Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Käynnistyy huonosti "Defa lämpimänä"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 Käynnistyy huonosti "Defa lämpimänä"

    Eli auto on Audi 100 c4 2,8l(aah).
    Auto käynnistyy ja on aina mun aikana käynnistynyt normaalisti kaikilla pytyillä heti ekalla avaimen käännöllä lämpösenä ja kylmänä vaikka+30 --> -30 asteeseen asti.

    However se on tehnyt jo siitä lähtien kun olen auton omistanut sitä, että kun se on defa piuhan päässä 1h tai 2h ja sit lyö käyntiin niin se käy vajailla pytyillä joku 10sek joskus almost sammuu ennenkun alkaa käymään kaikilla. Kun painaa kaasua ja nostaa jengat johonkin 2000rpm niin se loppuu heti ja alkaa käymään 6:lla pytyllä ja sen jälkeen ei mitään ongelmia.

    Auto käynnistyy siis hyvin kylmänä tai vaikka ajon jälkeen lämpösenä ja ainoa ongelma on moottorin esilämmittimen kanssa käynnistäessä. Tuntuu, että auto käynnistyy paremmin kylmänä pakkasella kuin Defan kanssa... :D

    Missä vika, joku lämpötila anturi joka ei ymmärrä, että auton kone voi olla jo hieman lämmin startatessa?
    Viimeksi muokannut lowe low; 30.12.2012, 10:00.

    #2
    Aiheesta löytyy jo höpinää enemmän kuin tarpeeksi palstalta.

    Lyhyesti: Defa lämmittää niin että moottorinlämpötila-anturi lämpeää enemmän kuin itse moottori, joten rikastaa väärin.

    Comment


    • #3
      Etsin kyllä, mutta en millään hakusanalla löytänyt vastausta.
      Mikä on ratkaisu tähän väärin rikastamiseen?

      Comment


      • #4
        Esim. tuolla lopussa oli juttua: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...549#post842549.

        Ei ole helppoa ratkaisua , auttaa, kun konetta pitää pidempään lämmityksessä.

        Comment


          #5
          Tuttu ongelma myös uudemmissa autoissa. Meillä oli aikoinaan Skoda Fabia -01 jossa oli letkulämmitin asennettuna ja teki ihan samaa. Jos ei kovilla pakkasilla lämmittänyt riittävästi niin sammui heti käynnistyksen jälkeen.Ilman lämmitystä lähti aina käyntiin, ihan sama paljonko oli pakkasta.
          Merkkiliikkeessä asensivat siihen jonkun lisäosan että kierrättää nestettä oikeaan suuntaan.Olisko ollut takaiskuventtiili ?Tai toinen vaihtoehto kiertovesipumppu.
          Helpommalla päässee kun lämmittää vaan riittävästi....ei noita kovia pakkasia kuitenkaan niin usein ole.

          Comment

          Working...
          X