Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8t -03 takaluukun kytkin ei toimi.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8t -03 takaluukun kytkin ei toimi.

    Elikkäs mulla on Audi A4 1.8t - 03 sedan, jossa ei takaluukun sähköinen kytkin toimi. Lukitus kyllä aukeaa avaimen napista ja avaimella manuaalisesti, mut ei itse kytkimestä. Onko kellään tietoa/kokemusta? Otin tänään takaluukusta "pahvit" pois ja kaikki johdot näyttivät ehjiltä ja liittimet olivat hyvin kiinni. Onko siis vika kytkimessä? Saako helposti vaihdettua ja saako varaosina?

  • #2
    Tuolta loppupäästä:

    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=74065

    Comment


    • #3
      Kiitos! Onko tietoa kytkimen hinnasta?

      Comment


        #4
        Pelkkä kytkin jotain ~50eur. Mittaa nyt ensin onko se rikki. Itse olin jo kytkintä vaihtamassa kun toimi juuri kuten sinulla, mutta lopulta meni johtosarja remonttiin.

        Comment


        • #5
          Elikkäs sain nyt johtosarjan liittimen irti. Miten ton kytkimen saa irti? Irrotin kaksi ruuvia sen liittimen vierestä, mut sen on vielä jollain muovikiinnikkeillä päistä kiinni? Joutuuko siittä muka irroittamaan koko hoidon lukkopesineen? Luulis, et sen kytkimen sais pelkästään sieltä takaa vedettyä pois?

          Comment


            #6
            En ole irrottanut itse kytkintä, mutta kannattaa nyt ihan ensimmäiseksi yleismittarilla mitata toimiiko se kytkin, ei tarvitse sitä varten irrottaa. Menee irrotustyöt ja rahat hukkaan jos vika onkin muualla.

            Comment


            • #7
              Jep! Tarkoitus olis tänään mittailla..

              Comment


              • #8
                Eli nyt on kytkin tarkastettu ja se on kunnossa, eli vika löytyy varmaankin sit johtosarjasta. Miten pääsen käsiksi koko johtosarjaan? Vai onko jossain kohtaa jokin jatkopaikka, et ei välttämättä koko johtosarjaa tarvis vaihtaa? Toimiko sulla dumo rekkarin valot?

                Comment


                  #9
                  Ei ollut kytkimen satunnaisen toimimattomuuden lisäksi muuta vaivaa, rekkarivalot toimivat jne. Jos kytkin tosiaan sähköisesti toimii, mutta luukku ei silti aukea, vika voi hyvinkin olla johtosarjassa. Täyden varmuuden saa oikeastaan vain johdot mittaamalla ja/tai VCDS:n avulla. Ellei muilla ole parempia ideoita?

                  Se johtosarjan irrotus ei ole ihan herkkua. Arvaisin että sieltä on joku lanka katki jostain saranoiden kohdalta. Omassani kävi niin, että vaihtui johtosarja merkkihuollossa, kun epäiltiin että vaurio olisi tullut takaluukun vaihdon yhteydessä (joka taas vaihdettiin kun sille annettiin pikku pusu parkkipaikalla).

                  Comment


                  • #10
                    Muistakko minkä hintanen oli johtosarjan vaihto liikkeessä?

                    Comment


                      #11
                      Ei ollut kyllä aivan ilmaista. Muistaakseni luokkaa 700eur.

                      Comment


                      • #12
                        Ok! Onko kellään kokemusta, et olis itse vaihtanut tai kokeillut vaihtaa vain osan matkaa johtosarjasta?

                        Comment


                          #13
                          Onhan tuollainen joskus tullut korjattua toisessa autossa. Itse tekisin kutakuinkin seuraavaa. Fiksummat korjatkoon jos on parempia vinkkejä.
                          - Varmistus että kyseessä johtosarjavika (ts. johtosarjasta johdin poikki)
                          - Johtosarja irti riittävältä matkalta
                          - Muovit pois päältä, mieluiten niin että saa vielä takaisin
                          - Vauriotuneiden johtojen tunnistus
                          - Katkennut osa pois riittävän pitkältä matkalta, ja saman poikkipinta-alan johdinta tilalle. Juotoskohdat sellaisiin kohtiin jotka eivät ole rasitukselle alttiita!
                          - Yksittäisten johdinten juotosten suojaus sopivalla, ohuella kutistesukalla
                          - Testaus!
                          - Paketti nippuun, tilanteesta riippuen päälle kutistesukka ja/tai vulkanoituvaa teippiä ja/tai OEM-tyyppistä kangasteippiä, ei missään nimessä ns. sähköteippiä
                          - Johdot paikoilleen ja kovaa ajoa

                          Comment

                          Working...
                          X