Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 lämmötkorkealla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 lämmötkorkealla

    Eli 80 -93 2.0E autom. peli ois kyseessä. Onkohan normaalia jotta kaupunkiajossa lämmöt on 100, ainakin mittarin mukaan. Matka ajossa pysyy lämmöt hyvin 90. Termostaatti on vaihdettu, 87 asteinen se. Flektin anturin vaihdoin myös, noin viisari yli 100 astetta kun näyttää mittari, lähtee flekti pyöriin. Ja 2 napainen anturi on tuolle flektille, elikkäs varmaan 1 nopeuksinen. Vai valehteleeko mittari? Itse mittarissa kyllä ongelma että se tahtoo jumittaa, ei neula lähde käynnistyksen jälkeen nousemaan. Pitää vähän koputella jotta alkaa nousemaan neula.

  • #2
    Ei huolta. Normaalit on. Haulla ,esim moottorin lämmöt voit katsella asiasta lisää.

    Comment


    • #3
      Oma tarinani 1.8S:stä on seuraava: Pari vuotta sitten auton ostettuani lämmöt olivat normaaliajossa luokkaa 80-90, joka on ihan ok kun flekti alkoi huutamaan noin 95 asteessa. Toissa talvena meni anturi sököksi ja anturinvaihdon jälkeen mittari näytti normaaliajossa kokoajan yli 90 ja flekti alkoi pyörimään jossain 105 asteen tietämillä. Tänä keväänä meni lämppärin kenno, jonka tilapäisellä ohittamisella lämmöt asettuivat maantieajossa noin 90 asteeseen. Ja sama myös uudella kennolla. Ja flektin aloituslämpötilaan kennon vaihtaminen ei vaikuttanut.

      Eli kaksi pointtia tuli havaittua: anturin tyyppi muuttui hivenen vaihdettaessa uuteen, mikä aiheuttaa mittariin virheen ja toisaalta vanha tukkoinen lämppärinkenno nosti lämpöjä.

      Comment


      • #4
        No jospa se on mullakin vain tuo mittariheitto kyseessä. Ajellaan vaan menemään.

        Comment


        • #5
          Ei mitään mittariheittoja ole- tai voi olla?. Audin normaali (mittari) lämpötila on n 90 ja kaupunkiajossa n 100. Fleksi lähtee puhaltamaan jossain n100 astetteessa. Ohjekirjani sanoo, että lämmöt voivat nousta kovinkin korkealle ajossa. Ei huolta, ellei varoitusvalo syty mittaristosssa.

          Comment


            #6
            Juuri 2.0E (typ89)koneisessa audissa on oikeasti kolminapainen liitin ja se toinen puhallin pyörittää hihnalla sitä toista flektiä.. Mulla on -91 2.0E ja kaverilla -90 2.0E ja kumpaankin on nyt vaihdettu golffin 2 napainen flekti. Taitaa olla sukuvika ainakin että flektit hajoaa. Kaverilla lähtee flekti käyntiin tasan 100 asteessa ja mulla lähtee 95 asteessa. Mielestäni ei ole huolta niin kauan kun valo ei syty...

            Comment


            • #7
              Näin on. Ei murheita= audi pitää moottorin lämmöt sopivana. Normaali n90 ja kaupunki n 100 astetta.

              Comment


                #8
                Kyllä minä vaan olen huomannut, että uudemman tyypin multisensori antaa vähän alempia arvoja. Siis vanha sensori on se nelinapainen VDO:n tuote, uusi on kolminapainen Behr.
                Itse asiassa voi juttu olla niin, että Behr on herkempi ajoviimalle.

                Comment


                • #9
                  Mulla tuossa 2.0E -93 koneessa on kyllä 2 puhallinta ja molemmissa omat moottorinsa. Voi olla että tämä on muuttunut tuon uudemman korimallin myötä -92 lähtien 2 moottoriseksi. Tämä veikkaus, kertokoon kuka varmaksi tietää.

                  Comment


                    #10
                    Minulla on kolmenapainen anturi jossa 1.vaihde on 95 astetta ja 2.vaihde 102 astetta. Anturille meni vain kaksi piuhaa. Flekti lähti pyöriin vähän yli sadassa ja kun sitten vaihdoin anturille menevän toisen piuhan paikkaa flekti lähtee pyöriin 95 asteessa.

                    Comment


                      #11
                      Hmm, omassa mittari ei ole tainnut juuri mennä yli 90!? melkein aina tuossa 87 tienoilla joskus ku on parkissa niin nousee yli 90 mut ei juuri koskaan muulloin. Voisko tuosta päätellä että jäähdytys pelaa tai anturi on menossa rikki :)

                      Comment

                      Working...
                      X