Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kodin hälytin-ja valvontajärjestelmät?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kodin hälytin-ja valvontajärjestelmät?

    Nyt pitäs rueta toimimaan asian tiimoilta, kumpaa porukka kannattas, kun pitäisi selvitä suht pienellä summalla(max 500€)?
    Mitkä ois hyvät/järkevän hintaiset valvontakamerat TAI hälytinjärjestelmä? Itse mieluummin kameroiden kannalla, koska näin saa valvottua autoa/autokatostakin. Nyt sai homma taas sysäyksen, kun naapuritaloon oli heitetty iso kivi taka-oven ikkunan läpi sisälle. Valinneet talon ihan sillä perusteella, että piha oli tyhjä eli auto oli poissa. Meil ollu kaks autoo pihas ni tajunneet jättää kokeilematta. Kaiken lisäksi joku käy jatkuvasti paskalla meidän pihalla, epäilen HYVIN VAHVASTI toisen naapurin rotumirriä! *oon mä miettiny sitäkin et jäis kytikselle ja ampus sitä jollain, mikä sattuu mut ei tapa* Ja muuten kissoja pyörii useitakin tällä alueella vapaina(mikä vittu ihmisiä vaivaa!!!), joten kaikki tontilla luvatta käyvät ois mukava saada tietoon.
    Ja jos katti erehtyy menee auton konepellin päälle, ni sit siltä lähtee hyvin pian henki...
    Kriteerit vois olla:
    -edulliset käyttökustannukset(WLANin kautta käyttö)
    -kuvaus vois olla esim. liikkeestä tunnistimen avulla tai jatkuva tallennus "johonkin" ja uutta kuvaa sit vanhan päälle
    -tarpeeksi tarkka kuva joka tilanteessa(päivä, ilta, yö, sade jne.) Katoksessa kuitenkin valot liiketunnistimella eli sitä kameraa auttas hyvinkin paljon
    -tämän toisen kameran saan asennettua katoksen alle, takapihalle pitäs laittaa ns. taivasalle
    EDIT: Esim. jotain tämmöstä
    http://www.tilavahti.com/product/3/apex ... -ip-kamera
    Mietteitä ja infoa kaivattas.

  • #2
    Itsellä on vähän sama mietinnässä enempikin autokatosta valvomaan. Kerran olen joutunut konepellin maalauttamaan naarmujen takia mitkä epäilen ilmestyneen kissan ripaskan johdosta konepellillä. Itsellä vähän sellainen mutu, että ei nämä muutaman satkun kamerat mitään huippuhyvää kuvaa pysty tallentamaan. Olen töissä kokeillut n. 300 € IP kameraa eikä se kyllä vakuuttanut ollenkaan.

    Mutta tosiaan parempi ehkä kun ei mitään ja jonkinnäköinen budjetti on aina oltava. Itse olen miettinyt dome kameraa. Pystyy vähän paremmin katselemaan ympärille mikäli niin haluaa.

    http://www.tilavahti.com/product/6/a...j901-ip-kamera


    http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...e-HD-IP-kamera

    Comment


    • #3
      Yhdellä tutulla on tälläinen ja ei ole huonoa palautetta kuulunut.

      http://www.verisure.fi/halytinpaketi...ure-start.html

      Comment


        #4
        Tuolta löytyy kaikenlaista kivaa kun Itse saattaisin olla luopumassa Telemicin TC543 purkista (lisää privalla). Mutta sanokaapas mikä on yksinkertaisin konsti saada lämpötilatietoja muutama kaukovalvontaan? Tuo TC543 sisältää kolme NTC-sisäänmenoa, joita ei pienemmistä Satelin vehkeistä löydy.

        Comment


        • #5
          Juu, ei mitään kk-paketteja...

          Comment


            #6
            Jotenkin tuntuu, että 500€ olis aika ohut budjetti Pekan haluttuun kokoonpanoon. Meillä oli melkein tuplat kun laitettiin palohälyt ja liiketunnistimet. Jos vielä kameroita niin etuoven edessä meillä on muutaman kympin liiketunnistin valo/kamera. Sellaisia vaan useampi jos tuntuu, että tarvii enemmän seurata menoa?

            Comment


            • #7
              Tarvitsen periaattees VAIN KAMERAT, 2kpl. Ei ole pakko olla sellanen et kuvaa pimeässä, mutta aina tietenkin iso plussa. Näin koska kameroiden vieressä tulisi olemaan liiketunnistimella varustetut valot. Niitä muutaman kympin kameroita just kaikki neuvonu karttamaan...

              Comment


              • #8
                Oman kokemuksen mukaan liiketunnistimella oleva valo ja yökuvauksella varustettu kamera samassa tilassa ei ole ihan paras yhdistelmä. Kameroiden IR valo "sokaisee" ainakin halvemmat PIR sensorit. Ilmeisesti jossain paremmissa PIR sensoreissa on suodatuksia eri aallonpituuksille, jolloin toiminta ei häiriinny niin paljoa.

                Omakohtainen kokemus on omalta kimppatallilta, jossa kulkuoven liiketunnistin lakkaa toimimasta aina kun kamerat kytkeytyvät yömoodiin. Pitäisi jossain vaiheessa testailla saisiko esim suuntauksilla lievitettyä ongelmaa, vai pitääkö tuon tilan kamera pakottaa vain päivämoodiin. Sinällään liiketunnistinhan tuon alueen valaisee jos siellä jotain mielenkiintoista tapahtuu.

                Comment


                • #9
                  Ei ne vierekkäin olisi, väliä about 2-3m. Vaikuttaako?

                  Comment


                  • #10
                    Meidän tallilla tällä hetkellä kameran etäisyys liiketunistimesta on noin 3m ja se osoittaa n.30 asteen kulmassa samalle alueelle kuin tunnistin. Aeimmin väliä taisi olla 5m ja ongelma ei ollut niin paha (välillä kyllä tuolloinkin oli onelmia)

                    Siirto jouduttiin tekemään, jotta kamr näkisi oikean alueen oven edustalta ja ongelmat havaittiin vasta tässsä kun syksyn hämärät saapuivat. Liiketuunistin siis toimiipäivänvalossa ja hämärässä yvin, mutta kun pimeä iskee ja kameran IR ledit aktivoituu, lakkaa liiketunnistin toimimasta. Toisinsanoen siis meillä on tällä hetkellä hyvä kulkuvalo joka toimii valoisaan aikaan, mutta ei pimeään aikaan.

                    Comment


                      #11
                      Mökille kaipailisin kameraa, johon pääsee puhelimella kiinni. Pitää ollaa kunnon kuvaa (720p) ja helppo käyttää, että muutkin pystyvät käyttämään. 3G yhteyden yli tulee menemään eli joku DDNS/pilvipalvelu.

                      Sisälle ei tarvetta nähdä eli enemmänkin kelikameraksi. Voin laittaa räystään alle terasille, jossa verkkovirtapistokkeet, mutta ulos kuitenkin. Ja talven mökki on muutenkin kylmillään.

                      Lämmitykset rakentelin aikoinaan GSM-pistorasiasta komponentin ottamalla ja yhdistelemällä. Näkee lämpötilat kahdesta talosta ja saa etänä lämmöt päälle sekä valoja kytkettyjä. Piti laittaa RasperryPi-patentti tai joku vanha PC kameralle, mutta en jaksa enää opetella. On ihan riittävästi harrastettavaa muuallakin :)

                      Onko kokemuksia nykyisistä ratkaisuista? Suosituksia? Nämähän on kehittynyt aikalailla.

                      Comment


                        #12
                        Minulla on käytössä Logitechin Circle 2 -sarjan kamerat.
                        Hyvin pääsee puhelimella käsiksi Logitechin softalla tai Applen homella.
                        Logitechin omalla softalla toimii mielestäni paremmin.
                        Yhteytenä 3G ja wlanilla kamerasta purkkiin.

                        Comment


                          #13
                          Viritin autotalliin vanhasta kännykästä ja alfred.camera appilla. Toimii kohtuu hyvin, seinällä PIR-tunnistinlamppu.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla on tälläsiä 4kpl mökillä. Ovat sisäkäyttöön mutta ollut ympäri vuoden ulkona räystään alla. Ympäripyörivä ja kuvanlaatukin on tosi hyvä. Wifissä ovat kaikki kiinni.

                            Comment

                            Working...
                            X