Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Volvon mobiilisovellukset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Volvon mobiilisovellukset

    Volvo mainostaa älykännykällä toimivaa Volvo On Call -palvelua. Osa toiminnoista on ihan järkeviä, kuten lisälämmittimen ohjaus. Mutta sanokaapa miksi ihmessä mun pitäisi nähdä kännykällä kotisohvalta, paljonko mun autolla on ajettu tai paljonko siinä on polttoainetta tankissa? Enkö tajua kyllä sitäkään miksi mun pitäisi saada ovet avattua tai lukittua kännykällä matkojen päästä?

    Jotenkin vaan tuntuu että Volvon on ollut pakko rakentaa tälläinen cool kännykkäsovellus vain siksi koska se on mahdollista. Ei siksi että siitä olisi oikeasti jotain hyötyä. Paitsi tietysti hehkuttaa markkinoinnissa johon halpaan minäkin menin - ärsytti mainos Tekniikan Maailmassa niin paljon että piti mennä nettiin tutkimaan mitä tää oikein on olevinaan. No, niin höynäytetyksi en sentään tullut että olisin vaihtanut autoa...

    #2
    No, joskus on kieltämättä harmittanut tuo vakio lämmittimen ohjaus. Jos on riittävän monen betoniseinän takana niin ei se tahdo kovin monen sadan metrin päästä toimia, joutuu kävelemään ikkunan lähelle tai ainakin kääntämään kakea auton suuntaan. Ehkä en silti Volvoon vaihtaisi ;)

    Comment


      #3
      Niin, eikö suurin osa kaikenlaisista sovelluksista ole tehty juuri siksi, että voi tehdä. Minusta tuo ei eroa yhtään muita turhista sovelluksista, joita on olemassa.
      Ovien aukaisu on ihan kiva juttu, kun avaimet on auton sisällä, ovet lukossa ja itse ulkona.

      Kohta niitä on Audillakin, sanokaa mun sanoneen.

      Comment


      • #4
        Polttoaineen määrä olisi kyllä välillä mukava tarkastaa aamupalaa syödessä, osaisi lähteä 5min ennemmin. Ei todellakaan mikään "must have" juttu, mutta eipä kai noista mitään haittaakaan ole. Lisälämppärin ohjaus kuulostaa noista parhaimmalta,

        Comment


        • #5
          Jotta noista olisi oikeasti hyötyä, niin niiden pitäisi päivittyä automaattisesti näytölle, tarvittaessa hälytyksen kera. Näytöllä olevat tiedot voisi olla sijainti ja nopeus, ovien ja ikkunoinen lukitustila, webaston yms. toiminta lämpötiloineen (moottori, sisätilat). Hälyt voisi tulla auton liikkumisesta, lämpötilarajojen poikkeamat, polttoaineen vähyys, murtautuminen... Lisäksi sisäkameran ja tuulilasikameran kuvaa pitäisi voida tarkastella etänä...

          Comment


          • #6
            Mitä haittaa noista on? Tuntuu että aina kun ei omaa mieltä joku miellytä niin ollaan valittamassa. Hieno idea vaikka en usko että Volvoa ostan.

            Comment


            • #7
              Tämähän on ihan selkeä viesti maailmalle; Volvolla eletään (sittenkin:) ajassa. En kanssa ymmärrä että mitä haittaa siitä on, kun tehdään jotain vain siksi että pystytään. Onhan tuossa enemmän turhaa kuin hyödyllistä, mutta kyllä se on fakta homma, että noita appeja on kohta ihan kaikilla, hyvine ja huonoine puolineen.

              Comment


                #8
                No eihän tuosta mitään haittaa tietenkään ole. Paitsi se että hinnat alkaen esim XC60 on 900€ mikä on mielestäni suolainen suhteessa ominaisuuksiin. Jos tuollainen olis vaikka joiltakin toiminnoiltaan ilmainen tai muutaman euron niin varmaan lataisin appsin puhelimeeni ihan show-mielessä. Mutta ihmisten tarpeet ovat erilaisia, esim itse en koskaan aja tankkia niin tyhjäksi että mun pitäisi aamiaista syödessäni miettiä pitääkö mun käydä duunimatkalla tankin kautta vai ei. Tai tarkistaa kotisohvalta onko autolla ajettu 75100km vai 76000km, mitä hittoa sellaisella tiedolla tekee? Mutta näyttää näemmä ainakin ensiksimainitulle ominaisuudelle olevan toisilla tarvetta eli valintakysymys.

                Kuten premium-autoilu muutenkin.

                Comment


                • #9
                  900?? :D tuli tosiaan kuviteltua että se maksais sen muutaman euron...

                  Comment


                  • #10
                    Ok, tuolla hinnalla ymmärrän ihmettelyn. Jonkun 300e olisi ehkä vielä käsittänyt.

                    Comment


                      #11
                      Tämä on kyllä ihan mielenkiintoinen palvelu. Tämähän on vasta pelinavaus ja varmasti tulee yleistymään muillakin valmistajilla. Odotetaan vähän niin nähdään minkälaisia palveluita tuon ympärille kehittyy tulevaisuudessa. Vakuutusyhtiöt ja verottaja saattaa olla myös kiinnostuneita asiasta kun puhutaan auton sijaintitiedosta. Ainoastaan tietoturva huolettaa kun tämä mahdollistaa langattoman pääsyn auton järjestelmiin.

                      Comment


                        #12
                        Nythän se on hyvä ottaa premiumia ja kattaa kehityskuluja. Toivotaan vain, että ei ole ihan helposti puukotettavissa auki koko maailmalle ;)

                        Comment


                        • #13
                          Mukavia toimintoja, mutta niihin sisältyy aina riskejä.

                          http://www.mikropc.net/kaikki_uutise...stilla/a659937

                          Comment

                          Working...
                          X