Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Maalipinnan käsittely yms.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Maalipinnan käsittely yms.

    Tuli tuossa "yleisellä" puolella avauduttua vähän ikävistä kokemuksista, joten on kiva että on vaihteeksi positiivista kerrottavaa.

    Olin varannut uudelle A4:lle maalipinnan käsittelyn ja kun kauppa meni puihin päätin teettää saman homman pari vuotta vanhaan TT:hen. Autoon tehtiin ensin huolellinen käsin pesu, sitten koneellisesti kiillotettiin pahimmat naarmukohdat, pistettiin päälle Silver Seal maalipinnan käsittely ja tehtiin kunnon sisäpuhdistus ja käsiteltiin penkit nahanhoitoaineella. Lopputulos on suorastaan ällistyttävän hyvä. Hinta-laatusuhde oli mielestäni myös vähintäin kohtuullinen. Melkein tuntuu kuin olisi saanut uuden auton alle ;)

    Firman nimi on Prodone: http://www.prodone.fi/

    Itse käytin heidän Konalan toimipistettään ja voin lämpimästi suositella heidän palveluitaan.

    Vertailun vuoksi teetätin reilu vuosi sitten toisella firmalla TT:hen samalla rahalla Brightgard maalipinnan käsittelyn ja se ei mun mielestä ollut ihan hintansa väärtti...

    #2
    Missä hintaluokassa tämä lysti sitten oli?

    Comment


    • #3
      Maalipinnan käsittely uuteen autoon 100?, vanhaan autoon käsinpesulla ja koneellisella kiillotuksella 150?.

      Comment


        #4
        Mikä mahtaa olla hyvä aine myllytykseen?

        Muutaman kerran olen edellisiin autoihin sen tehnyt, käytin jotain Autoglymin ainetta mutta tulee aika kalliiksi pienessä pullossa. Ja tuskin on tarkoitettu kunnollisiin (isoihin) myllytyksiin. Joku Farecla taitaa olla yksi merkki? Noita myllytysaineita varmaan saa parhaiten maaliliikkeistä?

        Comment


          #5
          Autoglymiä ja Fareclaa olen käyttänyt myllytyksiin. Ihan ok aineita molemmat. Autoglymiä on ainakin saanut isossa n. litran pullossa ja ei se mun mielestä mitenkään erityisen kallista ollut.

          Comment


          • #6
            Mitäs Fareclaa olette myllytyksissä käyttänyt? Mulle nuo Fareclan tuotteet tuli kovin tutuksi kun noita LM:iä kiillottelin.

            Comment


            • #7
              Mites tuon myllytyksen kanssa nykyisin on kun meikkasin autoja itsekin yhden kesän vuonna `97
              ihan automeikkaamossa tosin en myllyttänyt mutta kaikkea muuta tein kyllä.Niin silloin oli firmassa kanta myllytyksiin ettei sitä suositella jos meinaat auton pitää.Siis menee vaan heidän mielestään nopeammin huonoksi kuin ilman käsittelyä.Ajat ja aineet voi kyllä olla nykyään toiset.Eikä ole kokemusta mutta tämä tuli vaan mieleen.

              Comment


                #8
                Mielestäni ton myllytyksen ainoa ongelma on se, että maali/lakkapinta ohenee, kun naarmuista/himmentynyttä maali/lakkapintaa "hiotaan" pois.

                Myllytyksen jälkeen pinta olisi syytä vahata kunnolla, kun myllytyksen aikana maalin/lakan huokoset "aukeavat". Jos vahan jättää laittamatta, niin näihin huokosiin kertyy pian likaa yms. ja sen jälkeen pinnan pesu voi olla vähän pirun työlästä. Pinnan vahaaminen olisi syytä tehdä heti myllytyksen jälkeen.

                Comment


                • #9
                  Aiheeseen liittyen, onko jolla kulla kokemusta tuosta Finikor Brilliant maalipintakäsittelystä??

                  itse ajattelin tuota tulevaa baijerin ihmettä käyttää jossain maalipintakäsittelyssä heti uutena, on vain hiukan auki vielä mikä käsittely olisi hyvä ja kestävä eikä aiheuta myöhemminkään ongelmia.
                  Tuo Finikorin käsittely maksaa jotain 200-300e eli ei ihan halpa ole mutta 2v takuu sillä on

                  muita hyviä ideoita missä vois autoa uutena käsittelyssä käyttää?

                  Comment


                    #10
                    Finikor Brilliantista on kokemusta!

                    Teetätin pari vuotta sitten kyseisen maalipintakäsittelyn uuteen autoon..ja täytyy sanoa että lopputulos oli todella pettymys!

                    Tai ei siinä mitään..heti käsittelyn jälkeen musta auto kiilsi kuin peili, paremmin kuin mitä olen koskaan kiiltoa saanut parhaimmallakaan vahalla aikaiseksi.
                    Hoidin Brilliant pintaa täsmälleen ohjeiden mukaan ja ohjeiden mukaisilla aineilla, mutta siitä huolimatta käsittelyn kesto oli minusta melkoisen surkeaa verrattuna lupauksiin. Tai kyllähän pinta sinänsä kesti ihan hyvin, mutta kiilto laski "normaalille tasolle" hyvin nopeasti..jolloin se ei ainakaan minun toiveitania/vaatimuksiani puhtaan auton kiillosta enää täyttänyt. No, sain ohjeet käsittelyn tekijältä että tarvittaessa lisäkiiltoa saa vahaamalla auton.

                    Ja saihan sitä lisäkiiltoa vahaamalla..mutta totesin siinä vaiheessa että hyvillä aineilla vahaamalla saavuttaa saman tai paremman lopputuloksen kuin Brilliant-käsittelyllä.

                    Toista kertaa en tule ko käsittelyä mihinkään autoon teettämään..koska siitä ei tosiasiassa ole täyttämään niitä lupauksia joita se kiillostaan ja kestävyydestään antaa.

                    Ehkä jollekin "pekka-perusautoilijalle" joka ei jaksa vahata autoaan kuin kerran kolmessa vuodessa ja pestäkin vain kahdesti vuodessa siitä on jotain iloa, mutta autostaan huolta pitävälle autoilijalle Brilliant on minusta rahan hukkaa.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos kokemuksista, olen juuri itse miettimässä tuollaista kestopinnoitetta ja info on todella tervetullutta!

                      Comment


                        #12
                        Olen Jarin kanssa samaa mieltä. Brilliant käsittely tuntui kestävän noin parin pesukerran välin, jonka jälkeen maalipinnassa ei ole mielestäni mitään eroa normaaliin käsin vahaukseen.

                        Comment


                        • #13
                          Joo, kiitosta vaan kommenteista, pitäsköhän käyttää sitten uusi auto esim Keravan Pro Clean Centerissä kiillotuksessa? ne taitaa käyttää Autoglymin tuotteita joita itsekin kumarran, tuo S3 kiillotettiin joskus marraskuussa 2004 ja edelleen tuntuu pesun jälkeen kiiltelevän aika hyvin ja peseminen varsin helppoa joten jotain vahaa siinä vielä tuntus olevan

                          vai pitäiskö mennä ennen luovutusta liikkeeseen ja autoglymin kultaisella käsitellä itse koko auto ennen kuin sillä ajaa mihinkään??

                          Comment


                          • #14
                            Joo, kiitosta vaan kommenteista, pitäsköhän käyttää sitten uusi auto esim Keravan Pro Clean Centerissä kiillotuksessa? ne taitaa käyttää Autoglymin tuotteita joita itsekin kumarran, tuo S3 kiillotettiin joskus marraskuussa 2004 ja edelleen tuntuu pesun jälkeen kiiltelevän aika hyvin ja peseminen varsin helppoa joten jotain vahaa siinä vielä tuntus olevan

                            vai pitäiskö mennä ennen luovutusta liikkeeseen ja autoglymin kultaisella käsitellä itse koko auto ennen kuin sillä ajaa mihinkään??

                            edit: kahdesti sama viesti

                            Comment


                            • #15
                              Autoglymiä käyttää Helsingissä myös Aleksis Kiven kadulla, noin suurinpiirtein Kotkankadun risteyksessä oleva ei-suomalaista alkuperää olevien kaverien pitämä putiikki, josta ei ole kuin todella positiivista sanottavaa. Puhelin näyttää olevan 09 877 1540 tai 040 508 1598.

                              Omat autot on käyneet siellä aina vahattavana ja nyt on menossa sitten seuraavaksi Autoglymin tuotteilla kiillotukseen, hinta kuulemma 150 Euroa, sisältää käsinpesut, kiillotuksen ja vahauksen. Plussana todella hyvä palvelu tältä liikkeen varsinaiselta pitäjältä, sellainen lyhyempi tumma kaveri.

                              Comment


                              • #16
                                Brilliantista samanlaisia kokemuksia muutaman vuoden takaa, heikosti kiilto säilyy.

                                Comment


                                  #17
                                  AutoGlymistä puheenollen..

                                  Heiltähän on ihan tässä viime aikoina tullut markkinoille uusi, lähinnä tummille maalipinnoille tarkoitettu vaha.

                                  Itse en ole vielä kokeillut, mutta yksi tuttu kaveri on..ja kehui kovasti että mustastakin pinnasta sai ihan kiitettävästi hiusnaarmuja piiloon.
                                  Pinnan kestosta ei ole vielä kokemusta..mutta koska omankin auton väri on luokiteltavissa tummiin väreihin, meinaan ilman muuta kokeilla tätä uusinta AutoGlymiä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pakko tähän väliin mainostaa..autoglymillä itsekin laitan oman autoni.N.pari kertaa vuodessa myllytys,resin polish päällä,jonka päälle vielä kultainen.Ja kyllä hopeinen kiiltää ja on helppo pestä!Vahauksen teen n.joka toinen kk.Tässä ajassa maalipinta mielestäni on menettänyt jo "kiillon".Tosin pesen auton melko usein (pari kertaa viikossa)ja aina käsin mäntysuovalla.
                                    Tota mustaa kokeilin pari pv sitten ja tosi hyvin se peitti pienet naarmut mut kattoo nyt kauanko kestää.

                                    BTW Teen noita Myllytyksiä firaapelina autoglymin tuotteilla.Pesu,myllytys ja vahat 50e.saa soittaa jos kiinnostaa.Vaasan seudulla.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kova oot Tero vahaamaan, mutta eikös mäntysuovalla pestä ne matot..?

                                      Comment


                                        #20
                                        Sen olen itse ollut huomaavinani että Glymin pinnan kestoa lisää huomattavasti se että pesee auton niinikään Glymin autoshampoolla.

                                        Aiemmin käytin muita vahoja..mm Korrekia ja ei niissäkään sinänsä valittamista ollut, mutta erittäin selkeän eron olen huomannut talvisissa olosuhteissa.
                                        Muilla vahoilla vahattuja maalipintoja pestessä joutui väkisin käyttämään liuotinpesuaineita suolassa rypemisen jälkeen, mutta esim viime talvena en joutunut kertaakaan käyttämään huolella AutoGlymillä vahattuun maalipintaan liuotinta vaan Glymin oma shampoo riitti joka kerta.

                                        Tosin tilanne on sikäli hyvä että lähes aina suolakylvyn jälkeen on ollut mahdollista päästä vrk:n sisällä lämpimään halliin pesemään auto käsin..joten silläkin on varmasti oma merkityksensä siihen tarvitaanko liuotinta vaiko ei.

                                        Talvisaikaan auto tulee vahattua ehkä parin kuukauden välein..kesäisin aika paljon useammin ihan vain "huvin vuoksi"..koska lämpimänä kesäiltana on ihan mukavaa ajankulua hinkata autoa.. :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Glymin shampoossa on vahaa mukana melkoisesti. Huomaa ikkunoista.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mistä saattaa johtua, kun minun auton (erityisesti konepellin) vahakerros ei tahdo pysyä?

                                            Vaikka AG:n paint renovatorilla ja jälkeen super resin polishilla vahaa, niin heti ensimmäisten sateiden jälkeen maalipinnassa näkyy läiskiä (=haalistumia) jotka ovat tulleet pisaroiden kontaktista maalipintaan, ja maalipinta tuntuu siltä kun sitä ei olisi vahattu vuoteen. Vesi kyllä helmeilee maalipinnalla. Pitäisikö viedä myllytykseen ja johonkin kovavahaukseen?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Maalipinnan käsittely

                                              Käsittelin 9/2004 autoni Vento 1.9TD Autoglymin tuotteilla:puhdistava ja sitten vahaus saman firman tuotteilla.Pesut myös Autoglymin shampoolla.Tulos on mainio ja täytyy ihan kehua,ei tarvitse kestovahoja,Autoglymi hoitaa edullisesti auton maalipintaa 100% varmuudella,kiltää vielä tänäänkin 9kk jälkeen.Talven pesut oli tosi helppoja ;suola ja piki lähti helposti ilman jynssäämisiä auton maalipinnasta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eli summa summarum, vedän autoglymillä itse tai vien jonnekin jossa laitetaan autoglymiä, soittelin tuossa yhteen paikkaan ja kerrottiin että uuteen autoon sitten suoraan kultaisella glymillä pinta, ei tarvii resin polishia alle tietenkään, unohdan siis tuon Brilliant-käsittelyn.

                                                olen nähnyt tuon mainoksen uudesta Glymin vahasta tummille väreille, pitänee joskus kokeilla

                                                btw milläs olette vanteet saanet puhtaiksi jarrupölystä yms materiaalista? Korrekin vannepesuaine on ainakin ihan turha siihen tarkoitukseen, ei pese kyllä yhtään paremmin kuin painepesuri pelkästään.
                                                Muistaakseni joku puhui joskus Wurthin Pinelinesta tehokkaana pesuaineena, ilmeisesti se vois olla ratkaisu noihin vannepesuongelmiin. Myös Glymillä taitaa olla joku wheelcleaner.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Autonpesuaineena olen viimeiset viisitoista vuotta käyttänyt GNLD:n autonpesuainetta. Pari korkillista sankolliseen kylmää vettä, pesu ja lopuksi auto huuhdellaan kylmällä vedellä. Paras autonpesuaine, jota itse olen käyttänyt, ongelmana heikko saatavuus.
                                                  Vanteitten puhdistukseen olen laimentanut Termoluxia suihkepulloon. Lähtee lika, mutta melkein minkä tahansa liuottimen jäljiltä vanteet pitää vahata uudestaan.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Omat vanteet ei enää paskaannu kun tuli heitettyä Ferodon palat kehiin.
                                                    Tää meni OT:ksi mutta kuitenkin kiva bonus tuo kuitenkin on vaikka tätä ominaisuutta ei edes alunperin haettu.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Vanteiden puhtaanapitämisestä sen verran että ainakin minulla on toiminut siinäkin erinomaisesti samainen AutoGlym-käsittely kuin maalipintaankin.

                                                      Niin uudet kuin vanhatkin vanteet olen käsitellyt siten että ensin huolellinen puhdistus ja pesu..käytännössä liuotinpesuaineella tai vannecleanerilla.
                                                      Sen jälkeen huolellinen vahaus joko pitkän kaavan mukaan AG punainen+ AG kulta tai sitten pelkkä AG kulta pariin..jopa kolmeen kertaan. Ja hyvin ovat pysyneet puhtaana/lika irtoaa vaivattomasti.

                                                      Niin ja sitten vielä pikku vinkki (vaikka onkin varmaan ainakin osalle jo tuttu) Kannattaa kokeilla sellaista pikku kikkaa että sekoittaa keskenään AG punaista ja AG kultaista..suunnilleen suhteessa 10% punaista ja 90% kultaista niin käsittelyn kesto on jonkin verran parempi ja tulos kiillonkin osalta ehkä hiukan parempi.
                                                      Tämä kikka toimii kokemukseni mukaan varsin hyvin silloin kun käsittelyn kohteena on maalipinta joka on aiemmin käsitelty huolella pitkän kaavan mukaan..eli siis punainen alle + kulta päälle.

                                                      Vihjeen tästä kertoi joskus muutama vuosi sitten kaveri joka esitteli AG:n tuotteita jossakin sitä myyvässä liikkeessä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Vielä sellainen kyssäri että tuo Wurthin pineline metallipesu oli ainakin purkista luettuna aika myrkkyä, ph jotain 11.9 eli hyvin emäksinen, uskaltaako sellaisella aluvannetta mennä pesemään??
                                                        pitäs olla ainetta suihkuttaessa vissiin suojalasit ja hanskat ainakin, koska ei tuo emäksinen aine tee oikein gutaa iholla tai silmissä...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kyllä toi Autoglym on parhaimpia mitä itse olen käyttänyt. Pari viikkoa sitte tuli käsiteltyä 8 läpi ekaks punaisella ja sit kultaisella. Kyllä muuttui huomattavasti mustemmaksi. Jopa kaverikin huomas eron vaikkei edes tiennyt koko käsittelystä mitään. Mut on toi kultainenkin "testissä" miten se toimii paatin kannessa kesän ajan, tosin cleanerinä käytin Turtle Wax:a. Siitä kun aurinko vie kiillon nopeasti.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Itse tuossa vahailin auton ilen tuolla uudella mustalla Glymillä. Hyvin se näytti peittävän muutaman pienen naarmun. Kiiltokin on melkoisen hyvä vaikka värinä onkin hopea ja tuo vaha oli tarkoitettu erityisesti tummille sävyille. Tarkoitus olisi vetäistä tuota vielä tänään pyörän pintaan, niin näkeepä millainen kiilto saadaan aikaan vähän tummempaan maaliin.

                                                            E: Tuntuu tuo musta pelittävän melkoisen hyvin. Tässä yksi kuva

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X