Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suuri yllätys Cabrioletin sivuvilkuissa..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Suuri yllätys Cabrioletin sivuvilkuissa..

    Rupesin nyt vasta oikein syynäämään auton vilkkuja, joista oli maininta edellisessä katsastuslapussa.
    Autoliike josta ostin Cabrioletin oli vienyt auton katsastukseen ja saanut korjauskehotuksen koskien molempia sivuvillkuja, jotka eivät toimineet. Ajattelin silloin liikkeessä, että sähkö/sulakevika, helppo korjata.

    No koitin hätävilkkuja ja eihän ne todellakaan toimineet. Näytti päältä käsin, että eihän siellä vilkun sisällä ole polttimoita ollenkaan. Aattelin, että helppo homma edelleen. Laitetaan polttimot ja katotaan toimiiko.

    No yritinpä ottaa vilkun lasia irti. Eipä lähtenä helposti. Rutina kävi. Pakolla väänsin toisen vilkun pois, kun aattelin siellä olevan vain liimaa/vastaavaa välissä tiivistyksenä. Ilmeestäni olisi varmaan pitänyt saada kuva, kun sain vilkun irti. Eihän siellä PRKL ollu mitään läpivientiä alla! Se oli vain liimattu pellin päälle koko vilkku. Auto on ollut Suomessa vuodesta 2003 ja minä olen sen kolmas siiviliomistaja, kun ei oteta autoliikkeitä lukuun.

    Ja nyt vasta tarkka katsastaja huomasi asian! Että kyllä jossain on ollut mätää.

    No onni onnettomuudessa on, että appiukko osaa laittaa autoja ja omistaa metallipajan jossa tuon voi itse tehdä.

    Että tämmösiä vilkkuja tällä kertaa. :D

    #2
    95 vuosimallin Cabrioon sivuvilkkuja laittaessa siihen listan päälle ns. vakiopaikalle tuli pienoinen ylläri kun poranterä pellin jälkeen törmäsi muoviseen isoon säiliöön. Tämä oli aktiivihiilisuodatin tjmv. jolle löytyi paikka konehuoneen puolelta. Laitoin uppoasennettavat sivuvilkut (Hella).

    Comment


      #3
      Valot asenettu

      Valot saatiin asennettua onnistuneesti ja lopputulos on aivan saman näköinen, kuin liimatuilla.

      Löytyi saman kokoiset vilkut tarvikkeena, joten ne peittävät vanhojen jäljet.

      Asennus oli helppo, kun hieman fiksattiin alunperin uppoasennettaviksi tarkoitettuja valoja, ja tehtiin niistä pinta-asennettavat. Eli tehtiin vilkun alle vain pyöreä iso reikä josta mahtui polttimo ja johdot. Itse vilkku liimattiin paikoilleen ja siisti asennus on valmis. Polttimon voi vaihtaa ottamalla vilkun lasin irti tai irrottamatta vilkkua, sisälokasuojan alta, joka tietenkin vaatii hieman enemmän töitä, mutta on mahdollista.

      Comment

      Working...
      X