Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 ja renkaat vetelee..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 ja renkaat vetelee..

    Mikähän mahtaa olla "vikana" ku renkaat vetelee aika lailla moottoritienopeuksissa ja jossain 80.
    Vetely alkoi kun ostettiin uudet vanteet ja renkaat, vanteitten merkkiä en muista mutta 16" ja muistaakseni 7.5" levee ja renkaana on Goodyear Eagle F1 205/55 r16, vanteet + renkaat on ollu 2 kesää ja aivan loppu jo.
    Olen tässä kattellu muitten autoja ja melki kaikilla on jokkut 17" ja vähintää 225 leveet ja jos meille tommoset laittais nii se menis ku käninläinen polkupyörällä.
    Auttakaa tietämätöntä että miten saisi vetelyn loppumaan(?)

    Edit: Auto on Audi 100 2.3E 1991 uudempi korimalli.

  • #2
    Vetely

    Onko autostasi koskaan katsottu aurauskulmia onko ne kohdallaan? Sitten yksi vaihtoehto, etupään kumipuslat tai takapään kumipuslat väljät.

    Comment


    • #3
      aurauskulma katottiin.. oisko ollu viime vai toissa vuonna.
      sit olis vielä semmoinen että kun lähtee liikkeelle ja vähänki jos on renkaat käännettynä nii naksahtaa aika ikävän kuulosesti, voisko olla vetonivel? muttaku katsastettiin tässä viikko sitten nii ei ainakaa katsastusmies huomannu mitään vaikka se "heilutti" aika ankarasti eturenkaita, mut eise se menny muutenkaan katsastuksesta läpi, joku paineentasaus venttiili takajarruissa (?) ei toimi

      Comment


      • #4
        Vetely

        Jos etupäästä kuuluu klosaus se on melkovarmasti joku kumipusla kaput.

        Comment


        • #5
          ok, kiitoksia vastauksista, pitää ruveta vähä kunnostelemaan vanhusta

          Comment


            #6
            Kovasti ovat kehuneet Powerflexin puslia. Polyuretaania, ei jousta niin paljoa kuin kumi -> napakampi alusta.

            Tämä näin kuulopuhetietona, omakohtaista kokemusta ei (vielä) ole.

            Comment


              #7
              Kyllä ne Powerflexit ihan laatukampetta ovat. Käytetään paljon N-ryhmän kilpureissa rallipuolella.

              Toki on niitä valettu uusia pu-massoja alkuperäisen kumin tilalle mm. Hondissa, mutta tuon kumin kaavaaminen sieltä ensin pois on aika työlästä. Audiloihin ei tuota käsityötä kannata soveltaa.

              Olen nähnyt ja kuullut, että kilpapuolella ovat ruutanneet lisukkeeksi Sikaflexia alkuperäisiin pusliin ja nimenomaan siihen kumin yhteyteen. Tiivistäneet pakettia. Miten lie toimii siviilissä?

              Comment


              • #8
                Musta Possu on kyllä huomattavan kovaa tavaraa. Mulla avantissa lienee jokin väljää puslissa. Katsastuksessa selvinnee, missä. Jos vaikka kokeilis moista kikkaa...

                Comment


                • #9
                  Mulla juurikin samanlainen setti eli 16" ja 7.5" leveät vanteet, joilla 205/55 GY Eagle F1 nakit. ET vanteissa on 35. Ja kyllä tuo jonkun verran vetelee, mut ei nyt ihan vaaraksi asti :)

                  Muuttui auto aika paljon kun alle nakkasi talvitassut 185/70 - 14. Menee niin suoraan ja pehmeästi, sellaista oikeaa lötköilyä. Varmasti on tuossakin kulkineessa puslat kuluneet ja väljyyksiä verrattuna uuteen, mutta ei niin paljon että katsastus setä olis mistään huomauttanut. Jotakin olen sinne vaihtanutkin. Ja aurauskulmatkin on hiljattain tarkastettu.

                  Comment


                  • #10
                    jep, tässäku vaihettii nuo hp4:set 195/65r15 nii menee niin tasaseen että..

                    Comment

                    Working...
                    X