Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 ja Bose audio

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 ja Bose audio

    Olisikohan joku saanut "aikuisten" oikeesti toimimaan erillismankan Audi A6:n Bosen vehkeiden kanssa jotenkin? Minulla on tuommoinen 11/94 käyttöönotettu A6 avant sakuista ja siinä täysin aktiivinen Bosen kaiutinsydeemi (edessa ja takana kajari & diskantti + subbari/vahvari takana).
    Musa kuuluu kyllä ja soikin ihan kohtalaisesti, mutta paukahtaa, kun vaihtaa radioasemaa, sourcea tai heittää volumet nollaan. Mankka on muistaakseni Blaukkarin Valencia.

    Olen lukenut kyllä täältä juttuja asiasta, mutta ratkaisevaa ei ole vielä vastaan tullut. Jotain konkkien irtikolvamisesta muistelin jonkun ainoana konstina maininneen...

    C1-liittimen (linjalähtö) lähdöt on sekä vanhassa että uudessa mankassa samassa järjetyksessä ja A-liittimeen tulee tällä hetkellä vain kolme piuhaa (maa, jatkuva ja heräte virtalukolta) ja nekin on laitettu uudelle mankalle oikeeseen järjestykseen...On kokeiltu antaa jatkuvaa virtaa herätteenä linjalähdöstä yms. mutta paukahtelu sen kuin jatkuu.

    Elikkäs mikäli joku on saanut vastaavanlaiset härvelit pelaamaan ilman pauketta, olisin erittäin kiitollinen vinkeistä

    #2
    Itse taistelin aikoinaan saman jutun kanssa ja päädyin koko systeemin poistamiseen. Ei ne boset edes kuulosta kovin kummoselta, ainakaan vanhana.

    Tuossa on ilmeisesti uudempi bose-systeemi kuin vanhemmissa eli yksi vahvari. En usko, että silloin on apua konkkahommasta? Vanhemmassa bosessa on vahvarit joka kaiuttimessa erikseen. Ainakin mulla ja siellä ne vahvarit temppuilee tai voivat jopa polttaa auton.


    Tuollahan jotain juttua noista

    http://www.carstereohelp.com/stereoremovalAudia6.htm

    Comment


    • #3
      Sen verran tuli myös testailtua, että nähtävästi takakajarit saavat vahvistuksen sieltä takaa subbari/vahvistin-pöntöstä ja ilmeisesti etukajareille on oma vahvari (tai vahvarit kajareissa), koska kun takapöntön otti pois pelistä, edestä kuului edelleen poppia...

      Comment


      • #4
        Ongelma ratkaistu

        Itselläni 95-mallisessa A6:sessa samat ongelmat, kunnes purin puoli autoa, että sain ne stereot toimimaan oikein. Elikä mulla ainakin auttoi tuohon nk. paukahteluun kunnon soittimen hankinta, jossa monipuoliset säädöt linjalähdöille, ja jakosuodin. Useimmissa laadukkaammissa laitteissa 3 linjalähtöä, joista voi myös esivirran määrän säätää. Lisäksi asensin pari vahvistinta, jotta sais edes subbarilla lisää bassoa tuon vakiokaiuttiomien töksähtelyn sijaan. Mielestäni nämä vakiokaiuttimet toistavat aivan liikaa keskiääniä, jossei sitten kuuntele paljon klassista tai jazzia, joten ainakin etukajarit kannattaa vaihtaa.

        Comment


        • #5
          Juu, soittimissa taitaa olla eroja. En tiedä saako tuota Blaukkarin mankkaa toimimaan koskaan kunnolla. Sen sijaan kuulin Lappeenrantalaisesta autoradio-firmasta, että olivat törmänneet vastaaviin ongelmiin. Olivat vaihtaneet mankaksi Grundigin Allixx SCD5490 ja se oli pelannut suoraan paikalleen heittämällä....se ei vaan toista MP3:ia. Tarttee kai käydä kokeilemassa sellaista ja ootella sitten uutta MP3-mallia, tulee ens vuoden puolella.

          Comment


          • #6
            Tai sitten kertakaikkiaan luopua bosesta ja laittaa normaalit kunnon kajarit tilalle.

            Comment


            • #7
              Kun ole mikään himohifisti, niin minulle välttää kyllä vaikka heikompikin soundi. Pakko Juha kysyä minkä merkkisellä mankalla se homma hoitui (ja mitä suunnilleen maksaa)?

              Comment


                #8
                mulla oli Pioneer DEH-P5530MP mp3 soitin, ostin saksan media martista sopivan johtoliittimen mikä kävi mankan rca:sta bosen punaiseen liittimeen + herätevirta yhteen johtoon, toimi hienosti bosen kanssa yhteen varsinkin kun lisäsin subbarin ja oman vahvistimen tälle...

                Comment


                • #9
                  Joo sain sen omankin mankan sitten pelaaman kun löytyi vaan oikea johto-adapterisarja boselle ja tarpeeksi viisas mies blaukkarin maahantuojalta puhelimen päähän. Suoraan johtosetillä ei pelannut, vaan piti irroittaa mankan periin tuleva maadoitusjohto. Jo vain loppui paukahtelu: mutta laturi alkoi vinkua läpi....Ei kun uusi puhelu maahantuojalle. Antoivat lopuksi vielä ohjeen laittaa konkan (470 micron elco, hintakin huimat 50 senttiä) johtosetin mankan maapiuhan väliin. Tällä loppui sitten vinkuminen. Nyt soi tarpeeksi hyvin minulle.

                  Vielä on jotain häikkää ilmeisesti antennipuolella, kun ei radio löydä kuin kaksi kanavaa...Vika antennivahvistimessa tai liitoksissa...? Vinkkejä otetaan vastaan...

                  Comment


                    #10
                    Onko poppikoneelta lähtevä antennin jännitesyöttö kytketty? Auton johtosarjassa ainakin vanhemmissa ko. johto on kokovalkoinen.

                    Comment


                    • #11
                      Ei ole kytketty, jos tarkoitat sähköantennin piuhaa..? Ottaako siitä jännitteen antennivahvistimelle (ja onko noissa tuontivehkeissä sellainen?)
                      Ei tosin sillä alkuperäismankallakaan pelannut kuin pari radiokanavaa...mutta se nyt veteli muutenkin viimeisiään...

                      Comment


                        #12
                        Juurikin ko. piuhasta pitäisi vahvarin virtansa saada.

                        Comment


                        • #13
                          Nonii, siitähän se homma puristi. Piuhan kun sai paikalleen niin johan alkoi ratiokin kuulumaan kunnolla. Kiitoksia kaikille vinkeistä!

                          Comment


                          • #14
                            Satutko muistamaan mikä oli jännitteen kesto tuossa konkassa?
                            Heräs ajatus että mulla olisi ollut se vanha jo kaput, eli ostan viel uuden ja testaan sen.

                            Comment


                              #15
                              Vinkuu ja paukkuu

                              Itellä oli sama ongelma, tuntu siltä että ovipellit lähtee kun vaihto kanavaa tai sammutti mankan.
                              kokeilin maadoituksia, ei muutosta, sitten asensin galvaaniset erottimet RCA linjoihin ja johan häipy vinkuna ja paukahtelu.

                              Comment


                              • #16
                                Jos saanen lainata tätä ketjua, niin vuodatan oman ongelmani Audi soittimien kanssa... Autona 92 vuoden S4, ja ongelmana on se että edessä kaikki soi kuin pitääkin, mutta kun näpäyttää takalasin lämmittäjän nappulaa takakaijuttimet menevät hetkellisesti päälle(suurinpiirtein sen näpäyksen ajan, eli alle puoli sekunttia) Ja siinä se, sama tapahtuu joka kerta... Kokeilin ottaa takalasin lämmittäjän liittimet irti, mutta ei ollut mitään apua.

                                Soittimena on muistaakseni suht uusi Blaukkarin joku Valencia...

                                Valaiskaa vielä tietämätöntä, ja kertokaa että minne se subwoofer ym härpäkkeet on piilotettu. Itse en ole autoa vielä kerinnyt noiden soittimien osalta tutkia, kun auto on ollut vasta noin viikon verran.

                                Comment

                                Working...
                                X