilla maksimissa. Tai vanha pumppu suutin diesel jossa nokka akseli on kovilla. korkean pintapaineen takia.

                      Minulla on olut monia Audeja joista on kertynyt kokemus että jos long life huolto(long life öljyä) niin 1 litra on lisättävä ennen huolto. Jos huolto 15 000 km välin niin öljy(ei long life öljy) on lisättävä noin ½ litraa. Syy mistä sain vahvistuksen että ajo tapa vaikuttaa oli eräs Audi mitä vaimo ja minä ajoin. Kun minä ajoin niin öljyä kului vähän mutta kun vaimo ajoi niin syttyi huomattavasti useammin varoitus että öljyn pinta oli alhainen. Aino syy mikä keksin että kun hän ajoi esimerkkisi 50km/h alueella hänellä oli joko kolmonen tain nelonen käytössä kun minä esimerkiksi ajoin vastaavassa tilanteessa 5 vaihteella.

                      Eli on eritäin tärkeää että öljy täyttää Auton ja moottorin huoltokirjassa oleva luokituksen jonka tehdas antaa, tietysti tänä päivänä niin ne muutu jatkuvasti joka tekee asiasta mielenkiintoiseksi / vaikeammaksi koska esimerkiksi se että numero sarja on isompi se ei merkitse että se olisi parempi vaihtoehto sinä autossa. Itselläni opin tämän asian esimerkiksi 1980 luvulla kun jouduin vaihtamaan vuoden 1961 vaihteisto öljyt ja laitoin vaihteistoon vaihteisto öljyt ja tämän jälkeen oli melkein mahdotonta vaihtaa aloitin tutkimaan asia ja ilmeni että sinä vaihteistosta käytettiin sama öljyä kun moottorissa eli vaihdoin siihen moottoriöljyt ja niin rupesi vaihteisto toimimaan niin kuin ennen.

                      Siten mielestäni oli aikoinaan hauska lukea Tekniikan Maailmaan aritikeli missä oli kyselty eri automerkkien mahantuojilta mikä on maksimi määrä öljyä kun auto on uusi mitä saisi kuluttaa öljyä että he katsoivat että moottorissa on vika. Minua kinosti erityisesti VAG konsernin autot VW Skoda Seat Audi jossa on saman typpiset moottorit ja ihmettelin kovasti kun näille annettiin eri luvut eli öljyä L/1000km miksi???

                      Tässä esimerkki eräästä öljyn vaihdosta koska minulla ei ole enää autotalia niin jouduin turvautumaan korjaamoon apuun. Kaveri avasi öljynsuodattimen kannen ja nosti suodatin panoksen ylös. Siten auto nostettiin ylös ja pohja muovi poistettiin ja kaveri kertoi että BMW autoissa on luukku muovissa että saa auki pohjaöljypropun että ei tarvitse Iroitta kokko muovisuojusta. Öljyt valutettiin ulos ja odoteltiin 10 minuuttia että kaikki valuisi ulos koska tämä kuulema on suositus . Laitettiin proppu kiinni ja muovit paikalle ja laskettiin auto alas nyt hän otti öljysuodattimen panoksen pois ja katselin kun öljyä täynnä oleva kupin niin arvioni mukaan noin ½ litraa valui takasin koneeseen (kone V8) . Eli hänen olisi pitänyt alussa poistaa suodatin panos kokonaan jolloin kuppiin pohjassa oleva reikä olisi avautunut ja päästänyt suodattimessa olevat öljyt öljypohjaan.

                      Hän katsoi minua ja minä sanoine että annetaan olla ajattelin että koneeseen menee 9 litra uuta öljyä niin ei välitetä ½ litrasta käytetystä tehdä ensi öljyn vaihto vähän aikaisemmin. Olin käynyt tässä paikassa aikaisemmin tekemässä öljynvaihdon jolloin silloin oli suurin ongelma että kaveri ei löytänyt missä öljysuodatin on eli jouduin neuvomaan. Mutta tästä ei saa tehdä johtopäätöksiä koska arvelen että merkkikorjaamot ei ole välttämättä sen parempia kysymys on työntekijästä ja tiedoista mitä hänellä on käytettävissä.
                      Viimeksi muokannut okkim; 31.5.2013, 22:09. Perustelu: Korjattu rivityksiä ja lisätty kappalejakoja. Älä rivitä itse!

                      Comment


                      • #41
                        Audi on menossa öljynkulutus mittaukseen. Mitenkäs on porukat saaneet tuon maksun hoidettua tehtaan vai oman pussin kautta?
                        Autohan olisi A4 vm. 2010 2.0 bensa jossa tuntuu menevän nippa nappa alle tuon 0.5l/1000 km rajan.
                        Tuntuu vain kohtuuttomalta 15L öljyä 30000 km vaihtovälillä eihän tuohon tarvi vaihtaa öljyjä ollenkaan kun se vaihtuu kolmeen kertaan jo tuolla lisäilyllä.
                        Mitä on joutunut itse kustantamaan remontista, jos sitä nyt edes tulee, kun autossa on mittarissa 90000 km?
                        Kertokaahan kokemuksista.

                        T. Omistajalla auto jolla ajanut 3000 km, lisännyt litran ja taas kone huutaa öljyä.

                        Comment


                          #42
                          Eräässä tietämässäni tapauksessa ainakin autoon vaihdettiin männät tehtaan piikkiin. Ellen väärin muista niin öljynkulutus oli myös alle tuon 0.5l/100km

                          Comment


                            #43
                            Ensin tehdään huohotukseen muutos ja päivitetään ecu. Jos se ei auta, vaihdetaan männät ja kiertokanget.
                            Tapaukset käydään läpi yksilöllisesti, joten maksaja ja maksun jakautuminen on joka kerta erilainen. Jos autolla on ajettu 3000km niin eiköhän maksaja löydy muualta kuin auton omistajasta. 90tkm ajetussa homma voi olla eri. Mutta se selviää kun mittaustulokset on selvillä.

                            Comment


                            • #44
                              Käsittääkseni tuohon on jo tehty joku "päivitys". Elikkä vika ollut jo aikaisemmin tiedossa.
                              Siis minä olen autolla ajanut tuon 3000 km ja kaikkiaan autolla tuo 90000 km, olen toinen omistaja auto ollut vain muutaman kuukauden minulla.
                              Tuntuu vaan kohtuuttomalta minun alkaa makseleen vian korjauksia jotka olisi pitänyt jo hoitaa aikaisemman omistajan toimesta.
                              Aikaisempi omistaja on kylläkin ollut leasingi yhtiö, johtuneeko välinpitämättämyys tuosta.
                              Onkohan myyntiliikkeellä minkäänlaista korvausvelvollisuutta asiasta?
                              Oliko tarinan opetus että vältä liisari kamppeita.

                              Comment


                              • #45
                                Kyllä ne liisarivehkeet on yleensä kaikkein parhaiten huollettuja. Vaihdettu aina uusi osa jos jossakin huomattu edes alkavaa vika, 5mm pintaa oli renkaissa ja tuli uudet tilalle! :D Et ei se kyllä sinun autosi leasingista ole kiinni, myyjäliikkeellä on 6kk virhevastuu autosta. Mikäli olet havainnut virheen autossa, on myyjäliikkeen vähintään 50 prosentin osuudella osallistuttava autosi korjaukseen. Oma 2.0tfsi vie vain litran öljyä 15tkm/ 1 vuoden huoltovälillä. Leasing ajan loputtua auto lopputarkastetaan ja mahdolliset havaitut vauriot korjautetaan leasingin ottaneen tahon toimesta ja kustannuksella.

                                Comment


                                • #46
                                  Tuohan se vaan ketuttaa kun olin ostavinani hyvän ja kunnossa olevan auton.
                                  paavmi88 Onko tuo sun auto ollut longlife öljyillä/huoltovälillä?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kyllä se minulla on Longlife huoltovälillä ja öljyillä. Tuollaisen öljyn kulutuksen saattaa myös aiheuttaa väljä turboahdin, katalysaattori puhdistaa niin puhtaaksi pakokaasun, että et huomaa öljysavua putken päästä katsottaessa.

                                    Comment


                                      #48
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Jounie Näytä viesti
                                      Tuohan se vaan ketuttaa kun olin ostavinani hyvän ja kunnossa olevan auton.
                                      paavmi88 Onko tuo sun auto ollut longlife öljyillä/huoltovälillä?
                                      Kyllä se on kunnossa, ainakin periaatteessa ...

                                      Kyllä tuo A4 B8 ja A5 2.0TFSI öljynkulutus on ihan ominaisuus eikä mitenkään harvinainen. Ei tuossa ole kysymys välinpitämättömyydestä tms. Nuo nyt vaan on tuommosia. Ja nimenmaan tuo kone, muissa ei käsittääkseni ole samaa ongelmaa. Tuota öljynkulusta on koneen molemmissa, sekä 132kW että 155kW versioissa.
                                      Arvelen että harvemmassa on ne joissa öljyä kuluisi järjellinen määrä, (esim. nyt vaikka korkeintaan 1 litra/vaihtoväli). Eli sitä kuluu noissa yleensä joko paljon tai helvetin paljon :(
                                      Faceliftmalliin tuota on ilmeisesti saatu parannettua?

                                      Juuri niinkuin pulla mainitsi, niin ensin tehdään huohotukseen muutos ja päivitetään ecu. Jos se ei auta, vaihdetaan männät ja kiertokanget. Tuo huohotuksen/ecun muutos ei ole tainnut juuri kenellekään auttaa kuin vähäksi aikaa, eli tekohengityksestä lienee kyse.

                                      Esim. vagarenalla on useampikin jolle on vaihdettu männät ja kiertokanget takuuseen enemmilläkin kilometreillä, A5:ia ja A4 B8:sia juuri tuolla 2.0TFSI koneella.

                                      Tuossa muutama sivu luettavaa B8:ien ja käytännössä 2.0TFSI:n öljynkulutuksesta jos et ole vielä lukenut:
                                      http://www.vagarena.fi/index.php?topic=700.0
                                      Audizinessa ja Audiworldissa löytyy lisää.

                                      Uskoisin että sulla on hyvät mahdollisuudet saada "takuuseen" nuo männät ja kiertokanget koska olet sen liikkeestä ihan just ostanut. Mutta tuossa öljynkulutusmittauksessa pitää osoittautua, että kulutus on vähintään 0,5litraa/1000km. Jos menee alle niin silloin ei erittäin todennäköisesti aiheuta toimenpiteitä, ainakaan maksajaa ei välttämättä löydy.
                                      Jos sitä kuluu yli se 0,5 litraa, niin vasta sen jälkeen maahantuoja voi mahdollisesti alkaa sponsoroimaan hommaa maksamalla osista jonkun tietyn osuuden ja myyjäliike loput? Yleensä noin tuo on kai mennyt mitä tuolta on tullut luettua.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Olisin vielä kysynyt, että jos muistan oikein, niin eikö näitä TFIS 2 litrasta ole vanhempi malli ja uudempi malli, eli hammas hihna ja ketjukone? Lähinnä tarkennuksena, että niissä on eroja ja en oikein ymmärrä, jos vanhan hammashihna TFIS ongelmia oltaisi voitu ratkaista tässä uudessa koneessa. Ymmärtääkseni vanhan koneen ongelmia on kampikammion tuletus, turbon hullunkierto venttiili, öljyä vuotava alipainepumppu ja amerikkalaisilla imu venetileihin kerääntyvä karsta, joka saataa johtua, että heillä taitaa olla 89 oktaanista bensiiniä ja ei niin hyvänlaatuista ja taitavat käyttää öljyjä jotka ei ole täys syntietistä.
                                        Viimeksi muokannut 8866; 19.6.2013, 22:28. Perustelu: Anna foorumin rivittää automaattisesti. Pilkkuja lisäilty.

                                        Comment


                                          #50
                                          2.0TFSI-koneita on useaa sukupolvea kahdesta eri moottoriperheestä, EA113 ja EA888. Ensin mainitut käsittääkseni olivat aina hihnalla, uudempia on ketjulla ja hihnalla. Uusimmassa 3. sukupolven EA888 2.0T:ssä siirryttiin takaisin hihnaan, ja mm. otettiin käyttöön epäsuora polttoaineen suihkutus suoraruiskun tilalle (joka varmaan samalla helpottaa tai poistaa tuon karstaongelman).

                                          Bensalla ei ole mitään tekemistä imuventtiileihin kertyvän karstan kanssa, eikä jenkeissä käytetä bensaa jonka eurooppalainen oktaaniluku olisi lähelläkään 89. Näissä Audeissa oktaanisuositus on premium, joka vastaa kutakuinkin meikäläistä 98:a, tosin bensa on jenkkilässä keskimäärin puhtaampaa. Enkä jaksa uskoa että uusiin autoihin kukaan täyspäinen mineraaliöljyäkään laittaa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Eri maissa autoja käytetään eri tavalla. Netistä löytyy surullisia kuvia paljon esimerkiksi V8 4,2 FSI korkeasti kiertävästä koneesta ja on tullut vastaan että näistä koneista on jopa hävinnyt 50 hv, siten kun imu venetillit on puhdistettu, niin hv taas talissa.
                                            Olen itsekin tätä pohtinut, FSI koneissa ei ole egr, vaan se on ymmärtääkseni toteutettu pakko nokan säädöllä. Jossakin saksalaisella keskustelu palstalla tuli vastaan mielestäni erään kaverin sanonta, että Saksalaiset vaihtaa autoihinsa öljyt kun amerikkalaiset moottorin. Nyt ei ole kyse ihan uusista autoista. Varmaan suurin osa Amerikalissta vie uuden Audinsa merkki liikkeeseen huolettavaksi jos sellainen on lähellä. Muistelen, että joskus tulli vastaan että Audi ei käyttänyt Longlife huoltoohjelmaa esimerkiksi Venäjällä. En tiedä pitäkö enää paikkansa ja oli listalla monia muitakin maita. Muistelen että, kun FSI moottoreita alettiin valmistamaan, niin niitä ei tuotu Suomen, kun meidän bensa ei täyttänyt vaatimukset.
                                            Viimeksi muokannut 8866; 19.6.2013, 22:33. Perustelu: Skarppaa kirjoitusasuun.

                                            Comment


                                              #52
                                              Karstan kertyminen venttiileihin suoraruiskukoneissa johtuu siitä, ettei ole mitään polttoainesumua, joka huuhtelisi venttiileitä ja imukanavia puhtaaksi. Suomessakin on putsailtu näitä V8 FSI koneita useampiakin (myös tällä foorumilla vaikuttavien) mm. pähkinänkuoripuhalluksella. Juuri tästä syystä uusissa koneissa on myös epäsuora ruiskutus.

                                              Edit: Itse asiassa tällä foorumilla vaikuttavalla taitaa olla ihan kannet menneet vaihtoon?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Tämä on vastaus dumo”le ajattelin kun puhuit 3 sukupolvesta että on varmaan siirryttävä
                                                vanhainkotiin mutta selvisihän asia tämän moottorin suunnitellun pohjana taitaa olla Kiinan markkinat
                                                Mutta veikkaan että tulevaisuudessa on käytössä myös muualla. Itse en pidä tästä
                                                downsizing trendistä mutta auto tehtailta vaaditaan että heidän valmistamat mottoreiden
                                                kulutus = päästöt pienene koko ajan joka on johtanut että koneista tehdään pienempiä
                                                mutta niistä otetaan enemmän teho. Tässä on se ongelma että ne on täynnä kaikenlaisia
                                                imu ilman ohjain läppä, säätyvää nokka akseleita, imukanavan pituuden säätö, venttiilin noston säätö
                                                venttiilin lepuutusta, kaksois- turbo tai mekaaninen ahdin ja turbo ,Ja mitä enemmän koneessa on
                                                näitä sen suurempi on riski että jotakin joudutaan korjaamaan ennekuin mittarissa on 100000km

                                                ”Esimerkiksi Kiinalainen joka asu Phong kylässä laitaa autoonsa semi syntietistä öljyä”
                                                Muista siten kun ostat tämän moottorin kysyä auton myyjältä onko se valmistettu Kiinassa vaiko Meksikossa vaiko Inglostadissa.


                                                http://www.google.com/url?sa=t&rct=j...3AMvQnTf8-DGUw

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Salonen voitko pistä linkin tähän keskustelun itse hankin 3 vuotta siten mukavuuspainoteisen
                                                  kun halusin automaatin. Tämä karstan muodostus tuli jo vastaan esimerkiksi Mitsubishin laihaseos GDI moottoreissa kauan siten.
                                                  Samoinhan käydään keskustelua Dieselin karstan muodostuksesta (EGR).Itse aikoinaan
                                                  hylkäsin nopeasti kiertävän koska sinä taita esiintyä pahiten tämä ongelma lisäksi sen
                                                  CO arvo pomppasi niin korkeaksi, olen myös yritän löytää tieto V10 FIS moottorista.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    micke, ei asiasta ole muistaakseni mitään keskustelua täällä ollut. Ainakaan julkisesti, ellen sitten yhden ei foorumilaisen RS4:n imukavista laittanut kuvia ennen putsausta.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tässä minun mielipide jos kone on kunnossa niin Long Life huollosta pitäisi selvitä 1 litran lisäyksellä
                                                      tämä kuitenkin pohjautuu siihen että minä en koskaan ole käyttänyt Castrol nimellä olevaa öljyä.
                                                      On olemassa erilaisia koneita mutta joissakin moottori tyypeissä on kulutus öljynmäärä suhteen suurempi johon minun mielestäni vaikuttaa paljon ajotapa. Minun kohdalla oli 1,6 litranen kevytmetallista
                                                      valmistettu lohko joka söi enenemän öljyä veikkaan, että männän renkaat oli suunniteltu niin että ne
                                                      ei kuluttaisi alumiini lohkon pintaa .Nyt minulla on kevyt metalli lohko missä on pinnoite ymmärtääkseni
                                                      niin kuin mopoissa ja on laser huonattu tästäkin esiintyy keskustelua että miten kestävä se on.

                                                      Sitten tulla alkuperäiseen kaverin kysymykseen jos autolla on ajettu 590000 ja jos tämä tieto on
                                                      sataprosenttisen varma niin silloin koneessa on vika minun mielestäni mutta missä. Tässä eräs
                                                      esimerkki turbon tiiviste vuota imupuolelta (tai pakopuolelle/ tai kummallekin puolelle)ja öljy kulkeutuu välijääytimiin ja jää sinne samoin esimerkiksi (tai pakosarjaan)
                                                      kampikammion huohotus öljyt johdetaan turbon imupuolelle vanhoissa TFIS 2l kun imusarjassa on ylipaine paine kun konetta rasitetaan.(en itse usko tähän mutta eräs esimerkki olen useine miettinyt missä
                                                      kunnossa väljähdytin /met sisä pinoiltaan ja miten puhdistaa)

                                                      Siten Salonen sinulla esiintyy sana Admi olen 30 vuota pelleilyt Audejen kanssa ja tunnepohjaisia juttuja riittäisi miljoonaa mutta kehittääkseni tätä sivusto niin valokuvat vois selventää monissa asioissa ja
                                                      kertoa asioita paljon enenemän kuin sanat, tehkää helpommaksi lisättä kuvia .Käyn lukemassa eri maiden
                                                      sivuja ja niissä esiintyy mielenkiintoisia erovaisuuksia eli pelle pelottomat Amerikassa esimerkiksi käytävät
                                                      paljon kuvia kun taas Saksalaiset ovat hyvinkin pelokkaita sanomaan mitään tai laitamaan
                                                      kuvia. Itse pidän amerikkalaisten sivuista mihin osallistuu keskustellun eri puolelta maailmaan niin Australiasta Kreikasta tai Englannista.

                                                      Itse esimerkiksi olen päättelyt että Audi omistajat kohtaava erilaisia ongelmia ja esimerkiksi meillä Suomessa on ongelmana pakkanen kun toisilla ongelmana korkea keskilämpötila.
                                                      Eli mielestään näiden sivujen tarkoitus palvella autoilijoita itse esimerkiksi en ole kiinnostunut uusista
                                                      autoista vaan autoista jotka toimivat oli mittarissa 5000 tai 4000000 km .Esimerkiksi
                                                      en ole kiinnostunut kiihdytys kilpailuista en rallista en formula kilpailuista ainoa kilpailu mitä
                                                      pidän hienona on Le Mans 24 h kilpailu.
                                                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 26.6.2013, 19:09. Perustelu: Muutamama kappalejako lisätty luettavuuden parantamiseksi.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Itse pitäisin nyt lähinnä siitä, että Micke tarkistaisi tekstinsä oikeinkirjoituksen pariin kertaan, ennenkuin postaat. Foorumisofta myös rivittää tekstin, joten lauseen lopussa ei tarvitse painaa aina enteriä.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Öljynkulutus 2.0 TFSI

                                                          Millainen moottoriöljynkulutus on vielä normaalia? -07 mallinen A6 2.0 TFSI syö öljyä melko runsaasti. Autolla on ajettu 130 tkm ja muutama tuhat kilsaa sitten vaihdettu mm. pakopuolen nokka-akseli, nokka-akseliketjun kiristäjä, itse ketju sekä vielä etupään hammashihna. Noin 2000 kilsaa rempan jälkeen piti laittaa 1 litra öljyä lisää, kun tikku ei enää kastunut ja merkkivalo syttyi.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Lisääntyikö siis tuo öljynkulutus remontin jälkeen? Paljonko se kulutti ennen sitä?

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ja semmonenkin, että paljonko on matkaa edellisestä öljynvaihdosta? Vaihdettiinko rempan yhteydessä öljyt tai tarkistettiinko edes?

                                                              Nuo kohteet ei kuulosta semmosilta, että pitäs öljyjä koneesta päästää pois.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X