Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Facebook

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Facebook

    Laitoin tämän Esson baarin puolelle, kun tämä ei ole Verkosta Bongattua Audi-aiheista... vai?

    Anyway

    Yllätyin, ettei tällä Facebook Naamakirjalle ei ollut threadia täällä. Tai sitten en osannut (taas) käyttää hakua.

    Mikä on Facebook kaveripolitiikkanne (kuka kaveriks kuka ei)?
    Käytättekö Facebookia päivittäin?
    Naamakirjassa ei ole Audifinns ryhmää?

    Ne jotka tietävät mikä on Facebook, niin kokeilkaapa sivustoa www.openbook.org
    siellä voi hakea millä tahansa sanalla, erilaisia status-päivityksiä, ympäri maailman. Ei tarvitse olla edes ko. henkilöiden kaveri, jotka hakutuloksissa näkyvät.

    Itse otan kyllä kaikki kaveriksi Naamakirjaan, jotka vähänkin tunnen tai tiedän kaveriksi. En siellä mitään salaista tai tyhmää (ehkä) jaa...

    #2
    Kyllä sieltä ryhmä löytyy: https://www.facebook.com/?ref=logo#!...gid=7416312406

    Comment


    • #3
      Itse taidan olla ns. Facebookin orja.. Kone auki miltei 24h. ja sitä myöden myös F.B. ja tietty A.F. ;)


      Mikä on Facebook kaveripolitiikkanne (kuka kaveriks kuka ei)?
      Ventovieraita en kyllä hyväksy kaveriksi, muuten melko vaihteleva politiikka mulla.

      Käytättekö Facebookia päivittäin?
      Ks. yllä.. ;)

      Ai niin, ryhmään on liitytty.

      Comment


        #4
        Ei saatana, täytyy pienessä humalassa todeta että facebookkia, ircgaltsua tai mitä vaan ircin tai skypen lisäksi nykynuoret käyttääkään niin ei tueta. En edusta virallista ACF:nän kantaa tjsp. Vituttaa vaan nuo naamakirjat yms; pitää ihan liikaa olla kaikessa kiinni.

        Edit: todenna --> edusta. Jos kirjootin oikein.

        Comment


        • #5
          Mikä on ircgaltsu?? No, en kyllä kuulukaan nykynuoriin, niin ei kai mun tarviikaan tietää.. ;)
          Viimeksi muokannut KuiKelo; 23.5.2011, 23:37.

          Comment


          • #6
            ircgaltsu=teinihelvetti. Mitään et oo menettäny jos et siitä tiedä mitään. Selittäköön joku muu niistä "herutuskuvista" mitä ne kakarat sinne lisäilee :P

            Tuleehan tota naamakirjaa luettua melkein päivittäin....

            Comment


            • #7
              ircgaltsu=teinihelvetti. Mitään et oo menettäny jos et siitä tiedä mitään. Selittäköön joku muu niistä "herutuskuvista" mitä ne kakarat sinne lisäilee :P

              Tuleehan tota naamakirjaa luettua melkein päivittäin....
              Heh.. Näyttääpä meilläkin olevan yks yhteinen kaveri FB:ssa. On siinäkin Tapaus.. :D

              Comment


                #8
                Ei saatana, täytyy pienessä humalassa todeta että facebookkia, ircgaltsua tai mitä vaan ircin tai skypen lisäksi nykynuoret käyttääkään niin ei tueta. En edusta virallista ACF:nän kantaa tjsp. Vituttaa vaan nuo naamakirjat yms; pitää ihan liikaa olla kaikessa kiinni.
                +1 ääni täältä :)

                En kuulu facebookkiin enkä tule kuulumaan, sanokaa vaikka rajoittuneeksi, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa ko. homma

                Comment


                  #9
                  +1. En ole feisbuukissa, enkä mene. Tapaan kaverit ja elän elämäni mieluummin livenä.

                  Comment


                  • #10
                    Heh.. Näyttääpä meilläkin olevan yks yhteinen kaveri FB:ssa. On siinäkin Tapaus.. :D
                    Aika jännä ku mulla tuo naamakirja sanoo et on 2 yhteistä kaveria ja silti näyttää vaan tapauksen...

                    Comment


                    • #11
                      Itse olin Facebookissa alussa lähinnä vain ulkomaalla asuvien sukulaisten vuoksi. Nykyään myös moni muu ottaa yhteyttä sitä kautta, siis en ole siellä ystävänä läheskään kaikkien kanssa, joiden kanssa juttelen. Turhan suuri ystävämäärä on jopa haitaksi. Minulla on siellä lähes kaikki vapaana eli kuvia voi katsoa , seinään kirjoittaa ja kommentoida. Tällä hetkellä ystävänä olevat ovat todellisia ystäviä, no ainakin toivon niin.
                      Facebookin ongelma on , että se seuraa kaikessa mukana , vaikka olisi laittanut asetukset miten tahansa, no muahan voi seurata , jos pysyy perässä.
                      Ps. klubilaiset ovat tervetulleita.

                      Comment


                      • #12
                        Jännittävä huomata, että massoista löytyy näinkin paljon facebook-vastustusta tai pelkästään välinpitämättömyyttä asialle. Ei se niin paha ole kuin sivusta seuraa. Itse en juuri päivittele statuksia saatika ränklää muitakaan juttuja, edes oma kaverilistani ei ole näkyvissä kenellekään.

                        Silti on pakko myöntää, että tuo on vain joissain jutuissa niin hemmetin näppärä. Paras esimerkki on nuo tapahtumat tai tilaisuudet joita tuonne voi luoda. Eräätkin polttarit organisoitiin pelkästään facebookissa alusta loppuun, kun osallistuvat tahot olivat toisilleen tuikituntemattomia ja eri puolilta Suomea. Äärettömän kätevää!

                        Comment


                        • #13
                          Naamakirjaa tulee käytettyä päivittäin, mukava keksintö. Hyvät ja huonot puolensa siinäkin, mutta en tajua mistä on tullut käsitys että jos olet facebookissa et tapaa kavereita oikeassa elämässä?

                          Comment


                            #14
                            Onko kukaan käyny antamassa peukkua tonne: www.arsebook.org

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Mike Beuf Näytä viesti
                              Itse en juuri päivittele statuksia saatika ränklää muitakaan juttuja, edes oma kaverilistani ei ole näkyvissä kenellekään.

                              Silti on pakko myöntää, että tuo on vain joissain jutuissa niin hemmetin näppärä. Paras esimerkki on nuo tapahtumat tai tilaisuudet joita tuonne voi luoda.
                              Naamakirjan paras puoli on nimenomaan tapahtumien järjestäminen. Siinä säästyy tapahtuman järjestäjä/järjestäjät isolta vaivalta kun ei tarvitse jokaiselle erikseen laittaa tekstaria tai soitella. Näkee myös hyvin montako on tulossa ja kutsutut voivat esteen sattuessa kirjoittaa sinne tapahtuma-sivulle. Samoiten muut kutsutut voivat kutsua lisää ihmisiä, jotka ovat ehkä unohtuneet järjestäjältä kutsua...siis jos lupa tähän on annettu.

                              Viestitoiminto on kyllä myös aika näppärä, kun vastaanottajat on helppo pomia kaverilistalta ja voi laittaa useammalle samaan aikaan.

                              Muutoin fb on alkanut ärsyttämään, kun siihen tosiaan alkaa olemaan hieman koukussa. Alussa olin myös koukussa Mafia wars-peliin, mutta onneksi se meni ohi ja muita pelejä en ole pelannut. Kohta kaksi vuotta ollut itsellä profiili, ja senkin tein vain koska eräs tyttö pyysi :) Aiemmin olin vannonut että en ikinä tee sinne profiilia.

                              Comment


                                #16
                                Kyllä sitä FB'ssä ollaan, mutta ei kyllä kiinnosta se niin paljoa, että siellä päivittäin tulisi käytyä.
                                Enkä laita mitään kuvia yms sinne. Mun kuvat on yksityisiä, enkä halua että ne löytyy yhtäkkiä jostain mainoksesta.

                                Kiva käydä toki kattomassa mitä niille harvoille tutuille kuuluu, mutta aika kyylämeiningillä siis mennään.

                                En tajua niitä, jotka päivittää statuksen suunnillee sitä mukana kun tekee jotain "Vessas, viikkaan pyykkiä, katon teevetä, hain kahvia, katon taas teevetä, surffaan, ..."

                                Comment


                                  #17
                                  Minä kuulun myös niihin, jotka ei FB:ssä ole eikä mene. Pari vakiofoorumia päivittäin ja toinen pari satunnaisesti on ihan riittävästi. Parempi puolisko siellä kyllä on.

                                  Ja tosta Petrin viimeisestä lauseesta tulee mieleen yks hänen tuttunsa, joka lomareissullakin päivitteli puolen tunnin välein missä mennään. Huh!

                                  Comment


                                    #18
                                    Jotenkin sotii meikäläisen ideologiaa vastaan tämä nykykäsitys, että ihmisen täytyisi olla tavoitettavissa ja näkyvillä 24/7 sekä toitottaa asioitaan kaikelle kansalle. Taidan olla itse sen verran perverssi, että salaa nautin tilanteista kun saa olla täysin tavoittamattomissa. Mieluummin siis incognito.

                                    Sitä en kiistä etteikö Facebook olisi loistava työkalu yhteyden pitämiseen esim. ulkomaantuttujen ja kaukaisten sukulaisten tms. kanssa. Velipoika tuota on käyttänyt jostain vuodesta 2006 asti, kun se hänelle tyrkytettiin oppilaitoksen kautta ulkomaan opiskelujen aikana (kansainvälinen koulu Malesiassa).

                                    Pidän jo yhteyttä sellaisiin henkilöihin, joihin haluan olla yhteyksissä, enkä usko että facebook toisi tuohon yhteydenpitoon mitään lisäarvoa. Facebookissa on yleisesti liian matala kynnys ottaa yhteyttä vanhoihin tuttuihin, vaikea uskoa että monikaan tarttuisi puhelimeen ja soittaisi "Mitäs sulle nykyään kuuluu?" -henkisen puhelun, vaikka Facebookissa klikkaillaan kavereiksi kaikki veljen kummin kaimat ja muut.

                                    Tuntuu olevan aika monelle suuri ihmetyksen aihe, ettei tuonne ole tullut liityttyä. Varsinkin kun iänkin puolesta olen kohderyhmää ja muutenkin suhteellisen teknologiaorientoitunut. Periaatteessa en vastustakaan (jos homma pysyy kohtuuden rajoissa), on vaan hauskempi kapinoida ja olla ilman ;)

                                    Comment


                                      #19
                                      Täältä kanssa myönteistä palautetta tuon tapahtumien järjestämisen puolesta. Yhdet polttarit tuossa viime kesänä sain kunniakseni järjestää ja kyllä suurin yhteydenpito oli nimen omaan facebookin kautta kun osallistujia oli eri puolelta Suomea. Näissä asioissa on kyllä aivan loistava.

                                      Ja itsellä tulee jonkun verran päivityksiä tehtyä, mutta vähenemään päin on nekin olleet. Kavereina on mm. lapsuuden kavereita, joihin ei muuten tulisi pidettyä yhteyttä (kiva tietää mihin kukin on päätynyt) sekä sitten sellaisia, joihin muutenkin tulee pidettyä yhteyttä. Tuntemattomia en kyllä hyväksy kavereiksi, ja jonkin verran olen myös rajoittanut näkyvyyttä. Clubilaiset toki hyväksyn, jos joku haluaa kyylätä tekemisiäni :) Suosittelen kuitenkin mainitsemaan clubin, nimiä kun ei voi ulkoa muistaa :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        En käytä, en tarvi, mulla on kännykkä johon voi soittaa jos on asiaa. ;)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Olin facebookissa n. 2kk (muistaakseni) ja lähdin pois. Ajattelin, etten pilaa sosiaalista elämääni "tykkää" tykkää" naputteluun kavereille ja katsomaan niitä idioottimaisia tilapäivityksiä. Käyn mielummin sen kaverin luona kahvilla ja seurustelemassa ihan naamatusten.

                                          Ja en, en ole mikään vanhus.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuleehan tuola oltua päivittäin, suurinpiirtein aina kun kone on auki. Eikä se oo vielä mitenkään estänyt kavereilla vierailuja ja kahvitteluja. Tuleepahan pidettyä yhteyttä sellaisiinkin tuttuihin joihin ei juuri muuten tulisi pidettyä yhteyttä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja MJF Näytä viesti
                                              Tuleehan tuola oltua päivittäin, suurinpiirtein aina kun kone on auki. Eikä se oo vielä mitenkään estänyt kavereilla vierailuja ja kahvitteluja. Tuleepahan pidettyä yhteyttä sellaisiinkin tuttuihin joihin ei juuri muuten tulisi pidettyä yhteyttä.
                                              +1

                                              Juuri samalla kannalla olen. Lapsuudentuttuja yms. on mukava välillä seurailla, mitä heille nykyään kuuluu. Ja se tapahtumien suunittelu/järjestäminen ei enää paljon helpompaa voisi olla.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tulee Facebookissa käytyä arviolta yhden kerran vuodessa, eli ei ainakaan kauheeta riippuvuutta ole. Tänä vuonna en ole vielä käynyt ja olenkin vakaasti harkinnut pitäväni välivuotta :)

                                                Kaukana on ne ajat, kun vaan mentiin kavereiden luokse ja lompsittiin ovesta sisälle ja huudettiin "moro". Nyt ei kukaan uskalla mennä kylään soittamatta ensin. Vai kultaako aika muistot?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kyllä tulis täältä ainakin välitön palaute jos joku lompsisi ilmoittamatta ovesta sisään, eipä tosin ole mahdollista kun ovet on lukossa. Käymään saa tulla mutta kyllä siitä pitää etukäteen ilmoittaa, niin teen itsekin jos kaverin luokse menen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kohta kaksi vuotta ollut itsellä profiili, ja senkin tein vain koska eräs tyttö pyysi :) Aiemmin olin vannonut että en ikinä tee sinne profiilia.
                                                    Sama vika rahikaisella. On tossa naamakirjassa hyvätkin puolensa, ja sillon ku ei kiinnosta tietää tuttujen siivoiluista ja pyykinpesuista ni jättää kirjautumatta sinne sen päivän aikana. That's it...
                                                    Viimeksi muokannut Kenda; 24.5.2011, 19:53. Perustelu: Edit: eikä se et on jossain naamakirjassa oo mikään este livenä näkemiselle...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      eipä tosin ole mahdollista kun ovet on lukossa
                                                      Vähän OT, mutta vieläkö pohjoisessa on tapana jättää luuta/harja oven eteen? Siitä kuulemma vieraat tietää, että ketään ei ole kotona.

                                                      Kyllä tulis täältä ainakin välitön palaute jos joku lompsisi ilmoittamatta ovesta sisään
                                                      No ei suoraan lompsita sisään, mutta noin sekunti ovikellon soittamisen tai koputtamisen jälkeen.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kyllä tulis täältä ainakin välitön palaute jos joku lompsisi ilmoittamatta ovesta sisään,
                                                        Niin kuin vanhalle kaverille on käynyt, osti talon pikku kylästä ja naapurit "varoitteli" Möttösestä joka tulee kutsumatta sisään ja on hyvää pataa isäntä väen kanssa. Ei siinä, oli sitten joku päivä ukko tupannut sisään, hetken turissut mukavia ja mennyt paskalle. Eikä siinä kaikki, oli jättänyt vessan oven selälleen ja jatkanut rupattelua pöntöltä käsin :)
                                                        Hieman omalaatuinen kyläilijä :D

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Pohjoisesta en tiedä mutta ei ainakaan etelässä. Ja voisi tulla naapureilta sanomista jos olisi luuta rappukäytävässä törröttämässä.

                                                          Meilläpäin "Möttönen" lähtisi niskaperse otteella siihen suuntaan mistä on tullut opettelemaan käytöstapoja. :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kyllä tuolla hiton feisbuukissa tulee joka päivä käytyä useita kertoja...VALITETTAVASTI!! ;D
                                                            Nettiyhteydet poikki ja vieroitukseen?!?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X