Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Claybarin eli puhdistussaven käyttökokemuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Claybarin eli puhdistussaven käyttökokemuksia

    Kokeilin Autoglymin savea ja täytyy sanoa, että erittäin hyvää jälkeä teki!

    Koskaan aikaisemmin en ole savea käyttänyt ja olin jokseenkin epäluuloinen sen toimivuuteen. Maalipinnasta sain sillä kuitenkin irti jopa pikitahrat, jotka eivät lähteneet edes koneella ja hiomatahnalla!

    Eli suosittelen ainakin tätä tuotetta kaikille. Muiden vastaavista tuotteista en osaa sanoa, mutta laittakaa tänne käyttökokemuksia.

    Joku vanhempi keskustelu täällä olikin, mutta siellä ei varsinaisesti suositeltu mitään tuotteita. Tässä vielä linkki tuohon keskusteluun:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...highlight=savi

    #2
    No sen verran voin sanoa, että Sonaxin "clay barilla" ei tee mitään. Mothers oli taas oikein hyvä.

    Comment


    • #3
      Itse käyttäisin claytä todella harkiten ellei käyttöä seuraa myllytys. Clay jättää aina naarmuja jälkeensä, jotka näkyvät varsinkin tummalla pinnalla hyvin. Erilaisilla pienpoistajilla ja raudanpoistajilla pääsee hyviin tuloksiin ilman hankausta.
      Myllytyksen yhteydessä clay toki on ihan ehdoton. "Piireissä" Bilt Hamberin Auto-clay Soft on ollut suosittu ja hyväksi todettu. Liukasteeksi riittää valmistajan mukaan pelkkä vesi, mutta kokemus on osoittanut, että toimii vielä paremmin kunnon liukasteen kanssa. Noita myy esimerkiksi Projectech, jota voin todella suositella.

      Comment


      • #4
        Itse kun teen "asiakkaalle" vahaus keikan niin käytän aina clayta, ei se tee jälkiä. Clay on megun valmiste ja liukkarina käytän vesi80% ja turtlen big orange20%. Ja vahauksia teen/olen tehnyt n.20-30kpl/vuosi clayta käyttäen 6vuoden ajan.

        Comment


        • #5
          Nojoo, tästä voi kiistellä loputtomiin mutta naarmutonta mustaa/tummaa väriä ei kannata "turhaan" savestaa. Kyllä sillä mikronaarmua saa aikaiseks, tosin savissakin eroja. Itse oon käyttänyt lähinnä Zainoa ja Bilt-Hamberia.

          Tuosta naarmuttamisesta oli testi Pesukintaassa, ensin virheettömäksi myllytetty takakontin kansi ja siihen eri clayt testiin. En nyt jaksa puhelimella etsiä linkkiä. Autonhoito.comin savi ainakin jätti komeat naarmut.

          Comment

          Working...
          X